Από ιστορία του θεάτρου και σημαντικούς Έλληνες/ξένους δημιουργούς, μέχρι παρασκηνιακά γεγονότα, βραβεία, αλλά και… τις πιο τολμηρές στιγμές στη σκηνή, τα Θεατρικά Κουΐζ της “Κ” επέστρεψαν πλήρως ανανεωμένα και υπόσχονται ποικιλία και έντονο ενδιαφέρον κάθε Κυριακή στην Κουλτουρόσουπα.
Ετοιμάσου να τεστάρεις τις γνώσεις σου, να μάθεις νέα στοιχεία για τον κόσμο του θεάτρου και να μοιραστείς την αγάπη σου για την τέχνη με τους φίλους σου!
Γι’ αυτό, μην χάνεις χρόνο: Μάθε νέες πληροφορίες, Παίξε μόνος ή με την παρέα, Διασκέδασε με τις πιο απρόσμενες ερωτήσεις, Αποθήκευσε τα αγαπημένα σου κουίζ, Εκτύπωσε για να παίξετε offline!
Θεατρικά Κουΐζ της «Κ»: Τα άπλυτα του παρασκηνίου – μέρος 5ο
Αυτό το μέρος είναι αφιερωμένο ως συνέχεια των προηγούμενων στα μικρά και μεγάλα ατυχήματα, στις παρασκηνιακές «μάχες» και στους αυτοσχεδιασμούς που έκαναν τους θεατές να πιστεύουν ότι βλέπουν κάτι που υπήρχε στο σενάριο, ενώ στην πραγματικότητα ήταν απόλυτη αλήθεια και απρόοπτο.
- Το Απρόοπτο του Ντίμη Δαδήρα. Ο Ντίμης Δαδήρας, γνωστός για το φλεγματικό του χιούμορ, σε μια παράσταση με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, ξέχασε την ατάκα του. Τι απροσδόκητο έκανε;
- Α. Έβγαλε ένα γλυκό από την τσέπη του και άρχισε να τρώει, προσφέροντας και στην Αλίκη.
- Β. Άρχισε να κάνει ζογκλερικά με τα σκηνικά αντικείμενα.
- Γ. Έκανε ότι λιποθυμά.
- Η «Βεντέτα» της Κοτοπούλη. Η Μαρίκα Κοτοπούλη και η Κυβέλη είχαν ιστορική αντιπαλότητα. Σε ποια παράσταση η Κοτοπούλη φέρεται να σκηνοθέτησε ένα μικρό «ατύχημα» για να «σαμποτάρει» την αντίπαλό της;
- Α. Της έκρυψε τα παπούτσια.
- Β. Άλλαξε τα φώτα στη σκηνή, ώστε το πρόσωπο της Κυβέλης να φαίνεται πιο γερασμένο.
- Γ. Της έβαλε αλάτι αντί για ζάχαρη στο τσάι.
- Ο Ενοχλητικός Φανός. Σε μια κωμωδία του ΄60, ο Νίκος Σταυρίδης ενοχλήθηκε από έναν φωτιστικό φανό που ήταν πολύ κοντά στο κεφάλι του. Πώς αντέδρασε ο Σταυρίδης, εκτός σεναρίου;
- Α. Φώναξε στον τεχνικό να τον σβήσει.
- Β. Έβγαλε το καπέλο του και κάλυψε τον φανό.
- Γ. Τον έριξε κάτω.
- Η Φάρσα του Χορν και του Λογοθετίδη. Ο Δημήτρης Χορν και ο Βασίλης Λογοθετίδης είχαν μια ιδιαίτερη σχέση. Τι έκανε ο Χορν στον Λογοθετίδη, όταν αυτός προσπαθούσε να βγάλει μια σοβαρή selfie στα παρασκήνια;
- Α. Του έκρυψε την κάμερα.
- Β. Του έβαλε ένα μεγάλο κομμάτι λουκάνικο στο στόμα.
- Γ. Του έκλεισε τα μάτια με τα χέρια του.
- Η Λιποθυμία της Λαμπέτη. Η Έλλη Λαμπέτη, σε μια από τις πιο έντονες δραματικές της σκηνές, λιποθύμησε πραγματικά από την εξάντληση. Πώς αντέδρασε ο Δημήτρης Χορν (που ήταν μαζί της στη σκηνή) για να σώσει την παράσταση;
- Α. Φώναξε γιατρούς.
- Β. Την πήρε αγκαλιά και την μετέφερε εκτός σκηνής, σαν να ήταν κομμάτι του έργου.
- Γ. Συνέχισε τον μονόλογό του, αγνοώντας τη.
- Η Τιμωρία του Κατράκη. Ο Μάνος Κατράκης ήταν αυστηρός με την πειθαρχία. Ποια ήταν η «τιμωρία» που επέβαλε σε έναν νεαρό ηθοποιό που τον είχε διακόψει κατά λάθος κατά τη διάρκεια ενός μονολόγου;
- Α. Τον έδιωξε από την παράσταση.
- Β. Τον υποχρέωσε να του κάνει μασάζ στα πόδια για όλη τη διάρκεια του διαλείμματος.
- Γ. Του έκοψε τον μισθό.
- Το Γέλιο της Βλαχοπούλου. Η Ρένα Βλαχοπούλου, σε μια φάρσα, έπιασε τα γέλια ανεξέλεγκτα στη σκηνή (μπαλάνς). Πώς κατάφερε τελικά να σταματήσει και να συνεχίσει;
- Α. Την χαστούκισε ο συμπρωταγωνιστής της.
- Β. Έβγαλε ένα μαντήλι, έκανε ότι κλαίει, και συνέχισε σαν να ήταν δραματική η αντίδρασή της.
- Γ. Πήγε και ήπιε νερό.
- Η Ατάκα του Σπυρίδωνος (2). Στα Ορεστειακά επεισόδια (1903), ο ηθοποιός Γεώργιος Σπυρίδωνος είχε πει «Εγώ φεύγω, βλέπω να γίνεται χαμός». Ποια ήταν η δεύτερη ατάκα που αυτοσχεδίασε, καθώς έφευγε από τη σκηνή;
- Α. «Σώστε όποιον μπορείτε!»
- Β. «Άντε, γεια σας! Και μη με περιμένετε!»
- Γ. «Αφήστε τα όλα!»
- Το Απρόοπτο με τον Καζάκο. Ο Κώστας Καζάκος και η Τζένη Καρέζη έπαιζαν σε ένα έντονο δράμα. Σε μια σκηνή, ο Καζάκος έσπασε κατά λάθος ένα σκηνικό αντικείμενο. Πώς αντέδρασε η Καρέζη;
- Α. Τον μάλωσε.
- Β. Έκανε ότι δεν συνέβη τίποτα.
- Γ. Πήρε το σπασμένο αντικείμενο, το φίλησε και συνέχισε τον διάλογο σαν να ήταν «πένθος» στο έργο.
- Η Παγίδα της Μιράντας. Η Μιράντα Μυράτ ήταν γνωστή για την ομορφιά της και την έμφαση στην εμφάνισή της. Ποια ήταν η φάρσα που της έκανε ο Βασίλης Λογοθετίδης, επειδή καθυστερούσε να βγει στη σκηνή βάφοντας τα χείλη της;

-
- Α. Της έκρυψε τον καθρέφτη.
- Β. Της έκλεισε το φως του καμαρινιού.
- Γ. Της έβαλε δυνατή μουσική.
- Η Τιμωρία της Αρώνη (2). Η Μαίρη Αρώνη, όταν ένας ηθοποιός ξέχασε την ατάκα του, τι τον ανάγκασε να κάνει για να «τιμωρηθεί»;
- Α. Να πιει ένα ποτήρι τσίπουρο.
- Β. Να κάνει 10 μετάνοιες πάνω στη σκηνή, στο τέλος της πράξης.
- Γ. Να της φέρει λουλούδια.
- Η «Τρυφερή» Εξομολόγηση του Χορν. Ο Δημήτρης Χορν, σε μια από τις κλασικές του παραστάσεις, αντί να εκφωνήσει έναν τρυφερό μονόλογο προς τη συμπρωταγωνίστριά του, είπε:
- Α. «Είσαι το φως μου.»
- Β. «Θα πάμε σινεμά αύριο;»
- Γ. «Έχω κουραστεί πολύ.»
- Το Απρόοπτο του Βουτσά (2). Ο Κώστας Βουτσάς, σε μια κωμωδία, έπρεπε να πέσει από μια σκάλα. Τι φόβο του είχαν δημιουργήσει οι συνάδελφοί του, με αποτέλεσμα να κάνει μια επική αντίδραση;
- Α. Του είπαν ότι η σκάλα ήταν σάπια.
- Β. Του είπαν ότι είχε μπει ένα ποντίκι μέσα στο κοστούμι του.
- Γ. Του είπαν ότι θα τον περιμένει η σύζυγός του κάτω από τη σκάλα.
- Η «Βροχή» του Μάριου Πλωρίτη. Ο Μάριος Πλωρίτης, εκτός από κριτικός, ήταν και σκηνοθέτης. Τι έκανε σε μια πρόβα, όταν οι ηθοποιοί δεν έβγαζαν συναίσθημα σε μια δραματική σκηνή με βροχή;
- Α. Τους έριξε πραγματικό νερό από έναν κουβά, για να «νιώσουν» τη βροχή.
- Β. Τους έβρισε.
- Γ. Άφησε τη σκηνή.
- Η Τιμωρία του Σταυρίδη (3). Ο Νίκος Σταυρίδης, όταν έπιανε τον συμπρωταγωνιστή του να κλέβει από τα ταμεία του θεάτρου, τι έκανε;
- Α. Τον κατήγγειλε στην αστυνομία.
- Β. Του έβαζε να πληρώνει όλα τα γλυκά και τα τσιγάρα όλου του θιάσου για μια εβδομάδα.
- Γ. Τον απειλούσε ότι θα τον αποκαλύψει στη σκηνή.
Οι Απαντήσεις
- Σωστή Απάντηση: Α. Έβγαλε ένα γλυκό από την τσέπη του και άρχισε να τρώει, προσφέροντας και στην Αλίκη.
- Σωστή Απάντηση: Β. Άλλαξε τα φώτα στη σκηνή, ώστε το πρόσωπο της Κυβέλης να φαίνεται πιο γερασμένο.
- Σωστή Απάντηση: Β. Έβγαλε το καπέλο του και κάλυψε τον φανό.
- Σωστή Απάντηση: Β. Του έβαλε ένα μεγάλο κομμάτι λουκάνικο στο στόμα.
- Σωστή Απάντηση: Β. Την πήρε αγκαλιά και την μετέφερε εκτός σκηνής, σαν να ήταν κομμάτι του έργου.
- Σωστή Απάντηση: Β. Τον υποχρέωσε να του κάνει μασάζ στα πόδια για όλη τη διάρκεια του διαλείμματος.
- Σωστή Απάντηση: Β. Έβγαλε ένα μαντήλι, έκανε ότι κλαίει, και συνέχισε σαν να ήταν δραματική η αντίδρασή της.
- Σωστή Απάντηση: Β. «Άντε, γεια σας! Και μη με περιμένετε!»
- Σωστή Απάντηση: Γ. Πήρε το σπασμένο αντικείμενο, το φίλησε και συνέχισε τον διάλογο σαν να ήταν «πένθος» στο έργο.
- Σωστή Απάντηση: Β. Της έκλεισε το φως του καμαρινιού.
- Σωστή Απάντηση: Β. Να κάνει 10 μετάνοιες πάνω στη σκηνή, στο τέλος της πράξης.
- Σωστή Απάντηση: Β. «Θα πάμε σινεμά αύριο;»
- Σωστή Απάντηση: Β. Του είπαν ότι είχε μπει ένα ποντίκι μέσα στο κοστούμι του.
- Σωστή Απάντηση: Α. Τους έριξε πραγματικό νερό από έναν κουβά, για να «νιώσουν» τη βροχή.
- Σωστή Απάντηση: Β. Του έβαζε να πληρώνει όλα τα γλυκά και τα τσιγάρα όλου του θιάσου για μια εβδομάδα.
Πόσες από τις παραπάνω βρήκατε, απαντήστε στα σχόλια.
Ραντεβού την επόμενη Κυριακή με νέο θεατρικό κουίζ
Θεατρικά Κουΐζ της «Κ»: Τα άπλυτα του παρασκηνίου – μέρος 1o, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο






