Γράφει για την Κουλτουρόσουπα.
Την προηγούμενη εβδομάδα ένα θέμα που απασχόλησε τα πρωινάδικα ήταν η κόντρα του σκηνοθέτη (χωρίς εισαγωγικά) Γιάννη Σμαραγδή με τον «ηθοποιό» (με εισαγωγικά) Γιώργο Αγγελόπουλο -κατά κόσμον Ντάνο-.
Ο αγαπητός κατά τα άλλα Survivor Ντάνος είχε απασχολήσει την καλλιτεχνική σκηνή πριν από χρόνια, όταν ο παμπόνηρος και εξειδικευμένος στη σύγχρονη σαπουνόπερα Ανδρέας Γεωργίου βρήκε τη λύση για να ανεβάσει τα νούμερα στο σαπούνι του με όνομα «Τατουάζ». Έκλεισε σε πρωταγωνιστικό ρόλο τον Γιώργο Αγγελόπουλο, προκειμένου να απομυζήσει τη δημοφιλία του από το γνωστό ριάλιτι του ΣΚΑΪ.
Έχοντας στις αποσκευές του αυτή την «μεγάλη» αν μη τι άλλο εμπειρία συμμετοχής σε ένα καθημερινό σίριαλ, αλλά και τη συμμετοχή του στην ταινία του Μάρκου Σεφερλή «Χαλβάη 5 – 0», κατευθύνθηκε προς την νέα ταινία του Σμαραγδή «Καποδίστριας». Τα λες και αλματώδη τα βήματα…
Για τον Γιάννη Σμαραγδή ανεξαρτήτως της αποδοχής ή μη από το κοινό, δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί πως είναι ένας σοβαρός σκηνοθέτης, που έχει δημιουργήσει σημαντικές ταινίες με ένα διεθνές κύρος. Μεταξύ αυτών, στην κορυφή των εντυπώσεων το «El Greco», έπειτα το «Ο θεός αγαπάει το χαβιάρι» και τέλος ο σχετικά πρόσφατος (και μέτριος σε απόδοση) «Καζαντζάκης». Ο ίδιος παραδέχθηκε, πως η επικοινωνία του με τον Ντάνο εξαντλήθηκε σε ορισμένες συμβουλές που του παρείχε πριν από χρόνια, όταν μία δημοσιογράφος του έφερε σε επαφή. Ο casting director και συμπαραγωγός της ταινίας τού πρότεινε με το δέλεαρ της αύξησης της παραγωγής από 4 εκατομμύρια σε 15 εκατομμύρια ευρώ να εντάξει στο κάστινγκ και συγκεκρμένα στον ρόλο του Αλέξανδρου Υψηλάντη, τον Γιώργο Αγγελόπουλο (!).
Αχ καημένε Γιάννη Σμαραγδή τι σου έμελλε να πάθεις. Μετά από τόση αναγνώριση, μετά από τόσες επιτυχίες, να σου επιβάλλουν έναν άνθρωπο που ούτε επέλεξες, ούτε ενέκρινες στο πρωταγωνιστικό καστ. Και όταν δεν τον αποδέχεσαι να αποσύρονται από την ταινία…
Είναι σπουδαίο για τον Γιώργο Αγγελόπουλο, όπως και για κάθε άνθρωπο, να κυνηγάει το όνειρό του. Από εκεί και πέρα πρέπει να ξέρει ο καθένας που απευθύνεται και τι ζητάει. Το αν ο ίδιος συμμετείχε σε ένα σίριαλ ελληνικό και σε κάποιες ταινίες ελληνικές ή ξένες, αυτό δεν τον ανακηρύσσει στον μεγάλο ηθοποιό που θα συμμετέχει πλάι σε σπουδαία ονόματα σε μία ταινία ιστορική, που απαιτεί λεπτότητα χειρισμών και ορισμένα υποκριτικά άλματα.
Το έτσι θέλω του παραγωγού κόντρα στα θέλω του σκηνοθέτη και ενορχηστρωτή, εκθέτει και τον Γιώργο Αγγελόπουλο στα μάτια των θεατών. Μόνο κακό του κάνει αυτή η κόντρα. Την στιγμή που υπάρχουν τόσοι άνεργοι ηθοποιοί με σημαντικές ερμηνείες, την στιγμή που ελάχιστο ποσοστό συμμετέχει σε ταινίες και σειρές, την στιγμή που όλοι μας διψάμε για σοβαρές δουλειές με βάρος και αισθητήριο, υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι που επιβάλλουν τα «πρόσωπά» τους δίχως να υπολογίζουν τίποτα.
Η Χρυσούλα Διαβάτη είχε πριν λίγα χρόνια δηλώσει στην παραλαβή των βραβείων «Κάρολος Κουν» σχετικά με τη βράβευση του Σάκη Ρουβά τα εξής: «Τώρα σταρς, μίμοι, διασκεδαστές, μανεκέν, ωραίοι, ωραίες, ένας συρφετός ολόκληρος έχει ονομαστεί «ηθοποιοί». Αυτό θα πρέπει να τελειώσει». Δεν τελείωσε, αλλά συνεχίζεται αέναα…
Ένα αυθεντικό παιδί όπως ο Ντάνος εισχώρησε στην ελληνική σόουμπιζ και πολύ καλά έκανε. Όμως πρέπει να γνωρίζουν όλοι αυτοί που τον προωθούν (και τον ίδιο και άλλους αστέρες της μίας στιγμής), πως όσο και αν επιβάλλουν ένα πρόσωπο, ο κόσμος είναι αυτός που θα επιλέξει και θα αποφασίσει. Και το κοινό δεν μασάει πια, όπως παλιά, κουτόχορτο.
Ο Σμαραγδής είπε μία σωστή κουβέντα: «Ο Καποδίστριας δεν λαδώνεται». Το μόνο που έχουμε να προσθέσουμε είναι πως πρέπει να καταλάβουν τόσοι οι παραγωγοί, όσο και ο ίδιος ο Ντάνος (που του φούσκωσαν τα μυαλά), πως ο κινηματογράφος όταν γίνεται με όρους αρπαχτής βυθίζει τους πάντες και οικονομικά και καλλιτεχνικά. Ας επενδύσουν, λοιπόν, τα 11 εκατομμύρια σε μία ταινία με πρωταγωνιστή τον Ντάνο… Είναι βέβαιο, πως θα βρεθούν σκηνοθέτες να «τρίζουν» και χρειάζονται λάδωμα.
.
Ευτυχώς για μας ο Σμαραγδής «ανοίγει» πάντα αθόρυβα!
Φωτογραφικό υλικό