Είδε και σχολιάζει ο Πρόδρομος Μαυρίδης.
Το θέατρο Olvio (αγαπημένο, στα Νέα Ελληνικά) φιλοξενεί για δεύτερο χειμώνα το θεατρικό έργο των Ζαχαρούλας Χρόνη και Κωνσταντίνας Καλλιβωκά, «Το σύνδρομο της άδειας φωλιάς» σε σκηνοθεσία των ιδίων. Το κείμενο έχει σαφείς αναφορές στον πασίγνωστο «Γυάλινο κόσμο» του Τένεσι Γουίλιαμς από τον οποίο αντλεί πολλά στοιχεία για τους χαρακτήρες και την πλοκή του.
Η πρώτη αίσθηση του σκηνικού (Δήμητρα Χατζηγιάνγκου) και γενικότερα του χώρου σου δημιουργεί μια απροσδιόριστη μελαγχολία η οποία φαίνεται στα απλοϊκά και λίγα αντικείμενα, στο χαμηλό φωτισμό αλλά κυρίως στην κάλυψη του σκηνικού και την οριοθέτηση της σκηνής με χαρτί αεροπλάστ. Η σκηνή δηλαδή δίνει την αίσθηση ατελούς μετακόμισης κάποιων πραγμάτων ενός καθιστικού. Η προστασία των υλικών πραγμάτων από εξωτερικούς παράγοντες, καθιστώντας όμως αδύνατη την ίδια τους τη χρήση. Όχι ιδιαίτερα ευρηματικό, αλλά σίγουρα σχηματικό.
Το έργο πραγματεύεται τη δυσλειτουργικότητα μιας τριμελούς οικογένειας, η οποία έχει τις ρίζες της στην εγκατάλειψη που βίωσαν τα δύο παιδιά, ο Φίλιππος και η Νεφέλη από τη μητέρα τους, λόγω του ασφυκτικά πατριαρχικού πατέρα τους Κωνσταντίνου. Αποτέλεσμα της έλλειψης της μητέρας από το σπίτι, είναι η εμφάνιση μιας σπάνιας πάθησης στη μικρή Νεφέλη κατά την οποία η ηρωίδα είναι εύθραυστη τόσο ψυχικά όσο και σωματικά (ίσως την με επιστημονική ονομασία πάθηση της ατελούς οστεογένεσης). Η ασθένεια αυτή γίνεται η αφορμή ώστε ο πατέρας της Κωνσταντίνος να γίνει τόσο υπερβολικά προστατευτικός μαζί της, όσο και άδικα επικριτικός στο μεγαλύτερο αδερφό της Φίλιππο.

.
Ο Φίλιππος καθοδηγούμενος από πατρικές τύψεις θα της γνωρίσει το Γιώργο ο οποίος θα της κεντρίσει το ενδιαφέρον και έτσι ο πατέρας της θα πέσει σε δεύτερη μοίρα, γεγονός που θα ενεργοποιήσει τη ζήλια του πατέρα, ο οποίος με τη σειρά του θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να διώξει το Γιώργο από τη ζωή της Νεφέλης.
Η ενσάρκωση των χαρακτήρων, όπως υποδηλώθηκε παραπάνω, γίνεται μέσω εναλλαγής ρόλων ανάμεσα στους δύο ηθοποιούς, ένα σχετικά ευφάνταστο εύρημα σε ένα κατά τα άλλα χωρίς ιδιαίτερες ανατροπές έργο. Η σκηνοθεσία της παράστασης στηρίζεται στην υποκριτική δεινότητα των δύο ηθοποιών, οι οποίοι όμως με λιγοστά (έως καθόλου) μέσα και χωρίς κάποια βοηθητικά στοιχεία, προσπαθούν να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους.
Η Ηρώ Πεκτέση σχετικά εύκολα, μετατρέπεται από τον αυταρχικό πατέρα στην εύθραυστη Νεφέλη, ίσως λόγω της εκ διαμέτρου αντίθετης ψυχοσύνθεσης των ηρώων, Ο Παναγιώτης Μπουγιούρης από την άλλη, έχει επιλέξει μια ερμηνεία σχετικά «ατσαλάκωτη» στην εναλλαγή του πατέρα, του Φίλιππου και του Γιώργου. Έχει πολύ λίγες στιγμές κορύφωσης, προτιμώντας μια οριζόντια ερμηνεία στους ρόλους του, ίσως υποδηλώνοντας ότι οι τρεις χαρακτήρες, είναι δυνητικά οι τρεις πλευρές του ίδιου ανθρώπου. Σε πρώτη αίσθηση βέβαια, πιστεύεις ότι παρακολουθείς μια αναγνωριστική πρόβα του έργο, στην οποία οι ηθοποιοί ακόμα ανακαλύπτουν τους ρόλους τους,
Το κείμενο, αν και επηρεασμένο από το «Γυάλινο κόσμο» του Τένεσι Γουίλιαμς, εν τούτοις δεν έχει την αντίστοιχη στιβαρότητα για να υποστηρίξει τέτοια θεματολογία και έτσι δίνει την αίσθηση του καθημερινού, με λόγο σχεδόν αδιάφορο με έλλειψη κάθαρσης και διδάγματος στο τέλος του.
Το όλο εγχείρημα, έχει κάποιο ενδιαφέρον λόγω της εναλλαγής ρόλων από τους δύο ηθοποιούς, η οποία όμως δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ούτε πρωτότυπη, ούτε ερμηνευτικά δουλεμένη αλλά ούτε και τεχνικά υποστηριγμένη. Στην περίπτωση βέβαια που κάθε ρόλος υποστηριζόταν από έναν ηθοποιό, λόγω αδυναμιών του κειμένου, η παράσταση θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ακόμα και αδιάφορη.
Βαθμολογία:
4.2/10
.
Δείτε & αυτά:
/
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 15/5/2019 έως 14/05/2020 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 10α -επετειακά- Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020.
& αυτά:
–Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
–Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
–Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
–Κερδίστε προσκλήσεις – Βιβλία, κλικ εδώ.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
Φωτογραφικό υλικό