Ξεδιάντροπα Αθώα*… η παράσταση «Ντοκουμέντο» με την Κάτια Γέρου.
Είδαμε και σχολιάζουμε.
Γνώμη kulturosupas.
Βρέθηκαμε στην παράσταση «Ντοκουμέντο» με τη δραματουργική επεξεργασία και τη σκηνοθετική επιμέλεια του Σάββα Στρούμπου. Στις ερμηνείες δύο κυρίες, η εξαιρετική Κάτια Γέρου και η νεώτερη Ελεάνα Γεωργούλη. Μαζί τους και επί σκηνής ο μουσικός Λεωνίδας Μαρινάκης.
Δύο ηθοποιοί και ένας μουσικός, με τα υλικά της performance και του πολιτικού cabaret και κείμενα των Primo Levi, Samuel Beckett & Subcomandante Marcos, περνούν στην γκρίζα ζώνη της κοινωνικής και πολιτικής κρίσης της εποχής μας, αλλά και όλων των εποχών, επιχειρώντας να ανοίξουν μια σχισμή φωτός και να θέσουν τα βασικά ερωτήματα: Μπορεί ο κόσμος να αλλάξει; Μπορεί ο άνθρωπος να σκεφθεί και να πράξει διαφορετικά;
…Κατά το δελτίο τύπου
Μια παράσταση ξεδιάντροπα αθώα, με διακυμάνσεις θορυβώδεις και τα θραύσματα/λόγο μεγάλων στοχαστών και ελλήνων ποιητών ως το θεατρικό χαλί που όλα θα εξελιχθούν. Η έναρξη κραυγαλέα ,με τη διχοτόμηση της γνώμης (μας;) για το αγαθό της ζωής, από τη μια το φασιστικό “μανιφέστο” κι από την άλλη το βίωμα/το βίδωμα της αναμονής στο Άουσβιτς.
Και η συνέχεια της δραματουργίας προσπάθησε να τα χωρέσει όλα… το φασισμός ολούθε μας , τις μικρομέγαλες εξουσίες μας , τις αβασάνιστες εκχωρήσεις μας, τις νευρωτικές διασκεδάσεις μας,το ξεχείλωμα της ζωής μας για να καταλήξει πάλι στο σίγουρο και ελπιδοφόρο λόγο των ποιητών που τόλμησαν σε τούτη τη γεωγραφική χώρα. Στην πατρίδα μας εννοούμε «γιατί πατρίδα μου είναι εκεί που μίσησα και με μίσησαν απ’ οπουδήποτε αλλού (Γιάννης Αγγελάκας/Τρύπες)».
Ο Σάββας Στρούμπος σκηνοθέτησε πληθωρικά και με ακραίο τρόπο. Διαχειρίστηκε κείμενα και σώματα αδηφάγα, χρησιμοποιώντας πρόζα, τραγούδι , performance και υλικά από το πολιτικό cabaret ,με ταλέντο και βουλιμία. Απαίτησε να αλλάξουμε αυτοστιγμεί και ενώ σκηνοθετικά το κράτησε γερά, δραματουργικά το έχασε πανηγυρικά!
Θέλει και η δραματουργική επεξεργασία τον τρόπο της, το ξελόγιασμα, για να ‘ρθει το αποτέλεσμα. Όσο κι αν αγωνιά κανείς για την αλήθεια που υπερασπίζεται, η άγαρμπη(σύνθεση κειμένων) κατάδειξη του πόθου του μπορεί να λειτουργήσει βαρετά όσο κι αν είναι ντοκουμέντο.
Η Κάτια Γέρου ερμήνευσε καταλυτικά, παρασύροντας τους πάντες ευεργετικά. Στήριξε απάνω της την παράσταση και για εξήντα λεπτά (60΄) δεν εγκατέλειψε κανένα. Με εμπειρία και αίσθημα η πρόζα της και κείνο τον επιτόπιο λεκτικό χορό που αν ακίνητος φέρνει υψηλές θερμοκρασίες.
Έκπληξη για μας στην performance! Μοναδική στην ερμηνεία της θλίψης και αβάσταχτο να τη θωρεί κανείς!
Η Ελεάννα Γεωργούλη φωνάρα, κορμάρα (θεατρική σωματικότητα) και μονολεκτικά ταλεντάρα, με το αυθεντικό της ερμηνευτικής απειρίας της και το τρυφερό στήριγμα στην εμπειρότερή της (Κ.Γέρου).
Ο Λεωνίδας Μαρινάκης μουσικά νοσταλγικός και θεατρικά διακριτικός, με μελωδίες και τραγούδια καταπραϋντικά.
Και ναι θα επιθυμούσαμε να ξαναδούμε τους ίδιους συντελεστές και σε άλλη, διαφορετική ίσως περισσότερο εσωτερική/θεατρική προσπάθεια.
Εν τέλει[=]
η παράσταση «Ντοκουμέντο» είναι για το χειροποίητο πρώτο, για την αφορμή που θέλουμε για να νιώσουμε ή να δούμε ή μήπως για να κουνηθούμε….
Βαθμολογία
7 στα 10
*Ξεδιάντροπα αθώα …από τα κείμενα της παράστασης.
Ηθοποιοί: Κάτια Γέρου & Ελεάνα Γεωργούλη
Μουσικός: Λεωνίδας Μαριδάκης
Σκηνοθετική επιμέλεια: Σάββας Στρούμπος
Photo credits: Μάριος Ζέρβας
Από Παρασκευή 12 Απριλίου 2013 για 9 μόνο παραστάσεις ( έως Κυριακή 28 Απριλίου )
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή
Ώρα έναρξης: 21:15
Διάρκεια: 60΄
Τιμή εισιτηρίου (γενική είσοδος): 10 € | ΑΜΕΑ, άνεργοι, πολύτεκνοι: 2 άτομα με ένα εισιτήριο
Φωτογραφικό υλικό