A’ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, θα επανέλθουμε τότε.
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος για τις ανάγκες των νέων παραγωγών θεατρικής περιόδου 2025 – 2026, καλεί σε ανοιχτή ακρόαση επαγγελματίες ηθοποιούς, ήταν η ενημέρωση του Οργανισμού προς ενδιαφερόμενους και για μας η πληροφορία για κάποιες από τις νέες παραγωγές που ετοιμάζει τον χειμώνα.
Και τι μάθαμε λοιπόν;
Πως στα μέρη μας ανηφορίζει ο Αλέξανδρος Ρήγας για να σκηνοθετήσει την «Ξανθιά Φράουλα» του Μίνο Μπελέι, που στο παρελθόν, έτος 1999, στο θέατρο “Κάππα”, αγαπήθηκε από το κοινό από τον αλησμόνητο Γιώργο Μαρίνο. Την πέτρα του σκανδάλου έκανε ο τότε μορφονιός Μάνος Πιντζής που εμφανιζόταν σχεδόν γυμνός… ενώ το σκηνοθέτησε ο Γιάννης Διαμαντόπουλος.
Το έργο του Ιταλού συγγραφέα και ηθοποιού πρωτοπαίχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 στη θεατρική περιφέρεια της Ρώμης και δημιούργησε έναν ολόκληρο μύθο που συνεχίστηκε και στην ελληνική σκηνή στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 όταν πρωτοανέβηκε με πρωταγωνιστές τον Ηλία Λογοθέτη, τον Κώστα Αρζόγλου και τον Πάνο Μιχαλόπουλο σε σκηνοθεσία του Γιάννη Διαμαντόπουλου.
Η Χριστίνα Χατζηβασιλείου, γνωστή από την πάλαι ποτέ Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» όπου έκανε και τα πρώτα της βήματα, ενσωματώνεται στο ΚουΘουΒουΕ… για τις ανάγκες της παραγωγής του πιο ερωτικού έργου της Σάρα Κέην «Λαχταρώ». Μια συγγραφέας που έφτυσε στα μούτρα τις θεατρικές συμβάσεις και τη γλώσσα του καθωσπρεσπισμού, η καλλιτέχνης που ήρθε αντιμέτωπη με τους δαίμονες της (και δεν τους νίκησε) μας χαρίζει ένα απόλυτα ερωτικό ποίημα.
Κάποια λόγια λένε τα εξής…..
Εγώ θέλω να κοιμάμαι πλάι σου.
Και να σου κάνω τα ψώνια σου, και να σου κουβαλάω τις σακούλες σου,
Και να σου λέω πόσο πολύ μου αρέσει να είμαι μαζί σου,
Και να θέλω να παίζουμε κρυφτό,
Και να σου δίνω τα ρούχα μου, και να σου λέω πόσο μ’ αρέσουν τα παπούτσια σου,
Και να κάθομαι στις σκάλες ώσπου να κάνεις μπάνιο,
Και να σου τρίβω το σβέρκο σου,
Και να σου φιλάω τα πόδια σου,
Και να σου κρατάω το χέρι σου,
Και να βγαίνουμε για φαγητό, και να μη με νοιάζει που θα μου τρως το δικό μου…Τον ακάθεκτο Τον ακατάλυτο Τον ακατάσβεστο Τον μεταρσιωτικό Τον ψυχαναληπτικό Τον άνευ όρων τον τα πάντα πληρούντα, τον δίχως τέλος και δίχως αρχή, ΕΡΩΤΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
Και τέλος, η πολύ καλή σκηνοθέτιδα, την λες και εμμονική…. Αθανασία Καραγιαννοπούλου, τελευταία της δουλειά ήταν το συγκλονιστικό «Κάποιος να με προσέχει» που σάρωσε στα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2023, αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία του αριστουργήματος του Άντον Πάβλοβιτς Τσέχωφ και τελευταίο έργο του αλλά και το πιο ώριμο του σε ποιητικό ρεαλισμό, το πασίγνωστο «Βυσσινόκηπος».
Σίγουρη επιτυχία όποτε και να παίζεται και η αλήθεια είναι πως η Θεσσαλονίκη έχει πολλά χρόνια να το δει στη σκηνή.
Οι ήρωες στο Βυσσινόκηπο είναι όπως όλοι οι Τσεχωφικοί: καλοί και συνεπείς μέσα στη μετριότητα τους, εγκλωβισμένοι, σ΄έναν κόσμο που πεθαίνει και αυτοί δεν είναι σε θέση να το αντιληφθούν. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του Ρώσου συγγραφέα είναι το υπόγειο χιούμορ του, που δεν το χάνει ούτε εδώ, παρόλο που η κατάσταση της υγείας του έχει πολύ χειροτερέψει.
Αν μη τι άλλο, πλουραλιστικό το πρόγραμμα χωρίς να γνωρίσουμε τι άλλο έχει στα σκαριά ο καλλιτεχνικός διευθυντής Αστέριος Πελτέκης.