Γράφει η Νέλη Βυζαντιάδου για την Κουλτουρόσουπα
Αυτή τη φορά είχα τη χαρά να συνοδεύομαι από τη ‘Νεράιδα της Νύχτας’ που δεν ήταν άλλη από την αγαπημένη μου μικρή φίλη, την Κατερίνα. Από το πρωί είχε μεγάλη ανυπομονησία για το αποκριάτικο διαδραστικό σώου που θα βλέπαμε στη σκηνή του θεάτρου Μετροπόλιταν. Της είχα ήδη πει ότι εκεί θα συναντούσαμε τα μαγεμένα κομφετί και αναρωτιόταν πώς θα ήταν αυτή η συνάντηση και αν θα υπήρχαν κι άλλα παιδιά που θα ήταν ντυμένα καρναβαλάκια. Την απάντηση την πήρε μόλις μπήκαμε στην αίθουσα του θεάτρου και αντικρίσαμε μάγισσες, πριγκίπισσες, ηρωίδες κινούμενων σχεδίων και πολλούς άλλους χαριτωμένους μασκαράδες.
Η Γουέντι, η Τίνκερμπελ και ο Πήτερ Παν ήταν οι οικοδεσπότες αυτής της αποκριάτικης γιορτής. Μιας γιορτής που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων από την αρχή ως το τέλος. Παιχνίδια πάνω και κάτω από τη σκηνή, τραγούδια και χοροί, έξυπνες οδηγίες από τους τρεις οικοδεσπότες ήταν τα συστατικά ενός θεάματος που έδωσε την ευκαιρία σε όλους μας να νιώσουμε το πνεύμα των ημερών. Κι όσο έβλεπα την Κατερίνα και τα υπόλοιπα παιδάκια να καμαρώνουν για τις στολές, που φορούσαν και να υποστηρίζουν όσο καλύτερα μπορούσαν το ρόλο που υποδυόντουσαν, τόσο θυμόμουν τα δικά μου παιδικά χρόνια που ντυνόμουν μπαλαρίνα, κυρία της τιμής, Σπανιόλα και αργότερα Τσάρλεστον. Περίμενα πώς και πώς αυτές τις μέρες για να βάλω κραγιόν και να βάψω τα μάτια μου με τις ευλογίες της μαμάς μου. Ήταν η ευκαιρία μου να μπω για λίγο στον κόσμο των μεγάλων μια που στα μάτια μου τότε το μακιγιάζ και όλη αυτή η αμφίεση ήταν προνόμια των μεγάλων. Όμορφες εποχές, τρυφερές οι αναμνήσεις που δημιούργησαν.
Κάποια στιγμή ανέβηκαν κάποιοι μικροί θεατές στη σκηνή, κατόπιν πρόσκλησης των ηθοποιών, και σχημάτισαν δύο ομάδες. Η μία ομάδα λεγόταν ‘Παιδάκια’ και η άλλη ‘Μα’. Τα ονόματα στις δύο ομάδες τα είχαν δώσει μικροί θεατές. Εμείς λοιπόν με την Κατερίνα ήμασταν από την πλευρά των ‘Μα’. Κάθε φορά που έκαναν κάτι – δεν θα αποκαλύψω τι – εμείς καλούμασταν να τους ενθαρρύνουμε από κάτω φωνάζοντας το όνομα της ομάδας. Περιττό να πω ότι φώναζα με όλη μου τη δύναμη λες και ήμουν εγώ πάνω στη σκηνή. Αυτό καταφέρνει μια ωραία δράση. Να σε ξεσηκώσει και να σε συντονίσει με αυτό που γίνεται γύρω σου. Πολύ το χάρηκα πραγματικά. Ακόμα περισσότερο όμως χάρηκα τη στιγμή που η Κατερίνα ανέβηκε στη σκηνή και συμμετείχε σε ένα παιχνίδι που είχε να κάνει με στεριά και θάλασσα. Απολαυστικό παιχνίδι που κατέληξε σε ένα νικητή. Ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκαν την όλη διαδικασία οι τρεις οικοδεσπότες ήταν ευφυέστατος καθώς κανένα παιδί δεν ένιωσε άβολα ή αποκλεισμένο.
Φτάνοντας στο τέλος αυτής της αποκριάτικης γιορτής, βγάλαμε τις καθιερωμένες φωτογραφίες και φεύγοντας από το θέατρο ανακεφαλαιώσαμε με τη μικρή μου φίλη τα παιχνίδια που είχαμε δει λίγο πριν. Μια ωραιότατη ιδέα για το πρωί αυτής της Κυριακής.
Μια ωραιότατη ιδέα για το Σαββατοκύριακο που ακολουθεί και με το οποίο ολοκληρώνεται το Τριώδιο.
Όσο για εσένα που σκοπεύεις να παρακολουθήσεις αυτό το διαδραστικό σώου, αξιοποίησε στο βαθμό που θέλεις, κάποιες ιδέες που παραθέτω ευθύς αμέσως. Κι αυτό γιατί η ουσιαστική μάθηση ξεκινά μετά την παρακολούθηση μιας θεατρικής παράστασης. Έχει να κάνει με αυτά που θα συζητήσεις με το παιδί σου και με το πόσο πιο μακριά θα το πας.
Ιδέες για εφαρμογή μετά την παράσταση
- Ζήτησε από το παιδί σου να σου πει τι του άρεσε στον Πήτερ Παν. Μπορεί, για παράδειγμα, να του άρεσαν τα ρούχα του ή η φωνή του ή ένα παιχνίδι που έπαιξε στη σκηνή.
- Ζήτησε από το παιδί σου να σου πει τι του άρεσε στην Τίνκερμπελ. Μπορεί, για παράδειγμα, να του άρεσαν τα ρούχα της ή ο χορός της ή κάτι που είπε.
- Ζήτησε από το παιδί σου να σου πει τι του άρεσε στην Γουέντι. Μπορεί, για παράδειγμα, να του άρεσαν τα ρούχα της ή το τραγούδι της ή η ιστορία που είπε στην αρχή.
- Ζήτησε από το παιδί σου να σου πει ποιο παιχνίδι του άρεσε περισσότερο από όλα όσα είδε και στα οποία συμμετείχε. Μπορεί να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους του άρεσε.
- Ζήτησε από το παιδί σου να ζωγραφίσει κάτι που να περιγράφει αυτό που είδε.
- Ψάξε στο διαδίκτυο και βρες διάφορα αποκριάτικα έθιμα και μίλησε για αυτά στο παιδί σου.
- Ψάξε στο διαδίκτυο και βρες διάφορα αποκριάτικα τραγούδια και τραγουδήστε τα με το παιδί σου.
- Ψάξε στο διαδίκτυο ιδέες για αποκριάτικες κατασκευές και δοκίμασε να τις φτιάξετε μαζί στο σπίτι.
- Ψάξε στο διαδίκτυο συνταγές για μπισκότα με αποκριάτικη διακόσμηση και φτιάξτε τα μαζί στο σπίτι.
Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν αρκεί να συνοδεύεις το παιδί σου με τη φυσική σου παρουσία αλλά να μην είσαι ουσιαστικά εκεί. Μοιράσου μαζί του την όλη εμπειρία, για να μάθει κι αυτό να μοιράζεται με τη σειρά του. Δείξε αληθινό ενδιαφέρον, για να μάθει κι αυτό να ενδιαφέρεται με τη σειρά του. Σεβάσου τους κανόνες που ισχύουν μέσα στην αίθουσα θεάτρου, για να μάθει κι αυτό να τους σέβεται και να τους τηρεί με τη σειρά του.
Όσο για εμάς θα συναντηθούμε ξανά μέσα από αυτή τη στήλη με μια καινούργια πρόταση… σε 15 μέρες να με ‘διαβάσεις’… αγαπάμε πολύ το παιδικό θέατρο… κι οι δυο φίλες μου, η Φιλιώ και η Κατερίνα πάνε θέατρο και μετά μοιράζονται μαζί σας το βίωμά τους μέσα από τα άρθρα μου…
Πληροφορίες για τη παράσταση εδώ