-Παρουσία, δράσεις, αστικός χώρος και μύθος δημιουργίας- Ο σκηνοθέτης του RESIDUI TEATRO, Gregorio Amicuzi παρουσιάζει ένα εργαστήριο σωματικού θεάτρου για τη δημιουργία θεατρικών παρεμβάσεων στον αστικό χώρο. Το θέμα του εργαστηρίου “ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ” είναι “μύθοι δημιουργίας”.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα εμβαθύνουμε στις τεχνικές του σωματικού θεάτρου θεάτρου των αισθήσεων.
Μέσω τεχνικών αυτοσχεδιασμού θα δουλέψουμε την έννοια του “Χάους” ως χώρο / χρόνο ώστε να δημιουργήσουμε «γεγονότα» που σπάζουν την «καθημερινότητα».
Ο ηθοποιός – χορευτής ως Δημιουργός, δεσμεύεται στην προσπάθειά του να αμφισβητήσει τη λογική της καθημερινής ζωής για να διασχίσει (όπως στις τελετουργικές διαδικασίες) το “κάλυμμα” της καθημερινότητας. Το αλλοιωμένο, μη καθημερινό “σώμα” του, το οποίο σχετίζεται και συντίθεται με άλλα μη καθημερινά σώματα και με το αστικό περιβάλλον, σε ποιο βαθμό και σε ποιο σημείο μπορούν να αλλάξουν τον εύθραυστο καθημερινό κόσμο;
“Στην πραγματικότητα, πάντα ήμουν ανίκανος και φοβάμαι ότι θα το εξακολουθήσω να είμαι, ανίκανος θέλω να πω να καθορίσω με ακρίβεια τα όρια μεταξύ του φανταστικού και το πραγματικού, τα όρια της βασιλείας του μυστηρίου. Για μένα, το μυστήριο είναι μια εισβολή, μια επίθεση στο άγνωστο που είναι τεταμένο από ορισμένες και αβέβαιες διαστρεβλώσεις του πραγματικού, το οποίο εισβάλλει και αγωνίζεται να φύγει ” JULIO CORTAZAR σε συνέντευξη για την εφημερίδα EL PAIS.
“ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ” είναι ένα ευχάριστο θεατρικό παιχνίδι που στοχεύει να αλλάξει την καθημερινότητα για να δημιουργήσει επιπλέον εξω-καθημερινά “γεγονότα” στον αστικό χώρο.
Ο αστικός χώρος είναι ένας χώρος διέλευσης, όπου ταξιδεύουν, συναντιούνται, ανταλλάσσονται σωματικές ενέργειες, επιθυμίες, συναισθήματα και αισθήσεις. Ζωτικός χώρος, ο αστικός χώρος γίνεται “έδαφος συνάντησης” μεταξύ του “σκηνικου σώματος” του ηθοποιού- χορευτή και του καθημερινού βλέμματος του “θεατή πολίτη”. Η πρόκληση είναι να μεταβληθεί η καθημερινή ρουτίνα των σωμάτων που κατοικούν ή διασχίζουν τον δημόσιο χώρο, εγκαθιστώντας ένα «γεγονός» στην καθημερινή ζωή της πόλης.
Κάθε μέρα εργασίας χωρίζεται σε δύο μέρη: το ένα στην αίθουσα και το άλλο στον αστικό χώρο.
-Στόχοι και περιεχόμενο-
-Οι βασικές έννοιες της performance
-Βασικά στοιχεία της τελετουργίας
-Καθημερινές δράσεις / εξω-καθημερινές δράσεις
-Σχέση με την ομάδα
-σωματική και φωνητική εκπαίδευση
-ατομικός και ομαδικός αυτοσχεδιασμός στην αίθουσα και στον αστικό χώρο
-Διαδικασία δημιουργίας σωματικών και φωνητικών παρτιτούρων
-Σχέση με το κοινό και με τον αστικό χώρο.
-Δημιουργία ψυχαγωγικών θεατρικών δράσεων που “μεταμορφώνουν” την καθημερινή ρουτίνας στον αστικό δημόσιο χώρο.
Προφίλ συμμετεχόντων:
Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και αρχάριους σκηνικούς καλλιτέχνες και καλλιτέχνες πλαστικών τεχνών.
Το εργαστήριο θα αναπτυχθεί σε τρεις ημέρες (σύνολο 21 ωρών):
Παρασκευή 14:00-20:00
Σάββατο 11:00-18:00
Κυριακή 10:00-18:00
(Συμπεριλαμβάνονται μικρά διαλείμματα κάθε δύο ώρες και το Σαββατοκύριακο θα υπάρξει κενό 1 ώρας για φαγητό.
Δηλώστε συμμετοχή στα:
-με e-mail στο theatroef@gmail.com
-με τηλέφωνο στο 6980494644
-με μήνυμα στη σελίδα Θέατρο εΦ
Το σεμινάριο θα ολοκληρωθεί με performance παρουσίασης της δουλειάς την Κυριακή 05/05 στις 18.00 στον αστικό χώρο.
Τιμή σεμιναρίου:
-85E
(προπληρωμή μέχρι και τις 15/04 το κόστος μειώνεται στα 65Ε.)
Οργάνωση: Άννα Μαργαριτίδου
Anna MargaritΒιογραφικό του διδάσκοντα:
Gregorio Amicuzi (Ιταλία)
Σκηνοθέτης, ηθοποιός και ιδρυτής της διεθνούς ομάδας θεάτρου RESIDUI TEATRO, έχει σκηνοθετήσει και παράγει πάνω από είκοσι παραστάσεις και πολλές performance. To 2014 είναι βοηθός του Eugenio Barba κατά τη δημιουργία του έργου “Chiaro Enigma” για την 50η επέτειο του Odin Teatret.
Σκηνοθετεί μαζί με την Else Marie Laukvig (ιδρύτρια του Odin Teatret) το σεμινάριο- παράσταση “Las Mujeres de Goya”(” Οι γυναίκες του Γκόγια”).
Σήμερα εργάζεται ως σκηνοθέτης σε συνεργασία με την Mallika Sahrabbai (Διευθύντρια της Darpana Company, Ινδία) στην συμπαραγωγή “Tat Tvam Asi, la diferencia está en los sueños” (“Tat Tvam Asi, η διαφορά είναι στα όνειρα “)
Σκηνοθετεί το έργο “Faim à la carte” (“Το μενού έχει πείνα”), μια συμπαραγωγή μεταξύ της γαλλικής ομάδας θεάτρου Tortilla και του Residui Teatro.
Σκηνοθετεί το εργαστήριο EL VIVERO μαζί με τον José Sanchis Sinisterra, την Viviana Bovino, τον Hernan Gené και τον Paolo Baroni.
Ο Gregorio Amicuzi είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του ΤΤΤ, Διεθνές Συνέδριο για την Θεωρία και Πρακτική των τεχνών του θεάματος και του BRIDGE , διεθνής συνάντηση θεάτρου .Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, όπως:
XX MITEU 2015, IV y V FITD Ahmedabad 2015/16 (Ινδία); Surge Madrid 2014 y 2016; A Solas, Teatros del Canal της Μαδρίτης, 2013; Festival de Teatro y Justicia Social Πόλη του Μεξικού, 2012; Muestra de teatro independiente στο θέατρο Arenal της Μαδρίτης- Ισπανία, 2010; IV Encuentro Internacional de Arte y Paz Gernika, Ισπανία, 2009; La otra Mirada, IV Encuentro internacional de Mujeres στο Teatro Sevilla- Σεβίλλη, Ισπανία, 2009; Wiclow Festival στο Δουβλίνο- Ιρλανδία, 2008; Festival La Alternativa στη Μαδρίτη- Ισπανία, 2008; Festival Mujeres Dramaturgas στη Μαδριτη -Ισπανία, 2008; Università Roma Tre “La sopravvivenza del teatro” incontro con el Odín Teatret, Ρώμη- Ιταλία, 2007; VII Encuentro Internacional del Teatro del cuerpo στο Queretaro- Μεξικό, 2004; Trasversalidades del Teatro στο Patzcuaro- Μεξικό, 2004.
Αποκτήστε διεθνή αναγνώριση ως: Υποτροφία συμπαραγωγής Iberoescena το 2011 με το έργο “Correspondencias. Ένα κόκκινο τριφύλλι στο δρόμο”, Πρώτο βραβείο Ciudad Lineal Escena το 2009, Υποτροφία Fabrik Potsdam το 2009, Υποτροφία συμμετοχής η συμμετοχή στο 1º Curso Europeo de alta formación teatral 2004.
Εκπαιδεύτηκε με Ιταλούς και Διεθνείς Δασκάλους και ειδικεύεται στην δουλειά πάνω στην “Σκηνική παρουσία” πραγματοποιώντας σεμινάρια σε Ευρώπη, Αμερική, Αφρική και Ινδία. Σήμερα ζει στη Μαδρίτη, όπου από το 2009 διευθύνει το CAAE (Κέντρο χειροτεχνίας των σκηνικών τεχνών).
Φωτογραφικό υλικό