H Kulturosupa.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.
Μάθετε περισσότερα για τα cookies
7 αυλαίες για την συγκλονιστική «ΚΑΤΕΡΙΝΑ» στο θέατρο Εγνατία πριν λίγο πρεμιέρα. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ ΤΡΕΕΕΞΤΕ. ΒΙΝΤΕΟ + ΣΧΟΛΙΑ.
28 Σεπτεμβρίου 20161007 Views
7 αυλαίες για την συγκλονιστική «ΚΑΤΕΡΙΝΑ» στο θέατρο Εγνατία πριν λίγο πρεμιέρα. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ ΤΡΕΕΕΞΤΕ. ΒΙΝΤΕΟ + ΣΧΟΛΙΑ.
7 αυλαίες για την συγκλονιστική «ΚΑΤΕΡΙΝΑ» πριν λίγο πρεμιέρα στο θέατρο Εγνατία. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ ΤΡΕΕΕΞΤΕ… ΒΙΝΤΕΟ + ΣΧΟΛΙΑ
"Σου εύχομαι παιδί μου να αποκτήσεις ένα γιο. Να τον αγαπήσεις όπως αγάπησα εγώ εσένα και ο γιος σου να σ αγαπήσει, όπως αγάπησες εσύ εμένα…".
.
Πριν 3 χρόνια μέσα από την σελίδα μας λέγαμε τρέξτεεε (με πολλά έψιλον στον τίτλο) για την παράσταση του Γιώργου Νανούρη «ΚΑΤΕΡΙΝΑ» όπου είχαμε πρωτοδεί πρεμιέρα στο Θησείον. Σήμερα το θεατρόφιλο κοινό της Θεσσαλονίκης επιτέλους γνώρισε, έζησε και βίωσε στο πετσί του αυτό το θεατρικό «αριστούργημα» στο θέατρο Εγνατία.
Μια παράσταση συνταρακτική μέσα στην μανιοκατάθλιψη της ηρωίδας να βρει τον παράδεισο της όταν ο οικογενειακός αρχικά περίγυρος της περικλείονταν από άτομα που όλοι πριν τα 40 τους κατάπιναν τόνους φάρμακων αναζητώντας απεγνωσμένα διέξοδο απο το ανίκητο τέρας... Το ίδιο και η Κατερίνα που για 35 ολόκληρα χρόνια πολέμησε μαζί του αλλά για το «καλό» του μονάκριβου γιου της τελικά νικήθηκε...
Δεν θα σταθούμε στα της ιστορίας, αλλά στην παράσταση, αυτό είναι το ζητούμενο για μας, και πως αυτό το "διαολεμένο" παιδί που λέγεται Γιώργος Νανούρης επεξεργάστηκε/διαχειρίστηκε ένα τόσο βαρύ και σκληρό κείμενο χωρίς διαλόγους, ουσιαστικά ασύνδετες ιστορίες, προβάλλοντας με απόλυτα λιτά τεχνικά μέσα, έναν χαρακτήρα που έσκαγε από ζωή, αναρωτώμενο, λέμε εμείς, γιατί εγώ;
Όπου ο διαολεμένος άφησε «εκτεθειμένη» μια μεγάλη πρωταγωνίστρια γυμνή πάνω στη σκηνή να τη συνοδεύει επιβλητικά ένας μουσικός με την κιθάρα του και ο ίδιος να ψυχογραφεί συγκλονιστικά σκιές και φαντάσματα με ΈΝΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΦΑΚΟ τα εσώψυχα μιας ταραγμένης ψυχικά προσωπικότητας.
Λέμε πια πως τα έχουμε δει όλα στο θέατρο, ευτυχώς δεν τα έχουμε δει, και το αποδεικνύει η μαεστρία της απλότητας αυτού του σκηνοθέτη, όταν με συγκεκριμένο στόχο και τρόπο διεισδύει φωτίζοντας τις περισσότερες πτυχές της ζωής μέχρι το τέλος της.
.
Ο χαρακτηρισμός ευφάνταστος για τον Νανούρη, είναι λίγος όταν συνοδεύεται από τη φροντίδα και αγάπη που έστρεψε για το συγγραφικό πρόσωπο της μητέρας του Αυγούστου Κορτώ μέσα από μια σπουδαία, μεγάλη ερμηνεύτρια που λέγεται Λένα Παπαληγούρα. Παραμένουμε άφωνοι από το μέγεθος της υποκριτική της ενώ σπάνια σε μονόλογο έχουμε συναντήσει μια ηθοποιό καθολη τη διάρκεια της παράστασης να είναι απόλυτα καταλυτική, επικεντρωμένη -βασανιστικά- στο ρόλο της.
.
Μια ερμηνεία που με ευκολία θα λέγαμε έχει κάταπιε το ρόλο της, μα δεν βρίσκουμε καλύτερο για να αποδώσουμε την συναταρακτική απόδοση της. Σπαρακτική, απόκοσμη, σκληρή, συνάμα στοργική όταν ο ήλιος έλαμπε κάποιες φορές και για αυτήν, μα πάντα αυτοκαταστροφική. Η Παπαληγούρα δεν είναι μια όποια κι όποια ηθοποιός, η Θεσσαλονίκη όμως τώρα την γνωρίζει θεατρικά και πιστεύουμε στον καλύτερο ρόλο της μέχρι τώρα καριέρας της.
Κοντά της ένας μουσικός, ο Λόλεκ, που σοφά ο Νανούρης δεν χρησιμοποίησε ως «όργανο» καθισμένο σε μια καρέκλα, αλλά τον χρησιμοποίησε αναλαμβάνοντας καίριους ρόλους, έστω αόρατους. Σαφώς η μουσική και κάποια τραγούδια του, ήταν το κερασάκι της τούρτας ώστε να κυλίσει η παράσταση με ωραίους [αν και δυνατούς] ήχους, καταστάσεις και γεγονότα μιας πολύπαθης βασανισμένης ζωής.
Για την παράσταση έχουμε γράψει αναλυτικά τη γνώμη μας από την συντάκτρια μας στην Αθήνα, Αριάδνη Καναβάκη, δείτε ΕΔΩ, και αυτά που σημειώνουμε τώρα, λίγο μετά την πρεμιέρα της παράστασης στο θεατρο Εγνατία, είναι πρώτες εντυπώσεις με μια όμως παράκληση αν θέλετε να μας ακούσετε και πρέπει να μας ακούσετε: θεσσαλονικείς τρέεεεξτε… μη χάσετε για κανένα λόγο αυτή την συναρπαστική παράσταση… και όχι, δεν θα σας πλακώσει τόσο τη ψυχή… Η αλήθεια όμως είναι, πως στο τέλος είδαμε πολλά βουρκωμένα μάτια... και δεν είναι υπερβολή.
Υγ: λίγο μετά μας περίμενε ένας μικρός μπουφές. Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και να συγχαρούμε την Λένα Παπαληγούρα (μα τι απλή κοπέλα), να (ξανά) χαιρετήσουμε τον Γιώργο Νανούρη, να δώσουμε το χέρι μας στον Λόλεκ και να δούμε από κοντά τον κύριο Τάσο, σύζυγο της Κατερίνας, πατέρα του Κορτώ, που είδε μαζί μας την ιστορία της γυναίκας του να ζωντανεύει στη σκηνή. Ναι του άρεσε.
ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ 7!!! ΑΥΛΑΙΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑ 28/9/2016 ΘΕΑΤΡΟ ΕΓΝΑΤΙΑ [μαζί τους και ο σύζυγος της Κατερίνας]
Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση στο θέατρο Εγνατία θα βρείτε ΕΔΩ
Μετρούν αναρίθμητες εμφανίσεις και χαίρουν μεγάλης δημοφιλίας. Η χαρισματική σκηνική τους παρουσία, καθώς και η μοναδική τους ικανότητα να συνδυάζουν ετερόκλητα μουσικά ακούσματα διαμορφώνουν επί σκηνής ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα! Οι Fortissimo μιλούν στο TempoThess της Βένιας Αδαμάκου για την Κουλτουρόσουπα.
H κοινωνική σάτιρα, για τη διαφθορά, την αδικία και τον δεσποτισμό που χαρακτηρίζουν την προεπαναστατική Ρωσία είναι η νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα