Είδε και σχολιάζει ο Γιώργος Μπαστουνάς.
.
«Ο βαφτιστικός της κυρίας» αποτελεί μία γαλλική φαρσοκωμωδία των Ενεκέν, Βεμπέρ και Ντε Γκορς, την οποία διασκεύασε και σκηνοθέτησε ο Χάρης Ρώμας, τοποθετώντας την δράση της στην Ελλάδα την περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων. Η παράσταση πραγματεύεται τις μπερδεμένες καταστάσεις, που δημιουργούνται, όταν ο παρουσιαζόμενος ως βαφτιστικός έρχεται από το μέτωπο για να συναντήσει τη νονά του.
Αρχικά, και στα μπόλικα αρνητικά (-), εκκινώντας από το σκηνικό της παράστασης παρατηρήσαμε ένα λιτό και χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον σκηνικό, που αναπαριστά την αυλή ενός σπιτιού. Η όλη σκηνογραφία φάνηκε αδύνατη να αποδώσει την σπιρτάδα και την γρήγορη εναλλαγή, που απαιτεί η φαρσοκωμωδία. Από την ίδια μάλιστα εξέλιπαν τα στοιχεία της ανατροπής σε πλαίσιο πλοκής, καθόσον η διαδοχή χαρακτήρων και καταστάσεων ήταν άκρως αναμενόμενη, με αποτέλεσμα η ροή σε μερικά σημεία να κινείται σε εξαιρετικά αργά επίπεδα, καταλήγοντας σε ένα άνευρο φινάλε. Σε ανάλογα χαμηλά επίπεδα κινήθηκε και η ενδυματολογία.
Σεναριακά ιδωμένη η παράσταση δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει. Τα αστεία και οι κωμικές καταστάσεις ήταν κάπως παρατραβηγμένα και γνώριμα με παλαιότερα «τηλεοπτικά» κείμενα του κυρίου Ρώμα. Η παράσταση στο μεγαλύτερο μέρος της ήταν άκαμπτη, χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα, αλλά με ορισμένες υπερβολικές και μετέωρες ως προς την εξέλιξη κινήσεις, οι οποίες επιλέχθηκαν με προφανή σκοπό να εκβιάσουν το γέλιο. Το κοινό γελούσε σε αρκετά σημεία της παράστασης, άλλοτε με ευχαρίστηση και άλλοτε με διάχυτη αμηχανία.
Όσον αφορά τους ηθοποιούς, εκκινώντας από τον Χάρη Ρώμα, ο ίδιος φάνηκε σκηνοθετικά διαμορφωμένος σαν ένα κολάζ των προγενέστερων ρόλων, που έχει ερμηνεύσει, καταλήγοντας σε μανιέρα. Αρνητική εντύπωση προκάλεσε το πολύ έντονο γρέζι (στα όρια ρου προβληματικού) στη φωνή του και η αδυναμία του σε μερικά σημεία να ανεβάσει τόνους σε αυτήν.
.
.
Η Θεοφανία Παπαθωμά, στο ρόλο της νονάς, έμοιαζε ιδιαίτερα στατική, χωρίς να μπορεί να αποδώσει την εγρήγορση, που απαιτούσε ο ρόλος, με πολλές ατάκες της να επαναλαμβάνονται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο και ορισμένα σημεία του κειμένου να αποδίδονται υποτονικά. Δεν έπεισε ο λοιπός θίασος (Κατερίνα Τσάβαλου, Βαγγέλης Δουκουτσέλης, Αντώνης Καλομοιράκης και Εύη Κολιούλη), ο οποίος παρουσίασε διάχυτη υπερβολή στην αναπαράσταση των αντίστοιχων χαρακτήρων, με αποτέλεσμα πολλές φορές να παραληρεί, φωνάζοντας χωρίς αιτία και αφορμή.
Ιδιαίτερη αμηχανία προκάλεσε σκηνοθετικά το γεγονός, ότι οι ηθοποιοί καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης ήταν στραμμένοι προς το κοινό, ώστε ακόμα και αν έκαναν διάλογο μεταξύ τους να μην απευθύνονται ο ένας στον άλλον. Όμως, το αρνητικότερο σημείο στην παράσταση ήταν η προσπάθεια να υιοθετηθούν ορισμένα στοιχεία οπερέτας με δύο σημεία της παράστασης να περιλαμβάνουν τραγούδια, τα οποία ερμήνευσαν οι ηθοποιοί σε ένα εντελώς αποτυχημένο playback, που θύμισε μία ερασιτεχνική παράσταση στα σπάργανά της, προκαλώντας απορία στο γιατί διατήρησαν αυτό το ανούσιο κομμάτι. Τέλος, το δίδαγμα περί αγάπης, που συνόδευσε το ανέμπνευστο φινάλε ήταν αρκετά παρωχημένο.
Στα θετικά (+) στοιχεία της παράστασης ήταν οι πρωταγωνιστές Σωτήρης Καλυβάτσης και Όθωνας Μεταξάς, οι οποίοι αρκετά εναρμονισμένοι στο στυλ της φαρσοκωμωδίας κατάφεραν να εντυπωσιάσουν και να σώσουν την παράσταση.
Στο σύνολο (=) θα λέγαμε, ότι η παράσταση δεν κατάφερε να αποσπάσει θετικές εντυπώσεις, καθώς φάνηκε να μην είναι αρκετά δουλεμένη, με έλλειψη χημείας μεταξύ των ηθοποιών και ορισμένες ερμηνείες, που σίγουρα θα μας μείνουν… αξέχαστες (όχι απαραίτητα με την καλή έννοια).
Βαθμολογία:
3,6/10
.
-k-
.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ
«Ο ΒΑΦΤΙΣΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ» των Ενεκέν, Βεμπέρ και ντε Γκορς.
Ένας ζωηρός βαφτιστικός ερωτεύεται από φωτογραφία την όμορφη νονά του που έχει να τον δει από τότε που τον βάφτισε! Είναι όμως ο αληθινός βαφτιστικός ή κάποιος άλλος συμπολεμιστής του στο μέτωπο, που έχει βάλει στο μάτι την παντρεμένη γυναίκα; Τι θα πει ο άντρας της όταν τους πιάσει στα πράσα; Και ακόμη περισσότερο πώς θα δικαιολογηθούν στον αυστηρό συνταγματάρχη θείο όταν εκείνος μπουκάρει ξαφνικά, ανεμίζοντας με μανία την σημαία της ηθικής;
Σκηνοθεσία: Χάρης Ρώμας.
Ερμηνεύουν: Χάρης Ρώμας, Σωτήρης Καλυβάτσης, Θεοφανία Παπαθωμά, Κατερίνα Τσάβαλου, Βαγγέλης Δουκουτσέλης, Αντώνης Καλομοιράκης, Εύη Κολιούλη.
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:30 & 21:00, Κυριακή 19:30 (11 – 27 Οκτωβρίου).
.
.
Δείτε & αυτά:
/
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 15/5/2019 έως 14/05/2020 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 10α -επετειακά- Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020.
& αυτά:
–Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
–Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
–Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
–Κερδίστε προσκλήσεις – Βιβλία, κλικ εδώ.
Ακολουθήστε μας στα social media
Φωτογραφικό υλικό