Οδηγίες προς γονείς, τώρα που μένουμε σπίτι: Ώρα για παιχνίδι.

2890 Views
Οδηγίες προς γονείς, τώρα που μένουμε σπίτι: Ώρα για παιχνίδι. Οδηγίες προς γονείς, τώρα που μένουμε σπίτι: Ώρα για παιχνίδι.

 
Γράφει η Νέλη Βυζαντιάδου.
 
Αυτές τις μέρες όλοι οι γονείς έχετε την ευκαιρία να περάσετε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά σας και να θυμηθείτε τι σημαίνει να παίζετε όλοι μαζί. Η σημασία του παιχνιδιού έχει αναγνωρισθεί από πολλούς ειδικούς και τονίζεται η αναγκαιότητά του στην ανάπτυξη ενός παιδιού.
 
Ο Erik Erikson υποστηρίζει πως το παιχνίδι βοηθά εμάς τους ενήλικες να κατανοήσουμε το παιδί, τις ανάγκες του και τις απόπειρές του για εξέλιξη σε σωματικό, συναισθηματικό και γνωστικό επίπεδο. Η Melanie Klein από την άλλη έκανε λόγο για σχέσεις του νεογνού και αργότερα του παιδιού με το "καλό" και το "κακό" ως σημείο αναφοράς για τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνει να σχετίζεται με τους άλλους και να παραμένει σε σχέσεις και κατά την ενηλικίωσή του.
 
Η σημασία του παιχνιδιού στη ζωή του παιδιού υπογραμμίσθηκε και από άλλους ειδικούς, όπως τον Donald Winnicott, σύμφωνα με τον οποίο το παιδί επικοινωνεί τόσο με λεκτικά όσο και με μη λεκτικά σήματα με τους γύρω του και ειδικότερα η μη λεκτική επικοινωνία του με τους γονείς του αποδεικνύεται συνήθως καθοριστική για τα επόμενα στάδια ανάπτυξής του.
.
O Jacob Levy Moreno, ιδρυτής και δημιουργός του Ψυχοδράματος, τόνισε πόσο σημαντική είναι η αλληλεπίδραση μεταξύ γονιών και παιδιού και πόσο αυτή επηρεάζει τη μελλοντική διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Αναφέρθηκε μάλιστα ιδιαιτέρως στην αυθόρμητη φύση του παιδιού και στο αυθεντικό της έκφρασής του μέσα από τις καθημερινές του δραστηριότητες μεταξύ των οποίων φυσικά και το παιχνίδι. Σύμφωνα πάντα με τον ίδιο η προσωπικότητα ενός παιδιού διαμορφώνεται στα εξής τρία στάδια:
1. Στάδιο κατά το οποίο ανακαλύπτει την ταυτότητά του
2. Στάδιο κατά το οποίο το παιδί αναγνωρίζει τον εαυτό του
3. Στάδιο κατά το οποίο το παιδί αναγνωρίζει τους άλλους
 
Κάθε γονιός οφείλει να αφουγκράζεται τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του παιδιού του, να σέβεται τα όρια του, να μην πηγαίνει πέρα από εκεί που το παιδί φαίνεται να επιθυμεί ή να αντέχει, να μην το πιέζει για μεγαλύτερη συμμετοχή σε δράση και να μην το επιπλήττει σε περίπτωση δυσκολίας ή άρνησης του για συμμετοχή στις δραστηριότητες που του προτείνει.
 
Όταν το παιχνίδι είναι ομαδικό, δηλαδή περιλαμβάνει και άλλους (αδέλφια ή γονείς) πλην του παιδιού, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής κριτήρια:
* οδηγίες ξεκάθαρες, σύντομες και απλές
* κατανοητή εφαρμογή παιχνιδιού
* να αποσκοπεί σε συγκεκριμένους στόχους (π.χ. απόκτηση γνώσεων, εκτόνωση)
* να συμβάλλει ενεργά στη μάθηση
* να είναι ενδιαφέρον
* να εφαρμόζεται με ευκολία
* να είναι ευέλικτο (π.χ. τροποποιείται αναλόγως του αριθμού των μελών της οικογένειας)
* να ενθαρρύνει τη συμμετοχή αυτών στους οποίους απευθύνεται
* να υποστηρίζει τους αυτοσχεδιασμούς
* να κινητοποιεί σε δράση
* να συνδυάζει γνώση με διασκέδαση
* να ενισχύει τη φαντασία
 

Μην ξεχνάτε πως προσαρμοζόμαστε στα δεδομένα των ημερών, φροντίζουμε την ασφάλεια και την υγεία όλων μας και αξιοποιούμε θετικά ακόμα και τις πιο δυσάρεστες συνθήκες ζωής. Ώρα για παιχνίδι λοιπόν!!! 


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη