Αξιοπρεπέστατη η παράσταση της Δανδουλάκη, ‘Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε’ στο Ράδιο Σίτυ. Είδαμε και σχολιάζουμε
Μερικές παραστάσεις δεν είναι τυχαίες. Κάποιοι εμπορικοί θίασοι δεν είναι συμπτωματικοί και η εισπρακτική επιτυχία που κουβαλάνε πριν έρθουν στα μέρη μας δεν είναι συγκυριακή.
.
Μια τέτοια περίπτωση είναι η παράσταση του θιάσου της Κάτιας Δανδουλάκης ‘Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε’ και αυτό σημαίνει, πλούσια παραγωγή, καλογραμμένο κείμενο – και διασκευή- και καλές γενικώς ερμηνείες.
.
«Τι συμβαίνει όταν μια κυρία δηλώνει την εξαφάνιση του άνδρα της στην αστυνομία και εμφανίζεται ένας άγνωστος κύριος που λέει ότι είναι ο σύζυγος της…»
.
Αυτό είναι το κυρίως θέμα της παράστασης που εξελίσσεται σε ένα ειδυλλιακό γραφικό μέρος μακριά από το Παρίσι για να περάσουμε στα ενδότερα μια βίλας όπου διαπράττονται μεγάλες ίντριγκες, τόσο που απαγορεύεται να αποκαλύψουμε το τέλος γιατί θα χαλάσουμε και την έκπληξη του φινάλε, δηλαδή ποιος είναι ο δολοφόνος… για ποιο σκοπό γίνονται όλα αυτά και τι αποσκοπεί ο καθένας από τα 6 πρόσωπα του δράματος.

Και πάμε στην παράσταση ξεκαθαρίζοντας αρχικώς ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για αστυνομική κωμωδία όπως θέλει θίασος και παραγωγή να διατυμπανίζουν εμπορικά στα δελτία τύπου και στις αφίσες τους –μα τι φοβηθήκαν;- αλλά για ένα καραμπινάτο αγωνιώδες αστυνομικό δράμα τύπου Γιάννη Μαρή, με λίγες αναλαμπές χιούμορ, τύπου ατάκας, εδώ έβαλαν για τα καλά το χεράκι τους οι Ρέππας – Παπαθανασίου- όμως ο συγγραφέας Ρομπέρ Τομά πιστεύουμε κάθε άλλο για κωμωδία να το προόριζε. [ανοίγουμε μικρή παρένθεση για να θυμίσουμε ότι στον ίδιο χώρο, πριν χρόνια, Σεπτέμβριος του 2009 ήταν, είχαμε εκστασιαστεί βλέποντας από τον ίδιο συγγραφέα, τις ανδρικές «8 γυναίκες» δια χειρός Νίκου Καραθάνου σε μια ευφάνταστη παράσταση που ακόμη και σήμερα λησμονούμε…].
.
Και τα καλά [+] της Δανδουλάκιας παράστασης ήταν…
Πέρα από το καλογραμμένο κείμενο και τις μικρές θεωρούμε διορθώσεις, το εσωτερικό ενός σαλονιού μια βίλας χωμένο στα βουνά.
Είναι από τις περιπτώσεις που μια μεγάλη σκηνή σαν αυτή του Ράδιο Σίτυ χρησιμοποιήθηκε τόσο κατάλληλα και τόσο «γεμάτα» που βλέπαμε σε πλήρη απαρτία –άρα και λεφτά που ξοδεύτηκαν- την αρχιτεκτονική ενός σπιτιού, δοκάρια να προεξέχουν γιατί κρατούν τη σκεπή, ένα τζάκι να καίει, σαλόνια, κουζίνα, καρέκλες, διπλανά δωμάτια, «διάδρομους» που οδηγούν σε υπόγεια, γυάλινα μεγάλα παράθυρα και στο βάθος να ξεπροβάλουν δέντρα. Και για να δώσουμε ονομαστικά τα εύσημα η σκηνογράφος λέγεται, Μαίρη Τσαγκάρη.
.
Σπουδαία δουλειά έκαναν και τα κοστούμια της ‘Εβελυν Σιούπη.
.
Οι τρεις κυρίες της παράστασης, κυρίως αυτά της Δανδουλάκη, που αρέσκεται ούτως η άλλως σε ντελικάτες εμφανίσεις, προσέθεσαν στην παράσταση αστική τάξη και κομψότητα, άλλο τόσο και τα κοστούμια ανδρών, ενώ του Παντελή Καναράκη ήταν όλα τα λεφτά καθότι τέτοια ταύτιση ιδιόμορφου χαρακτήρα και εξεζητημένου ρούχου σπάνια βλέπουμε.
.
Σε μια τέτοιου είδους θριλερική παράσταση όπου το σκοτάδι, οι σκιές και το ατμοσφαιρικό τρέμουλο, οι φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη υπήρξαν στοχευμένοι και απόλυτα επιτυχημένοι.
.
Για να τελειώνουμε με τα τεχνικά στοιχεία, τα λίγα εφφέ, από τους μπόλικους πυροβολισμούς, κεραυνούς έως την φωτιά που σιγόκαιγε τα ξύλα αλλά και το ζωντανό νερό της βροχής, προσθέστε περίεργους ήχους, τύπου «ο θάνατος έρχεται αλλά για ποιον χτυπά η καμπάνα;» και επιπλέον όλο το κλίμα, από το πρώτο μισό και μετά και οι απανωτές ανατροπές, συμπλήρωναν πιστευτά τη δράση τους στο κείμενο φτάνοντας στο γκραν φινάλε που λίγοι το υποψιάζονται αλλά μέχρι να πέσει η αυλαία… τίποτα δεν είναι σίγουρο.
.
Σκηνοθεσία, σε νορμάλ πλαίσια, δεν είδαμε τίποτα το ιδιαίτερο μα κι ούτε το κραυγαλέο. Οι επαγγελματίες κριτικοί [μακριά από δω…], θα σημείωναν την λέξη, συμβατική… [τους ευχαριστούμε για τη λέξη].
.
Οι ερμηνείες.
Ξεκινάμε από την αγαπημένη μας Κάτια η οποία δυστυχώς ήταν κατώτερη των δυνατοτήτων της. Το έχουμε ξαναγράψει ότι ο χώρος της είναι η κωμωδία, η σάτιρα, η φάρσα. Μπορεί στην «Λάμψη» και στις άλλες τηλεοπτικές σαπουνόπερες όπου πρωταγωνιστεί να της ταιριάζουν τα δράματα, αλλά όποιος δεν έχει δει θεατρικά την Δανδουλάκη σε κωμωδία, δεν έχει καταλάβει τίποτα από την ηθοποιό. Την έχουμε δει στα πάντα, την έχουμε χαρεί ως Λυσιστράτη, την έχουμε λατρέψει ως Μαρία Κάλλας, [που εχουν μαλλιάσει οι πάντες να επαναλάβει…], την έχουμε δει στο πλευρό του Παπαμιχαήλ τότε στο θέατρο Ναυαρίνο στο πρώτο ανέβασμα του «Ήρθες και θα μείνεις», την είδαμε στο «Τζόρνταν» ένα βράδυ στην «Αίγλη», την είδαμε αρχές κάποιου χειμώνα στον ‘Γλάρο’ στο θέατρο Εγνατία, την είδαμε και στις ‘Ακρότητες» με τον Μπάρκουλη… Εν ολίγοις έχουμε παρακολουθήσει τόσα πολλά και διαφορετικά, καταλήγοντας ότι ενώ είναι μια εξαιρετική ηθοποιός και «απελευθερωμένη» πλέον από την όποια συμβατική εικόνα της -με τις επιλογές των τελευταίων 10 – 15 χρόνων- είναι πολύ καλύτερη στους κωμικούς ρόλους. Εκεί το έχει, με τον τρόπο της, την ποιότητα της το κάνει δικό της, το φοράει στα μέτρα της και το κοινό το απολαμβάνει. Αυτό το «δικό» της λοιπόν δεν υπήρχε στη τωρινή παράσταση. Έπειθε και δεν έπειθε. Προσπαθούσε αλλά δεν κατακτιόταν ο ρόλος. Ήθελε κάτι παραπάνω και δεν της έβγαινε. Αλλα σε καμιά περίπτωση δεν ήταν κακή καθολη την διάρκεια της παράστασης.
.
Μια ακριβώς από τα ίδια και για τον Αλέξανδρο Αντωνόπουλο και επιπλέον ένα ενοχλητικό στοιχείο. Βλέπει το κοινό, καρφώνεται σε θεατές και αισθάνεσαι σα να μην είναι στο ρόλο, σα να παίζει ώρες και στιγμές μηχανικά. Αλλα μπορεί και να είναι τυχαίο περιστατικό. Και αυτός δεν μας έπεισε.
;
Ικανότατοι υπήρξαν Τάσος Χαλκιάς και Τζόϋς Ευείδη, ενώ ιδανική ήταν η Ελένη Κρίτα στο ρόλο της. Το κλου βέβαια το κρατήσαμε στο τέλος για τον χαρισματικό εν τέλει Παντελή Καναράκη. Μια σκηνή 15 λεπτών ήρθε και ανέτρεψε ροη, δυναμική, ένταση και αγωνία με την παρουσία του κυρίως όμως με το λέγειν του. Ήταν το ένα και το αυτό με το ρόλο του. Πολλά συγχαρητήρια.
Εν ολίγοις[=]
Να πάτε να την δείτε, είναι μια παράσταση που θα ευχαριστηθείτε για πολλούς λόγους.
.
Βαθμολογία
7 στα 10
.
Διασκευή-σκηνοθεσία : Θανάσης Παπαθανασίου-Μιχάλης Ρέππας.
Παίζουν : Κάτια Δανδουλάκη, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Τάσος Χαλκιάς, Τζόϋς Ευείδη, Ελένη Κρίτα, Παντελής Καναράκης.
Σκηνικά Μαίρη Τσαγκάρη,Κοστούμια ‘Εβελυν Σιούπη,Φωτισμοί Κατερίνα Μαραγκουδάκη.
Παίζουν : Κάτια Δανδουλάκη, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Τάσος Χαλκιάς, Τζόϋς Ευείδη, Ελένη Κρίτα, Παντελής Καναράκης.
Σκηνικά Μαίρη Τσαγκάρη,Κοστούμια ‘Εβελυν Σιούπη,Φωτισμοί Κατερίνα Μαραγκουδάκη.
/
Παραστάσεις: Τετάρτη: 18.30 μμ & 21.30 μμ. Πέμπτη-Παρασκευή: 21.15 μμ. Σάββατο:18.30 μμ & 21.30 μμ. Κυριακή :19.30 μμ. ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 18.30 ΜΜ
Λαϊκή απογευματινή με 16 €. Τιμές εισιτηρίων:20 € κανονικό, 16 € φοιτητικό-μαθητικό, 13 € άνεργοι-πολύτεκνοι
Παραστάσεις: Τετάρτη: 18.30 μμ & 21.30 μμ. Πέμπτη-Παρασκευή: 21.15 μμ. Σάββατο:18.30 μμ & 21.30 μμ. Κυριακή :19.30 μμ. ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 18.30 ΜΜ
Λαϊκή απογευματινή με 16 €. Τιμές εισιτηρίων:20 € κανονικό, 16 € φοιτητικό-μαθητικό, 13 € άνεργοι-πολύτεκνοι
/
ΘΕΑΤΡΟ RADIO CITY
(Βασ.Όλγας & Παρασκευοπούλου, τηλ. 2310 819 153)
ΘΕΑΤΡΟ RADIO CITY
(Βασ.Όλγας & Παρασκευοπούλου, τηλ. 2310 819 153)
Φωτογραφικό υλικό