.
«Κραυγή απελπισίας…»…
Τι γίνεται όταν σε ένα τηλεοπτικό κανάλι «την κάνει» με ελαφρά πηδηματάκια ο φιρμάτος και επιτυχημένος σεναριογράφος από μια σαπουνόπερα και στην θέση του προσλαμβάνεται ένας φαντασμένος κακομοίρης που θέλει να γυρίσει «της παναγιάς τα μάτια»…
Συν +
Όλος ο πολυπληθείς θίασος, [19 νοματαίοι ζωή να΄χουν] και όλοι μαθητές της σχολής της Παράθλασης.
Ότι ήταν να κάνουν το διεκπεραίωσαν, ότι τους είπε, η δεν τους είπε ο σκηνοθέτης τους το έκαναν, ότι κατέβαινε από το κούτελο τους το έπραξαν… Πότε με «πίστη» και πότε του κεφαλιού τους… Τους κοιτάμε με συμπάθεια και όχι με «επαγγελματισμό», γιατί έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους…
Το ηχητικό της κραυγής στις αλλαγές των πράξεων.
Μη σκεφτείτε τιποτα το ιδιαίτερο… μια γυναικεία κραυγή για να μας υπενθυμίζει εύστοχα όμως. τον πανικό της διεύθυνσης του καναλιού… Φανταστείτε…ένα ηχητικό και μόνο στα συν… Που φτάσαμε…
Ο Κώστας Ταρπατζής.
«Που όλο το χει …και όλα τα κάνει μαντάρα…». Από τους παλιούς πλέον της Παράθλασης και παρόλο που δεν είχε κανένα σπουδαίο και αξιοπρεπή ρόλο, υποστήριξε τον φαντασμένο συγγραφέα με γούστο και πειθώ…
,
,
Πλην [-].
ΟΛΗ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ [γενικά και ουσιαστικά]
Από πού να ξεκινήσουμε και που να καταλήξουμε… Σε τι να εστιάσουμε και τι να «χαρίσουμε». Από το σαχλό, αφελές, μαθητικό κείμενο της συγγραφικής ομάδας; Το οποίο ως κωμική ιδέα και μόνο μπορεί να σταθεί και να «γρατζουνά» κατά κάποιο τρόπο το μυαλό του θεατή, αλλά μέχρι να το ανεβάσουμε και να το παρουσιάσουμε κανονικά σε κόσμο που πληρώνει εισιτήριο, είναι ντροπή…
Η παράσταση μου θύμισε φρικτή βιντεοκασέτα δεκαετίας του 90΄, από εκείνες που γυρνούσαν «τσάτρα πάτρα» μέσα σε μια εβδομάδα με το κιλό και στο άψε σβήσε την έβρισκες στα ράφια των βιντεοκλάμπ. Τέτοιο χάλι…
Αστεία μέχρι γελοιότητας, ανύπαρκτα και «δανεικά» σκηνικά έτσι για να ψιλογεμίσουμε την σκηνή, μουσικά και χορευτικά κατηγορίας αλλού πήγαιναν χέρια, αλλού πόδια και αλλού κατέληγε το κεφάλι… Από Φωσκολικό δράμα, σε χάχανα τηλεοπτικού Δαλιανίδη στο ξεκίνημα της ιδιωτικής τηλεόρασης, μέχρι αφελείς αναφορές της σημερινής πραγματικότητας… Από όλα είχε ο μπαξές και τίποτα δεν είχε… Βέβαια είχε το εύθυμο της ιστορίας, αλλά μέσα σου, πρέπει να αισθανόσουν τουλάχιστον ηλίθιος για να καταπιείς αυτό το θέαμα ως πρόταση εξόδου ενός σοβαρού θιάσου της πόλης…
Η σκηνοθεσία του Γιώργου Γκασνάκη.
Του χρεώνω τα πάντα σε αυτό το έκτρωμα, ντροπή της Παράθλασης. Το οποίο οκ. δέχτηκε να το σκηνοθετήσει για τους μαθητές του πέρσι, αλλά δεν το υπερασπίστηκε στιγμή στην δεύτερη ανάγνωση. Άφησε τον καθένα να κάνει του κεφαλιού του και αυτός ήταν στην κοσμάρα του.
Ο ηθοποιός Γιώργος Γκασνάκης.
Την μανιέρα του την ξέρω και την γνωρίζω καλά. Γενικά μου αρέσει, αλλά ας συμμαζευτεί πια και ας πάψει να φωνάζει… Τον ακούμε καλά, καθόμαστε και στο ένα μέτρο μπροστά του.
Η Παράθλαση έχει πρόβλημα…
Τα τελευταία χρόνια έχει χάσει στίγμα και ταυτότητα. Είναι λυπηρό, με πονά αυτός ο χώρος, αλλά είναι γεγονός. Ας κοιτάξουν καλά το [ένδοξο] παρελθόν τους, από εκεί θα πάρουν απαντήσεις και κυρίως από τα έργα τους… Μπορεί ο κόσμος να αλλάζει και να επιθυμεί το κάτι «άλλο», όμως αν σε κάτι ξεχώριζε από το θεατρικό Θεσσαλονικιώτικο τοπίο, ήταν για τα «περίεργα» τους. Δηλαδή το εναλλακτικό ρεπερτόριο τους… Τους «αγαπώ» για αυτό τους τα λέω.
1,5 ώρα και κράτα τα κουράγια σου…
Τραβηγμένο «θέαμα» από τα μαλλιά, τραβηγμένος και ο χρόνος απελπιστικά. Όσο καλοπροαίρετος να είσαι, πόσο πια να αντέξεις… Μετά το μισάωρο και αφού έχεις καταλάβει ότι έτσι πάει το πράμα, άρα τζάμπα καίει η λάμπα, το φινάλε θα σου φανεί λυτρωτικό…
Σούμα [=]
Εξηγιόμαστε για να μη παρεξηγιόμαστε. Η ΓΝΩΜΗ είναι σκληρή και αφορά την παράσταση σαν κύριο μέρος του προγραμματισμού της Παράθλασης για την θεατρική σαιζόν. Μπορεί να πρωτοπαρουσιάστηκε πέρσι στην εξεταστική των μαθητών και εκεί δεν θα είχαμε κανένα λόγο να την κρίνουμε, αλλά όταν μας την μοστράρεις «κανονικά και με τον νόμο» στο μενού της περιόδου και έχει αυτό το φρικτό αποτέλεσμα… ε, τότε θα τα ακούσεις χύμα και τσουβαλάτα…
Βαθμολογία
3 στα 10
ΠΑΙΖΟΥΝ (με αλφαβητική σειρά): Βρέττα Αγγελική, Δανιηλίδου Γιώτα, Δεσιοπούλου Μάχη, Κοτοπούλου Τζένη, Κουρνέτα Φωτεινή, Κουταλιανού Εύη, Κουτσώνου Όλγα, Κουφοπούλου Στεφανία, , Κρουσταλούδη Αγγελική, Κυριαζή Μερόπη, Κύρου Νανά, Λέλα Φαίη, Νοτοπούλου Κατερίνα, Παναγιώτου Χριστίνα, Παπαδοπούλου Ρέα, Παππάς Πέτρος, Πατεράκη Αφροδίτη, Σεμερτζίδου Μαρία, Τζουρέλη Ειρήνη, Τσεπελίδου Νάντια, Χριστοφίδου Μαρία, ο Γιώργος Γκασνάκης και ο Κώστας Ταρπατζής.
Κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 9:00 μ.μ
Φωτογραφικό υλικό