ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ 13/12
Είδε και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.
Είναι κάποια ονόματα στο χώρο με «δείγματα γραφής» σε σταθερά υψηλό επίπεδο, που αναπόφευκτα λειτουργούν ως εγγύηση παρέχοντας στον θεατή ένα είδος ασφάλειας… καθώς έχει πεισθεί ότι δεν θα προδώσουν ποτέ την εμπιστοσύνη του και ότι οι δουλειές τους ποιοτικά θα κινούνται από ένα αξιόλογο επίπεδο και πάνω…
Η Κάτια Γέρου με το χαρισματικό ταλέντο και τις προσεγμένες επιλογές μιας μακράς καταξιωμένης διαδρομής, ανήκει αναμφίβολα στη χορεία αυτών των ονομάτων «εμπιστοσύνης», οπότε τί πιο φυσικό για έναν θεατρόφιλο να σπεύσει στο θέατρο Αμαλία για την τελευταία της παράσταση με τον έξυπνο, εμπνευσμένο τίτλο «Stand up tragedy», σε κείμενα της ηθοποιού και σκηνοθεσία του αείμνηστου συζύγου της Κυριάκου Κατζουράκη…

Η παράσταση ξεκινά με αναμμένα τα φώτα στην πλατεία, από την οποία ένας παράξενος τύπος ανεβαίνει δειλά στη σκηνή, περιηγείται αμήχανα, ψαχουλεύει με περιέργεια τα σκόρπια αντικείμενα, αγνοώντας τις επιπλήξεις από μια «φωνή» που τον διώχνει για να εμφανιστεί στη συνέχεια μια ξανθιά πλατινέ τηλεπερσόνα… η οποία ως εκπρόσωπος του φτηνού θεάματος θα υπερασπιστεί την επιλογή και θα εκθέσει το απροσδόκητο σκεπτικό της σε έναν φανταστικό διάλογο με το κοινό, για να ακολουθήσει αμέσως μετά η επόμενη μεταμόρφωση σε έναν ιδιότυπο πολιτικό- υπέρμαχο της ανάπτυξης που σημαίνει τσιμεντοποίηση με απίθανα επιχειρήματα και απολαυστικό σαρκασμό, για να δώσει τη σκυτάλη σε μια σύγχρονη γυναίκα του αλλοπρόσαλλου σήμερα με όλα τα ανούσια, επιδερμικά, κουτσομπολίστικά που απασχολούν την καθημερινότητά της… ακολουθεί μια πλούσια «φιλάνθρωπος» που μόλις αποχώρησε από σχετικό γκαλά αναπτύσσοντας τις «ευαισθησίες» της σε διάλογο με τον επιχειρηματία σύζυγο, για να κλείσει ο κύκλος των σατιρικών χαρακτήρων με τον αρχικό παράξενο τύπο που αλλάζει το κλίμα και γιορτάζοντας τα γενέθλιά του, καταθέτει συγκινητικά όσα βαραίνουν τον σύγχρονο, απλό άνθρωπο…

Ένα έξυπνο, καλογραμμένο, απολαυστικό κείμενο (+) δια χειρός Κάτιας Γέρου σε ρόλο συγγραφικό, όπου επίσης επέδειξε θαυμαστές ικανότητες… καθώς διακρίναμε στιγμές αυθεντικής έμπνευσης και φαντασίας,τόσο ως προς τη σύλληψη των χαρακτήρων, όσο και ως προς το περιεχόμενο των απόψεών τους, αναπτύσσοντας απρόβλεπτα, αλλά σχεδόν αληθοφανή επιχειρήματα με περίσσιο σαρκασμό, καυστική σάτιρα και ψαγμένο χιούμορ, μακριά από ευκολίες και κλισέ του είδους… Η επιλογή των ιδιαίτερων τύπων και καταστάσεων στα σκετσάκια, κάλυψε μια ενδεικτική γκάμα των παθογενειών της σύγχρονης πραγματικότητας, δοσμένων ευφυώς με κωμική «αποδόμηση», χωρίς να εκπέσει σε βαρετό διδακτισμό ή ηθικολογία ούτε καν σαν υπονοούμενο… Επίσης εκτιμήσαμε το απρόσμενο συγγραφικό εύρημα του «απλού καθημερινού ανθρώπου» με τον οποίο ανοίγει και κλείνει συγκινητικά η παράσταση, λειτουργώντας τρόπον τινά ως κοινός άξονας σε ένα έργο με «σπονδυλωτή» δομή θυμίζοντας επιθεωρησιακά νούμερα, διαρκείς μεταμορφώσεις, κοινωνικούς προβληματισμούς. εποικοδομητική σάτιρα, καυστικό χιούμορ…
Το οποίο κείμενο σκηνοθετήθηκε φροντισμένα από τον Κυριάκο Κατζουράκη, με στοιχεία από καμπαρέ, επιθεώρηση, σταντ απ και σημαντικότερο επίτευγμα την άριστη καθοδήγηση της ηθοποιού στην απόδοση των απανωτών μονολόγων, αλλάζοντας επί σκηνής πέντε διαφορετικούς και ετερόκλητους χαρακτήρες… όπου το δυσκολότερο στοίχημα σκηνοθετικά ήταν η σύνδεση μεταξύ των αλλεπάλληλων σκηνών ώστε να κρατηθεί άρρηκτη η ροή με συνεχόμενο ομαλό ρυθμό, κάτι που επιτεύχθηκε συνολικά με επιτυχία, πλην ενός σημείου… Ωστόσο πέραν τούτων, η σκηνοθετική φροντίδα ήταν εμφανής στην αποτελεσματική θεατρικότητα με τον απαιτούμενο όγκο, όπου παρά το υποτυπώδες σκηνικό περιβάλλον με λίγα αντικείμενα και άφθονα κοστούμια, υπήρξαν μικρά ευρήματα με αλλαγές φωτισμών, έντονες μουσικές, διαρκή κινητικότητα και κυρίως τις θεαματικές αλλαγές προσώπων, που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον σε όλη την ωριαία διάρκεια με τα μάτια καρφωμένα στη σκηνή…

Και πώς να μην είναι καρφωμένα, όταν πάνω στη σκηνή έδινε απανωτά ρεσιτάλ ερμηνείας η χαρισματική Κάτια Γέρου, περνώντας αστραπιαία από έναν ρόλο σε άλλον εντελώς διαφορετικό, με εντυπωσιακή ευελιξία που μόνον οι αυθεντικά ταλαντούχοι και πολύπειροι διαθέτουν…
Μια ηθοποιός με ξεχωριστή ποιότητα, γλυκύτητα και φινέτσα στην ερμηνεία της, που εδώ είχε την ευχέρεια να καταθέσει μεγάλη γκάμα του πολυσύνθετου ταλέντου της, με αξιοθαύμαστες επιδόσεις τόσο στο χιούμορ όσο και στο συναίσθημα, απολαυστικά κωμική και ταυτόχρονα έντονα συγκινητική, με αφοπλιστική αμεσότητα απευθυνόμενη στο κοινό, με εξαιρετικά δουλεμένες λεπτομέρειες στα εκφραστικά της μέσα, με εντυπωσιακή νεανικότητα και ενέργεια, καταφέρνοντας τον υποκριτικό άθλο των απίθανων στιγμιαίων μεταμορφώσεων με αλλαγές φύλου, εμφάνισης, φωνής, κινησιολογίας, ψυχολογίας…και επιπλέον με ολόσωστη, θαυμάσια δουλεμένη φωνή στο τραγούδι που χάρισε στο φινάλε…
Κάποιες μικρές παρατηρήσεις (-) αφορούν αρχικά στο συνολικό πνεύμα του κειμένου, όπου ίσως η επιλογή των χαρακτήρων θα μπορούσε να συμπεριλάβει πιο αντιπροσωπευτικά κοινωνικά «δείγματα» με εντονότερο ενδιαφέρον, ενώ θα εκτιμούσαμε μια συνοχή νοηματικά μεταξύ των σκηνών με κάποιο συγγραφικό τέχνασμα ως γέφυρα, αντί να είναι αυτόνομες… Σε επίπεδο σκηνοθεσίας εντοπίσαμε ένα δυσανάλογο χάσμα κατά την μεταμόρφωση από τηλεπερσόνα σε πολιτικό, η μόνη που έγινε στα παρασκήνια με άδεια, σκοτεινή και σιωπηλή σκηνή για αρκετό χρόνο προκαλώντας αμηχανία, ενώ θεωρούμε ότι η χρήση του ακορντεόν από κάποιον που εμφανώς δεν γνωρίζει να παίζει το όργανο ήταν περιττή και ατυχής, τη στιγμή που η θαυμάσια φωνή ήταν υπεραρκετή, με το όργανο να ακούγεται σαν «παράσιτα»…
Καταλήγοντας (=) και πέραν οτιδήποτε άλλου, θα επαναλάβουμε το προφανές: ότι όταν στη σκηνή ερμηνεύουν καλλιτέχνες σαν την σπουδαία Κάτια Γέρου και μάλιστα σε πληθωρικούς μονολόγους, τέτοιες ευκαιρίες ΔΕΝ χάνονται!
.
Βαθμολογία:
7,1/10
.
-k-
ΑΜΑΛΙΑ
«Stand up tragedy» της Κάτιας Γέρου.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ 13/12
Podcast με την Κάτια Γέρου για το «Stand up tragedy» | Interview
Φιγούρες – ρόλοι που εκπροσωπούν όσα επηρεάζουν και δυναστεύουν τη ζωή μας εμφανίζονται επί σκηνής. Ακούμε τη σκέψη και τα επιχειρήματά τους. Ένα σιωπηλό πρόσωπο τους ακολουθεί επί ποδός και τους ενσαρκώνει. Στο τέλος, παύει να σαρκάζει, να ειρωνεύεται και να μιμείται και μιλάει εκ βαθέων.
Σκηνοθεσία: Κυριάκος Κατζουράκης.
Ερμηνεύουν: Κάτια Γέρου.
Ημερες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα 12 και Τρίτη 13 Δεκεμβρίου στις 21:00
.
-Κ-
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν έως 14/05/2023 στην Θεσσαλονίκη, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2023
.
Δείτε & αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
-Οι νέες ταινίες της εβδομάδας και σε ποιες αίθουσες προβάλλονται, κλικ εδώ.
.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία, κλικ εδώ.