Με 8 ιδιαίτερες θεατρικές παραστάσεις εμπλουτίζει το πρόγραμμα του το φετινό Φεστιβάλ Δημητρίων 60ο στη σειρά, ιδού:
Σάββατο 4 Και Κυριακή 05 Οκτωβρίου
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Αιθ. Φίλων Μουσικής (Μ1)
«Ιζαντόρα Ντακ» Εθνική Λυρική Σκηνή/ Εναλλακτική Σκηνή
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης μεταμορφώνεται σε μια ιδιόμορφη «λίμνη των κύκνων», όπου μια μικρόσωμη πάπια αναζητά τον δικό της δρόμο στον χορό. Με αναφορές στην πρωτοπόρο του σύγχρονου χορού, την «ξυπόλυτη χορεύτρια» Ιζαντόρα Ντάνκαν, καθώς και σε κλασικά παραμύθια όπως το «Ασχημόπαπο» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, η ηρωίδα της παράστασης, η μικρόσωμη πάπια Ιζαντόρα Ντακ με τα πανέμορφα, μοναδικά μπλε φτερά, ζει στη Λίμνη των Κύκνων και προσπαθεί να πραγματοποιήσει το όνειρό της να γίνει μπαλαρίνα.
Το πάθος και η θέληση για χορό αποτελούν τον βασικό πυρήνα της παράστασης που καταφέρνει να μιλήσει με τρόπο απλό για σημαντικές αξίες, χαρίζοντας στο κοινό μια τρυφερή και ταυτόχρονα σκληρή περιπέτεια αυτογνωσίας με όχημα τη μουσική, τον χορό και το χιούμορ.
Κείμενο, σκηνοθεσία: Στέλλα Μιχαηλίδου Μουσική: Κώστας Βόμβολος Σκηνικό, κοστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν Χορογραφία, κινησιολογία: Φώτης Διαμαντόπουλος Σχεδιασμός φωτισμών: Χρήστος Τζιόγκας Σχεδιασμός βίντεο: Μπάμπης Βενετόπουλος Μουσική προετοιμασία: Χρήστος Σακελλαρίδης
Ιζαντόρα: Λυδία Στέφου Δασκάλα – Αφηγήτρια, Κυρία Χόιτυ Τόιτυ, Κυρία Παπώφ: Μαργαρίτα Συγγενιώτου Κύριος Κουντεπιέ: Μάριος Σαραντίδης Μαθήτρια, Κύκνος, Παπίτσα: Ιώ Λατουσάκη Μαθήτρια, Κύκνος, Πιπίτσα: Γεωργία Κυριαζή Μαθήτρια, Κύκνος, Νεαρή πάπια: Ραφαέλα Τσομπανούδη Μαθήτρια, Κύκνος, Αλεπού: Ηλιάνα Υφαντή Μαθήτρια, Κύκνος, Κυνηγός, Πολύχρωμο πουλί της λίμνης: Μυρσίνη Πετρούτσου
Μαθήτριες, Κύκνοι, Πολύχρωμα πουλιά της λίμνης: Ιωάννα Λουπέτη, Άννα Μαρία Μαρκοπούλου, Ελένη Φώτου Βάτραχος, Λύκος: Χρήστος Ντέντης (Onel) Ζευγάρι προσκεκλημένων χορευτών από τη Λίμνη των Κύκνων: Ίγκορ Σιάτζκο / Πόπη Σακελλαροπούλου (χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ)
Παραγωγή: Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής
-Παραστάσεις: Σάββατο, 4/10 στις 19:00 και Κυριακή, 5/10 στις 11:30
Κυριακή 12 Οκτωβρίου
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Αιθ. Φίλων Μουσικής (Μ1)
«Frasques» Le Galactic Ensemble
«Frasque» γαλλιστί θα πει φανταχτερή παρέκκλιση στη συμπεριφορά, ένα σκαμπρόζικο αστείο. Προερχόμενη από την ιταλική λέξη frasca, που σημαίνει «κλάδος», προκαλεί σύγχυση παραπέμποντας επίσης σε παιχνιδιάρικες ανοησίες χωρίς νόημα. Ή μήπως όχι;
Στην παράσταση Frasques, μια μικρή κοινότητα ανδρών και γυναικών παλεύουν να ελέγξουν καταστάσεις που ξεφεύγουν από τον έλεγχο. Στιγμές βγαλμένες από την πραγματικότητα, γίνονται πρώτη ύλη για μια αφήγηση που εμπεριέχει περιπέτεια, λυρισμό και φυσικά πάλη για ελευθερία. Η παράσταση Frasques είναι ένα έργο ωδή στην ελευθερία, μέσα από ένα αριστοτεχνικά αποδομημένο θέαμα. Ο κεντρικός ήρωας Frasques είναι παρορμητικός, εκρηκτικός, ανεπανάληπτος, διαταράσσει με τόλμη τη σχέση μεταξύ ερμηνευτή και κοινού, ξεφεύγει από τη γραμμική αφήγηση και παίζοντας ελεύθερα με τον χρόνο και τον χώρο χαρίζει ένα μεγαλειώδες αποτέλεσμα. Οι χαρακτήρες – συνοδοιπόροι του, προσπαθούν πεισματικά και θαρραλέα να βρουν επίσης μια θέση σε έναν κόσμο που είναι κατά καιρούς σκληρός, κατά καιρούς άπιαστος.
Μέσα από τις περιπέτειές τους, οι Galactik Ensemble χτίζουν μπροστά στα μάτια του κοινού μια παράσταση που μιλά για την αλληλεγγύη και την κοινή ελπίδα – Δείτε βίντεο εδώ
-Παραστάσεις: Κυριακή 12 Οκτωβρίου στις 21:00
Δευτέρα 13 & Τρίτη 14 Οκτωβρίου
Θέατρο Αυλαία
«Βαδίζοντας» Transatlantic Group
«Αν συγκρίνουμε την ομορφιά αυτής της χώρας με την κακία αυτού του κράτους, θα καταλήξουμε στην αυτοκτονία».
Το «Βαδίζοντας» του Thomas Bernhard είναι ένα γλωσσικά και υφολογικά αριστουργηματικό διήγημα, γεμάτο παραλογισμό, σκοτάδι και χιούμορ, στο οποίο ο αφηγητής και κάποιος Oehler, ενώ περπατούν, συζητούν για τη φύση της σκέψης, της λογικής και της ύπαρξης καθαυτής, εξετάζοντας την αλληλεπίδραση ανάμεσα στις «συνθήκες και τις καταστάσεις» του κόσμου, καθώς και τη σχέση ανάμεσα στο περπάτημα και τη σκέψη, στην κίνηση και στην ακινησία.
Η Transantlantic Group, ερευνά το πεδίο της αλληλοσυμπληρωματικής τέχνης, σε μια παράσταση με γνώμονα τις open performances, αποτελούμενη από μεταβαλλόμενους ρυθμούς, ακανόνιστες παύσεις και την απρόβλεπτη αλληλεπίδραση των ηθοποιών, καθώς αυτοί περιηγούνται σε ένα πραγματικό και πολλά φανταστικά τοπία.
Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Καζάζου Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος Δραματουργία: Karol Jarek Σχεδιασμός φωτισμού: Karol Jarek Β. Σκηνοθέτη: Αρετή Πετροπούλου Κατασκευή σκηνικού: Βασίλης Χατζόπουλος Σχεδιασμός βίντεο: Γιώργος Γούσης
Ηθοποιοί (αλφαβητικά) Σπύρος Δέτσικας Rafal Habel Νάντια Μπαϊμπά Βασίλης Μπούτσικος Βασίλης Τρυφουλτσάνης Σταύρος Ζαφείρης
-Παραστάσεις: Δευτέρα 13 & Τρίτη 14 Οκτωβρίου στις 21:00
Τρίτη 21 & Τετάρτη 22 Οκτωβρίου
Θέατρο Αυλαία
«Αιαυτός» Ομάδα Kursk
Το τέλος του ήρωα ή ο μύθος του Αίαντα, μετά την πρόσκρουσή του στο φως του Διαφωτισμού που έφερε ο άνθρωπος το 1789. Είναι άραγε το Φως του Εωσφόρου ή το Άγιο φως; Μια ύπαρξη μόνη που ουρλιάζει προς το κενό που άφησαν οι θεοί. Σε έναν έρημο τόπο που γίνεται τόπος θυσίας του ανθρώπινου σώματος για το ανθρώπινο σώμα.
Με έναν λόγο παράφορο σαν καταρράκτη, ο οποίος γίνεται μουσική αλλά και προσευχή για τον πόθο, ο Αιαυτός του Δημήτρη Δημητριάδη είναι ένα συγκλονιστικό έργο για δύο πρόσωπα.
Συγγραφέας: Δημήτρης Δημητριάδης Σκηνοθεσία: Χάρης Φραγκούλης Σκηνικά/Κοστούμια: Eλίνα Λούκου Φωτισμοί: Nίκος Βλασσόπουλος Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής Μουσική Εκτέλεση(laptop)/Ζωντανή ηχητική επεξεργασία: Γιάννης Μαραμαθάς Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαρία Αρζόγλου, Ιωάννα Κρητούλη Τεχνική Alexander: Βίκυ Παναγιωτάκη Kατασκευές κοστουμιών: Αλεξία Kιρμίτση, Αλέξανδρος Γιαγκούσης Ειδικές κατασκευές σκηνικών: Kωνσταντίνος Λαμπρίδης, Άγγελος Κατσόλιας Βοηθοί εκτέλεσης παραγωγής: Παναγιώτης Ρενιέρης, Σεμέλη Δημητρακοπούλου Φωτογραφίες παράστασης: Κarol Jarek Οργάνωση/ Εκτέλεση παραγωγής: Ηρώ Αδρακτά Παραγωγή: ΚURSK Συμπαραγωγή: ROBOTHOUSE
Παίζουν: Ανδρέας Κωνσταντίνου, Γιάννης Παπαδόπουλος
-Παραστάσεις: Τρίτη 21/10 στις 20:30 & Τετάρτη 22/10 στις 18:00 και 20:30
Πέμπτη 23 Οκτωβρίου
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
«Περιμένοντας τον Γκοντό» Emilia Romagna Teatro Fondazione
Μια παράσταση σταθμός στα όρια του μνημειακού και του κωμικού. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης του θεάτρου, Θεόδωρος Τερζόπουλος, κατευθύνοντας τον εξαιρετικό ιταλικό θίασο Emillia Romagna Teatro. «Τίποτα δεν είναι πιο πραγματικό από το τίποτα» είχε δηλώσει ο Σάμιουελ Μπέκετ (1906-1989) και με το «Περιμένοντας τον Γκοντό» (1948) εκσφενδόνισε σαν μετεωρίτη αυτό το «τίποτα» πάνω στη σκηνή. Γιατί τίποτα το αξιοσημείωτο, σε επίπεδο δράσης και υπόθεσης, δεν συμβαίνει σε αυτό το έργο του νομπελίστα Ιρλανδού στοχαστή, ποιητή και συγγραφέα, εκτός από τους δύο παρίες του δρόμου, τον Βλαδίμηρο και τον Εστραγκόν, που ντυμένοι με τα κουρέλια τους, στέκονται πλάι σε ένα δέντρο και μιλώντας περί ανέμων και υδάτων, συναντιούνται τυχαία με τρεις εξίσου περίεργους τύπους, ενώ κατά βάση περιμένουν κάποιον άλλον. Εκείνον που δεν έρχεται ποτέ. Ποιος είναι, τελικά, ο Γκοντό του τίτλου που δεν εμφανίζεται ποτέ; Κάποιος σωτήρας ή ακόμα και ο ίδιος ο Θεός, όπως φανερώνει η παραφθορά του ονόματος στα αγγλικά (Godot, από το God = Θεός); Ο Μπέκετ έχει, πάντως, παραδεχτεί ότι εκείνο που ενδιέφερε τον ίδιο δεν ήταν τόσο ο Γκοντό, όσο το «περιμένοντας».
Σκηνοθεσία, φωτισμός και κοστούμια: Θεόδωρος Τερζόπουλος Δραματουργικές συμβουλές & βοηθός σκηνοθέτη: Μιχάλης Τραίτσης Acting training – Terzopoulos Method: Giulio Germano Cervi
Με τους ηθοποιούς (σε αλφαβητική σειρά): Paolo Musio, Stefano Randisi, Enzo Vetrano και Giulio Germano Cervi, Rocco Ancarola
Συνδιοργάνωση: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και Δήμος Θεσσαλονίκης – Δείτε βίντεο εδώ
-Παραστάσεις: Πέμπτη 23/10 στις 18:00 & 21:00
Δευτέρα 27 & Τρίτη 28 Οκτωβρίου
Metropolitan Urban Theater
«Το Συνέδριο για το Ιράν» Θίασος Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων
Γραμμένο το 2018 και τοποθετημένο στη Δανία, τη χώρα με τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους στον κόσμο, το έργο μας μεταφέρει σε ένα συνεδριακό αμφιθέατρο στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, όπου εννέα μέλη της εγχώριας πνευματικής ελίτ συναντιούνται για να συζητήσουν το περίπλοκο Ιρανικό Ζήτημα και τη διένεξη μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Πολύ γρήγορα, όμως, το «Συνέδριο για το Ιράν» μετατρέπεται σε ένα «Συνέδριο για το Εμείς» και σε μια σύγκρουση διαφορετικών αντιλήψεων σχετικά με το σύμπαν, την ανθρώπινη ύπαρξη και το αιώνιο ζήτημα για το ποιο είναι τελικά το νόημα της ζωής.
«Και τι να κάνω, λοιπόν;» «Ό,τι κάνουμε και οι υπόλοιποι – να κλάψεις και ν’ αγαπήσεις». Μέσα από έναν «πυρετικό» λόγο, ο οποίος περνά από τη φιλοσοφία στην επιστήμη και από τη συντηρητική στην προοδευτική σκέψη, το έργο αναζητά τις βαθύτερες αιτίες που μας έχουν οδηγήσει στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, συνδέοντας το «πολιτικό» με το «προσωπικό» και εμμένοντας στο δυσαναπλήρωτο κενό που αφήνει η έλλειψη επικοινωνίας και η απουσία αγάπης.
Σκηνοθεσία: Χρήστος Θεοδωρίδης.
Ερμηνεύουν: Ελευθερία Αγγελίτσα – Άστριντ Πέτερσεν. Πάρης Αλεξανδρόπουλος- Μάγκνους Τόμσεν. Γιώργος Κισσανδράκης- Φίλιπ Ράσμουσεν. Άρης Λάσκος- Πατέρας Αυγουστίνος. Δημήτρης Μανδρινός- Γκουστάβ Γιένσεν. Μάριος Μάνθος- Ντάνιελ Κρίστενσεν. Χρυσή Μπαχτσεβάνη – Έμα Σμιντ Πούλσεν. Μιχάλης Πητίδης- Όλιβερ Λάρσεν. Βασίλης Τρυφουλτσάνης- Πασκουάλ Άντερσεν. Νίκη Χρυσοφάκη- Σιρίν Σιραζί. Ξένια Θεμελή – Μέττε.
-Παραστάσεις: Δευτέρα 27 & Τρίτη 28 Οκτωβρίου στις 20:00
Δευτέρα 27 & Τρίτη 28 Οκτωβρίου
Θέατρο Κολοσαίον
«Prima Facie»
Με βραβείο Olivier το 2022 στο West End του Λονδίνου και βραβείο Tony το 2023 στο Broadway της Νέας Υόρκης, έρχεται στη Θεσσαλονίκη το θεατρικό έργο της σπουδαίας νομικού Suzie Miller.
Το έχουν ήδη παρακολουθήσει μισό εκατομμύριο θεατές, σε περισσότερες από τριάντα χώρες σε όλο τον κόσμο την τελευταία πενταετία, ενώ έχει αλλάξει παγκοσμίως τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης αντιμετωπίζει τη σεξουαλική κακοποίηση.
Μια παραγωγή της διεθνούν εταιρείας “Trish Wadley Productions” και του πολιτιστικού οργανισμού “Λυκόφως” σε συμπαραγωγή με το του Θέατρο Πορεία, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, με τη Λένα Παπαληγούρα στον συγκλονιστικό ρόλο της δικηγόρου Tessa Ensler.
Μετάφραση: Δάφνη Οικονόμου Σκηνοθεσία: Γιώργος Οικονόμου Σκηνικά: Πάρις Μέξης Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος Mουσική: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου Κινησιολογία: Αγγελική Τρομπούκη Βοηθός Σκηνοθέτη: Λίνα Τουρκογιώργη Φωτογραφίες: Τάσος Βρεττός / Ελίνα Γιουνανλή Βοηθός Σκηνογράφου / Ενδυματολόγου: Μαρία Τσιώτη Hair artist/ περούκες: Στέφανος Βασιλάκης Make up artist φωτογράφισης: Αλέξανδρος Ψαριανός Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης
Ερμηνεύει η Λένα Παπαληγούρα
Μια παραγωγή της Trish Wadley Productions και του Πολιτιστικού Οργανισμού «Λυκόφως» – Συμπαραγωγός: Θέατρο Πορεία
Υπό την αιγίδα του British Council και των Πρεσβειών Αυστραλίας και Μεγάλης Βρετανίας στην Ελλάδα.
-Παραστάσεις: Δευτέρα 27 & Τρίτη 28 Οκτωβρίου στις 21:15
-Προπώληση on line
Παρασκευή 31 Οκτωβρίου
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
«Sillilab: No Difference Between Ho Ho Ho!!!»
Το έργο είναι αφιερωμένο στον κορυφαίο μαθηματικό του 20ού αιώνα, Τζον φον Νόιμαν.
Η Ρούλα Πατεράκη, η διακεκριμένη καλλιτέχνις που ξεχωρίζει για την αεικίνητη σκέψη και τις διαρκείς δημιουργικές αναζητήσεις της, αυτή τη φορά δημιουργεί ένα δικό της τολμηρό θεατρικό σύμπαν μέσα από το οποίο «εξερευνά», με πρωτότυπο αφηγηματικό τρόπο, το πνεύμα και το έργο ενός πραγματικού «ήρωα» της επιστήμης, μιας πολυσχιδούς προσωπικότητας και «υπερδιάνοιας» του 20ού αιώνα που άλλαξε τον ρου της ανθρωπότητας και της τεχνολογίας.
Μιλούν για εκείνον οι γυναίκες της ζωής του, η μητέρα του, η κόρη του, οι συνεργάτες αλλά και όλοι οι σπουδαίοι επιστήμονες του 20ού αιώνα, μέσα από τη μοναδική σκηνική γλώσσα της Ρούλας Πατεράκη σε μια παράσταση που συνδυάζει το ανθρώπινο με το τεχνητό και συνδέει το παρελθόν με το μέλλον.
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη – Παραγωγή: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
-Παραστάσεις: Παρασκευή 31 Οκτωβρίου στις 21:00 (οι παραστάσεις θα συνεχιστούν και μετά)