Μια εμβληματική παράσταση από το παρελθόν έχει τη μεγάλη ευκαιρία να δει το θεατρόφιλο κοινό μέσω διαδικτύου που πραγματικά αντικατοπτρίζει την έννοια πλήρες θέατρο: σπουδαίο κείμενο, διεισδυτική μετάφραση, εμπνευσμένη σκηνοθεσία, εξαίρετους ηθοποιούς. Πρόκειται για την «Μικρή μας Πόλη» που με το πρωτοδιάβασε ο θεατρικός παραγωγός Γιώργος Λεμπέσης ρίγη συγκίνησης τον κυρίευσαν και όσες φορές επανερχόταν τον έπιαναν τα δάκρυα… βάζοντας σκοπό να την ανεβάσει στο θέατρο Λαμπέτη όπου διεύθυνε τότε.
Ωστόσο μέχρι να θεωρηθεί σημείο καλλιτεχνικής και εμπορικής αναφοράς αλλά και ορόσημο στην μεγάλη καριέρα του σπουδαίου παραγωγού που όμοιού του δυστυχώς δεν έχει βγάλει ο τόπος, υπάρχει ένα «όμορφο» αλλά με αγκάθια παρασκήνιο… που για το καλό του θεάτρου και τη συμβολή της «σκιάς» σύζυγος του, έπαιξε καθοριστικό ρόλο ώστε για να πραγματοποιηθεί η παράσταση σταθμός.

Το γεγονός αυτό μας έφερε στο νου μια αποκλειστική συνέντευξη on camera που μας έδωσε η Νινέτα Λεμπέση το 2018 με αφορμή τιμητική εκδήλωση των 8ων Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης για το σύνολο της προσφοράς του στο θεατρικό χώρο. Όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στην «Μικρή μας Πόλη» που τόσο μα τόσο αγαπούσε ο Γιώργος…
Διαβάζοντας λοιπόν το κείμενο ήταν τόσο ενθουσιασμένος για την ευαίσθητη ποιητική του ματιά ταυτόχρονα και …προβληματισμένος καθώς την εξαίρετη μετάφραση υπόγραφε ο κορυφαίος θεατράνθρωπος Μίνως Βολονάκης… που την προηγούμενη σεζόν είχαν συνεργαστεί στην καλοκαιρινή «Αντιγόνη» με πρωταγωνίστρια βέβαια, την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Όμως η προβεβλημένη και πολυσυζητημένη παράσταση δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.. Δεν αγαπήθηκε από τον κόσμο, θεωρήθηκε (για πολλούς λόγους) αμφιλεγόμενη και στην περιοδεία ανά την Ελλάδα απέτυχε εμπορικά. Αλλά οι οικονομικές και τεχνικές απαιτήσεις του Βολονάκη, παρέμεναν υπερβολικές τόσο που θύμωσαν τον επιχειρηματία Λεμπέση με αποτέλεσμα να κόψουν τις καλημέρες… και να μην ανταλλάσσουν ούτε ένα γεια ακόμη και μετά το πέρας της περιοδείας…
Φτάνοντας στην «Μικρή μας Πόλη», ο Γιώργος θα έσκαγε αν δεν ανέβαζε την παράσταση που οραματιζόταν να κάνει στο θέατρο Λαμπέτη.
Ποιος όμως θα έφερνε σε επαφή τους δυο παλιούς συνεργάτες καθόσον ο ίδιος δεν υπήρχε περίπτωση να τον πάρει τηλέφωνο; Με τα πολλά επιστρατεύει την γυναίκα του, την φοβερή Νινέτα, η οποία κρατούσε επαφές με τον σκηνοθέτη ώστε να μεσολαβήσει σχετική συνάντηση. Γεγονός που δεν άργησε προς έκπληξη του Μίνωα να συμβεί, δίνοντας τα χέρια αλλά και την ευθύνη της σκηνοθεσίας λέγοντας του: «αν περάσεις το συναίσθημα που ένιωσα εγώ έστω και στο μισό στον κόσμο, θα κάνουμε μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία, πιστεύω και εμπορική..».

.
Από το μικρό γραφείο του θεάτρου ο πολυάσχολος Λεμπέσης παραμέριζε τις δουλειές του βρίσκοντας πάντα χρόνο για να παρακολουθεί -ανελλιπώς- τις πρόβες και χωρίς να ‘χουνε πολλά -πολλά μεταξύ τους, άφηνε τον θεατράνθρωπο να κάνει την δουλειά του, έτσι όπως μαγικά ήξερε μέχρι που φτάνει η μέρα για την πρόβα τζενεράλε με τους δυο άνδρες να κάθονται ο ένας στην μια πλευρά του εξώστη και ο άλλος στην άλλη…
Όσοι είδαν κα έζησαν αυτή τη στιγμή θεωρούν πως ήταν μαγική…
Η αυλαία πέφτει, οι ηθοποιοί υποκλίνονται και τα φώτα ανοίγουν με τον Λεμπέση να είναι πλημμυρισμένος με δάκρυα συγκίνησης (και ανακούφισης) πως το αριστούργημα του Θόρντον Ουάιλντερ αποδόθηκε συγκλονιστικά στη σκηνή. Βαθιά εκστασιασμένος σηκώνεται και κατευθύνεται στον Μίνω Βολονάκη λέγοντας του: «έχεις καταλάβει τι έκανες;», αγκαλιάζοντας και αυτός με δάκρυα στα μάτια…

Η παράσταση πήγε για 2 συνεχόμενες χρονιές με κατάμεστο το θέατρο και θα πήγαινε άλλες τόσο αν δεν …κουράζονταν οι ηθοποιοί και κάθε βραδιά ο Γιώργος Λεμπέσης βρισκόταν εκεί, στον εξώστη παρακολουθώντας την Μικρή μας Πόλη, όπου πάντα στο τέλος, χαιρόταν να κλαίει
Αυτά πάνω κάτω συνέβησαν το 1991, όπως μας περιέγραψε αναλυτικά η αγαπημένη Νινέτα στο βίντεο απόσπασμα που ακολουθεί… και είναι ένας ακόμη λόγος για να μη χάσετε την ιστορική παράσταση.
Όλη η συνέντευξη της κας Νινέτας Λεμπέση εδώ
Aπό 29 Απριλίου έως και τις 9 Μαΐου μέσω viva.gr, διαβάστε σχετικά εδώ
Προπώληση εισιτηρίων ΕΔΩ
..
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
..