Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ηθοποιών, φαίνεται, σύμφωνα πάντα με τα νούμερα που απέστειλε το ΚΘΒΕ στα Μέσα, να οφείλεται η πτώση εισιτηρίων και εσόδων που είχαν οι παραστάσεις της περασμένης χρονιάς. Βέβαια αν δεν είχε και την απαράδεκτη τιμολογιακή πολιτική του 5ευρου (κάθε Τετάρτη και Πέμπτη και 10 κάθε Παρασκευή), που ισοπεδώνει την έννοια της αγοράς, σεβασμό στους άλλους θεατρικούς χώρους και θιάσους αλλά και καλλιτεχνικού έργου, όπως και τα χιλιάδες –κυριολεκτικά- δωρεάν εισιτήρια προς κάθε παρατρεχάμενο, τότε θα είχαμε μια πιο καθαρή εικόνα και κυρίως ποιο ήταν το κίνητρο των θεατών να παρακολουθήσει κάποια από τις πολλές παραστάσεις.
Με μια προσεκτική ματιά θα διαπιστώσετε πως σε πολλές παραστάσεις τρεις χιλιάδες και πλέον θεατές δεν πλήρωσαν εισιτήριο, ενώ απορίας άξιον είναι πως 13 χιλιάδες!!!! θεατές που είδαν το παιδικό «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου», έκοψαν μηδενικά εισιτήρια… Οι παιδικές παραστάσεις πάντως φέρνουν χρήμα στα ταμεία της κρατικής σκηνής, όπως το «Καληνύχτα Μαργαρίτα» και οι «Πυρκαγιές» να θεωρούνται από τις πιο επιτυχημένες.
Τέλος, ζημιογόνες παραμένουν οι περιοδείες με μεγαλύτερη ζημιά, το αποτυχημένο –και καλλιτενικά- πόνημα του Καλ. Διευθυντή να ανεβάσει τον «Ορέστη» βάζοντας μέσα τον ελληνικό λαό κατά 71 χιλιάδες ευρώ.
Τα παρακάτω στοιχεία όπως τα διέθεσε προς τα Μέσα το ΚΘΒΕ.

Την Χειμερινή περίοδο 2018-19 παρακολούθησαν τις 937 παραστάσεις του Κ.Θ.Β.Ε. 199.321 θεατές ενώ οι εισπράξεις άγγιξαν τις 905.000€ (904.333,38€). Λόγω των στάσεων εργασίας των ηθοποιών ακυρώθηκαν (στο διάστημα από 25/12/2018 ως 20/1/2019) 182 παραστάσεις και υπήρξε ζημία πάνω από 250.000€.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
**Αφορά παραστάσεις στις οποίες δεν εκδίδονται εισιτήρια και παρουσιάζονται σε σχολικές τάξεις
και εξωτερικούς χώρους.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Η Πεντάμορφη και το τέρας» το 2018 έκανε δωρεάν 33 παρουσιάσεις
σε νοσοκομεία, κέντρα φιλοξενίας παιδιών και για Χορηγούς.
|
Θερινό ρεπερτόριο 2018
Η καλοκαιρινή δραστηριότητα του Κ.Θ.Β.Ε. περιελάβανε:
1. «Ορέστης» του Ευριπίδη: Η μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ, σε μετάφραση Γιώργου Μπλάνα και σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη, πραγματοποίησε μεγάλη περιοδεία σε Ελλάδα και Κύπρο, με συνολικά 22 παραστάσεις (στη Θεσσαλονίκη, στην Επίδαυρο και σε αρχαία θέατρα), τις οποίες παρακολούθησαν συνολικά 25.000 θεατές. Τα έσοδα της παραγωγής από εισιτήρια, χορηγίες και πωλήσεις προγραμμάτων ανήλθαν στα 288.561,07€, ενώ τα έξοδα ήταν 360.853,94€
2. Το καλοκαιρινό εναλλασσόμενο ρεπερτόριο «4SUMMER - nights στο Βασιλικό Θέατρο» (17/7 έως 7/9/2018) ολοκλήρωσε τον κύκλο παραστάσεων του με 4.600 θεατές. Έλληνες και ξένοι που βρέθηκαν στην πόλη καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις 27 παραστάσεις των έργων «Ασκητική» του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Αντρέα Κουτσουρέλη, «Δε σε ξέχασα ποτέ» του Λέοντα Α.Ναρ σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα, «Αfter the campsite: Από δω κι εμπρός» με υλικό από το εργαστήριο για νεαρούς πρόσφυγες, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα και «Οι Ηλίθιοι» του Νιλ Σάιμον, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Παπαδόπουλου. Σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, όλες οι παραστάσεις παρουσιάστηκαν με υπέρτιτλους στα Αγγλικά, ενώ η παράσταση «Δε σε ξέχασα ποτέ» εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018. Τα έσοδα των 4 παραγωγών από εισιτήρια, χορηγίες και πωλήσεις προγραμμάτων ανήλθαν στα 17.191,79€ ενώ τα έξοδα ήταν 12.851,32€
3. 4ο Φεστιβάλ Δάσους: Στο μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, με κέντρο το Θέατρο Δάσους και το Θέατρο Γης, αλλά και με παράλληλες εκδηλώσεις στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, στο Βασιλικό Θέατρο και στη Μονή Λαζαριστών, οι θεατές απόλαυσαν κορυφαίες παραγωγές στο θέατρο, στη μουσική και στο χορό, με τους πιο αγαπημένους δημιουργούς αλλά και τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής.
4. 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους: Πάνω από 2.000 θεατές, παρακολούθησαν εννέα σημαντικές παραγωγές και διακεκριμένους καλλιτέχνες από την Ιταλία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ουγγαρία, την Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Λίβανο.
5. 2η Συνάντηση Νέων Καλλιτεχνών Νοτιοανατολικής Ευρώπης: Στο πλαίσιο της συνάντησης διερευνήθηκε –με βασικό άξονα τον Αριστοφάνη– η έννοια του κωμικού, της φύσης του, των χαρακτηριστικών του, των προϋποθέσεων για την ύπαρξή του στην κωμωδία, στο σατυρικό δράμα ακόμα και στην τραγωδία. Στόχος της συνάντησης ήταν να συνδέσει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον, μέσα από εργαστήρια, παρουσιάσεις, masterclasses, συζητήσεις, διαλέξεις, στις οποίες συμμετείχαν νέοι καλλιτέχνες από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν οι παραστάσεις: «Ο Σωκράτης επέζησε», σε σκηνοθεσία Simone Derai, της ομάδας Anagoor (Ιταλία), «Αντιγόνη», από τους τελειόφοιτους της Ακαδημίας Τεχνών του Πανεπιστήμιου της Μπάνια Λούκα (Βοσνία & Ερζεγοβίνη) και «Φοίνισσες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Ozren Prohic, από το Εθνικό Θέατρο του Σαράγεβο (Βοσνία & Ερζεγοβίνη).
6. Ολοήμερα θερινά θεατρικά εργαστήρια για παιδιά: Στα ολοήμερα θερινά θεατρικά εργαστήρια, που πραγματοποιήθηκαν για 3η συνεχή χρονιά, πήραν μέρος 897 παιδιά από 4 έως 11 ετών. Στο πρόγραμμα παρέχεται με δωρεάν πρωινό και μεσημεριανό καθώς και ξεναγήσεις σε μουσεία της πόλης. Τα έσοδα ανήλθαν στα 57.970€ ενώ τα έξοδα ήταν 46.304€.
7. Αναλόγια Σύγχρονων Ελληνικών Θεατρικών Έργων «Φωνές της πόλης»: Με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής δραματουργίας και της θεατρικής γραφής συγγραφέων που ζουν και δημιουργούν στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάστηκαν αναλόγια Σύγχρονων Ελληνικών Θεατρικών Έργων, με τίτλο «Φωνές της πόλης», σε επιμέλεια Μελίνας Αποστολίδου. Η είσοδος ήταν Ελεύθερη ενώ στους θεατές προσφερόταν ένα ποτήρι κρασί- ευγενική χορηγία- του κτήματος.
.
ΔΕΙΤΕ & ΑΥΤΟ
«ουδέποτε στην ιστορία του το ΚΘΒΕ βίωσε τέτοια εσωτερική κατάσταση»… Στο ΚΘΒΕ πλέον κυριαρχούν ο φόβος, η εκδικητικότητα, η μόνιμη απειλή, η άνευ προηγουμένου αναλγησία και ο ρεβανσισμός. Όποιος διεκδικεί απολύεται είναι το πλέον η τακτική του αχαλίνωτου Αναστασάκη».
,
Δείτε & αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία, κλικ εδώ.
-Θέατρο Δάσους & Θέατρο Γης 2019: πρόγραμμα εκδηλώσεων, κλικ εδώ.
-Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών: Πρόγραμμα εκδηλώσεων, κλικ εδώ.
-Όλες οι θεατρικές παραστάσεις του καλοκαιριού 2019 – Πρόγραμμα παραστάσεων – Περιοδείες, κλικ εδώ.
-Τι παίζουν τα θερινά σινεμά της Θεσσαλονίκης τώρα, κλικ εδώ.