Μια δραστηριότητα για νήπια και παιδιά δημοτικού από τη θεατροπαιδαγωγό Μαρία Καστανάρα.
Αφήνουμε την φαντασία μας ελεύθερη και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν το ίδιο. Τι μπορεί να είναι μια κάλτσα αν δεν είναι κάλτσα; Μπορεί μια μπανάνα να γίνει χτένα; Μια ξύλινη κουτάλα σκούπα; Ένα πλαστικό μπουκάλι φλογέρα; Με κινήσεις παντομίμας χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα πέρα της χρηστικότητας τους και οι άλλοι προσπαθούν να μαντέψουν σε τι τα μεταμορφώσαμε! Όποιος το βρίσκει είναι ο επόμενος!
Αν θέλουμε πάλι να ετοιμάσουμε και μια παράσταση για τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, θα διαμορφώσουμε και τον χώρο του κουκλοθεάτρου. Ένα χαρτοκιβώτιο που θα διαμορφώσουμε και θα στολίσουμε ανάλογα, ή ακόμη και ένα κρεμασμένο πανί, ένα τραπέζι, μια ανοιχτή ομπρέλα, μια στοίβα μαξιλάρια κτλ.
«Μένουμε Σπίτι παίζοντας με την Τάτα και τον Τίτι!»
Ώρα να τις ξυπνήσουμε! Δίνουμε το κουτί κλειστό στο παιδί και το αφήνουμε να ανακαλύψει το εσωτερικό του. Η Τάτα και ο Τίτι μόλις ξυπνήσουν χρειάζεται να κάνουν την πρωινή τους γυμναστική. Βάλτε λοιπόν ένα τραγούδι και ξεκινάμε. Μπορείτε να ακολουθήσετε τις οδηγίες από το τραγούδι « Τα χεράκια δεξιά» ή «Χόκι πόκι».
Πρώτος σταθμός: η κουζίνα! Για να φτάσουμε παίζουμε μουσικά αγαλματάκια. Εκεί κερνάμε την Τάτα και τον Τίτι κάτι που θα ετοιμάσουμε με τα παιδιά. Παιχνίδι με τα κουζινικά!
Επόμενος σταθμός: το σαλόνι! Για να φτάσουμε εκεί θα πρέπει να ανεβούμε και να κατεβούμε τραγουδώντας. Πως θα γίνει αυτό; Τραγουδάμε με πολύ μπάσα φωνή αρχικά και σταδιακά χρησιμοποιούμε την πολύ ψηλή φωνή «Στο σαλόνι θα φτάσουμε εμείς περπάτα περπάτα θα δεις» κάνοντας γύρω από το σαλόνι σας. Μόλις φτάσετε ανεβαίνετε πάνω στον καναπέ και δημιουργώντας κιάλια με τα χέρια σας παρατηρείτε το σαλόνι. Μπορείτε ακόμη να παίξετε με τα χρώματα, ζητήστε από το παιδί να σας υποδείξει κάτι άσπρο, μπλε κ.ά.
Τελευταίος σταθμός: Το δωμάτιο του παιδιού! Για να φτάσουμε εκεί θα χρειαστούμε μια βάρκα. Με μια πλαστική λεκάνη για βάρκα και μια κουτάλα για κουπί σπρώχνουμε το παιδί μέχρι το δωμάτιο τραγουδώντας «Βγαίνει η βαρκούλα». Μόλις τα καταφέρουμε η Τάτα μαγεύεται από το δωμάτιο και μαζί με τον Τίτι αποφασίζουν να κρυφτούν. Ώρα για να παίξουμε κρυμμένο θησαυρό. Κρύψτε τις νότες και ζητήστε από το παιδί να τις βρει.
«Φεγγαροσκεπαστής» του Éric Puybaret
Εάν δεν έχετε το βιβλίο στο σπίτι μπορείτε να μπείτε στο
link.Ο γερο-Ναπολέων ανεβαίνει κάθε βράδυ να σκεπάσει το φεγγάρι και εμείς τον ακολουθούμε για να μελετήσουμε από κοντά τις φάσεις της σελήνης. Βρίσκουμε στην ντουλάπα μας το κατάλληλο κουστούμι για τον γερο-Ναπολέων- ένα σακάκι ή ένα πουκάμισο- και με ένα στρόγγυλο φανάρι, ιδανικά, (αλλιώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε σφαιρικό αντικείμενο έχουμε διαθέσιμο) ορίζουμε το φεγγάρι.
Ο Τιμολέων χάνει την καραμέλα που του έδωσε ο γερο-Ναπολέων και αυτό είναι μία καλή ευκαιρία για κυνήγι θησαυρού! Με χαρτί γκοφρέ μπορούμε να φτιάξουμε μια καραμέλα και να την κρύψουμε. Μπορούμε να το συνδυάσουμε και με αινίγματα σχετικά με το μέρος που την κρύψαμε. Πχ «Έχω 4 πόδια μα δεν περπατώ. Πάνω μου τρώνε, διαβάζουν, γελάνε μα εγώ δεν μιλώ. Τι είμαι;»(Το τραπέζι)
Ο Τιμολέων συναντά τον Λέανδρο, την Δάφνη, τον Πολυχρόνη, τον Ερρίκο, την Μαργαρίτα… και όλοι προσπαθούν να τον βοηθήσουν. Με ποιόν τρόπο θα φτάσει ο Τιμολέων στο φεγγάρι; Αφήνουμε την φαντασία των παιδιών να μιλήσει και εμείς, σε ρόλο Τιμολέων, προσπαθούμε μαζί τους να φτάσουμε στο φεγγάρι με όλα όσα μας προτείνουν. Ώρα, λοιπόν, για παντομίμα!
«Αν ήμουν εσύ κι εσύ εγώ!»
«Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων»
Η Αλίκη φτάνει στη χώρα των θαυμάτων μετά από τις περιπέτειες της. Στη δική μας ιστορία μπορεί να φτάνει σε έναν κόσμο που θα φτιάξουμε εμείς π.χ. παγωμένο
Παιχνίδι: η μαμά και ο μπαμπάς είναι πάγοι που τριγυρνούν στο σπίτι. Τρέχω και προσπαθώ να τους αποφύγω προτού με ακουμπήσουν και παγώσω, π.χ με διάφορα μαγικά αντικείμενα.
Παιχνίδι: με τη βοήθεια μιας μουσικής παίζω με τα ζώα. Μόλις κλείσει μεταμορφώνομαι και σε ένα άλλο ζωάκι με το σώμα μου αλλά και με τη φωνή μου!
Η Αλίκη μετά από όλες αυτές τις περιπέτειες που έζησε, κουρασμένη πια γυρνά σπίτι της να ξεκουραστεί!
«Η Τάτα ψάχνει τον Τίτι μέσα στο σπίτι!»
«Βρε Τίτι εδώ είσαι και σε ψάχναμε;» Ο Τίτι είχε κρυφτεί μέσα σ΄ένα παραμύθι…Όλοι μαζί καθόμαστε μέσα στο κάστρο, παίζουμε , διαβάζουμε παραμύθια και σίγουρα όταν οι νότες μας κουραστούν στο κάστρο μέσα ξαπλώνουν για να κοιμηθούν.
«O Εγωιστής Γίγαντας» του Όσκαρ Ουάιλντ
Η μουσική σταματά και ο γίγαντας έρχεται για να διώξει τα παιδιά. Μια καλή αφορμή για κρυφτό! Ο γίγαντας όμως δεν βρίσκει ποτέ τα παιδιά… Επιστρέφουν στον κήπο και επαναλαμβάνουμε την δράση όσες φορές θέλουμε!
Φωτογραφικό υλικό