Είδε και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.
Όλα τα δεδομένα παρέπεμπαν σε κάτι ιδιαίτερο, ασυνήθιστο και επιπλέον φορτωμένο περγαμηνές με βραβεύσεις και διθυραμβικές κριτικές… βέβαια είναι αλήθεια ότι δύσκολα πια «ψηνόμαστε» με τις συνήθεις μεγαλοστομίες άνευ αντικρίσματος και για όσα περισσότερα κεράσια ακούμε, τόσο μικραίνουμε το καλάθι μας, ώστε να αποφύγουμε μια (ακόμα) πτώση από τα σύννεφα των προσδοκιών…
Ωστόσο η πρωτότυπη προσέγγιση ενός ανεξάντλητου θέματος σαν τον έρωτα, ήταν αρκετή για να οδηγήσει τα βήματά μας στο θέατρο Σοφούλη προκειμένου να παρακολουθήσουμε την παράσταση «The after party» της Ρέινα Χάρντι σε σκηνοθεσία Χάρη Θώμου, από την ομάδα DOT Ensemble…
«Με λένε Κλερ και είμαι ποιήτρια» θα συστηθεί η ηρωίδα επί σκηνής που ζει σε μια μικρή κωμόπολη των ΗΠΑ και τη βρίσκουμε καθισμένη στον ξύλινο φράκτη, τον τόπο του τελευταίου ραντεβού με τον Ντέβον, να αναπολεί επίμονα το παιδικό της έρωτα που έχει πεθάνει… μελετώντας ένα βιβλίο για τα άστρα που της χάρισε πριν την «αναχώρησή» του για τον ουρανό, όπου μέσα από τις σελίδες του και την διαρκή νοερή επικοινωνία της με τον Ντέβον, ανακαλύπτει γοητευτικά συμπαντικά μυστικά, μέχρι που ένα αστέρι την καλεί σε απροσδόκητο ουράνιο πάρτι, επιλέγοντας η ίδια όποιον καλεσμένο επιθυμεί από το πάνθεον των διάσημων εκλιπόντων, μεταξύ των οποίων καλεί επιστήμονες αστρονόμους και τον Αριστοφάνη… για να καταλήξει το αλληγορικό, ονειρικό πάρτι σε μια μορφή αυτογνωσίας για τη θέση του έρωτα στο σύμπαν, κάπου ανάμεσα στα αστέρια…

Ξεκινώντας από τα θετικά (+) της παράστασης, θα αναφερθούμε αρχικά στην ατμοσφαιρική, λυρική και με ποιητική διάθεση σκηνοθεσία του Χάρη Θώμου, σε ένα έργο με ιδιαίτερες δυσκολίες αλλά και κάποιες αδυναμίες όπως θα αναφερθούμε παρακάτω… διότι δεν είναι εύκολο να αποδοθεί επιτυχώς νοητικά η αλληγορία και μάλιστα με απλούστατα σκηνικά μέσα, όμως εν προκειμένω η φαντασία του σκηνοθέτη αποδείχθηκε άκρως ευεργετική, καταφέρνοντας να συνδυάσει το «σημαινόμενο» με απαραίτητη θεατρικότητα, που σημαίνει κίνηση, εναλλαγές, ατμόσφαιρα, όγκος, θέαμα, καταθέτοντας το καλύτερο δυνατό για το εν λόγω κείμενο… Με δυνατότερο σκηνοθετικό εύρημα την απόδοση του «έναστρου νυχτερινού ουρανού» με σκοτεινή σκηνή και φωτεινά λαμπάκια στα σώματα των μαυροντυμένων ηθοποιών, προσφέροντας υποβλητικό θέαμα με φροντισμένη αισθητική και κινησιολογία….
Επίσης αξιοποίησε λειτουργικά το πενιχρό σκηνικό από παλέτες, αλλά κυρίως τους εύστοχους μελετημένους φωτισμούς με συνεχείς διακυμάνσεις την κατάλληλη στιγμή, ενώ μπορούσε να αξιοποιήσει λίγο περισσότερο την μουσική που έμοιαζε επίπεδη και μονότονη… Στο δεύτερο μέρος του πάρτι, είναι αλήθεια ότι η πλήρης αλλαγή ύφους -σαν από … άλλη παράσταση- ξένισε αρχικά, ωστόσο επειδή επρόκειτο για το πιο ζωντανό, απολαυστικό, διαδραστικό κομμάτι του έργου, τελικά κέρδισε τις εντυπώσεις, ιδιαίτερα με τον χιουμοριστικό χαρακτήρα του Αριστοφάνη, ενώ το όμορφο συμβολικό φινάλε άφησε αίσθηση γλυκύτητας και δικαίωσης…

Επαρκέστατη υποκριτικά η πεντάδα των ηθοποιών- μελών της ομάδας, δεμένη σαν σύνολο και ιδιαίτερα το πρωταγωνιστικό ζευγάρι Κλερ και Ντέμον, όλοι με φιλότιμη, αφοσιωμένη κατάθεση, όπου οι μικρές στιγμές αμηχανίας λόγω φυσιολογικής απειρίας πέρασαν σχεδόν απαρατήρητες… Γεμάτη ενέργεια, χαριτωμένο αυθορμητισμό, νεανική αθωότητα, γλυκύτητα, συναίσθημα η Γεωργία Ποντσουκτσή ως Κλερ, επίσης συγκινητικά αθώος, παιχνιδιάρης αλλά και «μυστηριώδης» ο Σωτήρης Γιαννάκιρηςστον ρόλο του Ντέμον με εμφανή χημεία μεταξύ τους, ενώ αποτελεσματικοί, εύστοχοι, πειστικοί, με δουλεμένη κίνηση στα «σκοτεινά μέρη» υπήρξαν οι Θεοχάρης Μπαϊρακταρίδης, Ανδριανός Φριλίγγος και Ειρήνη- Παναγιώτα Φωτιάδου… Η μόνη επισήμανση ειδικά για το ζευγάρι, αφορά στην σκηνοθετική καθοδήγηση που θεωρούμε ότι ακολούθησε αρκετά στερεοτυπικό πρότυπο με ερμηνείες, παρά τα θετικά τους στοιχεία, λίγο-πολύ στιλιζαρισμένες…

Αυτό που θα εντάσσαμε στα αρνητικά (-), χωρίς βέβαια να παραβλέπουμε τα αξιόλογα στοιχεία του, είναι δυστυχώς το κείμενο της Ρέινα Χάρντι… όπου ο συνδυασμός «ρομάντζο- αλληγορία- επιστήμη- μαγεία» δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχής, παραπέμποντας σε ένα νεφελώδες συνονθύλευμα με ασαφή αφετηρία και ασαφή έκβαση, μέσα στο οποίο μπερδεύτηκαν «ονειρικά» πολλά και ετερόκλητα χωρίς κατανοητή σύνδεση… όπου επιπλέον οι εμβόλιμες επιστημονικές αναφορές περί αστρονομίας σε ένα λυρικό συγγραφικό κλίμα, έμοιαζαν ξένο- ανοίκειο σώμα που αφενός «αποσυντόνιζε» την ατμόσφαιρα κι αφετέρου κούραζε με την έλλειψη ενδιαφέροντος… Είναι γεγονός ότι έμειναν αρκετά νοητικά κενά από μια αλληγορία θολή σε πολλά σημεία, παρότι αναγνωρίζουμε την έντιμη πρόθεση για μια πρωτότυπη προσέγγιση του έρωτα, το συγγραφικό εύρημα ενός απρόβλεπτου πάρτι, τον ποιητικό συμβολισμό του εγχειρήματος, που απλά κάπου χάθηκε στο δρόμο προς τα αστέρια…
Εν κατακλείδι (=) πρόκειται για ιδιαίτερη παράσταση με δυνατό σημείο την φροντισμένη ατμοσφαιρική της σκηνοθεσία, που αν το κείμενο ήταν πιο «συγκροτημένο» σε ύφος και περιεχόμενο, θα μιλούσαμε για ξεχωριστή θεατρική στιγμή…
Βαθμολογία:
6/10
.
-k-
ΣΟΦΟΥΛΗ
«The After Party» της Reina Har.

Η Κλερ, μια νεαρή ποιήτρια, ζει μια απλή ζωή σε μια μικρή κωμόπολη στις ΗΠΑ. Περνά τα βράδια της δίπλα στον παλιό πέτρινο τοίχο αναπολώντας τον παιδικό της έρωτα, τον Ντέβον και διαβάζοντας το βιβλίο για τα άστρα που της είχε δώσει πριν πεθάνει. Ζει την ανάμνηση της τελευταίας τους συνάντησης ξανά και ξανά και μέσα από αυτή ανακαλύπτει το σύμπαν.
Σκηνοθεσία: Χάρης Θώμος.
Ερμηνεύουν: Γεωργία Ποντσουκτσή, Σωτήρης Γιαννάκιρης, Θεοχάρης Μπαϊρακταρίδης, Αδριανός Φριλίγγος, Ειρήνη Παναγιώτα Φωτιάδου.
Ημερες και ώρες παραστάσεων: Δευτερότριτα 12,13, 19, 20 Δεκεμβρίου στις 21:00
.
-Κ-
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν έως 14/05/2023 στην Θεσσαλονίκη, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2023
.
Δείτε & αυτά:
–Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
–Οι νέες ταινίες της εβδομάδας και σε ποιες αίθουσες προβάλλονται, κλικ εδώ.
.
–Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.