Γράφει ο Ιωάννης Κυφωνίδης για την Κουλτουρόσουπα.
Γνωρίζετε βέβαια ότι ο αθλητισμός δεν είναι μόνο επιδόσεις, χόμπυ, εκγύμναση κτλ, αλλά και πολιτισμός. Και ιδιαίτερα τα αθλήματα του υγρού στίβου, δηλαδή κολύμβγηση, καταδύσεις, πολο και βέβαια η συγχρονισένη.
Αυτός λοιπόν, ο αγαπημένος υγρός στίβος έχει τη δική του ιστορία και κουλτούρα.
Προσωπικά η εμπλοκή μου με την κολύμβηση με ενέπνευσε να γράψω και να στήσω θεατρικά, αλλά και να αξιοποιήσω συνκολυμβητές μου σε παραστάσεις μου κι ας ήταν ερασιτέχνες οι περισσότεροι που κατά την υποκειμενική μου άποψη στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Με αυτό το σκεπτικό, αλλά και την ιδιότητά μου και ως δημοσιογράφου και βέβαια open water κολυμβητή αποδέχτηκα την τιμητική πρόσκληση της διευθύντριας της διοργάνωσης του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κολύμβησης και Υγρού Στίβου Μαριάννας Φυργαδιώτη να συντονίσω μια από τις στρογγυλές τράπεζες του συνεδρίου στο Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
Η τράπεζα που παρακάθησα και συντόνισα είχε τίτλο : ” Προπονητική στην Κολύμβηση & τον Υγρό Στίβο.” “Σύγχρονες Μέθοδοι Προπόνησης & Επιτυχίες”.
Ομιλητές ηταν ο ζωντανός θρύλος του υγρού στίβου στη Θεσσαλονίκη Χρήστος Γαρέφης, ο πολύ επιστημονικός προπονητής καταδύσεων με διεθνείς νίκες Ηρακλης Σακκαλής και ο Πάύλος Μπαμπκας , προπονητής τεχνικής κολύμβησης με διεθνείς νίκες που τυχαίνει να τον συναντώ κάθε βράδυ στο δημοτικό κολυμβητήριο Καλαμαριάς. Είναι μάλιστα τα τελευταία δύο χρόνια ο καλύτερος προπονητής τεχνικής κολύμβησης στην Ελλάδα σύμφωνα με την Κολυμβητική Ομοσπονδία Ελλάδας.
Οι προπονητές από το κάθε άθλημα της κολύμβησης συζήτησαν τελικά σχετικά με τις σύγχρονες προπονητικές τεχνικές και την φυσική προετοιμασία των αθλητών. Στόχος άλλωστε ήταν η εξερεύνηση στρατηγικών για την ανάπτυξη ταλέντων και την προώθηση της συμμετοχής των νέων αθλητών σε όλα τα επίπεδα της κολύμβησης στην Ελλάδα.
Πάντως το Γαρεφη όση ώρα μιλούσε τον φανταζόμουν σε θεατρικό μονόλογο για την κολύμβηση. Βρηκα πάνω του αρετές περφόρμερ . Ενώ παρατήρησα το ιδιαίτερο outfit της καθηγήτριας του τμήματος επιστήμης φυσικής αγωγής Ελένης Γλυνιά που εκείνη τη στιγμή ήταν στο ακροατήριο. Φυσικά δεν παρέλειψα να δώσω τόνο στα δικά μου παπούτσια προτού ξεκινήσω για το Ολυμπιακό Μουσείο βάφοντας πράσινο το μπροστινό τους μέρος για να παρακάμψουν τη χρωματική μονοτονία του αρχικού ταμπά μπεζ. Ενώ αντί εσωρούχου φορούσα μαγιό για να μπω ακόμη πιο ζεστά στο κλίμα. Κακά τα ψέμματα ήθελα να συνδυάσω τη δημοσιογραφική ιδιότητα με την ιδιότητα του ηθοποιού και του κολυμβητή. Τρία σε ένα Είδα την παρουσία μου ως μία διακριτική και ταπεινή περφόρμανς που θα έδινε το δικό της τόνο στο όλο σκηνικό του Ολυμπιακού Μουσείου. Ούτως ή άλλως είχα ήδη ρωτήσει το Φίλιππο Μεσιακάρη περιφερειακό διευθυντή της Wonderfin στην Ελλάδα και συντονιστή & υπεύθυνο επικοινωνιών του συνεδρίου για το dress code της διοργάνωσης.
Για την ιστορία η εταιρία Wonderfin, το πρώτο οργανωμένο Swimming Club in your Vacation στην Ελλάδα διοργάνωσε το πρώτο αυτό συνέδριο . Στόχος ήταν να ενώσει τους επαγγελματίες και τους λάτρεις της κολύμβησης, ενώ παράλληλα υποστήριξε τα οφέλη για την υγεία που συνδέονται με την κολύμβηση. Κατάφεραν να διαδώσουν νέες μεθοδολογίες και καινοτόμες προσεγγίσεις κατάρτισης που μπορούν να αναβαθμίσουν τις δεξιότητες και να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία του κολυμβητή στην αθλητική του ζωή. Επικεντρώθηκαν όχι μόνο στους πρωταθλητές αλλά και στους νεαρούς κολυμβητές, τα παιδιά και τα βρέφη.
Η κολύμβηση είναι ένα άθλημα που ξεπερνά την ηλικία και τις ικανότητες. Για μένα προσωπικά μοιάζει με αθλητικό χορό καθώς ρέει το σώμα στο νερό . Και πέρα από αυτήν καθαυτή την προπόνηση υπάρχουν στιγμές που αφήνομαι κάνοντας αυτοψυχανάλυση ή σχέδια για ένα νέο έργο, μία νέα παράσταση , μία νέα ερμηνεία.