Χωρίς εισαγωγικά, κατευθείαν στο ψητό…
Αν κρίνουμε το αδιαχώρητο που προκάλεσαν οι παραστάσεις τον περασμένο χειμώνα, ορθώς έπραξε ο Μάρκος Σεφερλής και ξανάρχεται παρουσιάζοντας από τη Δευτέρα του Πάσχα στο Ράδιο Σίτυ το τελευταίο του πόνημα, «Black Friday και 13». Μπορεί το είδος/κατηγορία «σεφερλιάδα» να μην του γούστου και της αισθητική μας, δεν τον αντέχουμε, πώς να τον κάνουμε, ωστόσο στο κοινό που απευθύνεται ο «καλύτερος κωμικός» κατά τον κριτικό Γεωργουσόπουλο (κάπως έτσι τον χαρακτήρισε…), δεν έχουμε καμιά αμφιβολία πως ευλαβικά θα τον προσκυνήσουν συρρέοντας κατά εκατοντάδες στις νέες παραστάσεις του. Να τον χαίρονται λοιπόν. -Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε εδώ
Ο «Ράφτης Κυρίων» του Ζωρζ Φεντώ, που ξεκινά από την ερχόμενη Πέμπτη στο θέατρο Αυλαία, μπορεί να είναι ένα ψιλό-σαχλό εργάκι, ωστόσο στα τόσα χρόνια που πολλαπλά έχει παρουσιαστεί, πήρε αξία ως εμπορικό «σιγουράκι» για μια διασκεδαστική βραδιά χωρίς να σκοτίσει τα μυαλά των θεατών. Ξέρετε, ίντριγκες, γκομενιλίκια, μπαγαμποντιές, χαριτομενιές και ουπς, πέρασε η ώρα… Στον κεντρικό ρόλο του Μουλινό, έβαλαν τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη. Ένας πραγματικά πολυτάλαντος ηθοποιός, παίζει, χορεύει και τραγουδά εξαίρετα, αλλά να με συμπαθά η αφεντιά του, ας μαζευτεί λιγουλάκι καθώς η φετινή του υπερ-έκθεση δεν έχει ενισχύσει κανένα καλλιτεχνικό προφίλ, τουναντίον… -Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε εδώ
Την ίδια μέρα, Πέμπτη 12 Απριλίου, έχει πρεμιέρα και «Η Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση, στο Μέγαρο Μουσικής. Το ότι η Θεσσαλονίκη παραμένει ένα μεγάλο χωριό, αποδεικνύεται για άλλη μια φορά καθώς οι ευκολάντζες παραγωγής και Μεγάρου το μεταφέρουν σε 1600άρι χώρο, που μόνο θεατρικός δεν είναι, το έχουμε αναφέρει πολλές φορές. Θα το λουστούν οι πολυπληθείς θεατές που όταν καθίσουν από την 15η και πίσω σειρά, ελάχιστα θα συναισθάνονται από το ερωτικό μελόδραμα. Όσο για την παράσταση; Αναμένουμε όσα μας υπόσχονται… «300 παραστάσεις και 100.000 θεατές», «μια από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες των τελευταίων δεκαετιών…», «η θεματική του “ξένου” που προσπαθεί απεγνωσμένα να αφομοιωθεί από μια υπέροχα αφιλόξενη Ελλάδα, δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.…». Οψόμεθα…
Η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» είναι εδώ, ζει, δεν φαντάζομαι να βασιλεύει, ο θίασος μπορεί να σκορπίστηκε, ή μάλλον να συρρικνώθηκε, κάποιοι όμως κάνουν μια χαρά καριέρα. Όπως είναι η περίπτωση της Έφης Σταμούλη που μετά τους καραμπινάτους ρόλους σε ΚΘΒΕ, βρισκόταν φέτος στην Αθήνα, στο Από Μηχανής συγκεκριμένα με μια παράσταση που θα δούμε τον Μαίο και στα μέρη μας, ή η περίπτωση της ικανής Ελένης Δημοπούλου που μετά την καρέκλα του ΔηΠεΘε Κοζάνης, «καπάκι»… καβατζάρισε την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ιωαννίνων…
Παρ’ όλα αυτά, μια φορά τον χρόνο, μέρος της επανέρχεται στα καθ΄ ημάς όπου δικοί τους άνθρωποι, βλέπε: Γλυκερία Καλαϊτζή και θέατρο «Τ», τους προσφέρουν απλόχερα στέγη για μια σειρά παραστάσεων, δίνοντας παράλληλα χαρά και σε όλους εμάς που μεγαλώσαμε βλέποντας παραστάσεις στο πάλαι ποτέ, θέατρο Αμαλία. Τώρα πως τους ήρθε να ανεβάσουν το αντιεμπορικό ως τίτλο, «Η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα» του Ζοελ Πομερα, δεν τίθεται καν θέμα. Το έργο είναι πραγματικά θαυμάσιο και αρκετά ιδιαίτερο, ενώ δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ Θεσσαλονίκη. Εν αναμονή της έναρξης των παραστάσεων από Παρασκευή 13 Απριλίου. – Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε εδώ
,
Στα «μικρά» των νέων μεταπασχαλινών παραστάσεων, 2 σαββατιάτικες πρεμιέρες την ερχόμενη εβδομάδα.
Το ΚΘΒΕ, που φέτος δεν είδε αθρόα προσέλευση θεατών στις σκηνές του και με χοντρές καλλιτεχνικές αποτυχίες, άρα επιλογές, ανεβάζει στο Φουαγιέ (άσχετο: άδεια χώρου έχει δοθεί τελικά; ή τζάμπα καίει η λάμπα;), τα «Ορφανά» του Ντέννις Κέλλυ. -Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε εδώ
.
Ενώ επανέρχεται πάντα με ανοιξιάτικο καιρό, ο καλός νεανικός θίασος Mprikia Kollame με το έργο «Η Κραυγή της σιωπής» του Φιλ Άτλάκον στο Studio 29A της Πτολεμαίων. -Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε εδώ
Όμως ότι και να λέμε, σήμερα Κυριακή του Πάσχα, οι θεατρικοί δρόμοι της Θεσσαλονίκης οδηγούν στο Αριστοτέλειον για τον «ΦΑΡΟ» του Κόνορ Μακφέρσον.
Είναι η 4η κατά σειρά πασχαλινή πρεμιέρα που ο σπουδαίος –σε όλα του- Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, επιλέγει την Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει τη νέα του δουλειά. Και οι τρεις προηγούμενες ήταν ε ξ α ί ρ ε τ ε ς παραστάσεις αναμφισβήτητα. Τις θυμίζω: «Πουπουλένιος», «Για όνομα» και «Ο Θεός της Σφαγής» πέρσι. Όσοι τις είδατε θα συμφωνήσετε στον χαρακτηρισμό και ίσως παραπάνω.
Και με αυτό τον ενθουσιασμό οι προσδοκίες μας για την σημερινή του πρεμιέρα είναι πολύ μεγάλες. Και πως δεν θα είναι όταν πάνω στη σκηνή θα παρελάσουν 5 από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς τους, Αιμίλιος Χειλάκης, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Νίκος Ψαρράς, Προμηθέας Αλειφερόπουλος και φυσικά ο μάστορας Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης που υπογράφει σκηνοθεσία και μετάφραση. Μαζί με όλους τους παραπάνω έχει και τους μόνιμους συνεργάτες του: την Αθανασία Σμαραγδή (σκηνικά +μετάφραση), τον Αλέκο Γιάνναρο στους Φωτισμούς, τον Μίνωα Μάτσα στην μουσική, την Μαρία Κοντοδήμα στα κοστούμια και βοηθούς του, τους Μανώλη Δούνια & Έλενα Σκουλά. – Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε εδώ
Οπότε με την ευχή να δούμε καλό θέατρο μας περιμένουν 7 νέες παραστάσεις.
Χρόνια πολλά σε όλους.
Φωτογραφικό υλικό