Ανασκόπηση 2021
Από τους θεατρικούς συντάκτες του Kulturosupa.gr Τσιρόγλου Γιάννης, Πίτσα Στασινοπούλου, Γιώργος Μπαστουνάς, 'Αννια Κανακάρη.
Το 2021 αποτέλεσε την χρονιά, όπου «όλα τριγύρω αλλάζουνε και (τελικά) όλα τα ίδια μένουν». Στην προσπάθεια να επανέλθουμε στην κανονικότητα από τον κορονοϊό προετοιμάστηκε σταδιακά η επιστροφή μας στον πολιτισμό, η οποία αν και ξεκίνησε θαρραλέα το καλοκαίρι, επέστρεψε με δισταγμό το φθινόπωρο.
Ανάμεσα σε μάσκες, αντισηπτικά, μοιρασμένες θέσεις, φόβο, ανυπομονησία για επάνοδο και πολιτιστική ανομβρία, κάποιοι συντελεστές σεβάστηκαν το κοινό, προσφέροντας παραστάσεις υψηλού επιπέδου.
Καταγράψαμε τις καλύτερες από αυτές και σας τις παρουσιάζουμε!
Ιδού οι Καλύτερες θεατρικές παραστάσεις 2021 σύμφωνα με το Kulturosupa.gr:
«Κάθε Τρίτη με τον Μόρι»

Ένα ενδιαφέρον ψυχογράφημα, το οποίο ανέδειξε την υποκριτική δεινότητα του Γρηγόρη Βαλτινού σε μία ερμηνεία ζωής. Το σύνολο των στοιχείων της παράστασης ήταν άρτια δομημένο, με τα δευτερεύοντα στοιχεία να ενισχύουν και σε μερικές περιπτώσεις (βλέπε σκηνοθεσία) να διορθώνουν τις ατέλειες. Είναι αξιέπαινο σε μία παράσταση να προσέχονται οι λεπτομέρειες…
Βαθμολογήθηκε με 7,2 (κριτική εδώ)
«Προμηθέας Δεσμώτης»

Μια εντυπωσιακή παράσταση με συνοχή και ποιότητα, με δυνατό ρυθμό, έντονα συναισθήματα και εξαιρετικές ερμηνείες και επιπλέον επίκαιρη όσο ποτέ, καθώς ζωντάνεψε επί σκηνής σε μια εποχή που η ίδια η έννοια της εξουσίας και των επιτρεπτών ή όχι περιορισμών των ανθρωπίνων ελευθεριών είναι πλέον ένα θέμα που μας απασχολεί καθημερινά…
Βαθμολογήθηκε με 7,1 (κριτική εδώ)
«Δεύτερη έκπληξη του έρωτα»

.
Μια αισθηματική κωμωδία, που πέρα από την ψυχική ευφορία, που αφειδώς προσφέρει στους θεατές, θέτει παράλληλα ποικίλα θέματα για προβληματισμό. Άρτια από όλες τις απόψεις.
Βαθμολογήθηκε με 7,1 (κριτική εδώ)
«Πουπουλένιος»

Πρόκειται για την παράσταση του ΚΘΒΕ, που σχολιάστηκε όσο καμία άλλη. Το σπουδαίο αυτό έργο έλαβε ιδιαίτερης προσοχής από την σκηνοθέτιδα Μαίρη Ανδρέου, η οποία δημιούργησε ένα προσεγμένο σύνολο, που κατάφερε να αποτυπώσει τα δυναμικά στοιχεία του κειμένου σε μία δραματική σύλληψη, που περιείχε πολλαπλά στοιχεία θρίλερ.
Βαθμολογήθηκε με 7,1 (κριτική εδώ)
«Βάκχες»

Παρέδωσε μηνύματα στους θεατές, ξεγύμνωσε τον μικρό θνητό μπροστά στο θείο και άφησε στο τέλος μόνο του το Θεό Διόνυσο, σχεδόν σαστισμένο μπροστά στο μένος που προήλθε. Αυτό το παράξενο τέλος ρίχνει αυλαία με τα λόγια του Διόνυσου.... Ερχόμαστε από το μηδέν, πάμε στο μηδέν, προσκυνάμε το μηδέν…
Βαθμολογήθηκε με 7 (κριτική εδώ)
«Βαβυλωνία»
.

.
Μια παράσταση που έφερε έναν αέρα Ελλάδας, μια αίσθηση αυθεντικότητας και αποτέλεσε μια ένεση αισιοδοξίας και ψυχικής ανάτασης στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Αν μη τι άλλο αυτό που μπορούμε να κρατήσουμε ως θεατές πέρα από το δίωρο της ποιοτικής διασκέδασης που μας πρόσφερε, είναι η αίσθηση ότι ως Έλληνες παρόλη την ασυνεννοησία που μας διακρίνει, την οξυθυμία και την αντιδραστικότητα, με κάποιο τρόπο στο τέλος πάντα τα καταφέρνουμε…
.
Βαθμολογήθηκε με 7 (κριτική εδώ)
«Νυφικό κρεβάτι»

Μία κωμική παράσταση, που αποτελούνταν από την επιτυχημένη διασκευή του διδύμου Ρήγας-Αποστόλου σε ένα διαχρονικό κείμενο με τις ατάκες να διαδέχονται η μία την άλλη και την σκηνοθεσία του Ρήγα, η οποία κατάφερε να διατηρήσει το μέτρο χωρίς συνηθισμένες ακρότητες και ανασφαλείς υπερβολές. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η παρείσφρηση δραματικών στοιχείων.
Βαθμολογήθηκε με 7 (κριτική εδώ)
«Ιφιγένεια η εν Ταύροις»

Η πιο αμφιλεγόμενη παράσταση του καλοκαιριού, η οποία έλαβε άκρως θετικά σχόλια για την απόδοση του σπουδαίου αυτού έργου του Ευριπίδη, με έναν επιτυχημένο Χορό και μία Παπαληγούρα που σήκωσε όλο το βάρος της παράστασης, ενώ έλαβε αρνητικά σχόλια για την περίφημη υπόκλιση της από μηχανής θεάς Χαρούλας Αλεξίου.
Βαθμολογήθηκε με 6,9 (κριτική εδώ)
«Οθέλλος»

Παρά τις μικρές αδυναμίες σε λεπτομέρειες, μια παράσταση σύγχρονη, καλοδουλεμένη στο σύνολό της, εμπνευσμένη σκηνοθετικά, με έναν εξαίρετο Ιάγο (Αιμίλιος Χειλάκης),που μέσα από τον αξεπέραστο σαιξπηρικό λόγο υπενθύμισε στο σήμερα την πληγή του «ξένου» και τα σκοτεινά ανθρώπινα πάθη, με ένα τεράστιο «γιατί» να αιωρείται ζητώντας διαχρονικά απάντηση…
Βαθμολογήθηκε με 6,9 (κριτική εδώ)
«Το κλάμα βγήκε από τον παράδεισο»

.
Το γεγονός ότι νέα, άπειρα και ταλαντούχα παιδιά, κατάφεραν να δώσουν επί σκηνής «σχήμα» με ελάχιστα μέσα στην χαοτική υπόθεση μιας ταινίας, να συγχρονιστούν άψογα σε έναν πολυπληθή θίασο 30 ατόμων, να προσφέρουν μια θαυμάσια οργανωμένη, διασκεδαστική δουλειά που έκανε να ξεχνάς τα 130 αδιάκοπτα λεπτά, αξίζει σίγουρα επιβράβευσης με μια θέση στις καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς…
Βαθμολογήθηκε με 6,8 (κριτική εδώ)
.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ:
.
-Κ-
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν έως 14/05/2022 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 11α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2022