Θεατρική ανασκόπηση θεσσαλονίκης 2012 - 2013. Πρόσωπα, παραστάσεις και σταντ απ αρπαχτές, επαναλήψεις και απογοητεύσεις, κουπόνια και προσφορές, ουρές και άδειες θέσεις, τάσεις και προτιμήσεις θεατών μιας θεατρικής σεζόν που και φέτος ταλαιπώρησε την αισθητική και τον χρόνο μας. Ευτυχώς υπήρξαν και οι εξαιρέσεις.
![Οτι ΘΕΑΤΡΙΚΟ παίχτηκε τη περασμένη σεζόν στη Θεσ/νίκη! Σχόλια, επιτυχίες, αποτυχίες, γκρίνιες, στραβά και ανάποδα [κ.α] Οτι ΘΕΑΤΡΙΚΟ παίχτηκε τη περασμένη σεζόν στη Θεσ/νίκη! Σχόλια, επιτυχίες, αποτυχίες, γκρίνιες, στραβά και ανάποδα [κ.α]](http://old.kulturosupa.gr/images/0613/otipextikee.jpg)
Το ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ “ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ»...
Επανήλθε αρχές Οκτωβρίου [πρεμιέρα να την πούμε; 11 Οκτώβρη λοιπόν], στο γνωστό της στέκι, το θέατρο Εγνατία και για άλλη μια φορά φουλάρισε, ενθουσίασε και καταχειροκροτήθηκε.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΩΝ ΣΠΗΛΑΙΩΝ ΖΕΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ…
Άλλη μια σιγουράντζα παράσταση από αυτές που αγαπήθηκαν πολύ στο παρελθόν, επανέρχονται κάθε χρόνο για να δουν νέοι, ή να ξαναδούν παλαιότεροι θεατές. Έσπασε ταμεία την πρώτη φορά στο Αριστοτέλειον, [800 εισιτήρια τη βραδιά, είναι ένα απίστευτο νούμερο], όμως το Πάσχα για μια βδομάδα μπορεί να μην είχε το ίδιο σουξέ, ωστόσο δεν πήγε και άσχημα. Η περίπτωση Βλαδίμηρος Κυριακίδης στην Θεσσαλονίκη είχε επιπλέον σε πανελλήνια πρεμιέρα και τη νέα του παράγωγη «ΜNIMONIMUS» νωρίς, νωρίς στο Αριστοτέλειον [Σεπτέμβριος], αλλά δεν φτούρησε τόσο το κείμενο, όσο και ο ίδιος. Τέλος, παρουσίασε και τα «ΡΑΔΙΚΙΑ ΑΝΑΠΟΔΑ» τα οποία σκηνοθέτησε με πρωταγωνιστή τον Γαλίτη στο Ράδιο Σίτυ.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ…
Για δεύτερη φορά, η αριστουργηματική 3ωρη «ΜΑΡΑΝ ΑΘΑ», με την αριστουργηματική ερμηνεία της Γιασεμής Κηλαηδόνη στο Αυλαία,
Μονόλογοι και ξανά ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ.
Το πήραμε χαμπάρι, με αυτούς θα πορευτούμε και για τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής μας, μιας και έγιναν καθεστώς, ευκολία, αλλά και συνήθεια. Κάποιοι βέβαια αξίζουν να υπάρχουν ερμηνευτικά «γυμνοί» στο σανίδι, ωστόσο οι περισσότεροι, το έχουμε ξαναπεί, εξυπηρετούν τα οικονομικά του σχήματος και ένα καβαλίκεμα των ηθοποιών… ότι μπορούν και τόχουν…
Πέρα από τις επαναλήψεις, ουκ ολίγα και φέτος είδαμε.. Τον Τάκη Χρυσικάκο στο Ανετον να ερμηνεύει Παπαδιαμάντη στο «Άνθος του γιαλού», το ιδιαίτερο και για λίγους «INSENSO» στο στούντιο ΟΡΑ, το «ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΜΕΞΙΚΟ» στο θέατρο Ακτις Αελίου, το «ΠΑΡΤΑΛΙ» του Θ. Γρηγοριάδη στο Αυλαία με τον Χρήστο Στέργιογλου,

ΘΕΑΤΡΑ και «θέατρα»..
Επιφυλακτική κατάσταση από τους πάντες και μόνο «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ» και «ΑΥΛΑΙΑ» από τα λεγόμενα «μεγάλα» και κεντρικά, λειτούργησαν με όρους πλήρους προγραμματισμού και στο φουλ κυριολεκτικά, από αρχές Σεπτεμβρίου έως και σήμερα. Όσο για τ’ άλλα; Το θέατρο ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ λειτούργησε ως κινηματογράφος με μεγάλες πιένες [βοήθησαν καθολικά κουπόνια και προσφορές], το ΑΘΗΝΑΙΟΝ, έως και τα μισά της σεζόν [και πλέον] δεν είχε παραστάσεις από Αθήνα μεριά, αλλά και μετά, 2 θίασοι στελέχωσαν το ωραίο θέατρο της Βασ. Όλγας , «Ο ΠΑΤΕΡΑΣ» με Φέρτη και ο «ΚΥΡΙΟΣ ΓΚΡΗΝ» με τον Μιχαλακόπουλο. Το πέρασμα του Γεωργούλη δεν μετράει, ήταν 3ημερο και καθαρής αρπαχτής… ενώ το θέατρο ΕΓΝΑΤΙΑ πέρασε όλο την χρονιά με επαναλήψεις. Το μισό χειμώνα με τους μονολόγους της «ΕΥΤΥΧΙΑΣ» και του «ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΥ» και το άλλο μισό, «ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ Η ΝΑ ΜΗ ΖΕΙ» και «Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΣ ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ»…

Από τα «μικρά», το θέατρο ΟΡΑ λειτούργησε ακατάπαυστα όλη τη σεζόν με ενδιαφέρον ρεπερτόριο και πολλή κόσμο, καθώς και το θέατρο «Έξω από τα Τείχη» και "ΣΧΗΜΑ ΕΚΤΟΣ ΑΞΟΝΑ" στο ίδιο μοτίβο. Τα υπόλοιπα των ομάδων, μια από τα ίδια δράματα… κυρίως οικονομικώς…
ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΗ ΕΙΧΑΜΕ…
Έναρξη ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ στη Μονή Λαζαριστών από το ΚΘΒΕ, με τον Τάσο Παλατζίδη να τα κάνει όλα, μετάφραση, σκηνοθεσία, ερμηνεία. Και μιλάμε για το έργο «Αυτά που είδε ο Μπάτλερ» του Τζο Όρτον, να «μεταφράζεται»… σε «100 λογιών ζαντίας». Δεν γνωρίζουμε το μέλλον της σκηνής αυτής, προς χλωμό το βλέπουμε, μάλιστα τώρα που μας έφυγε και ο διευθυντής Χατζάκης…
ΑΝΝΑ ΒΑΓΕΝΑ, ΟΛΑ ΤΑ ΣΦΑΖΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΧΑΙΡΩΝΕΙ…
Η αλλιώς πως μια θιασαρχίνα αυτοκαταστρέφει ότι καλό έχει φτιάξει με κόπο και βάσανα [λέμε τώρα...]. Τη μια «ΑΓΓΕΛΑ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ», την άλλη, επιθεώρηση και επανεμφάνιση της ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΑΣ στη σκηνή του Αριστοτέλειον, την άλλη ξανά το «ΓΑΛΑ» , ενώ τελευταία, «Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΣ» στο Κολοσσαίον.
Η «προβληματική» επανεμφάνιση της ΖΩΗΣ ΛΑΣΚΑΡΗ στην ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εδώ θα μιλούσαμε για χαρές και πανηγύρια, αλλά συνέβη δυστυχώς μόνο το τελευταίο, εφόσον η μεγάλη ελληνίδα σταρ και θεσσαλονικιά Ζωή Λάσκαρη, δεν είδε να συρρέουν οι συμπολίτες της [και να την καλοδεχτούν] μετά από 16 χρόνια σε θεατρική σκηνή της πόλης και να την θαυμάσουν στην παράσταση «ΡΟΟΥΖ» του Μάρτιν Σέρμαν σε σκηνοθεσία Άντολφ Σαπίρο.
ΔΙΧΩΣ ΣΤΕΓΗ, αλλά με ΠΑΡΟΥΣΙΑ η ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ "ΤΕΧΝΗΣ", δεν έκατσε λεπτό.
Καταρχήν ήταν οι δράσεις της σε σχολεία για την ενδοσχολική βία, κατόπιν το συγκλονιστικό ανέβασμα της παράστασης «ΜΕ ΧΤΥΠΗΣΕ ΣΤΙΣ 2.45» από μαθητές της κυρίως στο Ανετον, οι «ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ» στον ίδιο χώρο αργότερα και τελευταία, ένας θριαμβευτικός «ΒΥΣΣΙΝΟΚΗΠΟΣ» στη βίλα Καπατζή των 45 θέσεων με πουλημένα όλα τα εισιτήρια από την πρώτη μέχρι την τελευταία ημέρα…[6 Ιουνίου].

Η Θεσσαλονίκη ΤΙΜΗΣΕ την ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ.
Η ηθοποιός Θέμις Μπαζάκα ήταν αυτή που άνοιξε την εκδήλωση, μίλησε για την συμπατριώτισσα της Ρούλα Πατεράκη και λίγο αργότερα, μετά και τις ομιλίες αντιδημάρχου πολιτισμού και πρόεδρου Α’ διαμερίσματος, ο Γιάννης Μπουτάρης ανέβηκε στη σκηνή για να βραβεύσει την ηθοποιό, η οποία φαινόταν σαστισμένη από την απροσδόκητη τιμή. Δείτε το βίντεο…
2πλος ΑΛΕΞΗΣ –κορίτσια- ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ…
Ο πάλαι ποτέ ακριβοθώρητος ζεν πρεμιέ, αφού του τέλειωσαν τα σήριαλ και οι Αμερικές, πήρε τα μπογαλάκια του και πήγε Κύπρο να παίξει «ΜΙΣ ΤΖΟΥΛΗ» του Στρίντμπεργκ...
Αλλά και 2πλος ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ και 3πλός με την καλοκαιρινή παραγωγή…
Θα νόμιζε κανείς πως το θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, έχει καπαρωθεί από τον γνωστό πρωταγωνιστή.

Άφθονα ΚΟΥΠΟΝΙΑ, αμέτρητες προσκλήσεις…
Συνεχίζει ακάθεκτα η ιστορία με τα εκπτωτικά σε ιντερνικά μαγαζιά, [όπως και σε σουπερ μάρκετ, ακόμη και σε λαϊκές είδαμε…] όπου τα 2 εισιτήρια κοστίζουν 1, ή αρκετά χαμηλότερα από την αρχική και πάει λέγοντας… Θέση μας είναι ότι καλώς υπάρχουν σε καιρό οικονομικής κρίσης, τα οποία εξυπηρετούν μια μερίδα θεατών που δεν έχει να τα στάξει, παρά του ότι δεν τα γουστάρει κανένας παραγωγός, γιατί από ένα 20ευρω, καταλήγουν στα χέρια τους το πολύ 12 ευρώ…
Όσο για προσκλήσεις… Κυκλοφορούν αδέσποτες σε περιοδικά, εφημερίδες, σαιτ, ραδιόφωνα, μέχρι και εμπορικά μαγαζιά… Όσοι μας παρακολουθούν, γνωρίζουν ότι η «Κ» τον περασμένο χειμώνα έδωσε χιλιάδες προσκλήσεις σε αναγνώστες, το ίδιο θα κάνουμε και στη συνέχεια, ανεξαρτήτως ποιότητας, γιατί η επιλογή είναι δική σας και χαρά μας να βγαίνει ο κόσμος έξω και να διασκεδάζει…
Ο πιο ΗΛΙΘΙΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ της ΧΡΟΝΙΑΣ
Δεν θα επεκταθούμε, αλλά όταν οι «ΔΟΥΛΕΣ» του Ζαν Ζενέ, «μεταφράζονται» ηλιθιωδώς σε «ΤΣΟΥΛΕΣ» [Studio OPA]… τι να τους προσάψουμε; Πείτε μας τι;;
ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗ, μια ΓΥΝΑΙΚΑ, ΟΡΧΗΣΤΡΑ..
Πρωταγωνίστρια στην «Μαντάμ Σουσού», κεντρική στην μουσική επιθεώρηση «Έλα απόψε στου Θωμά», εμβληματική παρουσία στον «Γύρο του Θανάτου», αλλά και σκηνοθεσίες και μουσικές επιμέλειες… και δεν ξέρουμε τι άλλο… Όλα μέσα σε μια σεζόν, μα όλα…
[ΔΥΟ] 2 ΝΕΑ ΘΕΑΤΡΑ
Θέατρο 90 ΜΟΙΡΩΝ.
Τους ευχόμαστε καλή δύναμη, πολλά εισιτήρια και κυρίως καλές παραστάσεις…
STUDIO ΟΡΑ
Τις ίδιες ευχές και σε αυτό, που βρίσκετε σχεδόν δίπλα στο αδελφάκι του, είναι μια τρύπα και για τις εναλλακτικές περιπτώσεις, [για λίγους δηλαδή] μια χαρά είναι.
ΤΑ ΑΚΡΙΒΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ του ΜΕΓΑΡΟΥ και των ΑΝΕΡΓΩΝ.
Αφού μάλλιασε η γλώσσα μας με τα 45άρια και 40άρια και αφού κράζαμε μέχρι και τον κόσμο που τα έδινε, όχι δεν έγινε τίποτα με το θέμα αυτό, γιατί όσο το γεμίζετε, τόσο θα παραμένουν και οι τιμές. Καθιέρωσαν όμως, όπως όφειλαν, έστω και καθυστερημένα, εισιτήρια άνεργων, όσο κοστίζουν τα φοιτητικά… Για τα δεδομένα του Μεγάρου κάτι είναι και αυτό…
ΘΕΑΤΡΟ ΒΕΡΓΙΝΑ, REGENSY CASINO THESSALONIKI
Μεγάλο κεφάλαιο ανοίγουμε και δεν του κειμένου… αλλά φέτος οι δρόμοι οδηγούσαν κατά χιλιάδες στο θέατρο Βεργίνα του Καζίνο Θεσσαλονίκης. Οι περισσότεροι επισκέπτες όχι για να παίξουν, αλλά για να δουν ότι καρδιάς καρύδι κυκλοφορούσε στην αθηναϊκή και ντόπια σταντ απ, [κυρίως] πιάτσα, συναυλίες και κάτι ψιλοθεατρικές παραστάσεις 2-3 προσώπων, εντελώς δωρεάν.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ που ΑΞΙΖΑΝ την ΠΑΡΟΥΣΙΑ σας,
Η κεφάτη "Όπερα της Πεντάρας" του Τζον Γκέι από την ομάδα Passatempo, σε σκηνοθεσία Γλυκερία Καλαϊτζή, στο θέατρο Αθήναιον, η οποία δεν πήγε καθόλου καλά εισπρακτικά.
Το καθηλωτικό «Nordost» του Τόρστεν Μπουχστάινερ, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα στο Θέατρο Όρα, από μια εξαιρετική ομάδα συντελεστών, έσκισε και σε πληρότητα.
Η προσεγμένη "Πάπισσα Ιωάννα" του Εμμανουήλ Ροΐδη, σε σκηνοθεσία Αφρούλης Μπέρσου, από την ομάδα Νέμεση, απλά συμπαθητικά.
«ΡΟΟΥΖ» του Μάρτιν Σέρμαν σε σκηνοθεσία Άντολφ Σαπίρο με τη Ζωή Λάσκαρη στην ΕΜΣ και κατόπιν Αριστοτέλειον, σχεδόν δραματικά..
Το διασκεδαστικό και πλουσίοτατο «ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΚΑΙ ΤΖΕΝΤΕΛΜΕΝ», σκηνοθεσία Μπέζος και Φιλιππίδης στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, πάνω από 600 εισιτήρια τη βραδιά.
Το απόλυτα προσεγμένο «ΜΑΥΡΟ ΝΕΡΟ” από την ομάδα eclipses group theater στο studio Vis Motrix, μουδιασμένα…
Το μιουζικαλέ «ΣΙΚΑΓΟ» με λαμπερούς πρωταγωνιστές [Τρύπη, Μαρινέλλα, Καρύδη, Μαρκουλάκη, Λουδάρο] στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, εξαιρετικά καλά.
Ο ενδιαφέρον «ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΣ» στο θέατρο Εγνατία, ικανοποιητικά.
Αν και κουραστικό, άξιζε το «ΡΙΤΕΡ ΝΤΕΝΕ ΦΟΣ» με Κοκκίνου, Καταλειφό και Οικονομίδου, συμπαθητικά όμως στο θέατρο Καλαμαριάς.
Μέτρια στο Αθήναιον, ο καλός και μόνο «ΠΑΤΕΡΑΣ» με τον Γιάννη Φέρτη,
Λέμε να μη σχολιάσουμε, τα είπαμε στις «ανταποκρίσεις» μας τότε που τις είδαμε και δεν βλέπαμε την ώρα να φύγουμε… Και αυτές ήταν… [υπάρχουν και άλλες, σημειώνουμε όμως τις χειρότερες των χειροτέρων]… δώσαμε και ΒΡΑΒΕΙΑ...
Το ελεεινό, "Μαρία Αντουανέτα: Βασίλισσα των Ελλήνων" με την Τζέση Παπουτσή στο Regency Casino Thessaloniki
"ΑΠ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΤΙΓΜΗ", Γεωργούλης, Σολωμού στο Αθήναιον.
«ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΣΕΞ ΜΕ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΤΕ» του Αλέξανδρου Μυλωνά, στο θέατρο 90 Μοιρών.
«ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ» του Αλέξανδρου Μυλωνά, στο θέατρο 90 Μοιρών.
«ΕΞΑΙΣΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ» της Σάσα Νάτση, σε μια αίθουσα του νέου Μεγάρου.
«ΕΝΤΓΚΑΡ ΑΛΑΝ ΠΟΕ» στο θέατρο Έξω από τα Τείχη.
«ΘΟΥ ΚΥΡΙΕ» στο Ράδιο Σίτυ.
Οι ΚΟΥΛΤΟΥΡΕ απογοητεύσεις της χρονιάς…
«Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ» στο Βασιλικό θέατρο, σκηνοθεσία, Νίκου Μαστοράκη. Στο πρώτο μέρος θέλαμε να φύγουμε…και στο διάλειμμα φύγαμε...
«ΧΕΡ ΚΟΛΜΠΕΡΓΚ» στο μικρό Αθήναιον, σκηνοθεσία Αχιλλέα Ψαλτόπουλου, απογοητευτικό εντελώς…
«Εrofili synopsis», σκηνοθεσία Σίμος Κακάλας, στο θέατρο Αυλαία. Με καλά στοιχεία, αλλά μας έφαγαν «κριτικές»… «ενθουσιασμοί», άσε που με την Κρητική διάλεκτο χάναμε και λόγια. εν τέλει, υπερεκτιμημένο...
«ΟΤΑΝ ΕΚΛΑΨΕ Ο ΝΙΤΣΕ», σκηνοθεσία Ακύλλας Καραζήσης, Νίκος Χατζόπουλος, στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, πέρασαν 3 ώρες κουραστικής λογοδιάρροιας…
«Ο ΓΥΑΛΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ», σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στο θέατρο Αυλαία, όταν τα εφετζίδικα τρυκ, καταβροχθίζουν μια ολόκληρη παράσταση..
«ΓΙΟΙ ΚΑΙ ΚΟΡΕΣ» στο θέατρο Αυλαία, για ψευτοκουλτουριάρηδες που ψωνίζονται από ερασιτεχνικές ιδέες…
"ΡΕΑ ΓΑΛΑΝΑΚΗ, Ελένη ή ο Κανένας" με την Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου στο Θέατρο Καλαμαριάς, παίζαμε με το κινητό το καινούριο μας παιχνίδι…
ΧΑΣΑΜΕ τον ΣΩΤΗΡΗ ΧΑΤΖΑΚΗ STOP!

