Ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Οικονόμου μιλά στην «Κ» για τη παράσταση «Νέριουμ Παρκ». Πρεμιέρα Θέατρο Αυλαία, 5/2/2018.

4498 Views
Ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Οικονόμου μιλά στην «Κ» για τη παράσταση «Νέριουμ Παρκ». Πρεμιέρα Θέατρο Αυλαία, 5/2/2018. Ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Οικονόμου μιλά στην «Κ» για τη παράσταση «Νέριουμ Παρκ». Πρεμιέρα Θέατρο Αυλαία, 5/2/2018.

.
Η Θεατρική ομάδα ριSκο και το Αβέρτο Θέατρο παρουσιάζουν  για πρώτη φορά στην Ελλάδα  το σύγχρονο έργο του Καταλανού συγγραφέα Γιόσεφ Μαρία Μίρο, “Νέριουμ Παρκ” (Nerium Park), που αναφέρεται στη γενιά της οικονομικής κρίσης, που ενηλικιώθηκε σε ένα αμείλικτα, υλιστικό και ανταγωνιστικό κόσμο και που δε διαθέτει τα ψυχικά εφόδια για να αντιμετωπίσει το κοινωνικό χάος που έφερε μαζί της, η νέα οικονομική πραγματικότητα.

Για την παράσταση που ξεκινά σε πανελλήνια πρώτη από τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου (έως 25/2) στο θέατρο Αυλαία, αλλά και για τη θεατρική πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης, μας μιλά ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Οικονόμου...
 
  1. Ποιο είναι με δυο λόγια το θέμα που πραγματεύεται η παράσταση;
Ένα ταξίδι στην «εσωτερική γεωγραφία» μιας γενιάς μεγαλωμένη σε έναν αμείλικτα υλιστικό, καταναλωτικό, ατομικιστικό και ανταγωνιστικό κόσμο, τον οποίον αναπαράγει στην καθημερινότητα της με απρόοπτες συνέπειες. Μια γενιά ανίκανη να εκφραστεί, να αγαπήσει, να επικοινωνήσει. Η έλλειψη ψυχικών εφοδίων και η ανυπαρξία ουσιαστικών σχέσεων την οδηγεί σε ένα μόνιμο ατομικό αδιέξοδο.
 
  1. Τί θα μπορούσατε να αποκαλύψετε από την υπόθεσή της;
Ο Ζεράρ και η Μάρτα, ένα νεαρό ζευγάρι γύρω στα τριάντα, στελέχη μεγάλων εταιρειών, μετακομίζουν σε ένα πολυτελές διαμέρισμα, που το έχουν αγοράσει με δάνειο, σε ένα νεόδμητο συγκρότημα κατοικιών, που βρίσκεται στα προάστια της μεγαλούπολης που ζουν κι ονομάζεται «Nerium Park». Το νέο αυτό διαμέρισμα έχει όλες τις προδιαγραφές που το νέο ζευγάρι έχει ονειρευτεί για το ξεκίνημα της νέας φάσης της ζωής τους, που θα περιλαμβάνει τη γέννηση και το μεγάλωμα των παιδιών τους. Το έργο διαδραματίζεται σε δώδεκα σκηνές όσοι και οι μήνες ενός έτους, και ο τίτλος του συνδέεται με το επιστημονικό όνομα της πικροδάφνης (Nerium Oleander), ενός διακοσμητικού τοξικού θάμνου. Στο νέο αυτό περιβάλλον εισβάλλουν σταδιακά ο φόβος, η ανασφάλεια, οι παραισθήσεις και η τρέλα με αποτέλεσμα ένα απρόβλεπτο τέλος.
 
  1. Ποια ήταν η αφορμή που  ενέπνευσε το ανέβασμά της;
Η αφορμή ήταν η επιθυμία μας να δουλέψουμε ένα κείμενο σύγχρονο που να μας αφορά και να μην έχει παρουσιαστεί πολλές φορές ή και καθόλου στην Ελλάδα. Μας βοήθησε πολύ σε αυτό η αναζήτηση στα Ισπανόφωνα & Καταλανικά έργα στην ιστοσελίδα της εξαιρετικής μεταφράστριας Μαρίας Χατζηεμμανουήλ: www.soloteatro.gr, που είναι και η κύρια μεταφράστρια του έργου. Από τα κείμενα που βρήκαμε καταλήξαμε σε αυτό λόγω της φόρμας του αλλά κυρίως του θέματός του.
 
  1. Μιλώντας για τον στόχο, τί θα θέλατε να μεταφέρετε στον θεατή;
Μια δυνατή ιστορία, ένα απροσδόκητο σύγχρονο θρίλερ, που δεν του λείπει το χιούμορ, με δραματικές κορυφώσεις που να κρατάει τον θεατή ενεργό μέχρι το τέλος του.
 
.
  1. Υπάρχει αναφορά στο σήμερα και πόσο σημαντικό θεωρείτε αυτό το στοιχείο.
Δεν θα μπορούσε να υπάρχει αυτό το έργο χωρίς την αναφορά στο σήμερα. Η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων γίνεται η αφορμή για την εξέλιξη της δράσης.
 
  1. Αν σας ζητούσαμε να την «κατατάξετε σε κατηγορία», πώς θα τη χαρακτηρίζατε;
Είναι ένα δράμα, με στοιχεία θρίλερ, που δεν του λείπει το χιούμορ.
 
  1. Ποιο θεωρείτε το πιο δυνατό της σημείο και γιατί;
Η πλοκή της και το ενδιαφέρον, που ελπίζουμε ότι θα δημιουργηθεί στο θεατή, για το τι θα γίνει στην εξέλιξη του έργου.
 
  1. Τί σας δυσκόλεψε περισσότερο κατά την προετοιμασία;
Το γεγονός ότι έχουμε λίγες πρόβες στο «Αυλαία» για να λυθούν όλα τα τεχνικά θέματα που βάζει μια πρεμιέρα.
 
.
  1. Μοιραστείτε κάτι ενδιαφέρον από τα παρασκήνια της παράστασης;
Το γεγονός ότι υπήρχαν στιγμές δραματικής έντασης στις πρόβες που κατέληγαν σε ξεσπάσματα γέλιου από την απρόβλεπτη ατάκα ενός από τους «χαρακτήρες» του έργου. Κι αυτές οι φορές δεν ήταν λίγες.
 
  1. Αν ήσασταν θεατής για ποιους λόγους θα την επιλέγατε;
Γιατί είναι ένα έργο σύγχρονο, με στοιχεία θρίλερ, ενός νέου Καταλανού συγγραφέα του Josep Maria Miro σχετικά άγνωστου στην Ελλάδα τη θεατρική γραφή του οποίου θα ήθελα να γνωρίσω.
 
  1. Πως βλέπετε τη θεατρική πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης και πως την βιώνετε;
Την βιώνω πάντα με θετική προδιάθεση. Είναι πολύ ελπιδοφόρο ότι εμφανίζονται αρκετές νέες ομάδες με προτάσεις σημαντικές. Βιώνω έντονα την ουσιαστική απώλεια της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης. Είναι θετικό ότι υπάρχουν χώροι σχετικά νέοι χώροι, όπως το Θέατρο Τ ή το Studio Vis Motrix, που κάνουν αξιόλογη δουλειά. Βλέπω την παντοδυναμία της παρουσίας του Κ.Θ.Β.Ε. σε όλα τα επίπεδα κι αυτό από μόνο του δεν είναι καλό.
.
  1. Ποια στοιχεία θεωρείτε πως βάζουν εμπόδια ώστε να εξελιχθεί ομαλά μια τοπική ομάδα;
Πιστεύω ότι μια ομάδα, αν θέλει να υπάρχει και να δημιουργεί, θα βρίσκει τρόπο να ξεπερνάει τα εμπόδια. Όμως μετά το κλείσιμο τα τελευταία χρόνια θεάτρων της πόλης (Αμαλία -Black Box –Ώρα –Μικρό θέατρο –Έξω από τα τείχη) λιγόστεψαν κατά πολύ οι χώροι που μπορούν νέες ομάδες να δείχνουν τη δουλειά τους. Κι αυτό είναι κυρίαρχο πρόβλημα.
 
  1. Αν θεσμοί και Οργανισμοί της πόλης [Δήμος Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μουσικής, ΚΘΒΕ, Νομαρχία κ.ά], βοηθούν και ενισχύουν θεατρικές ομάδες της Θεσσαλονίκης;
Δεν υπάρχει από κανέναν φορέα στρατηγική ενίσχυσης και προώθησης των ομάδων της πόλης. Μόνο ο Δήμος Θεσσαλονίκης με τις εκδηλώσεις κάθε Άνοιξη («Φωνές της πόλης») στο θέατρο «Άνετον» έρχεται αρωγός των ομάδων της πόλης. Εκδήλωση όμως με πολύ περιορισμένο κοινό, παρ’ όλες τις φιλότιμες προσπάθειες των διοργανωτών. Κι αυτό γιατί το θέατρο «Άνετον» δεν είναι θεατρική πιάτσα από τη στιγμή που λειτουργεί περιστασιακά ως θέατρο. Το Κ.Θ.Β.Ε. φιλοξένησε πριν δυο χρόνια ομάδες της πόλης στο μικρό θέατρο των Λαζαριστών, σε μια προσπάθεια επαφής του οργανισμού με τις ομάδες της πόλης. Κάπου ειπώθηκε ότι θα γίνει θεσμός, στο δρόμο ξεχάστηκε! Ο Δήμος Καλαμαριάς ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια τις «Θεατρικές Πρεμιέρες» αλλά πολύ γρήγορα ξαναγύρισε στο Αθηνοκεντρικό προσανατολισμό του. Η Νομαρχία ασχολείται αποκλειστικά με τις θεατρικές ερασιτεχνικές ομάδες των συλλόγων. Πρέπει λοιπόν να αλλάξει η στάση των φορέων αν θέλουν να αναπτυχθεί το θέατρο στη πόλη μας.
 
Σας ευχαριστώ πολύ. Kαλή επιτυχία.
.
,
------------------------------------------------

Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 20/9/2017 έως 31/05/2018 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 8α Θεατρικά (Κουλτουρο) Βραβεία Θεσσαλονίκης 2018 που θα πραγματοποιηθούν πρώτο 15νθήμερο Ιουνίου 2018
– Πληροφορίες για τα 8α ΘΒΘ θα βρείτε εδώ - Facebook pages εδώ
==========================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
=========================

ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ

===========================

Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης [σελίδα ανακοινώσεων] ΕΔΩ
Facebook page ΕΔΩ
==============================
Kάντε like στη σελίδα του Kulturosupa.gr στο facebook και ακολουθήστε μας στο twitter για να βλέπετε πρώτοι όλη την ροή πληροφοριών και να μαθαίνετε όλους τους νέους διαγωνισμούς προσκλήσεων


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιάννης Τσιρόγλου
Γιάννης Τσιρόγλου
Επικεφαλής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa@yahoo.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη