Είδε και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.

Ίσως μία από τις πιο διαφημισμένες παραστάσεις του ΚΘΒΕ είναι η «Πράγα» του Χαβιέρ δε Διός.
.
Η παράσταση πραγματεύεται διάφορους προβληματισμούς που ταλανίζουν τα ζευγάρια ανεξαρτήτου φύλου, ηλικίας και σεξουαλικών επιλογών. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από δύο γκέι ήρωες και την κολλητή τους φίλη και επικεντρώνεται στην ανάγκη του ενός εκ των δύο ανδρών να αποκτήσει το δικό του παιδί. Η ιστορία μπλέκεται περισσότερο, όταν αποφασίζει ο ίδιος και η φίλη του να κάνουν το δικό τους παιδί, με τον σύντροφό του να προβάλλει σοβαρές αντιρρήσεις.

Στα θετικά στοιχεία (+) της παράστασης θα εντάσσαμε αρχικά το «ζεστό» σκηνικό της Νεφέλης Μυρτίδη στο εξίσου «ζεστό» και φιλόξενο φουαγιέ της ΕΜΣ. Ο χώρος με τις περιορισμένες θέσεις και την κυκλική σύνθεση έφερε πιο κοντά τους θεατές με τους πρωταγωνιστές, ενώ το σκηνικό θύμιζε το σαλόνι ενός σπιτιού.

Εξίσου ιδιαίτεροι ήταν και οι φωτισμοί της Ζωής Μολυβδά Φαμέλη, οι οποίοι δημιούργησαν ένα πλούσιο οπτικά θέαμα, προσφέροντας όμορφες εναλλαγές με διαβαθμίσεις.
Η μουσική του Σπύρου Παρασκευάκου αποτέλεσε ένα εξίσου άρρηκτο στοιχείο της σκηνοθεσίας, η οποία είχε το εύρημα της παράλληλης παρουσίασης μίας ραδιοφωνικής εκπομπής. Βέβαια για να είμαστε ειλικρινής, κάπου αυτό το σημείο φάνηκε να «ξεχειλώνει» με αποκορύφωμα την απομάκρυνση των πρωταγωνιστών στο μπαλκόνι για ελάχιστα λεπτά με τον ήχο να μας ενημερώνει για προσεχή παράσταση του ΚΘΒΕ… (μπορεί να το λες και έξυπνο, αλλά…)

Οι πρωταγωνιστές αποτέλεσαν ένα σύνολο, το οποίο έμοιαζε κάπως αποξενωμένο. Ήταν φανερή η έλλειψη της χημείας μεταξύ τους, όμως τις εντυπώσεις τράβηξε η Λουκία Βασιλείου, στο ρόλο της Σουζάνας, η οποία διαχειρίστηκε με μαεστρία τις εναλλαγές του ρόλου της, ισορροπώντας στο κωμικό και δραματικό στοιχείο.
Ο Γιάννης Τομάζος, στον ρόλο του Μπένι, κατάφερε να τον αποδώσει επιτυχώς χωρίς να τον κάνει καρικατούρα, αλλά αντίθετα προσθέτοντάς του υπόσταση και τσαχπινιά.

Ως προς τα αρνητικά στοιχεία (–) της παράστασης, ήταν φανερό, πως «Πράγα» αποτέλεσε ένα εξαιρετικά φλύαρο κείμενο σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, που επεδίωξε να τα πει όλα. Η έναρξη, αλλά και η διαφήμιση, φάνηκε να γεννούν προσδοκίες για ένα πιο ρηξικέλευθο κείμενο που θα έθιγε αρκετά ζητήματα των ομόφυλων ζευγαριών, καθιστώντας τα πιο προσιτά στο κοινό, και περνώντας καίρια μηνύματα. Δυστυχώς η προσπάθεια αυτή έπεσε στο κενό. Επεδίωξε να μιλήσει για τις ανθρώπινες σχέσεις, να προβάλλει τη συμβίωση ανάμεσα σε δύο άντρες, να κάνει λόγο για την τεκνοθεσία ή τη γέννηση ενός παιδιού με παρένθετη μητέρα, αλλά στο τέλος να μπλέξει όλους τους ήρωες σε ένα ερωτικό -από το πουθενά- τρίγωνο με την πρωταγωνίστρια. Τελικά κατέληξε στο να μην πει τίποτα απολύτως ολοκληρωμένα, αλλά να γίνει μία «σούπα» με όλα μέσα.
Ο Χρήστος Μαστρογιαννίδης, στον ρόλο του Χάρη δεν φάνηκε καθόλου πειστικός σε αρκετά μέρη, με κάποια σημεία υπερβολής να στερούν μία πιο καθαρή απόδοση του ρόλου του και κυρίως σαν ξένος, με το έτερον ήμισυ. Στατικός, άχαρος, αδιάφορος, ακατάλληλος.

Δυστυχώς και η σκηνοθεσία του Θέμη Θεοχάρογλου κινήθηκε σε άκρως συμβατικά επίπεδα (και σε λάθος μέρη, παγιδευμένο το σαλονάκι για τους θεατές) και δεν κατάφερε να ξεφύγει από κλισέ, στερεότυπα και ανούσια τσιτάτα, με αποκορύφωμα την τελευταία σκηνή του μονολόγου της πρωταγωνίστριας με ανιαρό περιεχόμενο και μακρά και βασανιστική διάρκεια. Δεν έλειψε το δεικτικό ύφος, που ενέτεινε ακόμα περισσότερο το χάσμα με τους θεατές, με τα διαρκή πηγαινέλα των πρωταγωνιστών να κουράζουν.

Συνολικά (=), θα λέγαμε, πως η παράσταση παρά τις αρχικές προσδοκίες δεν κατάφερε να τραβήξει τις εντυπώσεις μας. Η αρχή όλων, το κείμενο, είχε ένα περιεχόμενο, που προκαλούσε σύγχυση, χωρίς να αξιοποιεί τις δυνατότητες ανάπτυξης που είχε. Επίσης, η σκηνοθεσία δεν «διόρθωσε» τα τρωτά σημεία του κειμένου, αλλά μάλλον τα ενέτεινε με πολλαπλές τετριμμένες επιλογές. Δυστυχώς, τα πολύ όμορφα δευτερεύοντα στοιχεία στάθηκαν μετέωρα και αμήχανα.
Βαθμολογία:
4,6/10
-k-
ΦΟΥΑΓΙΕ ΕΜΣ
«Πράγα» του Χαβιέρ δε Διός.
Δραμεντί.
Είδαμε, βαθμολογήσαμε με .. και σχολιάζουμε εδώ

Ο Μπένι και ο Χάρης, ένα ζευγάρι που διανύει ήδη τα είκοσι χρόνια σχέσης, ετοιμάζουν ένα δείπνο για να υποδεχτούν τη Σουζάνα, την αγαπημένη τους φίλη από το παρελθόν, που επέστρεψε στη Μαδρίτη μετά από καιρό. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της, ξετυλίγονται μνήμες, εκφράζονται, επιθυμίες, αποκαλύπτονται αλήθειες και μυστικά, που κλονίζουν τις σχέσεις των τριών φίλων.
…..
Σκηνοθεσία: Θέμης Θεοχάρογλου.
Ερμηνεύουν: Λουκία Βασιλείου, Χρήστος Μαστρογιαννίδης, Γιάννης Τομάζος.
Ημερες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00, Πέμπτη-Παρασκευή: 21:00, Σάββατο: 18:00 & 21:00, Κυριακή: 19:00.
.
.
-Κ-

Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν έως 14/05/2023 στην Θεσσαλονίκη, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2023
.
Δείτε & αυτά:
–Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
–Οι νέες ταινίες της εβδομάδας και σε ποιες αίθουσες προβάλλονται, κλικ εδώ.
.
–Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.