Δε θα ήταν υπερβολή να τον χαρακτηρίσουμε ως έναν από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του, που μέσα από τις διαφορετικές δουλειές στις οποίες επιλέγει να συμμετέχει αποδεικνύει τη μεγάλη υποκριτική του γκάμα αφού με ευκολία περνά από το δράμα στην κωμωδία.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε στη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης και τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του το θέατρο αποτελούσε το κύριο πεδίο δράσης του με εξαίρεση μια μικρή συμμετοχή στη σειρά «10» του ALPHA. Λίγα χρόνια αργότερο το κανάλι αυτό θα φιλοξενούσε τη σειρά που έφερε τη μεγάλη αναγνώριση στον ηθοποιό, « Το σόι σου». Από εκεί και πέρα ακολούθησαν δουλειές διαφορετικού ύφους δείχνοντας πως απέφυγε την παγίδα της επανάληψης. «Τα καλύτερα μας χρόνια» στην ΕΡΤ, «Το προξενιό της Ιουλίας» , «Η Μάγισσα: φλεγόμενη καρδιά» , σειρές με εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία μαρτυρούν έναν ευφυή ηθοποιό με μέλλον.
Στο θέατρο μετά την τεράστια επιτυχία της «Φιλουμένα Μαρτουράνο», βρίσκεται στην πόλη μας με την παγωμένη «Λαπωνία» σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη.
Λίγο μετά τη πρεμιέρα ο Μελέτης Ηλίας μίλησε στην Ειρήνη Σοφιανίδου για την Κουλτουρόσουπα.
- Κύριε Ηλία ξεκινώντας τη συνέντευξή μας θα ήθελα να μας πείτε δυο λόγια για σας. Τι θα θέλατε να γνωρίζει για σας το κοινό της Θεσσαλονίκης;
Χρόνια πολλά σε όλους είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που είμαι στην πόλη σας γιατί έχω περάσει έναν πολύ ωραίο χρόνο εδώ πριν από μία δεκαπενταετία ως ηθοποιός του Κρατικo;y Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
- Διάβασα πως έχετε σπουδάσει Χρηματοοικονομικά στα ΤΕΙ Πειραιά. Το θέατρο προέκυψε μετά τις αρχικές σπουδές ή το είχατε στο μυαλό σας «από παιδί»;
Σπούδασα λογιστικά και κατά τη διάρκεια των σπουδών μου μπήκε το μικρόβιο για το θέατρο επειδή έτυχε να μπλέξω με μία παρέα που έβλεπε πολύ θέατρο και το αποφάσισα περίπου στα 19 μου. Στο σχολείο που δεν είχα καμία εμπειρία ούτε από σχολικές παραστάσεις ούτε από παραστάσεις που με πήγαιναν οι γονείς μου.
- Επικρατεί η άποψη στους κύκλους των νέων ηθοποιών πως χρειάζεται κανείς «μέσον» για να πάρει έναν καλό ρόλο, ειδικά στην τηλεόραση. Τον πρώτο μεγάλο σας ρόλο στο «Στο σόι σου» τον πήρατε μετά από ακρόαση. Εσείς είχατε τέτοιες σκέψεις όταν ξεκινούσατε; Πιστεύετε υπάρχει κάποια δόση αλήθειας σε αυτήν την άποψη;
Νομίζω ότι μετά από τόσα χρόνια πορείας έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι κάποιος μένει στο χώρο μόνο με την αξία του. Το να πάρει κάποιος ένα ρόλο επειδή ξέρει κάποιον σε ένα κανάλι είναι πολύ σπάνιο κι αν γίνει μία φορά αν δεν είναι καλός δεν νομίζω ότι θα τον ξαναπάρουν ποτέ.
- Όλες οι δουλειές, θεατρικές και τηλεοπτικές, που έχετε συμμετάσχει είχαν επιτυχία όχι μόνο εμπορική αλλά και καλλιτεχνική. Με ποιο κριτήριο επιλέγεται τις συνεργασίες σας;
Κύριο μέλημά μου είναι αν έχεις καλούς συνεργάτες και ωραίο κλίμα το αποτέλεσμα είναι πολύ πιθανό να βγει πάρα πολύ καλό. Δεν θα κοιτάξω ούτε το ρόλο ούτε το έργο αρκεί να με καλύπτουν οι άνθρωποι που πλαισιώνουν μία δουλειά.
- Η φετινή δουλειά σας «Μάγισσα: φλεγόμενη καρδιά» κάποια στιγμή γράφτηκε ότι κινδύνευε να κοπεί. Σας επηρεάζουν τέτοια δημοσιεύματα;
Είμαστε μαθημένοι σε αυτή τη δουλειά να σταματάμε και να ξεκινάμε δύο με τρεις φορές το χρόνο, να ψάχνουμε την καινούργια μας δουλειά κάθε τέσσερις πέντε μήνες οπότε δεν μπορώ να πω ότι με επηρεάζει ιδιαίτερα ένα τέτοιο δημοσίευμα.
- H “Λαπωνία» την οποία παρουσιάζετε στην πόλη μας είναι μία κωμωδία. Υπάρχει τα τελευταία χρόνια μια τρομερή πενία στην ποιοτική κωμωδία τόσο στο θέατρο όσο και στην τηλεόραση. Είναι λες και οι δημιουργοί έχουν χάσει το χιούμορ τους. «To σόι σου» ήταν από τις τελευταίες πετυχημένες κωμωδίες. Κι ενώ υπάρχουν πάρα πολλές δραματικές σειρές η κωμωδία σχεδόν έχει εκλείψει. Τι πιστεύετε ότι φταίει;
Αυτό είναι μία μεγάλη κουβέντα. Στο θέατρο υπάρχουν πολλές παραστάσεις με κωμικά έργα αλλά στην τηλεόραση η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι που μπορούν να γράψουν καλή κωμωδία είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού.
- “H Λαπωνία» έχει να κάνει με γονείς που έρχονται σε διαφωνία εξαιτίας των παιδιών τους; Εσείς ως γονιός έχει τύχει να κάνετε παρέα με άλλους γονείς με τους οποίους ενδεχομένως να μην ταιριάζετε, για χάρη των παιδιών σας;
Σαφώς και υπάρχουν οι γονείς που τα παιδιά μας κάνουν παρέα. Οταν εμείς δεν έχουμε τίποτα κοινό, όταν συνυπάρχεις με τέτοιους ανθρώπους σε ένα χώρο προσπαθείς όσο μπορείς να περάσεις ευχάριστα την ώρα σου λέγοντας πράγματα που σε συνδέουν και όχι πράγματα που σε χωρίζουν.
- «Τελικά ο Άι-Βασίλης υπάρχει;» Συντηρούμε την ψευδαίσθηση των παιδιών ή τα προσγειώνουμε στην πραγματικότητα από νωρίς; Ποια η άποψη του ρόλου σας και ποια η δική σας;
Ο ρόλος μου ως Φιλανδός είναι πάρα πολύ κυνικός με αυτά τα ζητήματα. Εγώ ως Μελέτης νομίζω ότι ψάχνουμε οι ενήλικες μία καλή ευκαιρία να ξαναζήσουμε την παιδικότητά μας με αφορμή τον Άγιο Βασίλη και την ύπαρξή του.
- Στην παράσταση παίζετε με τη Βάσω Λασκαράκη, την τηλεοπτική σας σύζυγο στο «Σόι σου» και την κουμπάρα σας στην πραγματική ζωή. Πόσο βοηθητικό είναι να παίζει κανείς με τόσο οικεία άτομα;
Είναι τρομερά βοηθητικό να παίζεις με φίλους γιατί γλιτώνεις από ανούσιες παρεξηγήσεις γνωρίζοντας τον άλλον πολύ καλά. Η Βάσω από τη μία είναι μία εξαιρετική ηθοποιός και από την άλλη είναι πια οικογένεια, οπότε νιώθω τρομερά τυχερός.
- Έχετε υπάρξει δάσκαλος υποκριτικής στη σχολή «ΙΑΣΜΟΣ». Πιστεύετε ότι τα κριτήρια με τα οποία οι νέοι επιλέγουν το επάγγελμα του ηθοποιού είναι τα σωστά;
Νομίζω ότι οι νέοι που θέλουν να γίνουν ηθοποιοί δεν γνωρίζουν ακριβώς την πλήρη εικόνα του επαγγέλματος αλλά όντας σε μία δραματική σχολή αρχίζουν και καταλαβαίνουν πόσες δυσκολίες υπάρχουν και για αυτό από τα 400 άτομα που τελειώνουν κάθε χρόνο της δραματικές σχολές δουλεύουνε καμιά εικοσαριά το πολύ.
- Τι να περιμένουν οι θεατές από τη «Λαπωνία»;
Αυτό που έχω διαπιστώσει από τις πρώτες μας παραστάσεις είναι ότι σίγουρα θα γελάσουνε, θα συγκινηθούν και σίγουρα θα προβληματιστούν.
Θεωρώ ότι τέχνη οφείλει να βοηθάει στις δύσκολες στιγμές, το έκανε και πάντα πρέπει να το κάνει.
- Για το τέλος θα θέλαμε μια ευχή για τον εαυτό σας και μια για τους αναγνώστες της Κουλτουρόσουπας για το 2025!
Υγεία για όλους με χαρούμενες στιγμές και με λιγότερα προβλήματα.
Πληροφορίες για τη παράσταση κλικ εδώ