Η τεχνική της σκηνογραφίας «πρωταγωνιστεί» στην έκθεση με τίτλο «Σκηνές από χαρτί» καθώς και στο δίτομο εικονογραφημένο εγκυκλοπαιδικό λεξικό του Απόστολου Φωκίωνα Βέττα, ομότιμου καθηγητή σκηνογραφίας του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, και εν τέλει γίνεται φανερό πως υπήρξε η βασική πρωταγωνίστρια και αγάπη του ίδιου, μια ολόκληρη ζωή.
Η διακαλλιτεχνική διάσταση της σκηνογραφίας (θέατρο, λόγος, κίνηση, εικαστικά, ήχος, αρχιτεκτονική) καθώς και οι δυνατότητες που προκύπτουν από κάθε μορφή εφαρμοσμένης τέχνης συνθέτουν ένα ιδιαίτερο, νέο, εύπλαστο, κονστρουκτουβιστικό σκηνικό στην εν λόγω έκθεση, στους εκθεσιακούς χώρους στο ισόγειο του MOMus-Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη στη Θεσσαλονίκη, στη Μονή Λαζαριστών, έως τις 23 Μαρτίου 2025.
Το λεξικό είναι γραμμένο με απλό τρόπο, ώστε να λειτουργεί και ως διδακτικό βοήθημα στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με το θέατρο, ενώ είναι διαθέσιμο προς πώληση στα πωλητήρια του MOMus.
Βιογραφικό σημείωμα
Ο Απόστολος Φωκίων Βέττας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Σπούδασε αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Εδιμβούργο της Σκωτίας (College of Art, School of Αrchitecture, Herriot-Watt University). Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Είναι ομότιμος καθηγητής σκηνογραφίας του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Ως αρχιτέκτων ασχολείται με θέματα που έχουν σχέση με την όψη του θεατρικού χώρου, τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, τη μορφή και τη λειτουργία του. Από το 1981 ως σκηνογράφος έχει συνεργαστεί με θεατρικούς οργανισμούς και επιχορηγούμενα σχήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σκηνογραφίες του έχουν παρουσιαστεί στα φεστιβάλ Επιδαύρου, Αθηνών, Δημητρίων κ.α. Έχει συνεργαστεί με τις σκηνές του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με τα ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, Πάτρας, Λάρισας, Βόλου, Καβάλας και Βέροιας, με το Θέατρο Κάρολος Κουν, την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης στη Θεσσαλονίκη και άλλους θιάσους της περιφέρειας, καθώς και με ιδιωτικούς θιάσους της Αθήνας. Το 2003 ήταν ο επιμελητής της ελληνικής συμμετοχής στη Prague Quadrennial, η οποία απέσπασε ειδική τιμητική διάκριση «Για την ποιότητα της παρουσίασης». Για το έργο του απέσπασε κατά καιρούς αρκετές διακρίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Για το συνολικό του έργου τιμήθηκε από το κέντρο μελέτης και έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου και το Θεατρικό Μουσείο με το βραβείο Πάνου Αραβαντινού. Έχει κατά καιρούς διατελέσει πρόεδρος του ΚΘΒΕ (1995-97), πρόεδρος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ (1997-99 και 2003-05). Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ (2000-03), και πρόεδρος του Τμήματος Κινηματογράφου (2006-07). Διετέλεσε μέλος των γνωμοδοτικών Επιτροπών του ΥΠΠΟ (Υπουργείο Πολιτισμού) για θέματα επιχορηγήσεων του ελεύθερου θεάτρου. Υπήρξε μέλος του ΔΣ του ΕΚΕΘΕΧ (Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού) που ασχολήθηκε με τη λειτουργία των ΔΗΠΕΘΕ.