Από πάντα με έτρωγε η απορία, καιρός να την εκφράσω και δημόσια, χαζεύοντας ολούθε διάφορους επώνυμους, ανώνυμους και λογής πικραμένους να ξεβρακώνονται με στυλ και άνεση μπροστά στο φακό- τάχα μου δήθεν για «καλό σκοπό»… Ο οποίος μπορεί να κινείται σε μια ευρύτατη γκάμα, όπως ας πούμε από την προστασία των (τετράποδων) ζώων ή την προστασία από το aids, μέχρι τα δικαιώματα μειονοτήτων ή τον πολιτικό ακτιβισμό… γενικώς ένα τσιτσίδωμα κολλάει παντού με τη δέουσα φαντασία, ωστόσο το ερώτημά μου είναι κρίσιμο: Ο «καλός σκοπός»… αχνοφαίνεται στο βάθος ή απομένει στον νάρκισσο τσίτσιδο το πλευρίτωμα και στον ξελιγωμένο θεατή το οφθαλμόλουτρο;;; Έχουμε άραγε στατιστικές από την αποτελεσματικότητα γυμνών εκστρατειών σε σχέση με το βαθμό ευαισθητοποίησης που πέτυχαν;;; Εννοώ φυσικά ευαισθητοποίηση επί του «καλού σκοπού», αν το μήνυμα «ελήφθη» και όχι αν οι γυμνές καμπάνιες πούλησαν… αλίμονο αν είχα απορίες για τα αυτονόητα!
Θέλω ας πούμε να ξέρω… Όταν η ευαίσθητη σελέμπριτυ ή σταρούμπα φωτογραφίζεται όπως τη γέννησε η μάνα της -συν κάποιες μεταγενέστερες «προσθήκες»- με σλόγκαν «προτιμώ γυμνή παρά με γούνα», το μήνυμα πιάνει τόπο; Μειώνονται οι πωλήσεις γούνας, ζορίζονται οι γουνέμποροι, γλιτώνουν κάποια ζώα χάρη στη δική της γυμνή παρέμβαση; Ή μένει το αδηφάγο μπανιστήρι στη διάσημη/ ημιδιάσημη και η πτώση πωλήσεων γούνας ήταν έτσι κι αλλιώς αναπόφευκτη, αφού τα εν λόγω ζώα μειώθηκαν δραστικά μέχρις αφανισμού; Επίσης όταν η όποια επώνυμη ή μη, μοστράρει τα γυμνά κάλλη της ως μήνυμα «ευαισθητοποίησης» πχ. για την φοβερή και τρομερή κλιματική αλλαγή ή την προστασία της άγριας ζωής, της πανίδας και χλωρίδας, του υπό εξαφάνιση ελέφαντα, της ζούγκλας του Αμαζονίου, του τζίτζικα και του μέρμηγκα… καταφέρνει άραγε το γυμνόβυζο να συμβάλλει στη μείωση της καταστροφής ή το πέταξε έξω για να δούμε αν πέρα από… οικολογικά ευαίσθητο είναι και αρκούντως στητό;;; Οι γυμνοί ποδηλάτες πάλι με τις ολοτσίτσιδες ορθοπεταλιές, καταφέρνουν να περάσουν το μήνυμα για τη φύση και το καθαρό περιβάλλον ή «είμαστε μια χαβαλέ γυμνοπαρέα, βαφόμαστε καρναβαλίστικα, βγάζουμε σέλφις και μας δείχνουν τα κανάλια»; (Μην απαντάτε, ρητορικά τα ερωτήματα).

Για να μην αναφέρω τις καμπάνιες περί του aids, που άνευ γυμνής υστερίας, το μήνυμα αδύνατο να περάσει! Δεν πάνε οι ειδικοί να λένε ότι ο πλέον διαδεδομένος τρόπος μετάδοσης του ιού είναι μέσω αιμοδοσίας… Οι «ευαίσθητοι» της επικοινωνίας το αγνοούν επιδεικτικά τις καμπάνιες τους, εστιάζοντας αποκλειστικά στο ευπώλητο σεξ… και δώστου κάθε πικραμένος διάσημος- νιος ή γέρος, σφριγηλός ή σταφιδιασμένος, αντικείμενο του πόθου ή του τρόμου, να ξεβρακώνεται «ρεαλιστικά» ή «καλλιτεχνικά» για να μου πει να προσέχω μη κολλήσω όταν συνουσιάζομαι και να χρησιμοποιώ προφυλακτικό! Κάτι που βεβαίως ουδέποτε θα σκεφτόμουν αν δεν μου μοστράριζαν οι επώνυμοι τσίτσιδοι τα απόκρυφά τους και όντως νιώθω ευγνωμοσύνη που μου ανοίγουν τα μάτια… διάπλατα όμως, να! κάτι ματάρες μπας και μου διαφύγει καμιά κρίσιμη λεπτομέρεια των «οδηγιών» και πάω αδιάβαστη… τα αμελέτητα μπορεί να παραπλανούν, αλλά των ευαισθητοποιημένων διάσημων εν προκειμένω απαιτούν σοβαρή μελέτη!
Και από την άλλη γυμνοί ακτιβιστές πάσης φύσης και… απόφυσης, έτοιμοι να πετάξουν ρούχα και εσώρουχα, προκειμένου να διαδηλώσουν υπέρ μειονοτήτων, κατατρεγμένων, άδικων μέτρων, κοινωνικής ανισότητας, λανθασμένων πολιτικών… τύπου «Femmen» και λοιπών μεμονωμένων κατά περίπτωση… Υιοθετώντας τη λογική ότι με όχημα το γυμνό που αναπόφευκτα τραβά την προσοχή, η κοινή γνώμη και τα Μέσα «αναγκαστικά» θα εστιάσουν στο μήνυμα που το γυμνό μεταφέρει. Μια λογική που ναι μεν έχει δόση… λογικής, ωστόσο πρακτικά πόσο λειτουργεί επί της ουσίας; Πόσοι από τους αποδέκτες της γυμνής «δράσης»- που όντως θα την προσέξουν ως αντισυμβατική, απρόβλεπτη, ενίοτε σοκαριστική- θα προχωρήσουν πέρα από το θέαμα σε αυτό που υποτίθεται επιχειρεί να σηματοδοτήσει; Τί ποσοστό των θεατών θα ξεπεράσει την ελκυστική ή σοκαριστική γύμνια και θα προβληματιστεί για τον όποιο «καλό σκοπό» της;

Γιατί όταν χρησιμοποιείς όχημα που εκ των πραγμάτων διαθέτει μεγαλύτερη δύναμη και απήχηση από αυτό που μεταφέρει, μοιραία το καπελώνει. Που σημαίνει ότι η πιασάρικη γύμνια με τη δύναμη του θεάματος και μάλιστα όταν είναι «επώνυμη», θα κυριαρχήσει στο κοινωνικό- οικολογικό- πολιτικό κλπ. μήνυμα, που θα περάσει σχεδόν απαρατήρητο ή στα «ψιλά» και αν… Αυτό που θα μείνει είναι οι ανατομικές λεπτομέρειες των γυμνών- με πάσα λεπτομέρεια όμως! – και προβληματισμοί του τύπου «πόσο φώτοσοπ έπεσε;» ή «κοίτα να δεις στην ηλικία της βυζί!» ή «διακρίνω κυτταρίτιδα πίσω από τα μπούτια» ή «αυτό στο μεγάλο ποδοδάχτυλο είναι κότσι;» ή «δες τον άτιμο, εξηντάρης και καθόλου κοιλιά!»… τέτοια πράγματα, κατόπιν εξονυχιστικής μελέτης με μεγεθυντικό φακό και ανάλογα με την περίπτωση συνοδεία σιέλου με μπόλικα θαυμαστικά… Όσο για τη λεζάντα κάτω από τον/ την ξεβράκωτο- η, ναι μεν θα διαβαστεί από περιέργεια, αλλά «είχαμε να λέγαμε» και σιγά μη βάλουμε καημό για τον «καλό σκοπό» της τσίτσιδης… σκοπός είναι την επόμενη φορά να αποκαλύψει κι άλλα κι όχι μισοκαλυμμένα με ντεμέκ «καλλιτεχνικές» πόζες!

Και δεν έχουμε φυσικά άδικο γιατί είναι ηλίου φαεινότερη η πρόθεση κάθε παρόμοιου κοινωνικά «ευαίσθητου». Προκειμένου να ικανοποιήσει σε πρώτο επίπεδο τον ναρκισσισμό του, χρησιμοποιεί έναν τάχα μου «καλό σκοπό» ως βολικό άλλοθι, τον «φορά» ως δανεικό ρούχο στο γυμνό του σώμα και πετυχαίνει με ένα σμπάρο πολλαπλά τρυγόνια: από τη μια κολακεύει τη ματαιοδοξία του «κοίτα πώς κρατιέμαι, να σκάσουν οι οχτροί μου!» και από την άλλη αποκτά αίφνης δημοσιότητα, γίνεται επίκεντρο (χαζο)κουβέντας, έρχεται θεαματικά στο προσκήνιο με όλα τα επακόλουθα, τη στιγμή που πιθανόν βρισκόταν για καιρό στα αζήτητα… Άσε που πλέον καταχωρείται στους κοινωνικά «ευαισθητοποιημένους» και μπορεί αφενός να πουλά μούρη κι αφετέρου να αγοράζει χορηγούς… Καθόλου λίγα δεν τα λες με μόνο αντίτιμο μια γυμνή φωτογράφιση για «καλό σκοπό»,έχοντας επιπλέον τη καβάτζα του θαυματουργού φώτοσοπ!Στη χειρότερη, το πολύ να αρπάξει κανένα κρυωματάκι αν ο χώρος θερμαίνεται ελλιπώς… ή να μη πετύχει το «θαυματουργό» στη μετάλλαξη… ή ο χορηγός να αποδειχτεί καθίκι… ή ο «καλός σκοπός» να πάει άπατος… Αλλά για τον τελευταίο είχε μια φαγούρα, μα τί φαγούρα! Άλλωστε αν το γυμνό μάρκετινγκ έπιανε το στόχο του, όλοι οι ταλαίπωροι στη Ελλάδα, διάσημοι και άσημοι, θα τα είχαμε πετάξει προ πολλού! Άσε που θα συμβάδιζαν η ηθική και πνευματική γύμνια με τη φυσική…
Φωτογραφικό υλικό