2496
ΟΡΘΙΟΙ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΗΝ «ΠΟΡΝΗ ΑΠΟ ΠΑΝΩ» ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΡΕΠΟΥΜΕ: MHN ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ
Είναι τέτοιος ο ενθουσιασμός μας από την παράσταση «Η πόρνη από πάνω» του Αντώνη Τσιπιανίτη με την Κατερίνα Διδασκάλου που είδαμε χθες βράδυ στο θέατρο Βρετάνια ώστε παραθέτουμε μικρή σημείωση/συμπλήρωση και εν συνεχεία αναλυτική κριτική της Κουλτουρόσουπας [που είχε δημοσιευτεί το 2012], με την προτροπή: Μην το χάσετε !
.
Η αναμέτρηση της με το δύσκολο είδος του μονολόγου, στέφθηκε με επιτυχία/έμπνευση, σε μια παράσταση που μετράει ήδη τέσσερα χρόνια επί σκηνής και επιστρέφει ξανά στην καρδιά της πρωτεύουσας.
.
Τέτοια οικονομία τέχνης, τέτοιο ολιστικό τέμπο υποκριτικής και τέτοια σύμπλευση συντελεστών στο θεατρικό σανίδι μόνο ως ευτυχής στιγμή μπορεί να χαρακτηρισθεί και ναι είναι ένα πραγματικό διαμαντάκι !
.
Στην εξαντλητική του ανάλυση, το μεδούλι της παραστάσεως είναι η στερεότυπη/στεγνή σχέση δύο ανθρώπων εντελώς αντιθετικών μεταξύ τους καθώς και η εξαιρετική θεατρική φροϋδική αποτύπωση της έννοιας του Υπερεγώ της ηρωίδας -των κεντημένων δηλαδή γονικών «πρέπει» που μας βασανίζουν παιδιόθεν (κείμενο).
.
Και φανταστείτε μόνο τούτο, την αντίθεση να σας αφηγείται ο ερωτισμός της Κατερίνας Διδασκάλου, τα πρέπει από τα οποία οφείλεται να απαλλαχτείτε !
Μην το χάσετε !
.
Και αυτή είναι η γνώμη μας για την παράσταση που είδαμε τότε.. [ΜΑΙΟΣ 2012].
Από πού να αρχίσεις και που να τελειώσεις, με αυτό που ζήσαμε χθες βράδυ βλέποντας την παράσταση «Η ΠΟΡΝΗ ΑΠΟ ΠΑΝΩ» του Αντώνη Τσιπιανίτη με την Κατερίνα Διδασκάλου στον κεντρικό ρόλο. Πρόκειται για ένα θεατρικό διαμαντάκι που δεν πρέπει να χάσετε για κανένα λόγο και εξηγούμε [με λίγα λόγια] περί τίνος πρόκειται.
.
Και η ιστορία με δυό λόγια λέει : Όταν η Ερατώ παντρεμένη πάει στην Αθήνα από την Πρέβεζα, ευελπιστεί να αφήσει πίσω μνήμες, συνήθειες και «κανόνες» μιας συντηρητικής εποχής και θα «γιάνει» μόνο όταν λυτρωθεί από τους προσωπικούς της δυνάστες…
.
Και τα πολλά καλά [+] της παράστασης είναι…
Το συναρπαστικό κείμενο του Αντώνη Τσιπιανίτη.
Πραγματικό κομψοτέχνημα. Γλυκό, ανθρώπινο, αληθινό, συναισθηματικό, πονεσιάρικο, οργιστικό, σημερινό… Χωρίς υπερβολές, στο απόλυτο μέτρο της καθημερινότητας, βγάζει όλο αυτό τον θυμό της ελληνικής συνήθειας και βολέματος πάνω σε μια γυναίκα που ασφυκτιά με τον ίδιο της τον εαυτό, χωρίς να αντιδρά.
Στις επιλογές, μα πρώτα απ όλα, στην καταραμένη μοίρα της.
Με απλές καθαρές [λαϊκές] λέξεις, κουβέντες και έννοιες, χωρίς να φορτώνεται λεπτό, από το κρύο στη ζέστη, από το δράμα στην κωμωδία, αναδεικνύει στο μέγιστο, την υπόγεια δύναμη και το μεγαλείο αυτού του κειμένου.
Ένα ανάγνωσμα που πίνετε μονορούφι και σε αφήνει άφωνο να βλέπεις εικόνες μπροστά σου, είσαι δεν είσαι από την επαρχία, είσαι δεν είσαι ξιπασμένος…
Λιτό, κατανοητό, ανθρώπινο, λυτρωτικό.
Σε συνεπαίρνει από το πρώτο 10λεπτο.
Μπράβο και πάλι μπράβο του.
.
Η υπέροχη ερμηνεία της Κατερίνας Διδασκάλου.
Δεν την ξαναείδαμε στη σκηνή, μας ήταν αγαπητή και συμπαθής, αλλά ως εκεί. Είναι η αποκάλυψη στο τέλος της θεατρικής σαιζόν και κρίμα που οι παραστάσεις δόθηκαν τόσο αργά, πριν τα δικά μας KULTUROβραβεία, διότι ένα από αυτά, σίγουρα είχε στο τσεπάκι της.
Είναι μια ερμηνεία τόσο, μα τόσο απλή, μα τόσο γεμάτη, τόσο πλούσια που σε καθηλώνει.
Εξιστορεί και βλέπεις μεταμορφωμένες ζωντανές εικόνες δίπλα της. Εχει μια ηρεμία στην έκφραση, ένα πόνο αλλά και μια αγανάκτηση. Απίστευτες εναλλαγές χαρακτήρων, προσώπων, ανθρώπων και επιστρέφει ταυτοχρόνως στην αφέλεια της ηρωίδας της.
Στη ζωή της, στην οικογένεια, στους γείτονες που την τυραννούν γλυκά, στους «έρωτες» της, στις λαχτάρες που προσμένει…θα ρθουν, δεν θα ρθουν…
Μα πάνω απ’ όλα, έχει κουράγιο και δύναμη να αντέχει τα βάσανα της ζωής με ένα καραμπινάτο χιουμοράκι που αγαλλιάζει την ψυχή σου. Δεν την πονάς απαραίτητα, δεν σε στεναχωρεί, αλλά την καταλαβαίνεις, την νιώθεις…
Υπάρχει και γι αυτήν Θεός…
Όλα αυτά, [και λίγα λέμε], είναι η ερμηνεία αυτής της πρωταγωνίστριας και ένα δώρο σε αυτήν και στο θεατρόφιλο κοινό.
Μπράβο, μπράβο και πάλι μπράβο της…
.
Η αξία των μονολόγων.
Η θέση μας για αυτού του είδους θεάτρου είναι γνωστή, αλλά με αυτή την παράσταση θα καταλάβατε και την αξία τους. Προτάσσει καθαρό λόγο, πρόσωπα, χαρακτήρες, καταστάσεις, ερμηνεία, ζωντάνια. Όλα αυτά, την κάνουν μια εξαιρετική θεατρική παράσταση μονολόγου.
.
Επιπλέον…
Οι λίγες μουσικές που ακούγονται και δένουν αρμονικά…
Η επίσης λιτή σκηνοθεσία που κινεί την ηρωίδα από ένα σημείο στο άλλο ευλαβικά…
Το φως που την λούζει όταν μιλά στα «φαντάσματα» της…
Τα θυμιατά που λιβανίζει συνεχώς και με νόημα…
Τα απαραίτητα σκηνικά και αξεσουάρ που συμπληρώνουν βίο και πολιτεία…
Η «όμορφη» αποκάλυψη του τέλους…
και η λύτρωση, αλλά και σε αυτή την περίπτωση δεν είμαστε σίγουροι ότι θα αλλάξει την δημόσια εικόνα της…
Ακόμα και τα 80 λεπτά που διαρκεί, μας φάνηκαν «τίποτα», μπροστά σε αυτό που ζήσαμε…
.
Εν ολίγοις[=]
Μη χάσετε αυτό το διαμαντάκι.
.
Βαθμολογία
7,5 στα 10.
“Η πόρνη απο πάνω”
του Αντώνη Τσιπιανίτη
ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΕΤΑΝΙΑ Πανεπιστημίου 7 τηλ. 2103221579
Κάθε Δευτέρα 7.00μμ & Τρίτη 9.00μμ
Εισιτήρια στα καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ και στο www.tickethour.gr.
Γενική είσοδος 12 ευρώ
‘Ανεργοι-Φοιτητές 10 ευρώ
Φωτογραφικό υλικό



