Πρώτη απόπειρα να καταγραφεί όλη, ή τα πιο ενδιαφέροντα γεγονότα της θεατρικής Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια του έτους 2017.
Θεατρική Θεσσαλονίκη 2017
– Η
μεγάλη
ανασκόπηση
της
χρονιάς
με λόγια
Κουλτουροσουπέικα…
-Η «ΣΜΥΡΝΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ» της Μιμής Ντενίση από τα Χριστούγεννα φουλάρει το Μέγαρο Μουσικής και θα συνεχίσει έως και τις 5 Μαρτίου 2018, αποτελώντας τη μεγαλύτερη θεατρική εισπρακτική επιτυχία της τελευταίας δεκαετίας, τουλάχιστον.
.
-Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Κρίτωνας Ζαχαριάδης παρουσιάζει και εντυπωσιάζει με το καινούριο του θεατρικό έργο «ΠΩΣ ΑΠΟ ΔΩ; ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ;» όπου μια χαριτωμένη νεανική παρέα με τη ζωντάνια, το ταλέντο και το χιούμορ τους, έφεραν μια παρήγορη αίσθηση «άνοιξης» μέσα στο καταχείμωνο.
-Ένα μήνα μετά τις sold out εμφανίσεις της, η Κατερίνα Βρανά επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη με το «ABOUT SEX» για τρεις παραστάσεις από τις 13 Ιανουαρίου στο θέατρο Αριστοτέλειον. Θα σοκάρει το πανελλήνιο όταν βρισκόμενη στη Μαλαισία, στο πλαίσιο προγραμματισμένης περιοδείας μεταφέρεται στο νοσοκομείο με συμπτώματα δηλητηρίασης που τελικά ήταν σκωληκοειδίτιδα. Η μη έγκαιρη διάγνωση είχε ως αποτέλεσμα να υποστεί οξεία περιτονίτιδα δίνοντας μάχη για τη ζωή.
-Ένα ανεπανάληπτο ρεκόρ κατέχει το Θέατρο Παράθλαση καθώς παρουσιάζει τη θεατρική σειρά μυστηρίου «ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΙ ΕΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑ», της Αγκάθα Κρίστι, η οποία παίζεται για 16 συναπτά έτη!
-Ένας πρωτοφανές παγετώνας ταλαιπωρεί την δεύτερη βδομάδα του Γενάρη τη Θεσσαλονίκη και λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών ακυρώνονται όλες οι παραστάσεις στην Θεσσαλονίκη.

-Αρχές Ιανουαρίου επανεμφανίζεται με παραστάσεις το studio Νέμεση στη Δελφών με το έργο της Τίνας Στεφανοπούλου «ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΆΛΚΗΣΤΗΣ».
-Με μια πλειάδα νέων ηθοποιών της σχολής Ροντίδη, περισσότερους από δεκαπέντε, ο σπουδαίος δάσκαλος Γιώργος Ροντίδης σκηνοθετεί τον «ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ» του Ν. Γκόγκολ.

-6 του Γενάρη έχει πρεμιέρα ο «DORIAN GRAY» του Όσκαρ Ουάιλντ στο Blackbox. Τον ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει ο Άνθιμος Ανανιάδης. Μια παράσταση που δυσαρέστησε πλήρως.
-Η παλιά θεατρική ομάδα Τέχνης Oberon, παρουσιάζει τις «ΔΟΥΛΕΣ» του Ζαν Ζενέ σε σκηνοθεσία Διονύση Καραθανάση από τις 9/1 στο θέατρο Αυλαία με ανάμικτα συναισθήματα…
-Μέσα Γενάρη ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του έργου του Βασίλη Τσικάρα «ΈΧΩ ΘΕΜΑ» στο Θέατρο Άρατος. Ο καλός συγγραφέας, σκηνοθέτης και ηθοποιός καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς δεν αφήνει «χωριό για χωριό» που να μην παρουσιάσει την πρώτη του κινηματογραφική ταινία, «Εξοδος 1826». Συνολικά η ταινία έκοψε 30 χιλ. εισιτήρια, ένα εξαιρετικά μεγάλο νούμερο για ανεξάρτητη ελληνική παραγωγή.
-Τον Γενάρη ανακοινώνεται η άφιξη του Λάκη Λαζόπουλου για μια σειρά παραστάσεων τον Φλεβάρη με την κωμωδία «Κι όμως αγαπιόμαστε!» στο Αριστοτέλειον. Όμως πριν από τις προγραμματισμένη πρεμιέρα του Μαρτίου, η συμπρωταγωνίστριά του ΧΡΥΣΑ ΡΩΠΑ προσβάλλεται από γρίπη (τύπου Η3Ν2). Στο ανακοινωθέν σημειώνεται: απαιτείται πλήρης αποχή της από οποιαδήποτε δραστηριότητα, προκειμένου να αναρρώσει πλήρως.
-«Η ΤΡΕΛΗ ΤΟΥ ΣΑΓΙΩ» του Ζαν Ζιρωντού, είναι το νέο έργο που παρουσιάζει η ακούραστη Μαρία Μπαλτατζή στην Πολιτεία Θεάτρου, από τις 11 Φεβρουαρίου.
-3 παραγωγές του ΚΘΒΕ ολοκληρώνουν τέλη Ιανουαρίου τον κύκλο παραστάσεών τους: «ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΟΚ» του Σταύρου Τσιώλη, σε σκηνοθεσία Ταξιάρχη Χάνου, «ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΕ ΛΕΝΕ» της Σοφίας Αδαμίδου, σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου και «Η ΜΑΝΑ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλοβόγεβιτς.
-Θρήνος στο ελληνικό θέατρο. Πέθανει στις 24/1 ο σκηνοθέτης και ακαδημαϊκός ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ.
-Μια απροσδόκητη έκπληξη μας περιμένει στις 19 Ιανουαρίου στο Αριστοτέλειον. Πρόκειται για την «ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΓΟΥΝΑ» του Ντέιβιντ Άιβς.

Ένα ιδιαίτερο έργο εξουσίας (μέσα σε ένα άλλο αλλόκοτο έργο, με πολλές αναγνώσεις και προεκτάσεις) αποδόθηκε σκηνοθετικά εξαίρετα από τον Κωνσταντίνο Αθυρίδη (μετά το Alexander The Great. Rock Opera), μα κυρίως ερμηνεύτηκε θεσπέσια από έναν ούτως η άλλως πολύ καλό ηθοποιό που όμως όλοι φοβόμασταν να αντικρύσουμε μετά από χρόνια στη σκηνή. Προσεκτικός, προσγειωμένος, αληθινός. Ηταν ο Στράτος Τζώρτζογλου που αγαπάμε. Την παράσταση όμως κλέβει μια νεαρά (και εντελώς άγνωστη ως χθές) μια κυρία, που ακούει στο όνομα: Vanessa Barré. Μεγάλο ξάφνιασμα, μα εντελώς μεγάλο η καθολική εμφάνιση της σε ΟΛΑ (και η μετάφραση δική της). Μουσικές, σκηνικά, βίντεο, φινάλε, όλα προσεγμένα. Όμως εισπρακτικά η παράσταση αποτυγχάνει…
-Τελευταίες παραστάσεις στο καλό θέατρο Τ για δύο παραστάσεις που αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από το κοινό της Θεσσαλονίκης, το «ΜΙΑ ΖΩΗ ΘΕΑΤΡΟ» του David Mamet σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή και κυρίως η ανατρεπτική «ΕΙΣΒΟΛΗ!» του Jonas Hassen Khemiri σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κωχ.
-Πολύ θέατρο έρχεται στο Δημοτικό της Καλαμαριάς: 6+1 παραστάσεις 2–13 Φεβρουαρίου με την επωνυμία… East End. Μια προσπάθεια μεταφοράς της θεατρικής σκηνής της πόλης από το κέντρο, ανατολικότερα στα πλαίσια των θεατρικών κύκλων του Δήμου Καλαμαριάς, δεν μπορεί παρά να θεωρείται μια ενέργεια στοχευόμενης καλλιτεχνικής αποκέντρωσης, τόνιζε το δελτίο Τύπου τις εταιρείας παραγωής «Οψεις Πολιτισμού».
-Το «ΓΕΛΩΝΤΑΣ ΑΓΡΙΑ» του Κρίστοφερ Ντουρανγκ, παρουσιάζει η καλή ομάδα Push Your Art Company στο Studio Vis Motrix από την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου. Καλή η ομάδα, καλή τελικά και η παράσταση.

-Μία από τις μεγαλύτερες ιστορίες αγάπης και εκδίκησης, τα «ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΎΨΗ» σε διασκευή και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών από τις 11 Φεβρουαρίου. Γενικά άρεσε, ενώ οι παραστάσεις επανελήφθησαν και τη χειμερινή σεζόν 2017/18.
-5 ηθοποιούς (4 άνδρες, 1 γυναίκα) και πλαισιωμένοι από χορευτικό σύνολο (5 γυναικών), έρχεται αρχές Φεβρουαρίου στο θέατρο Σοφούλη. Το προκλητικό «BEDTIME STORIES» του Γιώργου Ηλιόπουλου σε σκηνοθεσία του Αντώνη Σιώπκα. Καλή προσπάθεια, ανάμικτα συναισθήματα και εδώ.

-Βαθιά συγκίνηση στην «ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ» και μεγάλο θαυμασμό στον Τάκη Χρυσικάκο που αντιμετώπισε το δύσκολο εγχείρημα της ενσάρκωσης του ρόλου του συγγραφέα με σεβασμό και κατάφερε να δώσει στο κοινό μια ερμηνεία μεστή, συγκινητική και βαθιά αληθινή.

Και το εγχείρημα αυτό κορυφώθηκε με τη συμμετοχή μιας σπουδαίας μουσικού και τραγουδίστριας, μιας αφοπλιστικής φωνής που ερμήνευσε με αισθαντικότητα τραγούδια που έδεσαν με το έργο. Ένα έργο σπουδαίο και μια ανάγνωση που κατάφερε να αναδείξει την σπουδαιότητά του. Όλα αυτά στο θέατρο Αυλαία με απανωτά sold out και παρατάσεις. (φωτογραφία από τη βράβευσή του για την καλύτερη Ανδρική ερμηνεία της χρονιάς στα 7α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης, 18/6/2017 θέατρο Αθήναιον)
.
-Μια θεατρική παράσταση – συναυλία ήρθε και χάρισε πολύ γέλιο και διασκέδαση στο κοινό της Θεσσαλονίκης Η «STRING ΛΑ» Παυλίνα Χαρέλα, σε σκηνοθεσία της Λένας Πετροπούλου, ενθουσιάσε στο θέατρο Αυλαία και επαναλήφθηκε πολλές φορές έως και τις μέρες μας.
-Αρχές Φεβρουαρίου σκάει η βόμβα: Το «BLACK BOX» στη Λεωφόρος Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2, βάζει λουκέτο… Για όσους ξέρουν τα «από μέσα» δεν προκαλεί καμία έκπληξη.

Η κακοδιαχείριση κυρίως, νοοτροπίες και κάποιες επιλογές φέρνουν αυτά τα αποτελέσματα. Ένας εναλλακτικός χώρος που γρήγορα καθιερώθηκε στη συνείδηση του θεατρόφιλου κοινού, ωστόσο στα κοντά 4 χρόνια παρουσίας ελάχιστες ήταν οι παραστάσεις που άξιζες να δεις. Το βέβαιο είναι πως ο Dorian Gray με τον Άνθιμο Ανανιάδη, μια φρικτή πραγματικά παράσταση, ήταν και το κύκνειο άσμα του.
-Τα «ΑΥΓΑ ΜΑΥΡΑ» του Διονύση Χαριτόπουλου, μια παράσταση που παίζονταν με επιτυχία για 4 συνεχή χρόνια στην Αθήνα, έρχεται από 18/2 στο θέατρο Αρατος και προκαλεί απόλυτο συνωστισμό. Σε μας, δεν άρεσε…
-Μια «πειραγμένη» ώρα που η Θεσσαλονίκη ποτέ δεν υποστήριξε, μιλούμε για τις μεταμεσονύκτιες παραστάσεις δοκιμάζουν έστω και δυό παραστάσεις 17&18/2 «ΟΙ ΔΟΥΛΕΣ» στο Αυλαία. Για την ενέργεια αυτή δεν έχουμε εικόνα αν τελικώς ανταποκρίθηκε το κοινό.
-Μια εμβληματική παράσταση κάνει πρεμιέρα 18 Φεβρουαρίου στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών. Πρόκειται για το «ΓΚΙΑΚ» του Δημοσθένη Παπαμάρκου σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη. Ασχημη κουβέντα δεν ακούσαμε γι’ αυτή την παράσταση...

-Μια από τις καλύτερες ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης παρουσιάζουν τις «8 ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝΤΑΙ» στην Καλαμαριά και φουλάρουν για τρεις μέρες το Θέατρο «Οδού Χηλής», 17, 18 και 19 Φεβρουαρίου, μα κυρίως ενθουσιάζουν το κοινό. Και ποια είναι αυτή η καλή ομάδα; Σημειώστε για όσους δεν ξέρουν: Εργαστήρι Θεατρικής Δημιουργίας και Χορού Δήμου Καλαμαριάς.
–«Το όνομά μου είναι Τζαίημς Ντην» του Γιώργου Χρονά παρουσιάζεται από 21/2 στο Θέατρο Αυλαία και όσοι δεν είδαν κερδισμένοι βγήκαν…
-Στα πλαίσια των θεατρικών Κουλτουροβραδιών της «Κ», βρισκόμαστε στο θέατρο Ρο για την παράσταση ο «ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ» του Ν. Γκόγκολ από το Σύγχρονο Θέατρο Ροντίδη. Δείτε το παρακάτω βίντεο από τη συζήτηση που ακολούθησε με το δάσκαλο Γιώργο Ροντίδη που σπάνια εμφανίζεται.
.
-Άλλη μια εμβληματική παράσταση του 2017 παρουσιάζεται, Παρασκευή 3 Μαρτίου, αυτή τη φορά στο θέατρο Σοφούλη. Το πολιτιστικό σωματείο θεάτρου και τέχνης «ΔΥΙΟΣΚΟΥΡΟΣ ΦΟΙΝΙΞ», παρουσιάζει τον «ΜΑΚΜΠΕΤΤ» του συγγραφέα Ευγένειου Ιονέσκο. Εξαίρετη πραγματικά δουλειά αρέσει πολύ, ενώ λίγο αργότερα μεταφέρεται κεντρικά στο θέατρο Αυλαία με μεγάλη επιτυχία.

.
-Η Θεατρική Ομάδα α’ όπως β’, παρουσιάζει σε διασκευή για το θέατρο την ομώνυμη νουβέλα του Άρτουρ Σνίτσλερ «Ο ΑΝΘΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ ΓΚΟΥΣΤΛ» στο θέατρο Ανετον 10 & 11 Μαρτίου. Μέτριο το αποτέλεσμα…
.
-Μια ερωτική ιστορία σαν κι αυτές που περνούν πάνω απ’ τις ζωές μας και τις σαρώνουν, παρουσίασε η Γιώτα Φέστα στο Θέατρο Τ, από 3 Μαρτίου. Ηταν «Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ» του Άκη Δήμου, ο οποίος σημείωνε: «γι’ αυτή τη γυναίκα και γι’ αυτόν τον άντρα, που είναι ανυπόφορα παρών σ’ αυτό το έργο, κι ας μη μπορεί να αρθρώσει ούτε λέξη…».
-Το αδιαχώρητο σημειώνεται στο Θέατρο Αριστοτέλειον για την έλευση του τηλεοπτικού σταρ Αποστόλη Τότσικα με την παράσταση οι «ΠΝΕΥΜΟΝΕΣ» του βραβευμένου Άγγλου συγγραφέα Ντάνκαν Μακ Μίλαν. Το 2ήμερο αποδεικνύεται λίγο για το πολυπληθές κοινό του και οι έξτρα παραστάσεις ξανά φουλάρουν ένα 800άρι θέατρο. Η αλήθεια όμως είναι πως και η παράσταση έλεγε… ευτυχώς…
-Μια «ήσυχη» παράσταση, «ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΕΝΟΣ ΓΕΛΟΙΟΥ» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι παρουσιάζεται 6/3 στο Θέατρο Σοφούλη, με τον Δημήτριο Βερύκιο επί σκηνής υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Τάκη Χρυσικάκου. “Ήσυχη” και στο ταμείο…
.
-Μετά τις sold out παραστάσεις στο Vault, η παράσταση «ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΝΑ ΣΟΥ ΜΩΡΗ» της Δήμητρας Πέτρουλα, με τη Βέρα Κρούσκα έρχεται επιτέλους και στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αυλαία. Οι προσδοκίες όμως για τη σπαραχτική μαρτυρία για τον εμφύλιο δεν συγκίνησαν ιδιαίτερα το δικό μας κοινό.
.
-Τα πάνω κάτω φέρνει «Ο ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ ΤΟΥ ΊΝΙΣΜΟΡ» του Μάρτιν Μακ Ντόνα από 10 Μαρτίου στο Studio Vis Motrix. Μια κωμωδία με πολύ αίμα και μπαμ μπουμ… Σκηνοθετημένη από τον Σπύρο Αθηναίου με ένα εξαιρετικό επιτελείο ηθοποιών και τεχνικών. Μα μια παράσταση που θα θυμόμαστε για καιρό, ίσως και για πάντα. Όσοι δεν είδατε χάσατε, για την «Κ», η καλύτερη της χρονιάς.

-Μέσα Μαρτίου λουστήκαμε… το ανεκδιήγητο «ΈΝΑ ΕΞΟΧΙΚΟ ΠΑΡΑΚΑΛΩ» στο Αριστοτέλειον.
-Οι «ΔΕΚΑ ΜΙΚΡΟΙ ΝΕΓΡΟΙ» της Αγκάθα Κρίστι παρουσιάστηκαν από 16 Μαρτίου στο Θέατρο Αθήναιον. Μας λείπουν τα θεατρικά της αγγλίδας μα το συγκεκριμένο πέρασε και δεν ακούμπησε…
-Μία παράσταση «γροθιά στο μαχαίρι» υποσχόταν το ακριβοθώρητο Θέατρο Φλέμινγκ από 17/3. «Αυτό που με πονάει, είναι ότι ο ήλιος δε λάμπει. Εγώ, βλέπω ένα πένθος, που μοιάζει με το μοναχικό αρουραίο που τριγυρνάει στους υπονόμους της πόλης.Μια λάβα με καταπλακώνει.» με τον Γρηγόρη Μήτα στον κεντρικό ρόλο και σε σκηνοθεσία Χριστίνας Μαγκάκη. Και ποιο ήταν το είναι ακατάλληλο για ανηλίκους έργο; «ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ» του Edward Albert. Είδατε;
-Ένας μονόλογος για τη μουσική, ένας ύμνος στην αγάπη με τον Βασίλη Ευταξόπουλο ήταν «ΤΟ ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΣΟ» του Ζίσκιντ που παρουσιάστηκε στο θέατρο Εγνατία από 16/3. Ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Τελεία.
-Αρχές Μαρτίου ξεκίνησε η Ανοιχτή Σκηνή – Θεατρικές Φωνές της Πόλης 2017 στο θέατρο Ανετον. Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του φεστιβάλ ο Δήμος Θεσσαλονίκης, έχει στόχο την τόνωση της τοπικής θεατρικής παραγωγής και την προβολή της δουλειάς των τοπικών θεατρικών ομάδων με επαγγελματικό χαρακτήρα προσφέροντας τη δυνατότητα σε θεατρικές ομάδες της πόλης να παρουσιάσουν από μία παραγωγή της επιλογής τους. Τα έσοδα των παραστάσεων αποδίδονται στις ομάδες που θα πάρουν μέρος στη διοργάνωση. Στο σκεπτικό προσυπογράφουμε.
-Η θεατρική ομάδα «Προσεχώς Subway», παρουσιάζει από τη Παρασκευή 17 Μαρτίου το «Burn Baby Burn» στο Θέατρο Τ. Θα μπορούσαν καλύτερα…
-Ενώ ένα μεγάλο ταλέντο της πόλης που ακούει στο όνομα Στέλιος Βραχνής ενθουσιάζει με την ομάδα του, την Άνευ Όρων, τη Μαύρη Μουσική Κωμωδία «ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ», βασισμένη στο «Με Το Ίδιο Μέτρο» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, από την Παρασκευή 17 Μαρτίου, στο Θέατρο Σοφούλη. Μπράβο του.

-11 Μαρτίου η Ελλάδα αποχαιρετά μια αγαπημένη ηθοποιό, την Ευαγγελία Σαμιωτάκη.
.
-Ένα μεγάλο συγγραφικό ταλέντο της πόλης, η «σκοτεινή» Μαρία Ράπτη έχει την ευτυχία να δει άλλο ένα έργο της να ανεβαίνει από το Θέατρο του ‘Αλλοτε σε θεατρική σκηνή. Ο «ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΣ» είναι το θέμα της με την υποσημείωση: «Αν πιστεύεις, θα τρομάξεις. Αν δεν πιστεύεις θα αναρωτηθείς.»…
-Η νέα παράσταση της Έλενας Πέγκα «ΘΑ ΠΕΘΑΝΩ ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ», πήρε εξαιρετικές κριτικές στην Αθήνα, έλεγε το δελτίο Τύπου… θα ήθελα να δω τα μούτρα της όταν στην πρεμιέρα στο Αυλαία, έβλεπε τον κόσμο να φεύγει… Όχι, δεν μπορώ να τους κατηγορήσω…
-Τη διαχρονική πολιτική κωμωδία των Δημήτρη Κεχαΐδη-Ελένης Χαβιαρά «ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ» θυμήθηκε και παρουσίασε η Θεατρική Ομάδα Enigma σε σκηνοθεσία Κυριάκου Δανιηλίδη στο Θέατρο Άνετον.
-Μια άλλη πολύ καλή ομάδα της πόλης είναι η ριSκο, όπου παρουσιάσαν το έργο του Γάλλου φιλόσοφου και συγγραφέα Ζαν Πωλ Σαρτρ ΝΟ ΕXIT (“Κεκλεισμένων των θυρών” ), 20-21/3 στο θέατρο Ανετον. Ειλικρινά χαιρόμαστε για την ύπαρξη τους. Πάντα οι παραστάσεις τους παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον.
-Στην ΑΝΘΗ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΟΥ για το έργο «Ο Αδαής και ο Παράφρων» του Τόμας Μπέρνχαρντ, πηγαίνει το φετινό θεατρικό βραβείο «Μελίνα Μερκούρη». Μια απορία να εκφράσω: Γιατί καμιά Θεσσαλονικιά δεν το έχει ακόμη λάβει;
-Ενώ στον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΜΠΙΜΠΗ το βραβείο «Δημήτρης Χορν» για την ερμηνεία του στο έργο «Το δέντρο του Οιδίποδα» της Ομάδας Ιδέα, σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη. Συνυποψήφιοί του για το βραβείο, ήταν οι ηθοποιοί Γιώργος Κατσής, Γιάννης Νιάρρος και Γιώργος Τριανταφυλλίδης.
–«ΤΟ ΨΩΜΙ ΤΗΣ ΝΙΝΕΥΙ» των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη, ένα χρονικό μιας Οδύσσειας σε λάθος χρόνο με την Λήδα Πρωτοψάλτη και τον Σταύρο Ζαλμά παρουσιάστηκε στο Θέατρο Αμαλία από τις 30 Μαρτίου. Διχασμένες οι απόψεις των θεατών.
-Μετά το τέλος των παραπάνω παραστάσεων, εξαφανίστηκε από το θεατρικό χάρτη της Θεσσαλονίκης ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ που ευθύνη είχε ο ίδιος κύριος που είχε και το ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ…
-Αναστατώνει θετικά το Μέγαρο ο Αιμίλιος Χειλάκης, ο Άλκις Κούρκουλος, η Αθηνά Μαξίμου κα όλος ο θίασος με την σκοτεινή κωμωδία του Μολιέρου «ΤΑΡΤΟΥΦΟΣ Η ΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ» σε διασκευή και σκηνοθεσία των Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια. Ένα έχω να σας πω, άρεσε πολύ.
-Κάλιο αργά παρά ποτέ, η ΠΕΜΥ ΖΟΥΝΗ ζητά μια «τεράστια συγγνώμη» για την υπόθεση με τον Ανγκ Λι… δηλώνοντας «Τεράστια η πλάνη, τεράστια η ευθύνη μου, τεράστια κι η συγγνώμη μου»… Τι λέτε να την συγχωρέσουμε;
-Και από την Κυριακή του Πάσχα έρχεται η νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Η πολυβραβευμένη κοινωνική κωμωδία «Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ» της Γιασμίνα Ρεζά, που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς, δίνοντας το δικό της στίγμα στη θεατρική Αθήνα κάνει πάνω κάτω τα ίδια και στη Θεσσαλονίκη.

Τι; Κυριολεκτικά σαρώνει! Λατρεμένη παράσταση, απίστευτα σκηνοθετημένη, απίστευτα ερμηνευμένη από τους Γουλιώτη, Παπασπηλιόπουλο, Μιχαλοπούλου και φυσικά Μαρκουλάκη. Για ένα και μοναδικό λόγο αγαπάμε αυτό το παιδί: κάνει εξαιρετικές δουλειές. Τελεία και παύλα.
-Αντιθέτως στο Ράδιο Σίτυ απογοητεύει οικτρά ο «ΑΜΛΕΤ ο Β’» του Σάμιουελ Μπόμπρικ με κύριο υπεύθυνο τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Για την «Κ», η χειρότερη παράσταση της χρονιάς… Για σας;
-Για πολλοστή φορά ξανανεβαίνει η εκπληκτική παράσταση «Η ΠΟΡΝΗ ΑΠΟ ΠΑΝΩ» του Αντώνη Τσιπιανίτη με την Κατερίνα Διδασκάλου στο θέατρο Αυλαία, κατά τη γνώμη μας ένας από τους καλύτερους θεατρικούς μονολόγους όλων των εποχών που αν δεν έχετε ακόμη δει, δεν πρέπει να χάσετε για κανένα, απολύτως, λόγο.
-Από το μικρό Μέγαρο Μουσική ξεκινά την πορεία του το «ΔΕ ΣΕ ΞΕΧΑΣΑ ΠΟΤΕ» του Λέοντα Α. Ναρ, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα για να κανει μια μεγάλη γύρα σε διάφορους χώρους και φεστιβάλ έως τα μέσα Σεπτεμβρίου.
-Το έργο της Άσπας Καλλιάνη «Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΣΟΥ ΠΕΘΑΝΕ» με Γιάννη Βούρο, Σταύρο Ζαλμά, και Ζέτα Δούκα, προγραμματίζεται για τα τέλη Απριλίου στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς, ωστόσο δεν θα δει έως σήμερα η Θεσσαλονίκη. Δεν το ξεχνάμε, το περιμένουμε.
– Η ΙΖΑΜΠΕΛ ΙΠΕΡ υπογράφει το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2017 και μεταξύ άλλων λέει… «Μας βρίσκει εδώ, όπως και κάθε χρόνο την Άνοιξη, το 55ο έτος εορτασμών της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου. Μια μέρα, σημαίνει 24 ώρες, που ξεκινούν πρώτα από το θέατρο Νο και το Bunraku, περνούν από την Όπερα του Πεκίνο και το Kathakali, καθυστερούν κάπου μεταξύ Ελλάδας και Σκανδιναβίας, από τον Αισχύλο έως τον Ίψεν, από τον Σοφοκλή στον Στρίντμπεργκ, μεταξύ Αγγλίας και Ιταλίας, από τη Σάρα Κέιν στον Πιραντέλλο, μα και στη Γαλλία μεταξύ άλλων, εδώ που βρισκόμαστε τώρα, στο Παρίσι, στην πόλη που εξακολουθεί να φιλοξενεί τα περισσότερα θεατρικά σχήματα από το εξωτερικό.

Έπειτα, σε αυτές τις 24 ώρες, θα οδηγηθούμε από το Παρίσι στη Ρωσία, από τον Ρακίνα και τον Μολιέρο στον Τσέχωφˑ μπορούμε ακόμη να διασχίσουμε τον Ατλαντικό για να καταλήξουμε σ’ ένα πανεπιστήμιο στην Καλιφόρνια, όπου εκεί οι νέοι άνθρωποι ίσως ανακαλύπτουν εκ νέου το θέατρο. Γιατί το θέατρο πάντοτε αναγεννιέται μέσα από τις στάχτες του. Είναι η σύμβαση που πρέπει διαρκώς και ακαταπόνητα να καταργείται. Και έτσι παραμένει ζωντανό. Το θέατρο σφύζει από ζωή, αψηφώντας το χώρο και το χρόνοˑ τα πιο σύγχρονα έργα τρέφονται από τα επιτεύγματα των περασμένων αιώνων, τα πιο κλασικά ρεπερτόρια εκσυγχρονίζονται κάθε φορά που ερμηνεύονται ξανά.».
-Μια πολύ καλή παράσταση ξανάρχεται και είναι «ΟΙ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ». Σε αυτή την βερσιόν στο Θέατρο Εγνατία παίζουν: Χριστόδουλος Στυλιανού, Παντελής Παπαδόπουλος, Θανάσης Κουρλαμπάς, Γιώργος Γιαννόπουλος, Περικλής Λιανός, Βασίλης Παλαιολόγος, Χάρης Μαυρουδής, Μανώλης Ιωνάς, Απόλλων Μπόλλας, Αλέξανδρος Πέρρος, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, Διονύσης Καραθανάσης.
-Επιθυμήσαμε Δήμητρα Παπαδοπούλου, αλλά αν είναι σαν το «ΜΑΝΑ ΘΑ ΠΑΩ ΣΤΟ HOLLYWOOD» που είδαμε στο Θέατρο Κολοσσαίον, να μας λείπει το βύσσινο…
-Το θέατρο Εταιρότητα παρουσιάζει μια πολύ ιδιαίτερη παράσταση στο Μπενσουσάν Χαν, είναι «Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ» και για όσους δεν είδαν, δεν πρόκειται για κάποιον Άγιο, αλλά για όνομα κοινού θνητού.
-Στην παράσταση σκάνε μπαλόνια μας ενημέρωνε η ομάδα Ubu Art Crew για την παράσταση «ΚΟΣΜΟΙ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ» στο θέατρο Ανετον. Τι δεν καταλαβάινω;
-Και το θεατρόφιλο κοινό της Β. Ελλάδας είχε τελικά την ευκαιρία να απολαύσει τη μοναδική Δέσποινα Μπεμπεδέλη, καθώς τέτοιες μεγάλες ερμηνεύτριες δεν βλέπουμε συχνά. Η «ΦΙΛΙΩ ΧΑΪΔΕΜΕΝΟΥ» παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, αλλά ως παράσταση όμως, είχε πολλά θεματάκια.
-Στις μετακλήσεις του ΚΘΒΕ [για να κλίσουμε και κενές μέρες], παρουσιάστηκε το πολιτικό έργο με ήρωα τον ιστορικό ηγέτη του ΚΚΕ Νίκο Ζαχαριάδη. «ΟΜΠΙΝΤΑ», σε κείμενο και σκηνοθεσία του Γιώργου Κοτανίδη. Τυχεροί όσοι δεν είδατε, αυτό έχω να σας πω…
-Στο φουαγιέ της ΕΜΣ, η αναπληρώτρια του ΚΘΒΕ λησμόνησε την υποκριτική και είπε δεν πάω να παίξω και κανένα εργάκι; Και το΄κανε: Το «ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ» της Λοτ Φεϊκεμανς δεν συγκίνησε ενώ τα μη σκηνικά που κόστισαν μια περιουσία ακόμα τα συζητά ο κόσμος…
-Μια απρόσμενη παράσταση ήρθε στο θέατρο Τ. Οι ήρωες πρέπει να αποφασίσουν αν θα αλληλοσκοτωθούν ή αν θα παντρευτούν. Ολα αυτά στο «ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΚΛΟΤΙΛΔΗ», με τους Αμαλία Καβάλη & Γιάννη Σοφολόγη.
-Τι το΄θελε να καλέσει τον συγγραφέα ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ στην ανοιχτή συζήτηση για τη θεατρική γραφή που διοργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα 27 Μαρτίου στο θέατρο Ανετον; Άστραψε και βρόντηξε ο αιρετικός… κατά ΚΘΒΕ, Πειραματική Σκηνή της Τέχνης, θεατρικής νεκροφάνειας κ.ά.).
.
«Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (1994 – 1998) κατέστρεψε το Κρατικό Θεατρο Βορείου Ελλάδος και το μετέτρεψε σύμφωνα με έναν συνεργάτη του σε Κρεμλίνο…», ενώ ο Βίκτωρ Αρδίτης (2001-2004) απείχε σε όλα. Αυτοί που θεωρούνται προοδευτικοί, ενώ με κάλεσαν Χατζάκης και Βούρος…. Αυτή είναι η πραγματικότητα και όλοι αυτοί επιβραβεύονται εκ των υστέρων, η γνωστή ατιμωρησία, ενώ πρέπει να επιβάλλονται κυρώσεις στους ανθρώπους.»
Σόκαρε η άποψη του για την ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ «ΤΕΧΝΗΣ: «Επι 40 χρόνια που υπήρξε η Πειραματική Σκηνή δεν με κάλεσαν ούτε μια φορά. Ούτε ως συγγραφέα, ούτε ως μεταφραστή. Γιατί; 40 χρόνια! Και είμαστε στην ίδια πόλη. Το καταγγέλλω ευθέως. Αυτός ο οργανισμός έγινε επιχορηγούμενος για μια οικογενειακή επιχείρηση με μια πρωταγωνίστρια μόνο… Ας έρθουν να απολογηθούν όλοι αυτοί που αποβλάκωσαν το θεσσαλονικιό κοινό επί 40 χρόνια για μια κυρία που θα έπαιζε 90 ρόλους. Πρόκειται για μεγάλο σκάνδαλο, ηθικό.»
Μεταξύ άλλων, έθεσε τις επιφυλάξεις τους για τη «Δημιουργική γραφή», εστίασε στο μεγάλο πρόβλημα της μη παιδείας, φτάνοντας ως την οικονομική κρίση λέγοντας «φτάνουν πια τα ψέματα, δεν υποφέρει κανείς, υποφέρουμε γιατί δεν τρώμε περισσότερο…». Από τα πυρά του δεν ξέφυγε ούτε ο Σύριζα, «το ότι έχουμε μια Κυβέρνηση που κυβερνά μέσα στο ψέμα, τότε τέλειωσαν τα ψέματα»…
.
-Το ζευγάρι Γιάννη Στάνκογλου και Αλίκη Δανέζη Knutsen, παρουσίασαν τον «ΚΑΛΙΓΟΥΛΑ» του Αλμπέρ Καμύ στο Μέγαρο Μουσικής. Μπορεί το μεγαρο να γέμισε μέχρι τ΄αυτιά αλλά η παράσταση δεν πολυάρεσε.. Σε μας καθόλου…
-Το S(H)AME της Πηνελόπης Χριστοπούλου παρουσιάσε η Ομάδα Θεάτρου Αrs Moriendi στο Θέατρο Άνετον.
-Το θέατρο της Θεσσαλονίκης πενθεί έναν μεγάλο δημιουργό, έναν μεγάλο καλλιτέχνη. Ο ΑΧΙΛΛΕΑΣ της καρδιάς μας φεύγει από τη ζωή στις 7 Απριλίου.

Αξιώθηκε να σκηνοθετήσει και να παίξει σε 90 και πλέον παραστάσεις, όμως ένας ήταν ο ρόλος της ζωής του, έμελλε να είναι και ο τελευταίος. Το «Κλουβί με τις Τρελές» του Ζαν Πουαρέ μια σάτιρα ορόσημο του σεξισμού και των ηθών, παρουσιάστηκε για πρώτη στη Θεσσαλονίκη, (Δεκ/2016) από το Θέατρο Αναζήτηση Θεσσαλονίκης – Θεατρική Έρευνα, στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου Αθήναιον, μ’ έναν πολυπληθή θίασο! Κράτησε τον κεντρικό ρόλο, ήταν η υπέροχη Ζαζά.
.
-Μια ενδιαφέρουσα παράσταση είχε την ευκαιρία να δει το κοινό Παρασκευή 28 Απριλίου, στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Μετά από μια πολυετή πορεία επιτυχίας στην Αθήνα με πάνω από 80.000 θεατές και μια πλούσια συγκομιδή θεατρικών βραβείων και διθυραμβικών κριτικών, η «ΑΓΑΠΗΤΗ ΕΛΕΝΑ» της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια, σε παραγωγή της Ομάδας Νάμα και του θεάτρου Επί Κολωνώ. Την σκηνοθεσία υπέγραφε η Ελένη Σκότη. Λίγο αργότερα στον ίδιο χώρο φιλοξενείται η «ΛΑΜΠΕΝΤΟΥΖΑ» του Ά. Λουστγκάρτεν με τον Αργύρη Ξάφη & Χαρά-Μάτα Γιαννάτου σε κηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.
“Και είπε ο Θεός: Ας κάνουμε τον άνθρωπο, ο οποίος υπήρξε το τελευταίο και το τελειότερο δημιούργημα Του. Κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση Του…”… Νίκος Βατικιώτης, Δημήτρης Δάγκαλης, Νίκος Τσολερίδης, Σταμάτης Στάμογλου, Ανδρέας Μαυρίδης και Μιχάλης Δαρνάκης έπαιζαν στις υπέροχες «ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΝΤΕΣ». Την σούπερ καυστική κωμωδία έγραψε το δίδυμο: Μιχάλης Δαρνάκης και Μαρία Λαφτσίδου. Πρωτοπαρουσιάστηκε 21/4 στο Θέατρο Αυλαία, επαναλήφτηκε τον Νοέμβρη και φυσικά αναστάτωσε τον ντουνιά με θίασο παπάδων να κλείνουν τον δρόμο ως μια παράσταση που βρίζει τα θεία… προηγουμένως είχαν την φαεινή ιδέα να αμαύρωσαν τις αφίσες του θιάσου.
.
-Μετά από μάχη με τον καρκίνο φεύγει από τη ζωή ο ηθοποιός ΣΤΑΘΗΣ ΨΑΛΤΗΣ. Ηταν 21 Απριλίου.
.
-Επαναλαμβανόμενες οι παραστάσεις «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.» & «Το πράσινο μου το φουστανάκι», με την εξαιρετικά ευαίσθητη και καίρια ματιά των Νέων Μορφών στο καφέ Ζώγια και το καλοκαίρι σε διάφορους χώρους.
-Ο μεγάλος Tούρκος γόης ΜΠΟΥΡΑΚ ΧΑΚΙ που μια φορά και ένα καιρό όλη η Ελλάδα έκλαιγε για το βιολί του… καταφθάνει στη Θεσσαλονίκη καθώς πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ο Κύκλος» που σκηνοθετεί χωρίς όμως έμπνευση, ο άλλος γόης της ελληνικής τηλεόρασης Γιάννης Αιβάζης…

-Αξιόλογη η «Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17» της Θαλασσιάς Αντωνοπούλου με την Ηλιάνα Μαυρομάτη, που παρουσιάζεται στο Θέατρο «Αθήναιον».
-Η Ομάδα CARTEL παρουσιάζει την «ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ» του Αυγούστου Στρίντμπεργκ με τους Βασίλη Μπισμπίκη, Δήμητρα Παπαδήμα και Ελεονώρα Αντωνιάδου στο θέατρο Αθήναιον. Μια καλή προσέγγιση απ όλες τις απόψεις.
–«ΜΑΡΤΥΣ ΜΟΥ Ο ΘΕΟΣ» λέει ο ηθοποιός Ιωσήφ Ιωσηφίδης στο Θέατρο Αυλαία. Μια «μικρή» αθηναϊκή παράσταση που βλέπει με καθυστέρηση όπως πάντα και η Θεσσαλονίκη. Ως μικρή, πέρασε και απαρατήρητη.
-LEBENSRAUM – ΖΩΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ του Θανάση Τριαρίδη στο Mικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, το θρυλικό μιούζικαλ EVITA με τη Νάντια Μπουλέ στo Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, «ΠΟΙΟΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ» της Χρύσας Σπηλιώτη στο θέατρο Αυλαία, ενώ «ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ» του Σάμουελ Μπέκετ σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαίτζή στο θέατρο Τ είναι παραστάσεις που είδαμε και ξεχωρίσαμε αλλά η τελευταία μας συνεπήρε.
-Στο αυτοδιαχειριζόμενο εργοστάσιο της ΒΙΟ.ΜΕ στη Θεσσαλονίκη ταξιδεύει το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, υποστηρίζοντας την προσπάθεια των εργαζομένων της και την έννοια της αυτοδιαχείρισης της παραγωγής, παρουσιάζει στις 15 Μαΐου την παράσταση «Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω».
-Μετά από 10 επιτυχημένες παραστάσεις, που αγκαλιάστηκαν με αγάπη και ενδιαφέρον, ο προφητικός «ΜΑΚΜΠΕΤΤ» επιστρέφει στο θέατρο Αυλαία, ως απάντηση στις επίκαιρες πολιτικές εξελίξεις στην γειτονική χώρα, για να ερμηνεύσει και να προβληματίσει το σκεπτόμενο θεατρικό κοινό της πόλης, με τέσσερις ακόμα παραστάσεις.
-Το νέο πόνημα του Νίκου Μουτσινά «Οι από πάνω», παρουσιάζεται στο Ράδιο Σίτυ από τη Παρασκευή 5 Μαίου. Όχι, δεν είχμαε σκοπό να δούμε…
-Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, διοργανώνει θεατρικές παραστάσεις στο Κινηματοθέατρο «Αλέξανδρος» καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, όλες με ελεύθερη είσοδο, και μια τέτοια είναι «Η τρελή του Σαγιό» του Ζαν Ζιρωντού από την Θεατρική ομάδα «Εξαιρέσεις»
-«Να σου πω ένα παραμύθι;» είναι η νέα παράσταση της ομάδας Mprikia Kollame στο Μπενσουσάν Χαν.
-Η «ΟΛΕΑΝΝΑ», έργο εμβληματικό του βραβευμένου με Πούλιτζερ συγγραφέα Ντέιβιντ Μάμετ, παρουσιάζεται στο Θέατρο Αυλαία από τις Μαΐου. Ο Δημήτρης Πετρόπουλος, στο ρόλο του καθηγητή Πανεπιστημίου και η Κατερίνα Παπουτσάκη στο ρόλο της φοιτήτριας, παγιδευμένοι σε ένα ανελέητο παιχνίδι εξουσίας, αναμετρώνται με σφοδρότητα στο ευαίσθητο πεδίο της εκπαίδευσης. Η παράσταση ΨΙΛΟ-αρέσει…
-H θεατρική ομάδα «DeFocus» παρουσιάζει την παράσταση «25η ΏΡΑ» στο Θέατρο Σοφούλη μέσα Μαΐου, ενώ στο θέατρο Άρατος, «ΤΟ ΚΕΡΑΣ ΤΟΥ ΡΙΝΟΚΕΡΟΥ» του Γιώργου Αυγερινού.
-Μία παραγωγή με δύο ηθοποιούς και τρεις μουσικούς σε ένα σύγχρονο ανέβασμα που φιλοδοξεί να προσεγγίσει το νεανικό, και όχι μόνο, κοινό της Θεσσαλονίκης, είναι η «ΚΑΤΣΑΡΙΔΑ» του Β. Μαυρογεωργίου στον πολυχώρο ΕΝΩ. Και το καταφέρνει θαυμάσια καθώς πολλές παραστάσεις δίδονται καθ΄όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ ξαναπαρουσιάζεται από τον Οκτώβρη στον ίδιο χώρο.
-Στα αποτελέσματα της 2ης ψηφοφορίας για τα ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ των 7ων θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης, 6 χιλιάδες ψήφοι έρχονται στο ηλεκτρικό μας ταχυδρομείο. Ένας πραγματικά τεράστιος αριθμός καθώς μιλάμε για επιλογή θεατρικών παραστάσεων και όχι κλήρωση κάποιων δώρων, η συμμετοχή με ανταποδοτικά οφέλη κοκ. Την ψηφοφορία παρακολουθούσαν ανελλιπώς εκατοντάδες καθημερινά σημειώνοντας και ρεκόρ επισκεψιμότητας. Η σελίδα αυξήθηκε κατά 45% και τη συγκεκριμένη δημοσίευση της ψηφοφορίας, επισκέφτηκαν περισσότεροι από 10 χιλιάδες επισκέπτες στο 4ήμερο που βρισκόταν σε εξέλιξη. Εκατοντάδες δε ήταν και οι κοινοποιήσεις στα κοινωνικά δίκτυα.
Συμπερασματικά διαπιστώνουμε πως το κοινό αγαπά τις ψηφοφορίες που πρώτη η Κουλτουρόσουπα καθιέρωσε πριν 6 χρόνια και χαιρόμαστε ιδιαίτερα όταν αυτές οι ψηφοφορίες αφορούν πολιτιστικά γεγονότα της πόλης μας. Ένας άπα αυτούς είναι και τα Θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης που καθιερώσαμε και με πολλή χαρά απονέμουμε τα τελευταία χρόνια.
.
-Το Βήμα στους Νέους στο Σχήμα Εκτός Άξονα συνεχίζει με τη συμμετοχή ομάδων και μια από αυτές είναι, «Η σιωπή μόνο βλέπει» από τη θεατρική ομάδα Χαστουκισμένα Κοτοπουλάκια στο Φωταγωγό…
-Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος κάνει τον απολογισμό του, με το «Τρίτο Στεφάνι» να έχει τη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία. Είδαν 51.609 θεατές.
-Η 7η απονομή των Θεατρικών βραβείων Θεσσαλονίκης που διοργανώνει η Κουλτουρόσουπα είναι γεγονός.

Το βράδυ της 18ης Ιουνίου 2017 στο κατάμεστο θέατρο Αθήναιον, μεγάλοι νικητές της βραδιάς είναι: η παράσταση «OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ» (FESTEN): Καλύτερη Παράσταση της Χρονιάς 2017, Καλύτερη Σκηνοθεσία (Γιάννης Παρασκευόπουλος) και Καλύτερου Δεύτερου Ανδρικού ρόλου (Κωνσταντίνος Χατζησάββας).
«Ο ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ ΤΟΥ ΙΝΙΣΜΟΡ» κατακτά 5 βραβεία: Καλύτερου Ερμηνευτικού Συνόλου, Καλύτερου Δεύτερου Γυναικείου ρόλου, (Νατάσα Αραμπατζή, Καλύτερου Τοπικού θιάσου της Χρονιάς 2017, Β’ Βραβείο Κοινού 2017 Και Καλύτερων Σκηνικών (Αναστασία Διατσίδου, Ανδρέας Αθηναίου, Αντώνης Καπουσούζης, Βαλεντίνα Μπουζάλα, Κωνσταντίνος Παυλίδης, Μαρία Αρβανίτη).
Καλύτερη Ανδρική ερμηνεία (Τάκης Χρυσικάκος) «ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΓΚΡΕΚΟ», Καλύτερη Γυναικεία ερμηνεία (Δέσποινα Μπεμπεδέλη) «ΦΙΛΙΩ ΧΑΙΔΕΜΕΝΟΥ», Α’ Βραβείο Κοινού «ΤΟ ΚΛΟΥΒΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΛΕΣ» (Θέατρο Αναζήτησης Αχιλλέα Ψαλτόπουλου), Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Ομάδας (ΟΜΑΔΑ ΚΡΙΤΩΝΑ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ) «ΠΩΣ ΑΠΟ ΔΩ; ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ;», Νέου Προσώπου της Χρονιάς(Βανέσα Μπαρέ) «ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΓΟΥΝΑ».
.
Τα 7α Θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης τίμησαν την ηθοποιό Σοφία Φιλιππίδου.

-Αρχές Αυγούστου, η ΑΕ Ηθοποιών του ΚΘΒΕ καταγγέλλει καταπάτηση της Συλλογικής Σύμβαση Εργασίας τον Οργανισμό όπου αναφέρει «Η καλ/κή διεύθυνση του κθβε προέβη σε μία πολύ μεγάλη παραβίαση του ιδρυτικού νόμου, ο οποίος ορίζει να υπάρχουν στο θέατρο τουλάχιστον 100 ηθοποιοί. Το καλοκαίρι του 2016 ο αριθμός κυμάνθηκε από 93-99 για ενάμιση μήνα, ενώ το καλοκαίρι του 2017 από 82-96 για δυόμισι μήνες.»…
/
-Ίδια περίοδο, η Αννα Βαγενά τα χώνει στην Κονιόρδου, λέγοντας «Δε μοίρασες καλά τις επιχορηγήσεις», συμπληρώνοντας, «Όχι πάλι οι ίδιοι και οι ίδιοι. Χάθηκε μια ωραία ευκαιρία να δείξουμε ότι αλλάζουμε ευκαιρία, γνωρίζω καλά τη λογική των εκάστοτε επιτροπών. Κατέτασσαν πάντα τα επιχορηγούμενα σχήματα σε κατηγορίες, την α’ κατηγορία με αυτούς που είχαν πάντα την εύνοια και έπαιρναν τεράστια ποσά και των άλλων, που ανήκαν στην β’ ή γ’ κατηγορία και ήταν πάντα αδικημένοι»…
.
-Το καλοκαιράκι έρχεται και μαζί του οι καλοκαιρινές παραγωγές στα ανοιχτά θέατρα της πόλης.
-Οι επιχορηγήσεις σε θέατρο και χορό επέστρεψαν. Στους τυχερούς και όλοι οι «γνωστοί – άγνωστοι». Η επιλογή έγινε μεταξύ 166 προτάσεων για μία μόνο παραγωγή της χειμερινής θεατρικής περιόδου 2017-18, ύστερα από γνωμοδότηση της Επιτροπής Επιχορηγήσεων Ελεύθερου Θεάτρου την οποία σύστησε για τον σκοπό αυτόν η υπουργός Λυδία Κονιόρδου. Συνολικά 80 θεατρικά σχήματα και 30 ομάδες χορού θα λάβουν επιχορηγήσεις από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Από τη Θεσσαλονίκη πέντε θίασοι επιχορηγούνται:
-Πειραματική Σκηνή Τέχνης – Νικηφόρος Παπανδρέου(Θεσσαλονίκη) “Η επανένωση της Κορέας” του Ζοέλ Πομερά 12.000 ευρώ
-Angelus Novus – Δαμιανός Κωνσταντινίδης (Θεσσαλονίκη) “Η θυσία του Αβραάμ” του Κορνάρου 10.000 ευρώ
-Passatempo και Θέατρο Τ- Γλυκερία Καλαϊτζή (Θεσσαλονίκη) “Ο γυάλινος κόσμος” του Ουίλιαμς 10.000 ευρώ
-Ars Moriendi – Αθανάσιος Νίκας (Θεσσαλονίκη) “Μου είναι μικρός αυτός ο τάφος” της Μπίλιανα Σερμπλιάνοβιτς 10.000 ευρώ
-Προσεχώς subway – Παύλος Παναγιωτίδης (Θεσσαλονίκη) “Μηχανή Άμλετ” του Μύλλερ 5.000 ευρώ
-Στις καλοκαιρινές παραστάσεις… κι όμως, μόλις 16 νέες παραστάσεις δόθηκαν στην πόλη της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου 2017. Αριθμός απίστευτα απογοητευτικός για τα θεατρικά πεπραγμένα της πόλης καθώς το καλοκαίρι, δόξα το Θεό, κύλησε ομαλά και φυσικά εννοούμε χωρίς ιδιαίτερα πολιτικά τερτίπια… Όμως αν σκεφτεί κανείς πως το περσινό καλοκαίρι του 2016 (δείτε εδώ) παρουσιάστηκαν 31 ολόφρεσκες παραγωγές και μάλιστα πολύ καλές παραστάσεις, η φετινή θερινή θεατρική σεζόν, πέρα απο μικροσκοπική… κύλησε και αδιάφορα…

-Αρέσει γενικά ο «ΑΛΕΞΗΣ ΖΟΡΜΠΑΣ» σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή με τον Γρηγόρη Βαλτινό στον ομώνυμο ρόλο, ενώ στα 80τόσα του συγκινεί ο Κώστας Καζάκος στο «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ» σκηνοθετημένος από τον Σταύρο Τσακίρη. Εκπλήσσει για τις δυνατότητές της –και για άλλη μια φορά- η Στεφανία Γουλιώτη στον «ΚΥΚΛΩΠΑ» του Ευριπίδη και ξεχωρίζει για την καλλιτεχνική της ταυτότητα η «ΜΗΔΕΙΑ» με την Μαρία Ναυπλιώτου. Οι «ΠΕΡΣΕΣ» του Αισχύλου από το ΘΟΚ με πρωταγωνίστρια την μοναδική Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, σκηνοθέτης ο νέος Άρης Μπινιάρης, μάλλον είναι η καλύτερη παράσταση του καλοκαιριού, ενώ αξιόλογη παρουσία κάνουν και οι κρατικές σκηνές. Αρέσει η «ΆΛΚΗΣΤΗ» του Ευριπίδη, ενώ γεμίζει το Δάσος ο Τζίμης Πανούσης ως Τρυγαίος στην εμπνευσμένη αλλά φλύαρη «ΕΙΡΗΝΗ» του Αριστοφάνη. Η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη

-Γεμίζει και αυτή το θέατρο Δάσους και μάλιστα για ένα 3ήμερο, η κατά Φιλιππίδη, Μπέζο, Κυριακίδη «ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΕΙΑ» εκδοχη, ενώ όλο το καλοκαίρι στο Βασιλικό Θέατρο βροντοφωνάζουν 7 χρόνια κρίση, 7 χρόνια μαγκούρα, 7 χρόνια ΜΠΑΝΤΑ-ρισμένοι...
-Στις καλές παραστάσεις του καλοκαιριού συγκαταλέγεται η «ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ» του Ευρυπίδη. Σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια με τους Αιμίλιος Χειλάκη, Αθηνά Μαξίμου και Λένα Παπαληγούρα και παρά τον άστατο καιρό, γεμίζουν ασφυκτικά για 5 παραστάσεις το Θέατρο Κήπου.
-Εντυπωσιάζει το «ΤΟ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΤΑΞΕΙΔΙΟΝ», βασισμένη στο έργο του Γ. Βιζυηνού και σε σκηνοθεσία Δ. Αβδελιώδη, με εξαιρετική ερμηνεύτρια την Ιωάννα Παππά. Εισπρακτικά πάει πολύ καλά «ΤΟ ΨΕΜΑ» στο θέατρο Κήπου, ενώ αδιάφορα η κωμωδία «ΓΟΥΡΟΥΝΙ ΣΤΟ ΣΑΚΙ» του Φεϋντώ στο Θέατρο Συκεών πρώτα και μετέπειτα στον Κήπο. Από τα κλασσικά ραντεβού του καλοκαιριού, η Κάρμεν Ρουγγέρη με τον «ΚΟΥΡΕΑ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΛΗΣ» και από τις απρόσμενες αφίξεις η Νέλλη Γκίνη πρωταγωίστρια στην αρχαία κωμωδία ως Πραξαγόρα στις «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, στο Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών. Άπατο πηγαίνει δυστυχώς στο ανοιχτό θέατρο Συκεών οι «ΒΑΚΧΕΣ» του Ευριπίδη από το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας.
–ΟΤΑΝ o ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ του ΚΘΒΕ καπελώνει τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ τιμάται μόνο 34,99 ευρώ. Πλήρες ρεπορτάζ για το φιάσκο της εκδρομής, διαβάστε εδώ
– Αιφνιδίως η τελευταία μεγάλη σταρ του ελληνικού κινηματογράφου ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ, φεύγει από τη ζωή τη Παρασκευή 18 Αυγούστου 2017 στον ύπνο της, προκαλώντας απέραντη θλίψη στην Ελλάδα.

Η είδηση προκαλεί πανελλήνιο σοκ από τον ξαφνικό χαμό της τελευταίας μεγάλης Ελληνίδας σταρ. Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, «μεσουράνησε» στον ελληνικό κινηματογράφο και δικαίως θεωρείται, μαζί με τις Αλίκη Βουγιουκλάκη και Τζένη Καρέζη, ως μία από τις εμπορικότερες ηθοποιούς όλων των εποχών στην Ελλάδα. Το «εισιτήριό» της για τον κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου υπήρξε η νίκη της στα καλλιστεία του 1959, όπου αναδείχθηκε Σταρ Ελλάς, ενώ εκείνη τη χρονιά συμμετείχε και στα καλλιστεία για την ανάδειξη της Μις Υφήλιος.

Η εικόνα που διαμόρφωσε μέσα από τις ταινίες της ήταν αυτή μιας δυναμικής και μοιραίας γυναίκας, ενώ αποτελούσε το κρυφό απωθημένο πολλών αντρών. Πολλές οι επιτυχίες στις οποίες πρωταγωνίστησε, όπως οι Μερικοί το προτιμούν κρύο, Νόμος 4000, Κορίτσια για φίλημα, Στεφανία, Μια κυρία στα μπουζούκια, Οι θαλασσιές οι χάντρες και πολλές άλλες. Στο θέατρο συνεργάστηκε με τους σκηνοθέτες: Μιχάλη Κακογιάννη, Ανδρέα Βουτσινά, Μίνω Βολανάκη, Σταμάτη Φασουλή, Άντολφ Σαπίρο, Σταύρο Τσακίρη, Αθανασία Καραγιαννοπούλου, Γιώργο Ρεμούνδο, Γιώργο Θεοδοσιάδη, Δημήτρη Νικολαΐδη, Κωστή Μιχαηλίδη, Κώστα Μπάκα, Αντώνη Αντωνίου, Γιάννη Δαλιανίδη.
-Το «Μπαμπά μην Ξαναπεθάνεις Παρασκευή…» ξανάρχεται στο θέατρο Δάσους την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου επιθυμώντας να κλείσει την ανεπανάληπτη πορεία της με τον ίδιο ακριβώς τρόπο… μόνο που οι μισοί συντελεστές ήταν διαφορετικοί…
-Η παράσταση «Επτά επί Θήβας» του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις, μετά από δύο χρόνια περιοδείας, 50 παραστάσεις και περισσότερους από 60.000 θεατές επιστρέφει 13 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, από όπου ξεκίνησε.
-Η μαύρη κωμωδία του Άνθιμου Κατιρτζόγλου «Νευρικοί Εραστές 2 ½», ανοίγουν τη χειμερινή θεατρική περίοδο στο θέατρο Σοφούλη το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου και λίγο αργότερα οι Μάκης Παπαδημητρίου & Γιώργος Χρυσοστόμου με την κωμικοτραγωδία «Πέτρες στις τσέπες τους» στο Θέατρο Αριστοτέλειον.
-Η «Κατερίνα», η παράσταση που συγκλόνισε κοινό και κριτικούς ξεπερνώντας τους 45,000 θεατές, ξαναέρχεται στο θέατρο Εγνατία με νέο κύκλο παραστάσεων!
-Αυτό που εντυπωσιάζει όμως το κοινό, είναι το θρυλικό «Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην» με Ρούλα Πατεράκη και Μπέτυ Λιβανού, υπό την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη στο Θέατρο Εγνατία.

-Μετά από χρόνια, ο «Συμβολαιογράφος» με την Υρώ Μανέ ξανάρχεται Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα την καλεί το ΚΘΒΕ στην ΕΜΣ, όπου δεν βρίσκεις καρεκλάκι, αν είναι δυνατόν για αυτή τη μετριότητα…
-Στις επιστροφές έχουμε και την «Η ώρα του Διαβόλου» με Γιώργο Χρανιώτη και Ευγενία Σαμαρά στο Θέατρο Αριστοτέλειον και την καλύτερη διαφήμιση για την μετριο-κακή παράσταση προσφέρουν τύπου εκκλησιαστικές οργανώσεις όπου απειλούν να μπουκάρουν, ανεπιτυχώς τελικά, στην αίθουσα. Το θέμα όμως γίνεται πρώτο θέμα σε όλη την Ελλάδα.
-Ξεκινάν και τα ΔΗΜΗΤΡΙΑ με για άλλη μια φορά, μέτριες ως αδιάφορες, ας όψεται η επιτροπή που τις επιλέγει, ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζουν: το Εθνικό Θέατρο με το «Στέλλα κοιμήσου» του Γιάννη Οικονομίδη, η «ΘΕΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ» του Δάντη από την Αργυρώ Χιώτη και την ομάδα VASISTAS.
-«Η Αυλή των Θαυμάτων» του Ι. Καμπανέλλη από το ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Κ. Τσιάνου κάνει πρεμιέρα 7/10/2017 στη Μονή Λαζαριστών και θα συνεχίσει έως και τον ερχόμενο Μάρτιο.
-Στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς μια κωμωδία της bijoux de kant, το «ΑΜΆΡΑΝΤΑ» και λίγο αργότερα ενώ το Θέατρο Σοφούλη φιλοξενεί τη μαύρη κωμωδία των ΕΛ ΡΟΙ και ΑΒΓ «Ο ΆΝΔΡΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΥΑ ΓΡΑΒΑΤΑ» σε σκηνοθεσία Γιάννη Λαζαρίδη. Στο Αυλαία το κλασικό αστυνομικό θρίλερ του Πάτρικ Χάμιλτον «Το φως του γκαζιού». Για τους πολυπληθείς θαυμαστές του Μάρκου Σεφερλή, το «Άλλος για Survivor» στο Ράδιο Σίτυ.
-Από τα μικρά… «Το ΚΟΥΡΕΜΑ… ΤΩΝ ΑΜΝΩΝ!!!» στην Πολιτεία Θεάτρου, το «ΠΑΓΚΑΚΙ» στη σκηνή του Θεάτρου Τ, «ΧΕΛΩΝΕΣ» στο Vis Motrix, «ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΑΝΝΑ ΚΑΛΛΕΡΓΗ» στο θέατρο Παράθλαση, «ΘΡΟΝΟΣ-ΑΝΤΙΚΑ» της Λιλής Ζωγράφου στο Μπενσουσάν Χαν, «ΥΠΕΡ ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑΣ» και «Ο ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΧΜΕΤΗ» σε σκηνοθεσία της Όλιας Λαζαρίδου στο Θέατρο Αυλαία και «ΛΙΛΙΑ» του Χρήστου Χαρτοματσίδη στο Δημοτικό Καλαμαριάς.

-Η Ελένη Καστάνη γίνεται «ΣΙΡΛΕΫ ΒΑΛΕΝΤΑΙΝ» η Λένα Παπαληγούρα «ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ» στο Μέγαρο και «ΚΥΡΑ ΤΗΣ ΡΩ» η Φωτεινή Μπαξεβάνη στο θέατρο Εγνατία.
-Η καλύτερη παράστασης της χρονιάς, η «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ» διακριτικά γιορτάζει τις 100 παραστάσεις στο φουαγιέ της ΕΜΣ και ένα μικρό διαμαντάκι κάνει την έκπληξη στο Σοφούλη. Πρόκειται για τον «ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΑΣ», απο την Πειραματική θεατρική ομάδα Ντόμινο.

-«ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΝΕΑΡΟΥ ΒΕΡΘΕΡΟΥ» του Γκαίτε έρχονται στην Αίθουσα Μάντεως Τειρεσία ενώ μεγάλη αίσθηση προκαλεί το «ΕΚΛΙΠΑΡΩ» από τον θεατρικό οργανισμό Omerta Theatre στο θέατρο Σοφούλη.
-Η πολυβραβευμένη ταινία «Μία Ξεχωριστή Μέρα» του Έττορε Σκόλα, ανεβαίνει σε θεατρική διασκευή του Α Ρήγα και σκηνοθεσία της Ά. Καλλιάνη με Σταύρο Ζαλμά & Δήμητρα Ματσούκα με μεγάλη επιτυχία στο θέατρο Αυλαία.
-Το αδιαχώρητο σημειώνεται στο Αριστοτέλειον για τον «ΡΙΧΑΡΔΟΣ Β’» – Αρη Σερβετάλη, ενώ στο θέατρο Αρατος, επαναλαμβάνουν μια παλιά τους επιτυχία, το «ΣΠΑΓΓΕΤΙ ΑΛΑ ΓΑΛΛΙΚΑ». Τις εντυπώσεις όμως κερδίζει μια τοπική παραγωγή στο Vis Motrix και είναι το «ΦΑΝΤΟ ΚΑΙ ΛΙΣ» του Φερνάντο Αραμπάλ. Πρόκειται για την ιστορία δύο χαρακτήρων, που σαν παιδιά χαμένα στα συντρίμμια του κόσμου των μεγάλων, αναζητούν τη μυθική πόλη της Ταρ, μιας πολιτείας όπου όλα τα όνειρα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, μιας πολιτείας που χαρίζει την ευτυχία σε όλους όσοι καταφέρουν να φτάσουν εκεί.

-Μετά τη δημιουργία του ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και του ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗ, άλλη μια νέα εταιρεία θεάτρου γεννιέται στη Θεσσαλονίκη και ονομάζεται «ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ».
Κλείνοντας η χρονιά, έρχονται «Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΑΜΛΕΤ» του Μάνου Ελευθερίου με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη στο θέατρο Αθήναιον, Οι «ΆΝΤΡΕΣ ΈΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΌΛΑ» επιστρέφουν Θεσσαλονίκη, η επονομαζόμενη επιθεώρηση δωματίου «Α-ΠΕ-ΛΠΙ-ΣΙ-ΤΟ» του Λάκη Λαζόπουλου στο Αριστοτέλειον και Ο «ΓΥΑΛΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ» του Τενεσί Ουίλιαμς με την Γιώτα Φέστα στο Θέατρο Τ.
Φωτογραφικό υλικό