
Φωτογραφικό υλικό
Σύμφωνα με τον Μπιλ Εβανς, επί πολλά έτη φίλο του Σάιμον, ο διάσημος συγγραφέας απεβίωσε νωρίς το πρωί της Κυριακής σε νοσοκομείο του Μανχάταν, ύστερα από επιπλοκές που του προκέλεσε η πνευμονία.
Αντιμετώπιζε εδώ και πολύ καιρό σοβαρά προβλήματα υγείας, έπασχε από τη νόσο του Αλτσχάιμερ, ενώ είχε και άνοια.
Ο Σάιμον υπήρξε ένας εκ των πλέον επιτυχημένων και προβεβλημένων θεατρικών συγγραφέων στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, ο οποίος συνδύαζε εξαιρετικά χιούμορ, δράμα και ενδοσκόπηση
Ενα νέο έργο του Σάιμον υπήρχε σχεδόν σε κάθε θεατρική σεζόν του Μπρόντγουεϊ από το 1960 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ΄90. Εγραψε περισσότερα από 40 έργα, αστεία, συγκινητικά και εξαιρετικά δημοφιλή. Ενας κριτικός είχε γράψει ότι ο Νιλ Σάιμον δεν είναι απλώς ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος, αλλά θεσμός.
Μερικά από τα σημαντικότερα έργα του ήταν τα «Ξυπόλητοι στο πάρκο», «Το κορίτσι του αποχαιρετισμού», «Ο φυλακισμένος της διπλανής πόρτας», «Οι ηλίθιοι», «Sweet Charity» καθώς και πλήθος άλλων, αρκετά εκ των οποίων έγιναν ταινίες.
Τα δύσκολα παιδικά χρόνια και οι πέντε γάμοι
Γεννημένος στις 4 Ιουλίου 1927 στο Μπρονξ, ο Μάρβιν Νιλ Σάιμον ήταν γιος του πωλητή ενδυμάτων, Άιρβιν Σάιμον, ο οποίος εγκατέλειψε την οικογένειά του, όταν εκείνος ήταν παιδί, αφήνοντας στη μητέρα του, Μέι, τη φροντίδα του Νιλ και του μεγαλύτερου αδελφού του, Ντάνι. Ακόμη και όταν η οικογένεια ήταν μαζί, η διάθεση σκοτείνιαζε από τους συχνούς καυγάδες των γονιών του.
Οι εντάσεις της οικογένειας, η οποία μετακόμισε στο Washington Heights του Μανχάτα, όταν ο Σάιμον ήταν 5 ετών, θα έβρισκαν έδαφος σε πολλά από τα έργα του, κυρίως στην τελευταία τριλογία του, αλλά και στις πρώτες κωμωδίές που έγραψε, όπως η “Come Blow Your Horn” (1961), που πραγματεύεται έναν νεαρό άντρα που φεύγει από το σπίτι του, ακολουθώντας τον μεγαλύτερο αδελφό του. Και όταν τελικά, η οικογένεια διαλύθηκε, ο Σάιμον πήγε να μείνει με τα ξαδέλφια του, ενώ ο αδελφός του με τη θεία του, καταστάσεις οι οποίες αντανακλώνται στο έργο “Lost in Yonkers.”
Ο Σάιμον παντρεύτηκε πέντε φορές: τη χορεύτρια Joan Baim (1953–1973), την ηθοποιό Marsha Mason (1973–1983), δύο φορές την ηθοποιό Diane Lander (1987–1988 and 1990–1998), ενώ τελευταία σύζυγός του ήταν η Elaine Joyce (1999-2018).
Είχε αποκτήσει δύο κόρες, τη Νάνσι και την Έλεν από τον πρώτο του γάμο και την Μπριν Λάντερ, κόρη της τρίτης συζύγου του από προηγούμενη σχέση, την οποία υιοθέτησε.
Ένα μεγάλο όνομα στο Μπρόντγουεϊ
Ο Νιλ Σάιμον ξεκίνησε την καριέρα του γράφοντας σκετς και επιθεωρήσεις. Η πρώτη του δουλειά ήταν το ”Catch a star” το 1955 το οποίο ανέβηκε στο θέατρο του Μπρόντγουεϊ
Το «Παίξε την τρομπέτα σου», το έργο, το οποίο ο Σάιμον έγραψε μαζί με τον αδελφό του, Ντάνι, για να ξεφύγει από τη σκλαβιά του να γράφει κωμωδίες για την τηλεόραση και το οποίο «ανέβηκε» για 677 παραστάσεις, κερδίζοντας την προσοχή του κοινού.
Ωστόσο, το «Ξυπόλητοι στο πάρκο», μία κωμωδία εμπνευσμένη από τις εμπειρίες τις δικές του και της νεαρής γυναίκας του ήταν αυτό που έκανε τον Σάιμον ένα όνομα του Μπρόντγουεϊ.
Το 1962 έγραψε πρόζα για το μιούζικαλ ”Little me” και ακολούθησαν πολλά επιτυχημένα έργα όπως ”Το παράξενο ζευγάρι” το 1965 , η ”Αστερόεσσα κοπέλα” το 1966 και ”Σουίτα για δύο” το 1968. Μετά την πρώτη επιτυχία στο μιούζικαλ έγραψε άλλες δύο πρόζες το 1966 ”Sweet Charity” και ”Promises” το 1968. Το 1969 ο Νιλ Σάιμον έγραψε το έργο ”Ο τελευταίος φλογερός εραστής” σφραγίζοντας μια δεκαετία επιτυχιών.
Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος έχει λάβει τα περισσότερα βραβεία και υποψηφιότητες από κάθε άλλο συγγραφέα, πολλοί θεωρούν ότι έχει υποτιμηθεί ως θεατρικός συγγραφέας κατά το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του, επειδή έγραψε κωμωδίες παρά δράμα.
Ένας πολυβραβευμένος θεατρικός συγγραφέας
Ο Νιλ Σάιμον ήταν από τους πλέον βραβευμένους θεατρικούς συγγραφείς, έχοντας στο ενεργητικό του τέσσερα Tony, το βραβείο «Mark Twain», ενώ τιμήθηκε με Πούλιτζερ Καλύτερου Δραματικού Θεατρικού Εργου για το Lost in Yonkers.
Ο Νιλ Σάιμον τιμήθηκε με το βραβείο του Kennedy Center το 1995 από τον πρόεδρο Μπιλ Κλίντον για την συμβολή του στις τέχνες και την λαϊκή κουλτούρα του 20ού αιώνα.
«Προκαλεί εμάς και τον εαυτό του ποτέ να μην παίρνουμε τους εαυτούς μας πολύ στα σοβαρά. Ευχαριστούμε για το σπίρτο και την σοφία», είχε πει ο Κλίντον στην απονομή του βραβείου.
Κάποια λόγια
Η ιστορία του Ναρκίσσου και της Ηχούς εκφυλίζεται τις περισσότερες φορές σε μία απλή αλληγορία εγωπάθειας. Είναι όμως έτσι πραγματικά; Ο μύθος αναζητά μία καινούργια ερμηνεία. Νέα ερωτήματα γεννιούνται. Πόσο κακό είναι να αγαπάει κανείς τον εαυτό του; Να τον πονάει και να τον νοιάζεται;
Αγάπα τον πλησίον σου, ναι. Τι γίνεται όμως όταν ο πλησίον μου, ο σύντροφός μου, είναι αυτό το ρημαδιασμένο σώμα μου; Αυτό που ενώ πάντα φέρω μαζί μου, το παραμελώ και το παρατάω από εδώ και από εκεί απρόσεκτα. Είναι τόσο κακό να αγαπάω το σώμα μου;
Αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν.
Έτσι μας λέγανε. Μα πως να αγαπήσω εσένα, όταν δεν αγαπάω καλά – καλά τον εαυτό μου; Και προσπαθώ, δεν είναι ότι δεν προσπαθώ. Εκεί είναι που ο Νάρκισσος γίνεται ένα πλήρες δραματικό πρόσωπο. Ένας ήρωας. Όταν τολμά να ατενίσει αυτό που τόσο αποφεύγω, τον εαυτό μου, που ξεπροβάλει δειλά – δειλά απέναντί μου και με κοιτάζει μέσα στα μάτια.
Που βρίσκεται το όριο;
Πρόγραμμα παραστάσεων:
Μέρες παραστάσεων: 31 Αυγούστου, 1, 2 και 3 Σεπτεμβρίου
Ώρα: 22:30
Όλος ο κόσμος αυτό το καλοκαίρι ο κόσμος αποτίει φόρο τιμής σε μια μοναδική καλλιτεχνική ιδιοφυΐα, τον Λέοναρντ Μπερνστάιν, ο οποίος γεννήθηκε πριν από 100 χρόνια στις 25 Αυγούστου. Χιλιάδες εκδηλώσεις σε όλη την υδρόγειο τιμούν την εκατονταετηρίδα της γέννησής του και τη μουσική του, συμφωνική, χορωδιακή, για μπαλέτο, μουσική δωματίου, ακόμα και της ταινίας του 1954 του Elia Kazan Waterfront, με πρωταγωνιστή τον Marlon Brando.
5 διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (Απόλαυσις στη γειτονιά, Το ψοφίμι, Η γραία κ’ η θύελλα, Το θαλάσσωμα, Ο Αμερικάνος) από το θέατρο ΓΙΑΦΚΑ
Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνα Αλεξανδράτου (Ηλέκτρα), Αφροδίτη Φλώρου (Αλέκα), Κασσάνδρα Τζάρτζαλου (Φωτεινή), Βερόνικα Μπακόλα (Μάρω)
Η εταιρεία θεάτρου «Σπίτι της» ιδρύθηκε το φθινόπωρο του 2017 στη Θεσσαλονίκη από την Εμμανουέλλα Κοντογιώργου με σκοπό να δώσει διέξοδο στις θεατρικές αναζητήσεις μιας ομάδας καλλιτεχνών που επιθυμούν να αρθρώσουν τον προσωπικό τους λόγο στην τέχνη την οποία σπούδασαν και υπηρετούν. Στόχος τους είναι η δημιουργία ενός θεάτρου συνόλου, όπου τα μέλη συμπράττουν ισότιμα στη δημιουργική διαδικασία και ο ηθοποιός ως καλλιτέχνης τίθεται αναπόδραστα στη θέση του συνδημιουργού.
Δευτέρα 3 & Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018
Μονή Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 21, Σταυρούπολη)
Ώρα έναρξης: 21:00
Πληροφορίες: 2310 589237
Τιμή εισιτηρίου: 7 ευρώ (γενική είσοδος)
Προπώληση εισιτηρίων:
Seven spots, Media Markt & ηλεκτρονικά στο viva.gr
.
–ΕΙΔΑΜΕ κιν/κές ταινίες & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
What a night ❤️❤️ #mykonos thank you @xlsiorfestival 🙏🏽❤️
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Eleni Foureira (@foureira) στις
Το Σάββατο 25 Αυγούστου, λίγα λεπτά πριν κάνει την εμφάνισή της η Αυγουστιάτικη Πανσέληνος, το Αρχαίο Θέατρο της Μίεζας ανοίγει τις πύλες του, για να υποδεχθεί την παράσταση «Οιδίπους – Ανασκαφή δεύτερη» του Θοδωρή Γκόνη με τους Θέμη Πάνου, Θανάση Δήμου και Δημήτρη Σωτηρίου, που παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων στο πλαίσιο του 2ου Διεθνούς Εργαστηρίου Αρχαίου Δράματος του 61ου Φεστιβάλ Φιλίππων.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας σε συνεργασία με τον Δήμο Νάουσας παρουσιάζουν την παραγωγή του Φεστιβάλ Φιλίππων στο πλαίσιο του 2ου Διεθνούς Εργαστηρίου Αρχαίου Δράματος «Οιδίπους – Ανασκαφή δεύτερη» στο Αρχαίο Θέατρο Μίεζας.
Το βράδυ της 25ης Αυγούστου, δύο ηθοποιοί, ένας σκηνοθέτης κι ένας χορευτής πραγματοποιούν μια ανάγνωση – ανασκαφή στην κορυφαία τραγωδία του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος».
Δεν πάμε να λύσουμε το αίνιγμα του Οιδίποδα, θέλουμε μόνο να αναζητήσουμε τα στοιχεία του τραγικού στην αυθεντική πηγή του. Προσπαθούμε να καταλάβουμε που είναι η βαθύτερη σημασία του πράγματος. Προσπαθούμε να πούμε την ιστορία πιο πολύ με τα χέρια και τον ιδρώτα παρά με τα λόγια. Με τον τρόπο που ίσως θα την έλεγαν χειρώνακτες∙ οι εργάτες και οι αρχαιολόγοι που πριν από έναν αιώνα έσκυψαν με μεράκι και καημό να ανακαλύψουν την ιστορία αυτού του τόπου. Και τα κείμενα τι είναι; Σκάβοντάς τα, καταλαβαίνεις δυο τρία πράγματα. Και αυτά με τη σειρά τους μας διδάσκουν και μας υπενθυμίζουν ότι δεν ξέρουμε σχεδόν τίποτα.
Θέμης Πάνου
Η Μίεζα ήταν μια μικρή πόλη της ερατεινής Ημαθίας, χτισμένη στους πρόποδες του Βερμίου στη μέση περίπου του δρόμου που ένωνε τις Αιγές, τη βασιλική μητρόπολη των Μακεδόνων με την Πέλλα, το μακεδονικό λιμάνι στη βόρεια ακτή του Θερμαϊκού που το πρώτο μισό του 4ου αι. π.Χ. είχε αναπτυχθεί σημαντικά με αποτέλεσμα να γίνει τόπος της δεύτερης κατοικίας της βασιλικής οικογένειας. Η γεωγραφική θέση και το παραδεισένιο τοπίο με τα πλούσια λιβάδια, τα βαθύσκια δάση και τα πολλά νερά είναι ίσως ο λόγος που έκαναν τον Φίλιππο Β΄ να διαλέξει την Μίεζα για να εγκαταστήσει εκεί τη σχολή όπου ο Αριστοτέλης θα δίδασκε τον γιο και διάδοχο του Μέγα Αλέξανδρο, αλλά και τα παιδιά των εταίρων που προορίζονταν να γίνουν η ελίτ και να στελεχώσουν όλα τα αξιώματα του κράτους.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, συντήρησε και αποκατέστησε το θέατρο ολοκληρώνοντας το έργο το 2014 με αυτεπιστασία και χρήματα από το Γ΄ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ.
Απόδοση: ΜΙΝΩΣ ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΓΚΟΝΗΣ, ΘΕΜΗΣ ΠΑΝΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΗΜΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΥ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ
Αρχαίο Θέατρο της Μίεζας | Σάββατο 25 Αυγούστου 2018 | Ώρα έναρξης 19.30
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023