ΟΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ: ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΟΣΟΥΠΑ ΣΤΙΣ «ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ» ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ.
Λογικά σε αυτή τη θέση, θα υπήρχε η θεατρική γνώμη για την παράσταση, ΟΜΩΣ…
Έχω σαφώς πλήρη επίγνωση του τίτλου και των σκληρών χαρακτηρισμών, που ωστόσο θα αιτιολογήσω, θέτοντας ενυπόγραφα την κατάθεση όσων βίωσα – και την ψυχική μου υγεία- στην κρίση των αναγνωστών και αναλαμβάνοντας πλήρως την ευθύνη των γραφομένων μου. Χωρίς περιττούς προλόγους, δίνω αυτούσιο το ιστορικό της υπόθεσης που αφορά στην παρακολούθηση της τελευταίας παράστασης «Σουζάννα» του Γιον Φόσσε από την ομάδα «ΑΠΟΦΑΣΗ» στο θέατρο Μ. Μερκούρη, το Σάββατο 14/2. Η οποία κλείνει τον εξαιρετικό θεσμό «Θεατρικές Πρεμιέρες», διοργανωμένο από τον Δήμο Καλαμαριάς, με μια σειρά τεσσάρων παραστάσεων. Δύο εκ των οποίων ήδη παρακολούθησα ως συντάκτρια μέσω πρόσκλησης και κάλυψα δημοσιογραφικά, έχοντας ευτυχήσει ΚΑΙ στις δύο να δω υπέροχο θέατρο και φυσικά απέδωσα δίκαια τα εύσημα.
Μέσω τη ίδιας οδού, δηλαδή τηλεφωνική επικοινωνία με το Γραφείο Τύπου του Δήμου, μου παραχωρήθηκε ευγενέστατα πρόσκληση και της τελευταίας αυτής παράστασης, την οποία θα κάλυπτα επίσης για το σάιτ της Κουλτουρόσουπας, γνωστό για την «αδυναμία» του και πλήρη στήριξη και προβολή που παρέχει στον θεατρικό τομέα. Συμπτωματικά δε, η συγκεκριμένη πρόσκληση επιβεβαιώθηκε δύο φορές, με τελευταία την Παρασκευή 13/2. Πηγαίνοντας όμως στο ταμείο, ένας κύριος με τρόπο κάθετο και αυστηρό με ενημερώνει ότι η συγκεκριμένη ομάδα λόγω «πολιτικής θέσης» ΔΕΝ παραχωρεί ΚΑΜΙΑ πρόσκληση και με παραπέμπει σε σχετική γραπτή ανακοίνωση, τοιχοκολλημένη στην πλάτη του ταμείου, με ξεκάθαρη πρόθεση να ξεμπερδέψει…
Τον ενημερώνω υπομονετικά για όλα τα σχετικά – για να μη μακρηγορώ – όμως… ΟΧΙ μόνο είναι ανένδοτος, ΟΧΙ μόνο επιμένει ότι σε ΚΑΜΙΑ παράσταστη των «Θεατρικών Πρεμιέρων» ΔΕΝ έχει δοθεί πρόσκληση, ΟΧΙ μόνο αρνείται ότι γνωρίζει την υπεύθυνη του γραφείου τύπου του Δήμου Καλαμαριάς, «Δεν ξέρω καμία κυρία τάδε και δεν με ενδιαφέρει!»… αλλά επιδεικνύει πρωτοφανή αγένεια, αδιαλλαξία και επιλεκτική… κώφωση, αρνούμενος πεισματικά να ακούσει όσα του εξηγώ, με μοναδικό και σταθερό επιχείρημα την αναρτημένη ταμπέλα, που προφανώς κατά τη γνώμη του όφειλα να έχω επισκεφθεί τον χώρο και να γνώριζα εκ των προτέρων! 10 λεπτά πριν την έναρξη, με (ευτυχώς) άδειο τον χώρο του ταμείου και μόνο μία κυρία δίπλα μου με «πρόσκληση» επίσης, να βιώνει την ίδια απαράδεκτη αντιμετώπιση, πλήρως απαξιωτική, με πλήρη αδιαφορία σε όσα λογικά ισχυριζόμαστε.
Καλώ στο κινητό την υπεύθυνη μέσω της οποίας έκλεισα προκειμένου να ενημερωθώ και την ακούω καταστενοχωρημένη να ζητά χίλιες φορές συγγνώμη και να λέει ότι ο σκηνοθέτης, κατά παράβαση της «πολιτικής θέσης», δέχτηκε να παραχωρήσει μόνο δύο προσκλήσεις σε Μέσα, που όμως στη συνέχεια αναίρεσε και σε επαφή μαζί του… απλά κλείνει τα τηλέφωνα! Στο μεταξύ οι φωνές στο ταμείο με την άλλη «τυχερή» κυρία που ήρθε από Σταυρούπολη για την παράσταση, εντείνονται με αποτέλεσμα να εμφανιστεί… ορμητικός ο σκηνοθέτης Θάνος Μπουλουγράς! Κλείνοντας το τηλέφωνο, τον βλέπω να στρέφεται επιθετικά εναντίον μου, να τεντώνει απειλητικά το χέρι και με ύφος άγριο – φοβιστικό στα όρια του τραμπουκισμού να μου φωνάζει: «Βγάλατε κυρία μου εισιτήριο για την παράσταση; ΕΔΩ, δεν έχει τζάμπα προσκλήσεις, τέρμα! ‘Εχουμε έξοδα, ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ;» Σοκαρισμένη του απαντώ ότι κατ’΄αρχήν εγώ σέβομαι τον ίδιο και τον θεατρικό χώρο που εκπροσωπεί και απορώ γιατί εκείνος μου μιλά έτσι χωρίς να έχει καν προηγηθεί οποιαδήποτε στιχομυθία μεταξύ μας! «Αν σέβεστε, ΠΡΕΠΕΙ να βγάλετε εισιτήριο, όχι τζάμπα!» απαντά αποστομωτικά στον ίδιο άγριο τόνο με τα μάτια να πετούν σπίθες… τόσο που κάποια στιγμή φοβήθηκα πραγματικά! Τόλμησα όμως να του πώ με ψυχραιμία ότι προφανώς το θέμα δεν είναι οικονομικό για τα 10 ευρώ, αλλά ηθικό/ δεοντολογικό που αγγίζει την κοροϊδία! «ΠΟΙΑ κοροϊδία; Εγώ προσκλήσεις ΔΕΝ έχω δώσει ΠΟΤΕ! Ή πληρώνετε ή φεύγετε!» ήταν η τελευταία κουβέντα πριν μου γυρίσει προσβλητικά την πλάτη και εξαφανιστεί… Και δεν πρόλαβα να του πω ότι έχοντας ΔΙΑΛΥΣΕΙ την ψυχολογία μου, ακόμη κι αν ήθελα ή μπορούσα να πληρώσω, μου ήταν πια ΑΔΥΝΑΤΟ να παρακολουθήσω την παράσταση και πολύ περισσσότερο να γράψω αντικειμενικά γι αυτήν!
Και επειδή… στο μεν ταμείο η «κώφωση» και ανεκδιήγητη απαξίωση- αδιαφορία με έκανε να ακούγομαι ως γραφική «φωνή βοώντος εν τη ερήμω» και επειδή ο σκηνοθέτης με την σκαιώδη, ανεξήγητα επιθετική- προσβλητική συμπεριφορά μου γύρισε μεγαλοπρεπώς τα νώτα… νιώθω την ανάγκη να καταθέσω δημόσια το πρωτοφανές συμβάν και να ξεκαθαρίσω τα πράγματα προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Είναι προφανώς ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ κάθε θεατρικού σχήματος να ορίζει το ίδιο την πολιτική των εισιτηρίων, για λόγους εντελώς ΣΕΒΑΣΤΟΥΣ, όποιοι κι αν είναι αυτοί!!! Έχει ΚΑΘΕ δικαίωμα να επιλέγει και να επικαλείται όποια «πολιτική θέση» επιθυμεί… αρκεί αυτή να μη μεταφράζεται σε ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ, διότι κανείς:
.
– ΔΕΝ έχει δικαίωμα να με ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ, «χαρακτηρίζοντάς» με απαξιωτικά τζαμπατζή, κάνοντάς με να νιώθω επαίτης, φέρνοντάς με σε εξαιρετικά άβολη θέση για χρήματα που πιθανόν να μην έχω επάνω μου… γιατί απλά δέχτηκα – χωρίς να πιέσω ποτέ κανέναν- μια πρόσκληση και μάλιστα όχι για απλή ψυχαγωγία ως θεατής, αλλά για επαγγελματική κάλυψη του γεγονότος ως θεατρική συντάκτρια.
.

– Δεν έχει δικαίωμα να με ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ως θεατή, όταν, είτε πληρωμένα είτε μέσω πρόσκλησης, ΕΠΕΛΕΞΑ να τιμήσω τον ίδιο και την παράστασή του, μεταξύ πολλών σχετικών προσκλήσεων που απέρριψα, επειδή προσωπικά ως δημότης επιλέγω συνειδητά να στηρίζω τις αξιέπαινες πολιτιστικές δράσεις του Δήμου. Και επιπλέον κάποιοι, όπως η συμπάσχουσα κυρία, διήνυσαν μια τεράστια απόσταση για τη συγκεκριμένη, τιμητική ΕΠΙΛΟΓΗ.
.

– ΔΕΝ έχει δικαίωμα να με ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ σε ανθρώπινο επίπεδο, φερόμενος με πρωτοφανή αγένεια και επιθετικότητα απέναντι σε κάποιον που ουδόλως τον προκάλεσε, μόνο και μόνο επειδή δέχτηκε από τρίτους, χωρίς να γνωρίζει το παραμικρό περί «πολιτικής θέσης», μια πρόσκληση – κόκκινο πανί για την… ιδεολογία του!

.
– ΔΕΝ έχει δικαίωμα να ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ τον επίσημο φορέα που γενναιόδωρα τον φιλοξενεί και εν προκειμένω το Δήμο Καλαμαριάς. Εκθέτοντας ανεπίτρεπτα τους ανθρώπους που μοχθούν για την υλοποίηση και προβολή ενός τόσο σημαντικού θεσμού, απαξιώνοντάς τους και δηλώνοντας υποτιμητικά «Δεν ξέρω την κυρία… Δεν με ενδιαφέρει!» και δείχνοντας μια στάση, επικοινωνιακά κατάπτυστη!
.

– ΔΕΝ έχει τέλος δικαίωμα να ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ τον ίδιο τον πολιτισμό, μέσα σε ένα χώρο κατ’ εξοχήν πολιτιστικό και ισχυριζόμενος ότι αποτελεί κομμάτι του! Πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος της αξιοσέβαστης θεατρικής τέχνης να κατεβαίνει τόσα σκαλοπάτια χαμηλά; Ποια είδους παιδεία υπαγορεύει τον τραμπουκισμό τού «ή πληρώνεις ή φεύγεις»; Ποιο ήθος, ενός καλλιτέχνη που υποτίθεται το διδάσκει και το ποιεί, οδηγεί σε τόσο υποτιμητική αντιμετώπιση του θεατή του;
–

Κύρε Μπουλουγρά, παραβλέπω τις προσβολές ΟΛΩΝ που με καταρράκωσαν ψυχικά, ενώ θα μπορούσε κάλλιστα οποιοσδήποτε εκπρόσωπος της ομάδας να με πληροφορήσει ευγενικά για την πολιτική σας την οποία φυσικά αγνοούσα και σέβομαι, να μου εκφράσει έστω τυπικά τη λύπη του για την παρεξήγηση της οποίας υπήρξα θύμα και αν είχα τη δυνατότητα και διάθεση εκείνη τη στιγμή θα έβγαζα χωρίς το παραμικρό σχόλιο το εισιτήριό μου. Τόσο απλά κι ανθρώπινα! Αυτό όμως που βίωσα, ομολογώ ειλικρινά, ότι με έκανε να ντραπώ για λογαριασμό σας!!! Προσβάλατε ανεπίτρεπτα τον εαυτό σας, τη δουλειά σας, την ομάδα σας, τη θεατρική τέχνη, τον φορέα που σας φιλοξενεί… Και μπροστά σ΄αυτά, η προσβολή ενός απλού θεατή είναι το λιγότερο.
.

Εύχομαι κάποια στιγμή, εντρυφώντας στις βαθυστόχαστες μελέτες περί «ποίησης ήθους» ενός ηθο-ποιού, να ανακαλύψετε τον χαμένο, ανθρώπινο ΣΕΒΑΣΜΟ, ως κυρίαρχη αξία ήθους… Και μακάρι να το κάνετε γρήγορα γιατί η περίπτωσή σας είναι επείγουσα για το κύρος του πολιτισμού!
Φωτογραφικό υλικό