Εγώ, η Γωγώ: Μια παράσταση χωρίς λάθη αλλά και χωρίς ουσία…
Είδαμε και σχολιάζουμε…
Το θέατρο Αυλαία συνεχίζει το θεατρικό του πρόγραμμα 2014-2015, παρουσιάζοντας τη παράσταση «Εγώ, η Γωγώ», με πρωταγωνίστρια την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου και στη θέση της σκηνοθεσίας, την Ελένη Γκασούκα.
Η ιστορία του έργου είναι η εξής: Μια γυναίκα βρίσκεται εγκλωβισμένη στα συντρίμμια του αυτοκινήτου της μετά από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα. Πως θα διασωθεί; Ποιός θα τη βοηθήσει να βγει από τον γκρεμό; Αν και συνηθισμένη να της επιλύουν πάντα οι άλλοι τα προβλήματά της, αυτή τη φορά, καλείται να τα βγάλει πέρα μόνη της. Δεν υπάρχει εναλλακτική λύση. Είναι θέμα ζωής και θανάτου.
Θα τα Θα τα καταφέρει η Γωγώ;
Ή θα χαθεί;

Θα ξεκινήσουμε με το μεγαλύτερο συν (+) του έργου που δεν είναι άλλο από την ερμηνεία της πρωταγωνίστριας. Ναι η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου είναι καλή ηθοποιός! Πολύ καλύτερη από αυτό που έχει προβάλει μέσα από τις διάφορες καλλιτεχνικές της δουλειές, είτε αυτές είναι τηλεοπτικές είτε θεατρικές. Είναι μια ηθοποιός δουλεμένη, με συναίσθημα, με οξυδέρκεια, με σύγχρονο τρόπο ερμηνείας. Απλό, καθαρό και συνάμα σύνθετο και πολυδιάστατο. Έπαιξε πολύ σωστά με τα όρια του κωμικού και του δραματικού παρόλο το γεγονός ότι το κείμενο του μονολόγου της έπασχε σε σημεία του από κόπωση.
Κατόρθωσε να δημιουργήσει μια οικειότητα στο ρόλο της, κατάφερε να παρουσιάσει μια Γωγώ που την γνωρίζουμε πολύ καλά. Μια γυναίκα που προσπαθεί να ανταπεξέλθει σε πολλές ιδιότητες, μια γυναίκα που χάνει και χάνεται, που αγαπάει τον εαυτό της και συγχρόνως τον τιμωρεί, που πίνει χάπια και κοιτάει ταβάνια-ουρανούς προσπαθώντας να δει τα δικά της αστέρια ευτυχίας. Την ξέρεις, την βλέπεις κάθε μέρα… Είναι η μητέρα σου, είναι η φίλη σου, είναι η γειτόνισσα από απέναντι, είσαι εσύ ή και εγώ…
Σε έναν μικρό και κυριολεκτικά βουβό, βοηθητικό ρόλο εμφανίστηκε ο Νίκος Πιζάνης, ως ένας άλλος άγγελος εξ ‘ουρανού που ενώ αρχικά αποτελεί την ελπίδα της Γωγούς για σωτηρία καταλήγει να γίνεται η αιτία μιας μεγαλύτερης απελπισίας. Μια αλληγορία για όλους αυτούς τους ανθρώπους της ζωής μας που μπήκαν θριαμβευτικά στο διάβα μας με φανφάρες και πυροτεχνήματα και ούτε που προσέξαμε τον σουγιά που έκρυβαν στην τσέπη τους…
Η σκηνοθεσία του έργου, από την Ελένη Γκασούκα, τοποθέτησε την ηρωίδα στο μέσο μιας σωρού από άμορφες μάζες σιδερικών (σκηνικό-Μαρία Φιλίππου), εγκλωβισμένη και ακούνητη στα συντρίμμια του τροχαίου να εξιστορεί τη σύντομη ιστορία της. Απλοϊκή σκηνοθετική έμπνευση με μοντέρνα ματιά. Σαφώς τίποτα το ιδιαίτερο όμως όμορφη μέσα στην απλότητα της. Ενδιαφέρουσα προσθήκη η φωνή του εκφωνητή του ραδιοφώνου, που εξελίσσει το έργο καθώς η πρωταγωνίστρια ξεκινά μια φανταστική συζήτηση μαζί του, άλλοτε φιλοσοφική, άλλοτε υπαρξιακή και άλλοτε ταξιδιάρικη με τη φωνή της Σωτηρίας Μπέλλου να ταράζει τα ραδιοκύματα. Οι φωτισμοί της παράστασης (από τη Φωτεινή Μαραγκουδάκη), εξαιρετικοί δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που σε εγκλώβιζε μέσα της με έναν γλυκό τρόπο κάνοντας σκέψεις απόκοσμες.
.
Το μείον(-) ολόκληρου του έργου που διαμόρφωσε ένα μέτριο αποτέλεσμα χωρίς πραγματικά κάποιο σημείο του να είναι όντως κακό ήταν το κείμενο του (Ελένη Γκασούκα). Η γραφή του επιδερμική, άγγιζε συναισθήματα και καταστάσεις που δεν τα έφτανε όμως ποτέ στο βάθος τους, δηλαδή στην αλήθεια τους. Δεν καθήλωνε, δεν συγκινούσε, δεν προβλημάτιζε. Κάτι που θα μπορούσε να έχει καταφέρει σαν παράσταση με το θέμα που διαπραγματεύονταν. Η Γωγώ ήταν μπροστά σου ,από την αρχή την αναγνώριζες ως μια πολύ γνωστή ιδιοσυγκρασία αλλά το κείμενο του έργου δεν κατόρθωσε ποτέ να σε κάνει να την αισθανθείς…
Εν ολίγοις [=]
Μια πολύ μικρής διάρκειας παράσταση, μόλις 75 λεπτά, που πέρασε αλλά δεν ακούμπησε. Χωρίς να χαρακτηρίζεται από άσχημα καλλιτεχνικά της σημεία, υστερούσε σε ουσία κάνοντας σε σχεδόν με το που έβγαινες από την αίθουσα να την έχεις ξεχάσει… Ακόμα και αν μετά από λίγο σε προσπερνούσαν στον δρόμο πολλές “Γωγώ” τρέχοντας να προλάβουν… τη δικιά τους ζωή…
Βαθμολογία
5,5 στα 10
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Ελένη Γκασούκα
Σκηνικά – ενδυματολογική επιμέλεια: Μαρία Φιλίππου
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική επιμέλεια: Πάνος Σουρούνης
Φωτογραφίες: Λάμπης Μηλαίος
Τρέιλερ Παράστασης: Λουκάς Ζιάρας
Παραγωγή: Θέατρο Αυλαία
Σύμβουλος Τύπου: Σεμίνα Διγενή
Προβολή – Επικοινωνία: BrainCo
Πρωταγωνιστεί η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου.
Συμμετέχει ο Νίκος Πιζάνης.
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 8-26 Οκτωβρίου 2014
ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ Τετάρτη-Σάββατο 21.00, Κυριακή 20.00.
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ Κανονικό 15 ευρώ , Μειωμένο 12 ευρώ , Κάθε Πέμπτη Γενική Είσοδος 10 ευρώ
ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
Κτίριο ΧΑΝΘ, πλευρά Τσιμισκή, τηλ: 2310237700
Φωτογραφικό υλικό