Κριτική της παράστασης από τον Σταμάτη Γαργαλιάνο.
.
Στο Δημοτικό Θέατρο Αμπελοκήπων “Αλέξης Μινωτής” παρακολουθήσαμε την παράσταση “Η εξέγερση της Μύτης” σε σκηνοθεσία Φούλη Μπουντούρογλου και κείμενα Δανιήλ Χαρμς – Νικολάι Γκόγκολ.
Στο Δημοτικό Θέατρο Αμπελοκήπων “Αλέξης Μινωτής” παρακολουθήσαμε την παράσταση “Η εξέγερση της Μύτης” σε σκηνοθεσία Φούλη Μπουντούρογλου και κείμενα Δανιήλ Χαρμς – Νικολάι Γκόγκολ.
Οι θεατές ήταν λίγοι – ούτε η μισή αίθουσα γεμάτη- και αναρωτηθήκαμε το “γιατί” (δηλαδή το ότι ένα μεγάλο Κρατικό Θέατρο μεταβαίνει σε ένα μικρό -σχετικά- Δήμο της πόλης μας και η αίθουσα δεν γεμίζει).
Οταν ολοκληρώθηκε η παράσταση καταλάβαμε: οι υπεύθυνοι δραματολογίου, αλλά και όσοι ορίζουν τις περιοδείες του ΚΘΒΕ είχαν την… φαεινή ιδέα να στείλουν σε περιφερειακά θέατρα της χώρας μας ένα έργο (κείμενο) ακαταλαβίστικο, δυσνόητο, στα όρια του παράλογου. Φαίνεται ότι οι κάτοικοι των Αμπελοκήπων αλληλοπληροφορήθηκαν για το θεατρικό αυτό έργο και δεν θέλησαν να “τιμήσουν” την παράσταση περισσότεροι από όσους είδαμε).

.
Η υπόθεση ξεκινά καλά και στο πρώτο εικοσάλεπτο ακούμε γέλια από το κοινό, ακόμη και από μικρά παιδιά: ΄Ενας ρώσος αξιωματούχος ξυπνά ένα πρωί και διαπιστώνει ότι ….δεν έχει μύτη. Κάνει πολλές προσπάθειες να την βρει αλλά εις μάτην. Στην συνέχεια το κείμενο μας πάει σε απίθανες άλλες ιστορίες, ασύνδετες μεταξύ τους αλλά και με την αρχική υπόθεση. Δηλαδή όλοι ξεχνούν την χαμένη μύτη (πολύ καλό και συμβολικό εύρημα) και οδηγούνται σε φιλοσοφικές αναζητήσεις και διηγήσεις ιστοριών που δεν έχουν καμία υπόσταση.
Το αρχικό γέλιο των θεατών κόβεται οριστικά και όλοι τους μένουν σιωπηλοί, ψάχνοντας να βρουν κάποιο συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην πρώτη υπόθεση και τις επόμενες. Σαφώς και πρόκειται για μια παράσταση που είναι κατάλληλη μόνο για τελετές έναρξης συνεδρίων με θέμα την Φιλοσοφία!

.
Βέβαια οι ηθοποιοί κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποδώσουν τις σκέψεις των δυο συγγραφέων, αλλά και την συλλογιστική του σκηνοθέτη. ΄Ηταν όλοι τους δυναμικοί, σε διαρκή εγρήγορση αλλά και ευαίσθητοι, με πάθος και εκφραστικότητα σε σώμα και πρόσωπο.
Ο σκηνοθέτης κ. Μπουντούρογλου χρησιμοποίησε πολλά θεατρικά, αλλά και τεχνολογικά μέσα: προβολές σε οθόνη, σκιές, θεατρικά παιχνίδια, ομαδικές έξυπνες κινήσεις ηθοποιών, κ.ά. Θα λέγαμε ότι απέτυχε απλά στο να βρει έναν συνδετικό κρίκο ανάμεσα στα διάφορα κείμενα που συνέθεσε ο ίδιος.

.
Ολα τα άλλα ήταν ενδιαφέροντα. Τι να το κάνεις όμως; Το ΚΘΒΕ προσφέρει στον απλό πολίτη των Δήμων της χώρας μας κείμενα και θεάματα που δεν του δίνουν καμία χαρά κάποια βράδια Παρασκευής σε περιόδους που έχει ανάγκη να ξεχάσει την ζοφερή του πραγματικότητα. Μήπως και αυτό είναι ένα ακόμη τέχνασμα για να στρέψουν την προσοχή του κοινού μακριά από τα όσα συμβαίνουν στη χώρα και να το κάνουν να μην σκέπτεται παρά για χαμένες μύτες και χαμηλού επιπέδου φιλοσοφικά νοήματα;
.
.
Δείτε & αυτά:
/
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 20/5/2017 έως 15/05/2019 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 9α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2019 που θα πραγματοποιηθούν Τρίτη 11 Ιουνίου 2019 στο θέατρο Κολοσσαίον.
Actors Portfolio:
Εμπλουτίστε το βιογραφικό σας με φωτογραφίες υψηλών προδιαγραφών.
Επιπλέον αναλαμβάνουμε: Φωτογράφησης προβών, πρεμιέρας, φωτογραφίες δελτίων Τύπου, συνεντεύξεις, προώθηση φωτογραφιών κοινωνικών δικτύων κ.ά.
.

,
Φωτογραφικό υλικό