H Kulturosupa.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.
Μάθετε περισσότερα για τα cookies
«Ο Θεός της Σφαγής» της Γ. Ρεζά με Μαρκουλάκη, Γουλιώτη, Παπασπηλιόπουλο, Μιχαλοπούλου στο Αριστοτέλειον. Από την Κυριακή του Πάσχα.
04 Μαρτίου 20172216 Views
«Ο Θεός της Σφαγής» της Γ. Ρεζά με Μαρκουλάκη, Γουλιώτη, Παπασπηλιόπουλο, Μιχαλοπούλου στο Αριστοτέλειον. Από την Κυριακή του Πάσχα.
«Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ» της Γασμίνα Ρεζά με Μαρκουλάκη, Γουλιώτη, Παπασπηλιόπουλο, Μιχαλοπούλου στο θέατρο Αριστοτέλειον. Από την Κυριακή του Πάσχα.
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΩΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΜΑΙΟΥ
Η μεγάλη περσινή επιτυχία, που αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς, από την Κυριακή του Πάσχα [16 Απριλίου] στο θέατρο Αριστοτέλειον.
.
Μετά από 192 παραστάσεις και πάνω από 51000 θεατές, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, η Στεφανία Γουλιώτη, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και η Λουκία Μιχαλοπούλου συναντήθηκαν για δεύτερη χρονιά στο θέατρο «Αθηνών» στην εξαιρετική και πολυβραβευμένη κοινωνική κωμωδία «Ο Θεός της Σφαγής» της Γιασμίνα Ρεζά, που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς, δίνοντας το δικό της στίγμα στη θεατρική Αθήνα. Η παράσταση μεταφέρεται απο την Κυριακή του Πάσχα στο θέατρο Αριστοτέλειον της Θεσσαλονίκης.
Το έργο
Δύο εντεκάχρονα αγόρια τσακώνονται στο πάρκο και το αποτέλεσμα του καβγά τους είναι μώλωπες, σκισμένα χείλη και δυο κατεστραμμένα δόντια. Οι γονείς του θύματος καλούν τους γονείς του θύτη στο σπίτι τους. Τέσσερεις ενήλικες, καλλιεργημένοι και πολιτισμένοι, συζητούν το πρόβλημα κι αναζητούν ευγενικά μια λύση. Λίγη ώρα μετά, τους βρίσκουμε να συμπεριφέρονται πιο ανώριμα και βάρβαρα από τα παιδιά τους. Τα ζευγάρια επιτίθενται το ένα στο άλλο, οι γυναίκες στους άνδρες, οι άνδρες στις γυναίκες, ώσπου στο τέλος είναι όλοι εναντίον όλων. Ο Θεός της Σφαγής εμφανίζεται, ένα χάμστερ εξαφανίζεται, και κάθε ενήλικη, πολιτισμένη συμπεριφορά δίνει τη θέση της στον ανήλικο εαυτό και στα ζωώδη ένστικτα που οι τέσσερις ήρωες κρύβουν μέσα τους.
Τέσσερις άνθρωποι πολύ διαφορετικοί και πολύ αναγνωρίσιμοι.
.
Ένας μεγαλοδικηγόρος, πραγματιστής και κυνικός, που σίγουρα θα ήθελε να βρίσκεται αλλού και είναι συνέχεια στο κινητό του. (Κ. Μαρκουλάκης). Η γυναίκα του, μια μπίζνες-γούμαν ενοχική και αξιοπρεπής που η απελπισία της από την αδιαφορία του άντρα της της δημιουργεί διάφορα ψυχοσωματικά και…γαστρεντερικά προβλήματα (Στ. Γουλιώτη).
.
Ένας έμπορος ειδών κιγκαλερίας, συναινετικός και φιλικός, που προσπαθεί μάταια να προσαρμοστεί στην εικόνα που θέλει η γυναίκα του να φτιάξει γι αυτούς (Οδ. Παπασπηλιόπουλος). Μια φιλότεχνη ακτιβίστρια, που έχει σκοπό να επιβάλλει τους κανόνες του πολιτισμού με το ζόρι, σαν ιεραπόστολος (Λ. Μιχαλοπούλου)
Έχει λοιπόν χαθεί «η τέχνη της ειρηνικής συνύπαρξης»; Είναι μάταιο να προσπαθούμε να ζήσουμε πολιτισμένα; Υπάρχει άλλος θεός στην δυτική κοινωνία σήμερα, εκτός απ’ τον Θεό της Σφαγής;
Η Ρεζά, με εξαιρετική ακρίβεια και καυστικό, ακραίο χιούμορ, ανατέμνει τον δυτικό άνθρωπο, φανερώνει το ζώο στην ψυχή του και διαλύει ένα σαλόνι όπως ακριβώς διαλύεται η κοινωνία μας, σαρώνοντας κάθε έννοια πολιτικής ορθότητας. Αυτό που μένει, όταν υποχωρήσει ο Θεός της Σφαγής, είναι η ανάγκη μας να βρούμε «μια ηθική αντίληψη του κόσμου» η προσπάθεια μας να βρούμε έναν τρόπο να ζούμε μαζί.
.
Το έργο έκανε πρεμιέρα στη Ζυρίχη το 2007 και τον Ιανουάριο του 2008 στο Παρίσι, σε σκηνοθεσία της Ρεζά, με την Ιζαμπέλ Υπέρ σ’ έναν από τους τέσσερις ρόλους. Ακολούθως ανέβηκε στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, με πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία,κερδίζοντας το 2009 μια σειρά από βραβεία, μεταξύ των οποίων βραβείο Ολιβιέ καλύτερης κωμωδίας και βραβείο Τόνυ καλύτερου έργου.
.
Το 2011 έγινε ταινία από τον Πολάνσκι με τίτλο Carnage με τη Ρεζά να συνυπογράφει το σενάριο μαζί με τον σκηνοθέτη κερδίζοντας δύο υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία α' γυναικείου ρόλου για τις Τζόντι Φόστερ και Κέητ Γουίνσλετ.
Kάντε like στη σελίδα του Kulturosupa.gr στο facebook και ακολουθήστε μας στο twitter για να βλέπετε πρώτοι όλη την ροή πληροφοριών και να μαθαίνετε όλους τους νέους διαγωνισμούς προσκλήσεων.
H Λουκία Μιχαλοπούλου συναντά ξανά τον Νικορέστη Χανιωτάκη σε μια πολύ ξεχωριστή συνεργασία. Αυτήν την φορά αγκαλιάζουν τον σπουδαίο μονόλογο του Ζαν Κοκτώ «Η Ανθρώπινη Φωνή».