Μεγάλη ανησυχία και έντονος προβληματισμός επικρατεί στο χώρο του θεάτρου όπου και μετά από τις προχθεσινές ανακοινώσεις για το κλείσιμο σχολειών, αλυσιδωτές είναι οι συνέπειες και στο χώρο του θεάματος…
Το λέμε απλά, «λαϊκά» και φυσικά το εννοούμε: προσευχόμαστε!
Ωστόσο η ζωή συνεχίζεται καθώς και οι θεατρικές πρεμιέρες, όσες τουλάχιστον δεν έχουν αναβληθεί ή ακυρωθεί, με μια να μας έχει συγκινήσει για την «τιμιότητά» της…
Πρόκειται για την «Φωνή της Λουντμίλα – Το χρονικό του Τσερνόμπιλ» που παρακολουθήσαμε περασμένη Δευτέρα βράδυ και με σημαντική προσέλευση θεατών στο θέατρο Αυλαία, ενώ μετά το τέλος, ακολούθησε θεατρική Κουλτουροβραδιά, συζητώντας με τους συντελεστές, στο φουαγιέ του θεάτρου.
Όπου διακρίναμε…
Ενα «τίμιο», καθαρό σε ανάγνωση θεατρικό κείμενο όπου εξιστορεί το χρονικό μιας κοπέλας που για όσα βίωσε στο σπιτικό της, έμελλε να γίνει και αυτή «ηρωίδα» της ίδιας της ζωής αλλά και μια διαφορετική φωνή, ίσως και σύμβολο του κόσμου.
.
.
Η αξιόλογη αυτή ελληνική θεατρική διασκευή και μοναδική σε παγκόσμιο επίπεδο από το βιβλίο του συγγραφέα και δημοσιογράφου Gunnar Bergdahl, μας χαρίζει απαραίτητες –ιστορικές- γνώσεις, συναισθηματικό πλούτο, έντονη κλιμάκωση, ενώ σοφά αποφεύγονται κραυγές και κατάρες προς πάσα κατεύθνηση. Αποδίδεται δε με λόγια ψυχής και κυριολεκτικά βλέπεται και ακούγεται σαν προσευχή…
Σκηνοθετικά από μια στεγνή συνέντευξη, τα χέρια λύθηκαν και εμπνευσμένα ο σκηνοθέτης Άρης Μπαφαλούκας παρέβαλλε την ηρωίδα σε διαφορετικά σημεία και χρόνους, δίνοντας με τον τρόπο αυτό και την απαραίτητη σκηνική άνεση στην πρωταγωνίστρια να εξελίξει έναν γολγοθά που μόλις έπεσε στο κεφάλι της αλλά απορούσε γιατί σε αυτήν.
.
.
Στο πλαίσιο αυτό, ο σκηνικός χώρος και παρά τη λιτή τοποθέτηση κάποιων βασικών αντικειμένων, μεγαλούργησε μια άτεχνα τοποθετημένη λευκή κουρτίνα που όμως συνέβαλε τα μέγιστα σε ένα μονόλογο που είχε πίκρα, απόγνωση, πολύ πάθος και βέβαια, μεγάλο πόνο. Στη σκιά και πίσω, το ευτυχισμένο με όνειρα παρελθόν και μπροστά από αυτό, ντοκιμαντερίστικες εικόνες και βίντεο πρόβαλλαν ανατριχιαστικά τα επακόλουθα της έκρηξης του πυρηνικού εργοστασίου στο Τσερνομπίλ, ένα γεγονός που στιγμάτισε την προηγούμενη χιλιετία και ακόμη και σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς συζήτησης και προβληματισμού.
.
Στα δεξιά και σε πρώτο πρόσωπο η αφήγηση, στο κέντρο κάποια περιστατικά της καθημερινότητας και στα αριστερά, ένα «νεκροκρέβατο». Με συντροφιά μια άλλη νεκρή φυσιογνωμία που όμως πάλλεται από αγάπη, φροντίδα αλλά και αισιοδοξία. Όλα αυτά απόλυτα μελετημένα και τόσο φροντισμένα.
Όπου και η διάρκεια μια ανέμελης ζωής δυο νέων ανθρώπων στα 20τόσα τους χρόνια, προσφέρθηκε από τους δημιουργούς γενναιόδωρα στο κοινό σε μόλις 65 λεπτά, καθώς δεν είχε σκοπό ούτε να βαρύνει αλλά ούτε και να ξεχειλώσει από ένα ήδη φορτισμένο περιβάλλον και με διαρκές σκληρό περιεχόμενο.
.
Κοντά σε αυτά, διαπεραστική μουσική, εξαιρετικά φροντισμένοι φωτισμοί και μια πρωταγωνίστρια που λίγοι θα πίστευαν πως μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις αυτού του χαρακτήρα.
.

.
Για την Ηρώ Μουκίου ο λόγος, που τα χρόνια και οι επιλογές της την έβγαλαν από το προσκήνιο του θεάματος, αλλά πλήρως συνειδητοποιημένη χαράζει ένα δρόμο με καλές προθέσεις και ποιότητα …
Πλέον ώριμη καλλιτεχνικά, πρόσφερε μια βαθιά από ψυχής ερμηνεία, ενώ κινούμενη σε λεπτές ισορροπίες καθώς η μετάβαση από τη χαρά στη λύπη, από το παρελθόν στο σήμερα και από εκεί στη σκληρή πραγματικότητα της αφήγησης εντυπωσίασε, συγκίνησε και αναπόφευκτα μας παρέσυρε στη δίνη του δικού της κυκλώνα. Μια πολύ σπουδαία με ήθος και περιεχόμενο ηθοποιός.
Στα αρνητικά (-) μια πιο διεισδυτική καταγραφή/επιλογή στο κείμενο, μια πιο γλαφυρή εναλλαγή σε χρόνους και πρόσωπα και έναν πιο αποδοτικότερο συντονισμό της χροιάς της φωνής αλλά για όσους τα ψειριάζουν…
Εν ολίγοις (=) μια παράσταση που μπορεί πριν 6 χρόνια να μην δοκιμάστηκε στο κοινό της Θεσσαλονίκης, αλλά το πέρας του χρόνου την αναδεικνύει ακόμα περισσότερο και μια ευκαιρία να ανασυγκροτηθεί, σήμερα που ο κόσμος βάλλεται είτε αυτός είναι κορωνοϊός, είτε πόλεμος για την ενέργεια, είτε για την τροφή, είτε αυτή λέγεται βομβαρδισμός του διαδικτύου. Ευτυχώς ή δυστυχώς, σα να μη πέρασε μια μέρα…
Βαθμολογία:
6,8/10
Προσεχώς στην «Κ», ότι ειπώθηκε στη θεατρική Κουλτουροβραδιά συνομιλώντας με τους συντελεστές της παράστασης.
.

.
Πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε εδώ
.
Δείτε & αυτά:
/
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 15/5/2019 έως 14/05/2020 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 10α -επετειακά- Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020.
& αυτά:
–Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
–Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
–Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
–Κερδίστε προσκλήσεις – Βιβλία, κλικ εδώ.
..
Ακολουθήστε μας στα social media
Φωτογραφικό υλικό