Οι ακρίτες είναι «προσκεκλημένοι» στο Εθνικό Θέατρο το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου. Δεν χρειάζεται να έρθουν στην Αθήνα, η παράσταση θα προβληθεί ζωντανά σε επιλεγμένους χώρους στον τόπο τους.



Φωτογραφικό υλικό
Οι ακρίτες είναι «προσκεκλημένοι» στο Εθνικό Θέατρο το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου. Δεν χρειάζεται να έρθουν στην Αθήνα, η παράσταση θα προβληθεί ζωντανά σε επιλεγμένους χώρους στον τόπο τους.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Όταν ένας δημιουργός και μια προσωπικότητα του βεληνεκούς του Κώστα Γαβρά επισκέπτεται την πόλη σου, δεν υπολογίζεις χιλιόμετρα ή καιρικές συνθήκες για να παραβρεθείς στη όποια εκδήλωση. Το Κτήμα Γεροβασιλείου βρίσκεται εκτός Θεσσαλονίκης, έβρεχε καταρρακτωδώς, αλλά αυτό δεν εμπόδισε την κοσμοσυρροή των 200+ ατόμων στο Μουσείο Οίνου, με συντονιστή το δημοσιογράφο Γιώργο Τούλα. Πραγματικά, όχι απλά άξιζε τον κόπο, αλλά μείναμε κατάπληκτοι από την απλότητα, την αμεσότητα, το χιούμορ και την έντονη ευαισθησία του Κώστα Γαβρά απέναντι στα προβλήματα της εποχής, στην Ελλάδα της κρίσης. Άλλωστε, η ταινία που ετοιμάζει, μας βάζει ολοκληρωτικά στη δίνη των γεγονότων, αφού πρόκειται για μεταφορά του βιβλίου του Γιάνη Βαρουφάκη «Ανίκητοι Νικημένοι». Το βιβλίο αποτελεί χρονικό της περιόδου που ο συγγραφέας διετέλεσε υπουργός οικονομικών και βασίζεται σε αναλυτικές περιγραφές καθώς και διαλόγους που ο Γ. Βαρουφάκης είτε ηχογράφησε με το κινητό του, είτε κράτησε ως σημειώσεις! Συνεχίζει έτσι την πορεία του ως πολιτικός, κοινωνικά ευαισθητοποιημένος κινηματογραφιστής, δημιουργός ταινιών που καταγγέλλουν και αποκαλύπτουν.
ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΔΕΛΛΑΤΟΛΑ
Τα ενεχυροδανειστήρια μας ήταν κυρίως γνωστά από ξένες ταινίες ή από ιστορίες του πολέμου και της κατοχής και ήταν συνδεδεμένα στην κοινή συνείδηση με την αισχροκέρδεια και την απάτη. Στα χρόνια της κρίσης η εξάπλωση και διάδοσή τους υπήρξε εντυπωσιακή. Ξεφύτρωναν σαν μανιτάρια το ένα μετά το άλλο και για πολλούς αποτελούσαν την πιο πειστική απόδειξη για την καταστροφή που υπέστη η οικονομία της χώρας και κατά συνέπεια των νοικοκυριών. Στην Ελλάδα το ενεχυροδανειστήριο είναι θεσμός που λειτουργεί από τον 19ο αιώνα, αλλά η σχετική νομοθεσία ανανεώθηκε ριζικά κατά τα χρόνια του Μεσοπολέμου. Στην αγορά συναντά κανείς δυο ειδών ενεχυροδανειστήρια: το κρατικό που λειτουργεί ως κοινωνικό μέτρο για την προστασία των πολιτών από τους τοκογλύφους και τα ιδιωτικά που «βαράνε» στην ανάγκη των πολιτών.
«Παίζουμε λοιπόν;»
Σύντομο βιογραφικό
Πριν από λίγες ημέρες το πόρισμα των ιατροδικαστών που ανακοινώθηκε για τον θάνατο του Ζακ Κωστόπουλου από τους ιατροδικαστές Ν. Καλογρηά και Σ. Μαριαννού, ανέφερε πως «με βάση τα νεκροψιακά, νεκροτομικά και τοξικολογικά – ιστολογικά ευρήματα: ο θάνατος του Ζακ Κωστόπουλου οφείλεται στις ισχαιμικού τύπου αλλοιώσεις του μυοκαρδίου, που διαπιστώθηκαν ιστολογικώς.
«Ήταν ο Λεονάρντο ντα Βίντσι η μεγαλύτερη ιδιοφυΐα όλων των εποχών; Πιθανότατα θα δυσκολευτείτε πολύ να βρείτε κάποιον άλλο ανταγωνιστή που να μπόρεσε να φτάσει τη σημασία και το εύρος των επιτευγμάτων του. Δεν ήταν μόνο ένας λαμπρός και σεβαστός καλλιτέχνης, γλύπτης και μουσικός της Αναγέννησης, αλλά και ένας αφοσιωμένος επιστήμονας, εφευρέτης, μαθηματικός, μηχανικός και αρχιτέκτονας- και αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου».
Αυτά σημειώνει, μεταξύ άλλων, ο Μπρους Πίτερσον, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παραγωγής Grande Exhibitions στον κατάλογο της έκθεσης «Leonardo Da Vinci – 500 Χρόνια Ιδιοφυΐας» που φιλοξενείται στο Παλιό Αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στο Γκάζι από τις 30 Νοεμβρίου 2018 έως και τις 30 Μαρτίου 2019. Μέσα από ένα μοναδικό ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο, το κοινό θα έχει τη δυνατότητα ν’ ανακαλύψει τη ζωή και το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη που έθεσε τα θεμέλια για κάποιες από τις σημαντικότερες εφευρέσεις της ανθρωπότητας.
Μετά τη διαδραστική έκθεση «Van Gogh Alive – The Experience» που θαύμασαν περισσότεροι από 200.000 επισκέπτες στην Αθήνα, η εταιρεία παραγωγής «Λάβρυς», επανέρχεται και παρουσιάζει σε συνεργασία με την Grande Exhibitions, την έκθεση «Leonardo Da Vinci – 500 Χρόνια Ιδιοφυΐας», η οποία ενώνει για πρώτη φορά τρεις μεγάλες εκθέσεις για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι στην Αθήνα.
«Είναι μία έκθεση που για πρώτη φορά στο σύνολό της παρουσιάζει αυτό το οποίο διακινείται διεθνώς μουσειολογικά και τεχνολογικά όσον αφορά τον Λεονάρντο ντα Βίντσι» ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος της «Λάβρυς» Γεωργία Ηλιοπούλου στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της έκθεσης.
Για τον μεγάλο καλλιτέχνη και εφευρέτη Λεονάρντο ντα Βίντσι μίλησαν ο διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Βαρύτητας και καθηγητής του Πανεπιστημίου Denis Diderot, Σταύρος Κατσανέβας και ο καλλιτεχνικός σύμβουλος Μουσείων, Πινακοθήκης και Συλλογών του Δήμου Αθηναίων, Ντένης Ζαχαρόπουλος.
«Ο Ντα Βίντσι ήταν ένας εκπληκτικός παρατηρητής της πραγματικότητας, χρησιμοποιούσε τη ζωγραφική σαν ένα μέσο προσέγγισης του κόσμου» σημείωσε ο Σταύρος Κατσανέβας. Ενώ ο Ντένης Ζαχαρόπουλος μίλησε για έναν άνθρωπο «υπεράνω ταυτότητας», που «έβρισκε τρόπους να κοιτάζει την πραγματικότητα χωρίς εξαρτήσεις».
«Η έκθεση αυτή μας επιτρέπει να γνωρίσουμε έναν κόσμο πληροφοριών, έναν κόσμο εμπειριών και ερωτηματικών, καθώς φέρνει τον Ντα Βίντσι δίπλα μας σαν ένα σημερινό άνθρωπο. Θα έλεγα ότι ξεπερνάει κατά πολύ αυτό που ονομάζουμε παιδαγωγικά προγράμματα, τα οποία κάποιες φορές είναι εξαιρετικά στατικά» πρόσθεσε.
Μέσα σε 17 ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες, η έκθεση χρησιμοποιεί τους αυθεντικούς κώδικες, τα διαγράμματα, τις σημειώσεις και τα προπαρασκευαστικά σχέδια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μαζί με τα χαρακτηριστικά και αναγνωρίσιμα αριστουργήματά του, συνδυάζοντας την τέχνη με την τεχνολογία. Πανοραμικές φωτογραφίες και βίντεο υψηλής ανάλυσης που γυρίστηκαν στην Ιταλία, συνδυάζονται με πρωτότυπο υλικό και ηχητική αφήγηση κινηματογραφικής ποιότητας και δίνουν ένα δυναμικό πλαίσιο στις σκέψεις, τις ιδέες και τα επιτεύγματα του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Ένα εμβληματικό κτήριο του κέντρου της Αθήνας, το Παλιό Αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στο Γκάζι, μεταμορφώθηκε για να φιλοξενήσει αυτή τη ξεχωριστή οπτικοακουστική εμπειρία. Με τη συνδρομή του Μουσείου Leonardo da Vinci στη Ρώμη, του Ινστιτούτου Lumiere Technology στο Παρίσι, αλλά και ειδικών από Ιταλία και Γαλλία, η έκθεση τιμά τον Λεονάρντο ντα Βίντσι 500 χρόνια μετά τον θάνατό του επιδεικνύοντας το πλήρες φάσμα των επιτευγμάτων του.
Στην έκθεση οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν, μεταξύ άλλων, 75 μοντέλα των εφευρέσεών του, αναπαραγωγές σε φυσικό μέγεθος, διαδραστικές μηχανές, αντίγραφα των περίφημων κωδίκων του και συνολικά πάνω από 200 εκθέματα σχεδιασμένα σε συνεργασία με το Μουσείο Leonardo da Vinci της Ρώμης. Επίσης, θα έχουν την ευκαιρία ν’ ανακαλύψουν τα μυστικά της Μόνα Λίζα, μέσα από μία λεπτομερή επιστημονική ανάλυση και παρουσίαση του πιο διάσημου έργου τέχνης στον κόσμο από τον Γάλλο αρχαιολόγο και κινηματογραφιστή Πασκάλ Κοτ.
Ωράριο Λειτουργίας: 9.00 – 23.00 καθημερινά (τελευταία είσοδος: 21.00).
Τιμές εισιτηρίων: Από 15 ευρώ. Παρέχονται εκπτωτικά οικογενειακά πακέτα εισιτηρίων, καθώς και η δυνατότητα ξενάγησης. Ειδικές τιμές για γκρουπ άνω των 20 ατόμων.
Η είσοδος στην έκθεση επιτρέπεται σε παιδιά άνω των 4 ετών.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Περισσότεροι από μισό εκατομμύριο επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό επιλέγουν το χριστουγεννιάτικο χωριό της Ονειρούπολης στη Δράμα, για να ζήσουν τη μαγεία των Χριστουγέννων, όπως αναφέρει ο Γιώργος Ψαρράς, πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Κοινωνικής, Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Δράμας (ΔΕΚΠΟΤΑ). Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Ψαρράς, είπε ότι εφέτος είναι μια επετειακή χρονιά για την Ονειρούπολη καθώς συμπληρώνει 15 χρόνια παρουσίας και υπογραμμίζει ότι ήταν το πρώτο χριστουγεννιάτικο χωριό που δημιουργήθηκε.
«Ξεκινάμε στις 4 Δεκεμβρίου, της Αγίας Βαρβάρας που είναι η Πολιούχος της πόλης μας. Την έναρξη σηματοδοτεί εκδήλωση του Λυκείου Ελληνίδων, όπου τα μέλη του στις 11 το πρωί θα μοιράσουν στον κόσμο το παραδοσιακό έδεσμα “Βαρβάρα”», επισημαίνει ο κ.Ψαρράς.
Η Ονειρούπολη διαρκεί μέχρι τις 2 Ιανουαρίου και σε όλο αυτό το διάστημα την επισκέπτονται Έλληνες και ξένοι, κυρίως από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες. «Κάθε χρόνο ξεπερνάμε τον αριθμό προσέλευσης της προηγούμενης χρονιάς. Εφέτος, εκτιμούμε ότι θα γίνει το ίδιο, καθώς έχουμε ένα πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων και δράσεων όχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για τους μεγάλους», σημειώνει ο κ.Ψαρράς.
«Έχουμε πολλές δωρεάν δράσεις, συναυλίες, το fun park, τα σπιτάκια με τις λιχουδιές και τα εδέσματα», πρόσθεσε, ενώ, τόνισε, ότι «δεν πρέπει να ξεχνάμε και την κοινωνική δράση της Ονειρούπολης».
«Έχουμε το Δάσος των Ευχών και της Ελπίδας όπου εφέτος θα συγκεντρώσουμε χρήματα για τον σύλλογο καρκινοπαθών νομού Δράμας για τη δημιουργία ογκολογικού εργαστηρίου στο νοσοκομείο της Δράμας», αναφέρει ο κ.Ψαρράς και συμπληρώνει: «Εφέτος θα επισκεφθούμε επίσης και τον σύλλογο Ελπίδα για να πάει η Ονειρούπολη στα παιδιά που δεν μπορούν να την επισκεφθούν. Μια ομάδα λοιπόν με ξωτικά και άλλα πλάσματα της Ονειρούπολης θα επισκεφθεί τα παιδιά του συλλόγου Ελπίδα στην Αθήνα».
Όπως σημειώνει ο κ.Ψαρράς, η Ονειρούπολη γεμίζει τα ξενοδοχεία της πόλης, συνδράμει στην οικονομική ενίσχυση της περιοχής αλλά και στη θετική ψυχολογία των κατοίκων, που βλέπουν τον τόπο τους να σφύζει από ζωή.
Και το όνομα αυτού «Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας». Το θρυλικό κτίριο της οδού Ακαδημίας, που για περισσότερα από 70 χρόνια στέγαζε την Εθνική Λυρική Σκηνή, περνάει στα χέρια του δήμου Αθηναίων και ανοίγει ξανά τις πόρτες του τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου με τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία του δήμου Αθηναίων και το έργο «Όνειρο Θερινής Νυκτός».
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023