Έχει την τιμητική της λόγω της παράστασης του Εθνικού Θεάτρου με την Βίκυ Σταυροπούλου να πρωταγωνιστεί και τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο να σκηνοθετεί. Γέμισε η Επίδαυρος σε εποχές δύσκολες πολύ. Κέρδισε το στοίχημα ο Δημήτρης Λιγνάδης, γιατί δική του πρόταση ήταν και οι δύο.
Και επειδή είναι της μοδός η «Λυσιστράτη», έσπευσαν να κάνουν αφιερώματα αρκετά και τα περιοδικά και τα site. Kαι φυσικά δεσπόζει παντού η τεράστια Μαίρη Αρώνη, μεταξύ μας πάλι καλά, γιατί ζούμε σε εποχές απόλυτου μη σεβασμού. Δίπλα η άλλη Λυσιστράτη, η Αλίκη, που έπεσαν να την φάνε γράφουν. Το έγραψαν δύο, το διάβασαν κι άλλοι, έγινε αναπαραγωγή. Άκου λοιπόν να δεις τώρα γιατί έχω θυμώσει. Ήταν sold out η Αλίκη με την Λυσιστράτη της. Επίδαυρο, περιοδεία, παντού. Ήταν πολύ καλές οι κριτικές. Μπερδέψατε την Αντιγόνη με την Λυσιστράτη. Που κι εκεί εδώ που τα λέμε, οι κριτικές βγήκαν πριν την πρεμιέρα της παράστασης στην Επίδαυρο. Και ενώ κάθε μέρα την ξεσκίζατε στις κακές κριτικές, εκείνη πάνω στη σκηνή δεν έδειξε ποτέ το πόσο την είχατε πληγώσει. Εργάτης του θεάτρου, της παλιάς καλής σχολής, δεν γκρίνιαξε ποτέ, δεν έριξε ευθύνη σε κανέναν ποτέ, δεν είπε σταματάω την περιοδεία ποτέ, έκανε πρόβες ατέλειωτες ώρες, κίνηση, φωνή, ορθοφωνία, ζεστάματα, κάτω χτυπιόταν. Ακόμα κα στις γενικές στην Επίδαυρο, μέναμε τότε στο Ξενία, κλεισμένη ήταν κάθε μέρα και έκανε πρόβες. Μάρτυρες οι Αντιγόνη Γλυκοφρύδη, ο Στέφανος Κυριακίδης , που έπαιζαν μαζί της. Μάλιστα ο Στέφανος Κυριακίδης, ηθοποιός παλαιάς κοπής και παλαιάς σχολής, που ό,τι έχει να πει στο λέει στην μούρη δεν έχει από πίσω, την εκτίμησε βαθύτατα για την εργατικότητα της, για τον χαρακτήρα της.
Πάμε πίσω στη «Λυσιστράτη» όμως. Συγχώρα με κόσμε, είναι πολλές οι αναμνήσεις. Την εποχή που η Αλίκη ανακοινώνει την Λυσιστράτη της, με τον πατερούλη μου μαζί της, ο Λάκης Λαζόπουλος αποφασίζει να κάνει και αυτός την Λυσιστράτη με σκηνοθέτη τον Αντρέα Βουτσινά σε στίχους και μουσική των Λίνα Νικολακοπούλου και Σταμάτη Κραουνάκη. Στο πλάι του ο Γρηγόρης Βαλτινός και ένας μεγάλος θίασος που αποτελούνταν από άντρες μόνο. Από την άλλη η Αλίκη, σε σκηνοθεσία Σολωμού και μουσική Χατζιδάκι, έναν μύθο μας λέει, με τη Νόρα Βαλσάμη και την Καιτούλα Λαμπροπούλου. Ο Λάκης ξεκινάει από τους Φιλίππους πρεμιέρα, στο πλάι του είναι η μαμά μου.
.
.
Έχουμε 1986 αν δεν απατώμαι και ναι δύο «Λυσιστράτες» ξεκινούν το ταξίδι τους. Έχω την τεράστια τύχη να είμαι και στις δύο, βασικά είμαι με τη μαμά και τον Λάκη, είμαι παιδί, είναι η πρώτη μου μεγάλη περιοδεία και η πρώτη φορά που δουλεύω κανονικά . Γιατί αν δεν περάσεις από όλα τα πόστα στο θέατρο, θέατρο δεν θα μάθεις. Στα κενά του Λάκη, πάω στην Αλίκη. Πήγαν πάρα πολύ καλά και οι δύο Λυσιστράτες, του Λάκη εισπρακτικά έκανε μεγαλύτερη επιτυχία από της Αλίκης γιατί ήταν περισσότερες οι πιάτσες της περιοδείας και κατά την ταπεινή μου άποψη ήταν μία εξαιρετική παράσταση, ανατρεπτική, που τα τραγούδια της άφησαν τη δική τους ιστορία. Ακόμα και τώρα τα τραγουδάμε, τα βλέπουμε σε σειρές, βλέπε «Δυο ξένοι» την Εβελίνα Παπούλια να τραγουδάει τραγούδι της παράστασης.
Σε κανένα αφιέρωμα δεν γράψατε την Λυσιστράτη του Λάκη Λαζόπουλου. Μα σε κανένα. Ηθελημένα; Κατά λάθος; Θέλω να πιστεύω πως στην εποχή της εικόνας που ζούμε και του πασαλείμματος, δεν διαβάσατε αρκετά, δεν ρωτήσατε τους παλαιότερους, δεν κάνατε σωστή έρευνα. Από το 1986 έως και σήμερα, η ωραιότερη Λυσιστράτη που είδα , ήταν ,είναι και θα είναι του Λάκη Λαζόπουλου. Άλλαξε τα δεδομένα μιας ολόκληρης εποχής και έσπασε ταμεία. Δεν καταλαβαίνετε τι πάει να πει για το τότε ότι σπάνε τα ταμεία. Όταν λέμε χαμός, εννοούμε χαμός. Η Λυσιστράτη του Λάκη άφησε το δικό της λιθαράκι στην ιστορία του θεάτρου, είτε σας αρέσει είτε όχι. Μάρτυρες τόσοι κριτικοί και δημοσιογράφοι που είδαν την παράσταση και έγραψαν ύμνους.
Πώς λοιπόν αγνοείτε αυτήν την παράσταση;
Πώς αναφέρεστε στην Λυσιστράτη της Αλίκης και λέτε ότι την έκραξαν κοινό και κριτικοί;
Διαβάζετε ποτέ ή γράφετε έτσι;
Είμαι πολύ θυμωμένη. Είμαι όμως και πολύ ευτυχισμένη που όλα αυτά τα έζησα από κοντά, που τα τραγούδια τα ξέρω απ’ έξω, που στο μέσα μου ο Λάκης στήνεται κάθε μέρα στο λιοπύρι για να τον βάψει ο εξαιρετικός Αχιλλέας Χαρίτος, είναι ξυπόλυτος, φοράει τα εξαιρετικά κοστούμια του Σάββα ( ΜΟΥ ) Χαρατσίδη, τον οποίον ευγνωμονώ γιατί μου χάρισε στις 15 Αυγούστου του 86, την μακέτα της Λυσιστράτης, που από πίσω γράφει, στο Νταιζάκι μου που γιορτάζει σήμερα γιατί το λένε Δέσποινα, για να θυμάται το ταξίδι μας με την Λυσιστράτη. Δίπλα στέκεται ο Σταμάτης Κραουνάκης, τι έχει γράψει θεέ μου, κάθομαι πάντα μαζί του, με κάνει να χαμογελάω, τον αγαπάω πολύ, άσε που νομίζω ότι έχω ψιλοερωτευτεί τον Λάκη. Μέσα σε όλο αυτό τα σκυλιά του Αντρέα Βουτσινά παίζουν τον δικό τους ρόλο, τα φώτα σβήνουν και βγαίνει η Θεία κωμωδία του Αριστοφάνη η κόρη μπας και ξυπνήσει τις συνειδήσεις πριν μας βγάλουν οι ειδήσεις γιατί παιδιά ΑΝ ΛΕΓΑΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ …όλα θα ήταν αλλιώς.
Υ.Γ. Ημέρες επετείου της θεάς Ρένας Βλαχοπούλου, με τα ωραιότερα πόδια, που το ήξερε και γι‘ αυτό οι τουαλέτες της ήταν πάντα με σκίσιμο στα πόδια, της τόσο ταλαντούχας, της φωνάρας, της απίστευτης νοικοκυράς, την τονοσαλάτα της δεν την φτιάχνει άνθρωπος και τα κεντήματα της άφησαν εποχή. Όταν της έκαναν πρόταση να παίξει την Λυσιστράτη στην Επίδαυρο εκείνη είπε ε όχι βέβαια, με ποια ορθοφωνία θα παίξω εγώ στον ιερό χώρο της Επιδαύρου… είπε η ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ
.
Δείτε και αυτό:
Η Νινέτα Λεμπέση η εμβληματική θεατρική παραγωγός, αναφέρεται στην εποχή της «Λυσιστράτης», όταν δέχτηκε πρόταση από τον Λαζόπουλο να χρηματοδοτήσει την περιοδεία. Ως επιστήθια φίλη της Αλίκης η τελευταία την επέβαλλε να το κάνει θέτοντας όμως έναν όρο προς όφελος της εθνικής μας σταρ.
Δείτε το συγκεκριμένο στιγμιότυπο στο 23:50
.
Για το ΘΕΑΤΡΟ, για το ΘΕΑΤΡΟ, για το ΘΕΑΤΡΟ
#ΟθεατρόκοσμοςτηςΝταίζης #Κουλτουρόσουπα
Φωτογραφικό υλικό