.
Από μια μέτρια χρονιά που δεν πρόσφερε «μεγάλες» παραστάσεις στο θεατρόφιλο κοινό της Θεσσαλονίκης, ελάχιστες ήταν οι παραστάσεις με την ένδειξη «μη χάσεις», ωστόσο αρκετές άξιζαν την προσοχή μας.
Αυτές λοιπόν είναι οι καλύτερες θεατρικές παραστάσεις του 2017 σύμφωνα με το Kulturosupa.gr…
Συγχαρητήρια σε όλους.
Με αξιολογική σειρά
«Ο ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ ΤΟΥ ΊΝΙΣΜΟΡ» του Μάρτιν Μακ Ντόνα.
Σκηνοθέτησε ο Σπύρος Αθηναίου.

Για την ιδιοφυή σύλληψη της συγγραφικής ιδέας, την απρόβλεπτη πλοκή, τον ακραίο, ωμό ρεαλισμό, που αναδείχθηκαν ιδανικά με εξαιρετική σκηνοθεσία και θαυμάσιες ερμηνείες. Σπουδαία παράσταση με τα όλα της. Αθηναίου είσαι μεγάλος!
-Η παράσταση στα 7α θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης ήταν υποψήφια σε 10 κατηγορίες, κατακτώντας 5: Καλύτερου Ερμηνευτικού Συνόλου, Καλύτερου Δεύτερου Γυναικείου ρόλου (Νατάσα Αραμπατζή), Καλύτερου Τοπικού θιάσου, Β’ Βραβείο Κοινού 2017, Καλύτερων Σκηνικών (Αναστασία Διατσίδου, Ανδρέας Αθηναίου, Αντώνης Καπουσούζης, Βαλεντίνα Μπουζάλα, Κωνσταντίνος Παυλίδης, Μαρία Αρβανίτη).
-Είδαμε μέσα Μαρτίου στο Vis Motrix, βαθμολογήσαμε με 7,5 και σχολιάζουμε αναλυτικά ΕΔΩ
«ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ Η ΜΠΕΗΜΠΙ ΤΖΕΙΝ;» του Χένρι Φάρελ.
Σκηνοθέτησε ο Απόλλωνας Παπαθεοχάρης.

Η αντιζηλία, η εμμονή στο παρελθόν με τη μορφή του απωθημένου, η άρνηση της πραγματικότητας, η προσκόλληση στην παιδική ηλικία, η μη-υγιής σχέση παιδιού-γονέα με τη μορφή ενός οιδιπόδειου συμπλέγματος, η άρρωστη φύση που γεννιέται στον άνθρωπο, αποδόθηκαν θεσπέσια μέσα από ένα εξαιρετικό σύνολο χιτσκοκικών προδιαγραφών: σκηνοθεσία, ερμηνείες, μουσική, φώτα και σκηνικών.
-Είδαμε τέλη Σεπτέμβρη στο θέατρο Εγνατία, βαθμολογήσαμε με 7,5 και σχολιάζουμε αναλυτικά ΕΔΩ
«Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ» της Γιασμίνα Ρεζά.
Σκηνοθέτησε ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης.

Οι χαρακτήρες, οι λεπτομέρειες στα συμβάντα, ο ακριβής χρόνος και η κλιμάκωση σε συνδυασμό με το καυστικό χιούμορ αναδεικνύουν ένα έργο που ενώ «πονάει», το απολαμβάνεις σαδομαζοχιστικά έως το τελευταίο λεπτό. Υπέροχη παράσταση του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, ερμηνευμένη συναρπαστικά/σαγηνευτικά από τέσσερις σπουδαίους ηθοποιούς του ελληνικού θεάτρου.
– Η παράσταση στα 7α θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης ήταν υποψήφια σε 7 κατηγορίες: Καλύτερη παράσταση της χρονιάς, Σκηνοθεσία (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης), Α’ Ανδρικού ρόλου (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης), Α’ Ανδρικού ρόλου (Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος), Α΄ Γυναικείου ρόλου (Στεφανία Γουλιώτη), Ερμηνευτικού συνόλου, Σκηνικά (Αθανασία Σμαραγδή).
-Είδαμε τέλη Απριλίου στο θέατρο Αριστοτέλειον βαθμολογήσαμε με 7άρι και σχολιάζουμε αναλυτικά ΕΔΩ
«ΤΑΡΤΟΥΦΟΣ Η ΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ» του Μολιέρου.
Σκηνοθέτησαν: Αιμίλιος Χειλάκης και Μανώλης Δούνιας.

Η ευρηματική και γκροτέσκο σκηνοθεσία, και οι δυνατές ερμηνείες σε ένα καλλιτεχνικό όραμα που κατόρθωσε να παντρέψει το κλασικό με το σύγχρονο. Μας χάρισε στιγμές θεατρικής έκστασης.
.
– Η παράσταση στα 7α θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης ήταν υποψήφια σε 2 κατηγορίες: Σκηνικών (Κωνσταντίνος Ζαμάνης), Κοστουμιών (Κωνσταντίνος Ζαμάνης).
-Είδαμε τέλη του Μάρτη στο Μέγαρο, βαθμολογήσαμε με 7άρι και σχολιάζουμε αναλυτικά ΕΔΩ
«ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ» του Σάμουελ Μπέκετ.
Σκηνοθέτησε η Γλυκερία Καλαίτζή.

Ένας επιτυχημένος συνδυασμός που εστιάζει στο περιεχόμενο του κειμένου και με εξαιρετική αίσθηση ισορροπίας και λιτότητας αναδεικνύει την ουσία, ενισχύοντάς την με μικρά ευρηματικά στοιχεία, συμβολισμούς και αισθητική, χωρίς τίποτα περιττό ή υπερβολικό.
-Είδαμε μέσα Μαίου στο θέατρο Τ, βαθμολογήσαμε με 7άρι και σχολιάζουμε αναλυτικά ΕΔΩ
«ΜΑΚΜΠΕΤΤ» του Ευγένιου Ιονέσκο.
Σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου.

Θαυμάσια μυστηριακή ατμόσφαιρα με έντονη, σκοτεινή γοητεία παρακμής από ένα σύνολο 8 ηθοποιών άψογα δεμέν
.
– Η παράσταση στα 7α θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης ήταν υποψήφια σε 4 κατηγορίες: Καλύτερου τοπικού θιάσου (Δυιόσκουρος Φοίνιξ ), Νέου Προσώπου, (Μάριος Ζαρδαβάς), Κοστουμιών (Χαρλα Τσουβαλά), Φωτισμών (Ανέστης Ατακτίδης), κατέκτησε το τελευταίο.
-Είδαμε αρχές Μαρτίου στο θέατρο Σοφούλη, βαθμολογήσαμε με 7άρι και σχολιάζουμε αναλυτικά ΕΔΩ
«ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΓΟΥΝΑ» του Ντέιβιντ Άιβς.
Σκηνοθέτησε ο Κωνσταντίνος Αθυρίδης.

Ένα στοχαστικό, φιλοσοφημένο κείμενο για τις σχέσεις εξουσίας των δύο φύλων, μια ατμοσφαιρική σκηνοθεσία με «επικίνδυνες» ισορροπίες και δύο πειστικότατες ερμηνείες σε απρόβλεπτα «παιχνίδια ρόλων», ήταν ικανά να κρατήσουν το ενδιαφέρον σταθερά προσηλωμένο… τόσο στο γεμάτο ζωντάνια θέαμα, όσο και κυρίως στο ιδιαίτερο περιεχόμενο με τα αποκαλυπτικά νοήματα σε βάθος… Μπράβο Αθυρίδη.
– Η παράσταση στα 7α θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης ήταν υποψήφια στην κατηγορία Νέου προσώπου, βραβείο που κατέκτησε η Βανέσα Μπαρέ.
-Είδαμε μέσα Γενάρη στο θέατρο Αριστοτέλειον, βαθμολογήσαμε με 7άρι και σχολιάζουμε αναλυτικά ΕΔΩ
«Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ» του Αντουάν Ντε Σαιντ-Εξυπερύ.
Σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Μπογδάνος.

Μια ευφυέστατη αλληγορία που ανέδειξε με ρεαλισμό και σκοταδισμό το σήμερα της ανθρώπινης οντότητας παρουσιάζοντας μέσα από φαινομενικά “παιδικούς” ρόλους το τέρας της κατάθλιψης, της χαμηλής αυτοπεποίθησης, της οργασμικής ανάγκης για αποδοχή, του καπιταλισμού, της μεταφυσικής ανησυχίας, της προβολής σε μια ζωή υπολογιστών και την αγχωμένη ανάσα του ανθρώπου να προλάβει πάντα κάτι ξεχνώντας το πιο σημαντικό… Να ζήσει….
.
-Είδαμε τέλη Οκτωβρίου στο Μέγαρο, βαθμολογήσαμε με 7άρι και σχολιάζουμε αναλυτικά ΕΔΩ
«ΤΟ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΤΑΞΕΙΔΙΟΝ» του Γεωργίου Βιζυηνού.
Σκηνοθέτησε ο Δήμος Αβδελιώδης.

Απόλυτη σκηνική λιτότητα προκειμένου να αναδειχθεί η δύναμη του λόγου χωρίς ιδιαίτερους περισπασμούς ωστόσο πρόσθεσε εύστοχη κινησιολογία, σωματικότητα με στοιχεία παντομίμας, παιχνίδια με τους φωτισμούς και τη μουσική υπόκρουση, ενώ επένδυσε σε μεγάλο βαθμό στην εκφορά του λόγου. Και βέβαια μια μεγάλη ερμηνεία από την Ιωάννα Παππα.
-Είδαμε τέλη Ιουλίου στο θέατρο Κήπου, βαθμολογήσαμε με 7άρι και σχολιάζουμε αναλυτικά ΕΔΩ
«ΠΕΡΣΕΣ» του Αισχύλου.
Σκηνοθέτησε ο Άρης Μπινιάρης.

Μια νέα οπτική σε ένα αρχαίο κείμενο, υπερπηδώντας τη στατικότητα του έργου με την προσθήκη μουσικότητας. Η μουσική δραματουργία αποτέλεσε το σημείο κατατεθέν της παράστασης, διαμορφώνοντας μια σύνδεση θεατρικού και μουσικού δρώμενου χαρακτηρίζοντας το έργο του Αισχύλου με μια σύγχρονη και καινοτόμος καλλιτεχνική οπτική…
-Είδαμε τέλη Ιουλίου στο θέατρο Δάσους, βαθμολογήσαμε με 6,5 και σχολιάζουμε αναλυτικά ΕΔΩ
,
—————————-
Οι χειρότερες θεατρικές παραστάσεις του 2017 ΕΔΩ
————————————————
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 20/9/2017 έως 31/05/2018 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 8α Θεατρικά (Κουλτουρο) Βραβεία Θεσσαλονίκης 2018 που θα πραγματοποιηθούν πρώτο 15νθήμερο Ιουνίου 2018

==========================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
=========================
ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
===========================
Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης [σελίδα ανακοινώσεων] ΕΔΩ
Facebook page ΕΔΩ
==============================
Kάντε like στη σελίδα του Kulturosupa.gr στο facebook και ακολουθήστε μας στο twitter για να βλέπετε πρώτοι όλη την ροή πληροφοριών και να μαθαίνετε όλους τους νέους διαγωνισμούς προσκλήσεων
Φωτογραφικό υλικό