Γράφει ο #ΙωάννηςΚυφωνίδης για την #Κουλτουρόσουπα.
Δεν έχει πολύ καιρό και για κλάσματα του δευτερολέπτου νόμιζα πως ήμουν στο Μιλάνο. Αφορμή ήταν η θέα μιας κίτρινης Lamborghini στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας. Με πινακίδες Ελληνικές κι εάν δεν απατώμαι πινακίδες Θεσσαλονίκης. Όχι ότι δε μου άρεσε να πω την αμαρτία μου, μου άρεσε και μάλιστα πολύ. Όχι βέβαια σε επίπεδο νεοπλουτισμού, αρχοντοχωριατιάς κι επίδειξης δύναμης και πλούτου. Αλλά στο πλαίσιο της Ιταλικής αισθητικής και της ομολογουμένως απαράμιλλης τέχνης και τεχνικής της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο αναρωτήθηκα πως ένα τόσο γρήγορο και μεγάλο αυτοκίνητο μπορεί να σταθεί βιώσιμα στους δρόμους της Ελλάδας εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.
Πάντως σε συνδυασμό με τις καλοκαιρινές θερμοκρασίες και τις γεμάτες κοντινές παραλίες έδωσε ένα χρώμα έστω και για δευτερόλεπτα Ριβιέρας Γαλλικής και Ιταλικής στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.
Ιστορία
Η εταιρεία Lamborghini ιδρύθηκε το 1963 από τον Φερούτσιο Λαμποργκίνι (Ferruccio Lamborghini. Το 1963, ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι, με απώτερο σκοπό να ανταγωνιστεί τη Ferrari, αποφάσισε να ακολουθήσει το όνειρό του δημιουργώντας τα δικά του «υπέρ – αυτοκίνητα», πετυχαίνοντας τα μοντέλα της Lamborghini να αποτελούν σύμβολα της απόδοσης και του πλούτου.
Μετά από μια δεκαετία ανάπτυξης, το 1973 ξέσπασε παγκόσμια οικονομική κρίση και κρίση πετρελαίου. Το 1978 η εταιρεία πτώχευσε, πέρασε αρχικά από τα χέρια Ελβετών επιχειρηματιών για να καταλήξει στην Chrysler η οποία απέτυχε να την κάνει κερδοφόρα. Πουλήθηκε το 1994 σε μια Ινδονησιακή εταιρεία, η οποία με τη σειρά της την μεταπώλησε στην Audi AG, με αποτέλεσμα τον Σεπτέμβριο του 1998 να ενταχθεί στον όμιλο Volkswagen, όπου ανήκει μέχρι σήμερα. Φυσικά, η κατασκευή των Lamborghini συνεχίζει να γίνεται χειροποίητα στο πατρογονικό σπίτι της στην Sant’ Agata. Επίσης, σήμερα στην Sant’ Agata φιλοξενούνται και τα μουσεία Lamborghini (Museo Lamborghini[4]), όπου μπορεί ο καθένας να μάθει για την ιστορία αυτών των «υπερ-αυτοκινήτων» και να τα θαυμάσει, καθώς και το μουσείο προς τιμή του εφευρέτη Φερούτσιο Λαμποργκίνι (Museo Ferrucio Lamborghini.
Το σήμα της Lamborghini απεικονίζει έναν ταύρο που επιτίθεται και αυτό ήταν μια προσωπική επιλογή του ιδρυτή Φερούτσιο Λαμποργκίνι. Για την ακρίβεια, χρησιμοποίησε το ζώδιό του, που ήταν Ταύρος, καθώς γεννήθηκε στις 28 Απριλίου 1916, ως σήμα για την εταιρεία του. Ταυτόχρονα, για τον ίδιο λόγο, καθιέρωσε εξ αρχής την παράδοση να δίνει στα μοντέλα της εταιρείας ονόματα διάσημων ταύρων, κυρίως από ταυρομαχίες, μια παράδοση που συνεχίζεται από την εταιρεία μέχρι σήμερα. Ειδικότερα όμως το δεύτερο SUV στην ιστορία της φίρμας (μετά την Lamborghini LM002 που είχε παραχθεί από το 1986 έως το 1993 σε μόλις 328 αντίτυπα, το οποίο μπήκε στην παραγωγή τον Φεβρουάριο του 2018, ονομάστηκε Lamborghini Urus, δηλαδή Ούρος (γνωστός επίσης και ως βους o αρχέγονος), ο πρόγονος της οικόσιτης αγελάδας.
Εγγονή και ζάπλουτη κληρονόμος είναι η εγγονή του Elettra Lamborghini, τραγουδίστρια, σοσιαλιτέ, τηλεπερσόνα, social media influencer και λάτρης της Ελλάδας. Νυμφευμένη με τον εξίσου διάσημο Ολλανδό μουσικό παραγωγο Afrojack ετοιμάζεται να παρουσιάσει το Φεστιβάλ του Σαν Ρεμο το Φεβρουάριο του 2025 και να εκπροσωπήσει το Σαν Μαρίνο στην επόμενη Eurovision, δηλαδή του 2025 .