976
Κάτι από Αγκάθα Κρίστι οι «Δέκα μικροί νέγροι» στο Θέατρο Αθήναιον. Είδαμε & Σχολιάζουμε…
Στο θεατρικό γίγνεσθαι τα έργα της Αγκάθας Κρίστι παρουσιάζουν έως σήμερα μεγάλο πάντα ενδιαφέρον, σχεδόν όσο και τα εκατομμύρια των πωλήσεων των βιβλίων της, ασχέτως αν έχουν γραφτεί το χίλια εννιακόσια τριάντα τόσο… Προκαλούν δε τόσο ενδιαφέρον που οι θεατρικές παραστάσεις συχνά αποτελούν μεγάλες καλλιτεχνικές, κυρίως εισπρακτικές επιτυχίες, ασχέτως αν ξέρεις την υπόθεση και ποιος είναι δολοφόνος…
Αυτό που κάνει με δυό λόγια γοητευτικά τα κείμενα της βασίλισσας του εγκλήματος, όπως έχει ονομαστεί, η Αγκάθα Κρίστι, είναι το μυστήριο, η λεπτομερής περιγραφή μέσω καταστάσεων των χαρακτήρων και η ανατροπή στο τέλος.
Στα καθ’ ημάς δεν παρουσιάζονται δυστυχώς τόσο συχνά έργα της και η άφιξη των «10 μικρών Νέγρων» στο θέατρο Αθήναιον», υπήρξε επιτακτική ανάγκη να παραβρεθούμε μόνο που η συγκεκριμένη παράσταση δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες του «μύθου» της.
Και η ιστορία μας τοποθετεί σε ένα ερημικό νησί, όπου 10 διαφορετικά πρόσωπα καλούνται στο σπίτι ενός πλουσίου και σταδιακά ένας, ένας εξαφανίζονται από προσώπου γης…
Και ξεκινώντας από τα αρνητικά (-), η σκηνοθεσία του Γιώργου Φρατζεσκάκη ήταν ο αδύναμος κρίκος όλης της παράστασης. Αδυνατούμε δε να καταλάβουμε πως μια δοκιμασμένη στην Αθήνα για δύο συναπτά έτη, δεν συμμαζεύτηκε, δεν σουλουπώθηκε, κυρίως δεν αντιλήφθηκε τα μέγα σφάλματα που ήταν: Το ανύπαρκτο σασπένς, το υποτυπώδες μυστήριο, η περιορισμένη αγωνία και η αργή κλιμάκωση. Όπου όλο το τιμ της έπαυλης περιφέρονταν, διαπληκτίζονταν, εξαφανιζόντουσαν και ώ του συγγραφικού θαύματος, κάποιος έπεφτε παθητικά νεκρός. Η στιγμή δε του νέου θύματος δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη έκπληξη ή και φόβο στα μάτια των υπόλοιπων πόσο δε στους θεατές. Ακόμα και από τα μέσα της παράστασης και μετά που οι μισοί έχουν εξολοθρευτεί με κάποιο «βάναυσο» τρόπο, η ροή παρουσίαζε μικρό ενδιαφέρον, βλέπε, κενά σκηνοθετικής σύνδεσης και το μόνο που έμενε ήταν να αποκαλυφθεί ποιος είναι τελικά αυτός ο Σβαρτσενέγκερ…
Απ όλα αυτά συμπεραίνουμε πως ο σκηνοθέτης ή δεν το’ χει (το σκηνοθετικό) ή άλλου είδους Αγκάθα Κρίστι παράσταση οραματίστηκε. Το βέβαιο είναι πως πέρασε και δεν ακούμπησε το «σαγηνευτικό, σκοτεινό, με ένταση και μυστήριο, λογοτεχνικό αριστούργημα»…
Στα ίδια «κυβικά» και οι ερμηνείες των ηθοποιών. Ολων, μετριότατες ως βατές, με μικρές αναλαμπές σε κάποιους μονολόγους/εξάρσεις. Περισσότερο θύμιζαν τηλεοπτική μετάδοση ασπρόμαυρου «Θέατρου της Δευτέρας», παρά ζωντανές ερμηνείες μιας κάποιας θεατρικής παράστασης. Για την ιστορία τους αναφέρουμε καθότι τους έχουμε ήδη ξεχάσει: Νίκος Γεωργάκης, Οδυσσέας Σταμούλης, Αννέτα Παπαθανασίου, Ελένη Βουτυρά, Σάββας Πασχαλίδης, Γιάννης Νικολάου, Κώστας Ζέκος, Γιώργος Ζώης, Κορίνα Αλεξανδρίδου, Μαρία Καμακάρη.
Σε ένα θεατρικό έργο της Αγκάθα Κρίστι, επιβάλλεται ένα πλούσιο και γεμάτο σκηνικό, εποχής, καλοραμμένα κοστούμια, επιβλητική μουσική επιμέλεια, ιδιαίτερους φωτισμούς και παράξενους ήχους τουλάχιστον. Για τα δεδομένα της μικρομέγαλης παραγωγής, δεν έχουμε παράπονο, υποστηρίχτηκαν αρκετά.
Στα θετικά (+) της παράστασης: …απλά χαζεύεται…
Εν ολίγοις (-): Τίποτα σπουδαίο…
Βαθμολογία:
5,5 στα 10
.
Βίντεο αυλαία/χειροκρότημα απο τη πρεμιέρα, Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017, στη σκηνή και ο σκηνοθέτης της παράστασης.
==================================================================================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
==================================================================================
ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
===========================================================================
Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης [σελίδα ανακοινώσεων] ΕΔΩ
Facebook page ΕΔΩ
==================================================================================
Kάντε like στη σελίδα του Kulturosupa.gr στο facebook και ακολουθήστε μας στο twitter για να βλέπετε πρώτοι όλη την ροή πληροφοριών και να μαθαίνετε όλους τους νέους διαγωνισμούς προσκλήσεων.
Φωτογραφικό υλικό



