Το «Παλτό» του Νικολάι Γκογκόλ αποτέλεσε μία από τις πιο επιτυχημένες θεατρικές παραστάσεις της προηγούμενης θεατρικής χρονιάς, η οποία κέρδισε τις εντυπώσεις και απέσπασε 5 βραβεία στα ΘΒΘ. Το συγκεκριμένο έργο με τους πολυποίκιλους συμβολισμούς και την διαχρονική του υφή, φέτος φιλοξενείται για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Σοφούλη, αποτελώντας την πρώτη παράσταση της νέας θεατρικής σεζόν.
Αρχικά, είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε, πως η παράσταση παρά την περσινή επιτυχημένη της πορεία διεκόπη βιαίως, καθώς αποτέλεσε την τελευταία παράσταση, η οποία παρουσιάστηκε στην προ κορονοϊού εποχή. Τώρα και ενώ όλος ο θεατρικό κόσμος βρίσκεται μουδιασμένος από την αβεβαιότητα, που μέχρι και σήμερα διέπει τις θεατρικές σκηνές, το «Παλτό» τολμά για δεύτερη φορά να μπει στην αρένα, ανανεωμένο.
Όπως υπογραμμίζει ο σκηνοθέτης της παράστασης Αντώνης Καραγιάννης, «φέτος δεν θα υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές στο έργο. Στην δεύτερη ανάγνωση του έργου θα υπάρξουν κάποιες πιο λειτουργικές λεπτομέρειες, που θα έχουν δουλευθεί, ορισμένα πράγματα, που θα έχουν μαζευτεί. Θα κεντηθούν οι κρίσιμες λεπτομέρειες της παράστασης και θα «φωτιστούν» τα καίρια νοήματα του έργου». Ο Βασίλης Κανελλόπουλοςαναφέρει χαρακτηριστικά, πως «με «Παλτό» έκλεισε το Σοφούλη με «Παλτό ανοίγει», χωρίς να διστάζει να εκφράσει την χαρά του για την δεύτερη σεζόν της παράστασης, λέγοντας, πως πρόκειται για «μία αγαπημένη δουλειά, με αγαπημένους ανθρώπους σε έναν αγαπημένο χώρο». Ο Κρίτωνας Ζαχαριάδης, ο οποίος επωμίζεται το διπλό ρόλο του πρωταγωνιστή, αλλά και του παραγωγού της παράστασης δηλώνει «χαρούμενος, γιατί πρώτοι ανακοινώσαμε, ότι θα ανοίξουμε τη θεατρική σεζόν της Θεσσαλονίκης και τελευταίοι είχαμε τελειώσει. Αυτό κάτι σημαίνει».
Φυσικά από την συζήτησή μας δεν θα μπορούσε να λείψει η αναφορά στην κατάσταση, που βιώνουμε και που έχει ταλανίσει το σύνολο του θεατρικού κόσμου. Και ενώ όλες οι παραγωγές βρίσκονται στον αέρα, καθώς δεν γνωρίζουν επακριβώς την πορεία της κατάστασης, αλλά και το σύνολο των μέτρων, που πρέπει να ακολουθηθούν, οι συντελεστές της παράστασης εκφράζουν τη βαθιά τους αισιοδοξία. Ο Αντώνης Καραγιάννης εκφράζει τις ανησυχίες του αναφερόμενος στην δύσκολη συνθήκη, που συντρέχει, ενώ παράλληλα εύχεται «να μείνουν ελεγχόμενα τα πράγματα στην πόλη μας αλλά και σε γενικότερο επίπεδο να μειωθούν τα κρούσματα. Εύχομαι να πάνε όλα καλά και να μην φοβηθεί ο κόσμος, με την έννοια, ότι θα είναι όλα ελεγχόμενα», δεσμευόμενος, πως «θα τηρήσουμε όλους τους κανόνες, ο κόσμος θα έρχεται με μάσκα, θα τηρηθούν αποστάσεις, θα είναι το μισό θέατρο γεμάτο» με την προσδοκία «σύντομα να παίξουμε σε γεμάτα θέατρα». Ο πρωταγωνιστής Βασίλης Κανελλόπουλος, συμπληρώνοντας τον σκηνοθέτη, υποστηρίζει, πως «μας έχει λείψει να κάνουμε τη δουλειά μας, όσο καλύτερα γίνεται χωρίς να σκεφτόμαστε αυτά τα πράγματα. Από την άλλη, πια είναι μέσα στη ζωή μας και πρέπει να προσαρμοστούμε», με τον Κρίτωνα Ζαχαριάδη να αναφέρει γλαφυρά, πως βιώνουμε μία «αντιστροφή ρόλων. Φτάσαμε στο θέατρο να φοράνε μάσκες οι θεατές. Πρωτόγνωρη συνθήκη για όλους μας», υποστηρίζοντας, ωστόσο, ότι «βαδίζουμε καλλιτεχνικά σαν να μην υπάρχει δέσμευση σε σχέση με αυτό».
Στο φινάλε της συζήτησής μας σε ένα κλίμα, που συνδυάζει την προσμονή για την πρεμιέρα, αλλά και την αγωνία για την κατάσταση του κορονοϊού, ο Κρίτωνας Ζαχαριάδης από την σκοπιά του παραγωγού δηλώνει, ότι «παρότι δεν έχουν βγει καθ’ ολοκληρίαν τα μέτρα, εμείς τολμήσαμε να το κάνουμε και ό,τι γίνει. Από την απήχηση, που υπάρχει παίρνουμε ένα θετικό feedback. Στόχος να ικανοποιήσουμε και πάλι το κοινό, αλλά και τη κριτική επιτροπή, που μας βράβευσε», με τον Αντώνη Καραγιάννη να λέει με μία συγκρατημένη αισιοδοξία, πως «πάντοτε κρατάω μικρό καλάθι και ακούω το κοινό και τους κριτικούς. Σεβόμαστε τον θεατή και αυτό, που επιδιώκουμε είναι να (ξανα)αγγίξουμε το κοινό. Αυτό είναι για μένα το ιδανικό αποτέλεσμα».
Οι πρόβες συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς, ώστε όλα να είναι έτοιμα για την επικείμενη πρεμιέρα. Όπως παρατηρούμε από τις πρόβες, αυτές διεξάγονται στην παρούσα φάση χωρίς τα ρούχα, τα φώτα, τον ήχο και το ολοκληρωμένο σκηνικό, αλλά με έμφαση στα λόγια, τις εκφράσεις, τις κινήσεις του σώματος. Όπως με ενημερώνουν οι συντελεστές, οι ολοκληρωμένες ως προς όλα τα στοιχεία πρόβες θα διεξαχθούν 3 μέρες πριν την παράσταση, όπου όλα θα είναι έτοιμα για την μεγάλη πρεμιέρα.
Ας ευχηθούμε καλή αρχή στο νέο ξεκίνημα και όλη αυτή η προσπάθεια να δώσει θεατρική πνοή στην πόλη και κίνητρο στην διεξαγωγή και άλλων παραγωγών. Ο πολιτισμός οφείλει να μείνει ζωντανός και αυτάρκης!
,
ΣΟΦΟΥΛΗ
«ΤΟ ΠΑΛΤΟ» του Νικολάι Γκογκόλ.
Είδαμε, βαθμολογήσαμε με 6,8 & Σχολιάζουμε εδώ
5 μεγάλα βραβεία στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020 (όλη η τελετή, εδώ).
.
Ο Ακάκιος, ο κεντρικός ήρωας του έργου, γύρω από τον οποίο σχηματίζονται ομόκεντροι κύκλοι, είναι ένας τίμιος, ευσυνείδητος κι αγνός υπάλληλος, που υπηρετεί έναν μηχανισμό, επινοημένο και φτιαγμένο ώστε να υποτάσσει, να αποβλακώνει και να αμείβει ελάχιστα.
Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης.
Ερμηνεύουν: Κρίτωνας Ζαχαριάδης, Βασίλης Κανελλόπουλος.
.
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Από την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου και κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.00
.
.
Δείτε & αυτά:
.
.
Οι συντελεστές μιλούν για τη παράσταση (Συνέντευξη Τύπου)
.
Δείτε βίντεο από τη πρεμιέρα Φεβρουάριος 2020- Υπόκλιση και ευχαριστίες
(ερασιτεχνική λήψη).
-k-
.
Δείτε & αυτά:
.
& αυτά:
–Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
–Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
–Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
–Κερδίστε προσκλήσεις – Βιβλία, κλικ εδώ.
..
Ακολουθήστε μας στα social media
Φωτογραφικό υλικό