21-23 Μαρτίου 2023
Για την υπόθεση του έργου
Έχοντας ήδη εκτίσει τριανταπέντε χρόνια από την ποινή ισόβιας κάθειρξης στην οποία είχε καταδικαστεί, η Κάθι αιτείται την απελευθέρωσή της. Με τον σκοπό αυτό συναντά για τελευταία φορά την Ανν, που την επιτηρούσε όλα αυτά τα χρόνια στη φυλακή και την μόνη που μπορεί να εκδώσει την απόφαση της αποφυλάκισής της. Η Κάθι έχει διαπράξει όμως – ως μέλος ενός ριζοσπαστικού κινήματος, ένα πολιτικά φορτισμένο έγκλημα και η Ανν ως αντιπρόσωπος της πολιτείας, οφείλει να αξιολογήσει την αυθεντικότητα της μεταμέλειας της κατηγορουμένης.

Για το έργο
Το έργο «Η Αναρχική» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2012 στο Broadway της Νέας Υόρκης και πυροδότησε αμφιλεγόμενες αντιδράσεις από κοινό και κριτικούς, ίσως λόγω των αιρετικών θεμάτων με τα οποία επιλέγει ο συγγραφέας να καταπιαστεί. Ο Mamet αφορμάται από τα πραγματικά γεγονότα που έπληξαν την Αμερική τη δεκαετία του ’70, με την δράση της επαναστατικής οργάνωσης Weather Underground και την ληστεία του Brink η οποία κατέληξε στον θάνατο δύο αστυνομικών. Χρησιμοποιώντας ως αφετηρία τα αιματηρά γεγονότα, ο Mamet ξεδιπλώνει την προβληματική του πάνω στην βία που προκύπτει με την ενηλικίωση των πολιτικών μας συνειδήσεων και από την στιγμή εκείνη που ερχόμαστε κατά πρόσωπο με το πολιτικά παράλογο.
Ο συγγραφέας αντιπαραβάλλει δύο εκ διαμέτρου αντίθετες γυναίκες, σύμβολα δύο εκ διαμέτρου αντίθετων ιδεολογιών: η Ανν αντιπρόσωπος του κράτους, η Κάθι ηγετική μορφή μιας αντιεξουσιαστικής οργάνωσης. Τα ερωτήματα που εγείρονται από την συνύπαρξη ενός τέτοιου δίπολου είναι τόσο ουσιαστικά αλλά και τόσο περίπλοκα που δύσκολα θα τα έθετε στις μέρες μας κανείς δημόσια. Σε τι διαφέρει η βία που ασκεί το κράτος από την βία μιας επανάστασης; Οφείλει μια νέα γενιά να υποτάσσεται ή να επαναστατεί; Η εξουσία που διαχειρίζεται το κράτος είναι διάφορη από την εξουσία που διαχειρίζονται εκείνοι που επαναστατούν; Στην σύγχρονή μας πραγματικότητα που συχνά σπεύδουμε να χωριστούμε στα δύο και να συστρατευθούμε με τους μεν ή τους δε, να υποστηρίξουμε με πάθος ή να κατακεραυνώσουμε, ο Mamet σέβεται το κοινό του και προσδοκά από αυτό το μέγιστο: να μην απαντήσει και απλώς να σκεφτεί.

Για την σκηνοθετική προσέγγιση
Μετά την σε βάθος ενασχόλησή μας με την σχολή υποκριτικής του Nikolai Demidov αποφασίσαμε να ανεβάσουμε το έργο χρησιμοποιώντας εξ’ ολοκλήρου την τεχνική αυτή, η οποία βασίζεται στην θεώρηση πως ο ηθοποιός δεν πρέπει να αναπαριστά αληθοφανώς τις συνθήκες του έργου, αλλά ελευθερώνοντας τις πρώτες παρορμήσεις του, να τις βιώνει επί σκηνής. Μια τέτοια προσέγγιση υποστηρίζει ο Demidov μπορεί να αποκαταστήσει την πραγματική δύναμη του θεάτρου. Μιας και η τεχνική του Demidov δεν είναι ακόμη οικεία στην χώρα μας, θα ήταν μεγάλη μας χαρά να γνωστοποιήσουμε την πολύτιμη αξία της σε κοινό και συναδέλφους.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Φαχούρι, Όλγα Καπαγιορίδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Εύα Μοσχολιδάκη
Ηθοποιοί: Κατερίνα Φαχούρι, Όλγα Καπαγιορίδου
Μετάφραση από τα αγγλικά: Μαριλού Ταμβάκη
Πρωτότυπος ήχος: Γιώργος Καραμανλής
Παραγωγή: Omikron3 και D’art – The Art Society
Φωτογράφος Αφίσας: Βλαδίμηρος Γιαννακάκος
Φωτογραφίες: ΝάσιαΤσιάμα
Πληροφορίες
Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ:Τσιμισκή 136,(Πλατεία ΧΑΝΘ)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις: 21-23 Μαρτίου 2023
Ημέρες & ώρες παραστάσεων:Τρίτη, Τετάρτη& Πέμπτη στις 21:00
Εισιτήρια: 15€ κανονικό, 13€ φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ
Διάρκεια: 100 λεπτά
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & Viva.gr
.
-Κ-
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν έως 14/05/2023 στην Θεσσαλονίκη, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2023