Πήγαμε στην πρεμιέρα της Άννας Βίσση και Αντώνη Ρέμου στο “Pantheon Theater”… Καλή η Κουλτούρα, μα πάνω από όλα η παντοτινή ελληνική καψούρα!
Βρεθήκαμε την Παρασκευή, στο μεταμορφωμένο πρώην “Αθηνών Αρένα” και νυν “Pantheon Theater”, για την πρεμιέρα των Άννα Βίσση και Αντώνη Ρέμου. Η φετινή τους συνύπαρξη , που από πολλούς έχει χαρακτηριστεί ως συνεργασία της χρονιάς, έχει το χαρακτήρα μιας μουσικοθεατρικής παράστασης με τη συμμετοχή άξιων δημιουργών. Συγκεκριμένα τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Κακλέας, τα σκηνικά ο Μανώλης Παντελιδάκης, τα κοστούμια ο Απόλλων Παπαθεοχάρης ενώ στα κείμενα βρίσκεται ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης. Μαζί τους επί σκηνής μια 20 μελής ομάδα χορευτών και ηθοποιών.
Η σκέψη του Γιάννη Παπαθεοχάρη να “ξηλώσει” το Αθηνών Αρένα και να το μεταμορφώσει στο “Pantheon Theater”, ένα υπερσύγχρονο θέατρο 1800 θέσεων, μόνο ως ουσιαστική και συντονισμένη με τους καιρούς κίνηση μπορεί να χαρακτηρισθεί. Πάνε τα “λουλουδικά” και τα ατελείωτα ποτά… Είναι βεβαίως και η αισθητική της γυναίκας του Νίκης Παπαθεοχάρη που έχει συγκεκριμένη υπογραφή (μάλιστα στο φουαγιέ του θεάτρου, βρίσκονται και κάποια από τα γλυπτά της καθώς και μια καινούργια δημιουργία της, ένα υπέροχο δέντρο), είναι και οι δύο νέοι και δημιουργικοί γιοί τους.
Και η συγκεκριμένη μουσικοθεατρική παράσταση μόνο ως υπερπαραγωγή μπορεί να χαρακτηρισθεί. Και είχε από όλα, και πλήθος σκηνικών, και βιντεοπροβολές και “σκετσάκια” και perfomance και πολλά πολλά τραγούδια. Το τι κουστούμια δε άλλαξαν οι χορευτές ανά θεματική δεν περιγράφεται. Πάνω από όλα όμως είχε αρχή μέση και τέλος όπως ακριβώς μια θεατρική παράσταση, αν και λόγω μάλλον πρεμιέρας ή καλλιτεχνικής φύσης των πρωταγωνιστών, ξεφύγαμε λίγο προς το τέλος, μπερδεύοντας το “θεατράλλε” με τα μπουζουκομάγαζα…Τι να κάνουμε είναι δύσκολες οι αλλαγές!
Η έναρξη της παράστασης έγινε με τη μετωπική συνάντηση των δυο τραγουδιστών αφού είχε προηγηθεί η βιντεοπροβολή μιας περιστρεφόμενης υδρογείου. Σαν άκουσμα, το εναρκτήριο/καινούργιο τραγούδι του συνθέτη Νίκου Καρβέλα “ Ένα ή Κανένα” όπως ακριβώς τιτλοφορείται και η όλη δράση.
Στο (Α’)πρώτο μέρος της παράστασης τα σκηνικά χωρίστηκαν σε πέντε θεματικές οι οποίες ήταν σύνοδες με την “παρακαταθήκη” των τραγουδιών των δυο ερμηνευτών-ναι τα σκηνικά δεν ήθελαν να δείξουν κάτι όπως ακούσαμε ως απορία, απλώς εικονικό-ποίησαν με φαντασία, το περιεχόμενο του συνόλου των τραγουδιών. Τόσο απλά.
Η πρώτη θεματική/σκηνή ήταν το έσω και το έξω μιας πολυκατοικίας με τις ερμηνείες “Πράγματα” της Α. Βίσση και το “Σε εκδικήθηκα” του Αντώνη Ρέμου ενώ ακολούθησαν σε ομαδική perfomance το “Δε θα υπάρξει άλλος” και το “Μείνε” αντιστοίχως.
Στη δεύτερη θεματική ένα πρατήριο, με φόντο ένα πλοίο, και τον Α. Ρέμο στο πρώτο του σόλο να τραγουδά το “Πόρτα Ανοιχτή” ,”Μη ξαναρθείς” (Ν.Παπαθεοχάρη) ,”Η στροφή” ενώ ακολούθησε ένα μικρό σκετσάκι ζήλιας που ολοκληρώθηκε με τα τραγούδια “Πάμε πάλι από την αρχή”, “Η καρδιά με πηγαίνει εμένα” και “Τα Σάββατα”.
Τρίτη θεματική μια πολιτεία χαοτική και ομιχλώδης, η είσοδο της Άννας Βίσση στη σκηνή με πρώτο σολάρισμα το αγαπημένο “Μεθυσμένη πολιτεία”.
Τέταρτη σκηνή ένα δάσος, ναι καλά διαβάζετε ένα σκηνικό δάσος, με φουτουριστικά στοιχεία και μεγεθυμένα παιδικά παιχνίδια(κοστούμια εξαιρετικά), ενώ η Βίσση να ερμηνεύει “Το Φως”. Και το ότι θα βλέπαμε έτσι εικονικό-ποιημένο το τραγούδι “Φως” του Καρβέλα δεν το περιμέναμε ποτέ! Ίσως τούτη η θεματική να ήταν η περισσότερο θεατρική. Και ακολούθησαν, στο ίδιο, τα “μπαλαντοειδή” της Βίσση “ο Πόνος της αγάπης” ,“Ένα σου λέω ένα ”,”Μαυρα γυαλιά” ,“ Ο δρόμος”, “Ελένη” “Μια αγάπη φωτιά” το “Παραλύω” (ρεσιτάλ ερμηνείας) ολοκληρώνοντας με το καινούργιο “Καθημερινότητα”.
Πέμπτη θεματική, επί σκηνής τροχόσπιτα και γκράφιτι πολλά, την αναγγελία ενός επερχόμενου πάρτι, με το “Λάμπω” (σε σκετσάκια απο τους ηθοποιούς) και την τελική είσοδο των Βίσση- Ρέμου (ροκ ενδυμασία) στη σκηνή πάνω σε μια βέσπα! Ακολούθησε πολυ-διαδραστικό σόου με τα “Άγκαλιασέ με”, “Αυτός που περιμένω” “Μη ζητάς συγνώμη” “Σαν κι εμένα καμία” και τα αντίστοιχα “Εμείς” των δυο ερμηνευτών που ολοκλήρωσαν και το πρώτο μέρος.
Το (Β’) δεύτερο κυρίως μέρος άρχισε με το “Δώδεκα” και ένα τεράστιο ρολόι που έδειχνε δώδεκα και πέντε, με την Α. Βίσση να ερμηνεύει και να παίζει ταυτοχρόνως σε ένα περιστρεφόμενο πιάνο. Ακολούθησε γρήγορη εναλλαγή με τους ηθοποιούς σε performance playmobil και τις ερμηνείες των “Αλλάζουν οι καιροί”, μια πολύ καλή διασκευή του “Τραύμα”, το “Νάιλον” και το “Γκάζι”. Στη συνέχεια η διάθεση ανέβηκε με τα “Τις κακές συνήθειες” , “το τρένο” και τις “Υπερβολές”.
Και μετά Αντώνης Ρέμος με φόντο βιντεοπροβολές κινηματογραφικών αθάνατων ζευγαριών (από Μάρλον Μπράντο μέχρι Βουγιουκλάκη) και πρώτο τραγούδι το “Σ’ αγαπώ”.
Και ακολούθησε χαμός ….με τον κόσμο να ξεσηκώνεται και να τραγουδά τα “Βρέξε ουρανέ”, “Εγωισμός”, “Εγώ είμαι που επιμένω”, “Δεν έχω που να πάω”, “Δυο ψέμματα”, “Προσωπικά”, “Έλα να με τελειώσεις” “Το όνομά σου”, “Τι ήμουνα για σένα” και έτσι απλά… πήραν τα πράγματα την “κάτω βόλτα” ή για να κυριολεκτούμε, αναδείχθηκε η λαϊκή φύση του Αντώνη και ξεφούσκωσε και η ανάγκη του κόσμου!
Καλά και τα σκηνικά, μα πάνω από όλα η λεγόμενη και παντοτινή ελληνική καψούρα!
Και για το κλείσιμο οι δύο ερμηνευτές (είχε και γενέθλια η Α. Βίσση) μαζί είπαν αρκετά, μαζί με ευχαριστίες, όπως το “Πες το ξανά”, “Που να πήγε τόση αγάπη”, “Είμαι το σήμερα είσαι το χτες” “Δεν τελειώσαμε” και φυσικά το “Ένα ή Κανένα”.
Στο σύνολο σας τα γράψαμε αναλυτικά, αν και είμαστε σίγουροι ότι πολλοί από εσάς θα τους επισκεφτείτε(το θέατρο ήταν πλήρες από κόσμο), γιατί θέλουμε να το έχουμε και ως γραπτό χρονικό.
Το πείραμα του Παπαθεοχάρη, μα και του συνόλου των δημιουργών είναι αρκετά τολμηρό και ιδιαίτερο. Ίσως να είναι σημείο του καιρού, ίσως να φέρει και μια καινούργια καλλιτεχνική πλατφόρμα. Σίγουρα εξυπηρετεί κατά πολύ ένα σπάσιμο “ταμπέλων” ή και να καίγεται το λεγόμενο “αγώνισμα πίστας”. Σαφώς παρατηρήσαμε ένα μούδιασμα του κοινού και ακούσαμε, ιδιαίτερα στο διάλειμμα, την απορία μα τι θέλουν να δείξουν; Σαφώς και στιγμές τα εξαιρετικά σκηνικά του Παντελιδάκη κατάπιναν τους ερμηνευτές που δεν είναι ιδιαίτερα συνηθισμένοι σε αυτά τα μεγέθη -όχι τόσο ή Βίσση(Δαίμονες) όσο ο Ρέμος- ωστόσο πιστεύουμε και επικροτούμε ότι υπήρχε μέτρο.
Ότι κι αν σκεφτόμαστε, ότι κι αν σκεφτείτε καλή σας διασκέδαση!
“ΕΝΑ ή ΚΑΝΕΝΑ”
με την Άννα Βίσση και τον Αντώνη Ρέμο
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Koστούμια: Απόλλωνας Παπαθεοχάρης
Διεύθυνση ορχήστρας: Γιάννης Κυφωνίδης
Χορογραφίες: Chali Jennings
Κείμενα: Κωνσταντίνος Ασπιώτης
Σχεδιασμός Φωτισμών: Γιώργος Τέλλος
Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Παπανικολάου
Ηχολήπτες: Άρης Κουντούρης, ‘Αγγελος Αγραπίδης, Ηλίας Λάκκας, Πέτρος Ανάπαλης
Soundtrack & Additional musical arrangements: Δημήτρης Γκέρκος
Σχεδιασμος video: Μανος Χασάπης
Βοηθόs Σκηνοθέτη: Νουρμάλα Easty
Βοηθός Σκηνογράφου: Ελίνα Δράκου
Διδασκαλία Φωνητικών: Λία Βίσση
Προγραμματισμός Φωτισμών: Παναγιώτης Τσεβρένης
Χειρισμός Φωτισμών: Γιώργος Παπαγεωργίου
Βοηθός Φωτισμών: Αλεξάνδρα Μπουργανού
Χειριστής Video: Ηλίας Μπινιέρης
Διεύθυνση/Οργάνωση/Υλοποίηση παραγωγής: Γεράσιμος Σιδερίδης
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ
Ανδριοπούλου Παυλίνα
Βλάσσης Αντώνης
Γαρνάβου Σταυριάνα
Γεωργίου Λούης
Δημητριάδη Τατιάνα
Καραχάλιου Τζωρτζίνα
Καφετζής Χρήστος
Κούμας Μάριος
Λιάκου Ευγενία
Μπούφη Βέρα
Ράμος Γιάννης
Σάττι Μαρίνα
Σβιταϊλο Ιβάν
Τσιουραμάνη Λευκοθέα
Buli Ευγένιος
Jennings Chali
Kocaj Andi
Kocaj Ardi
Parker Courtney
Taylor Victoria
ΟΡΧΗΣΤΡΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ: Γιάννηs Κυφωνίδηs
Πλήκτρα: Γιάννης Κυφωνίδης
Τύμπανα: Κώστας Λιόλιος
Κρουστά: Αλέκος Ρούπας
Μπάσσο: Τάκης Φοίτος
Κλαρίνο: Θανάσης Βασιλόπουλος
Σαξόφωνο: Λεωνίδας Ιωαννίδης
Πλήκτρα: Νίκος Γαρουφαλάκης
Μπουζούκι: Μανώλης Καραντίνης
Χρήστος Ολύμπιος
Κιθάρα: Κώστας Μαδεμλής
Σάββας Χριστοδούλου
Βιολί: Alfred Shtuni
Τίνα Ψαλίδα
Χρήστος Δαλιάνης
Βιόλα: Γιώργος Γαϊτάνος
Τσέλο: Ειρήνη Αναστασίου
Χρήσιμες Πληροφορίες:
Διάρκεια παράστασης: 3.00 ‘ (Διάλειμμα: 15΄)
Ημέρες / Ώρες παραστάσεων: Πέμπτη – Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή
Ώρες: Πέμπτη: 21.00-24.00, Παρασκευή & Σάββατο: 22.00 – 01.00, Κυριακή: 20.00 – 23.00
Online κρατήσεις εισιτηρίων:
athenspantheon.com, tickethour.com και σε επιλεγμένα καταστήματα Vodafone
Τηλεφωνικές κρατήσεις: Pantheon Theater, 210 3471111
Οι ζώνες των τιμών είναι οι ακόλουθες:
ΖΩΝΗ A: 50 ΕΥΡΩ
ΖΩΝΗ B: 45 ΕΥΡΩ
ΖΩΝΗ Γ: 40 ΕΥΡΩ
ΖΩΝΗ Δ: 35 ΕΥΡΩ
ΖΩΝΗ Ε: 30 ΕΥΡΩ
ΖΩΝΗ ΣΤ: 25 ΕΥΡΩ
ΖΩΝΗ Ζ: 20 ΕΥΡΩ
ΖΩΝΗ Η: 15 ΕΥΡΩ
Eισιτήρια για άνεργους και φοιτητές: από 12 έως 20 ευρώ
30% έκπτωση για παιδιά κάτω των 12 ετών αποκλειστικά με την παρουσία τους στο ταμείο (δεν ισχύει για τηλεφωνικές κρατήσεις και κρατήσεις μέσω internet).
Επιτρέπεται η κατανάλωση ποτού κατά τη διάρκεια της παράστασης στις σουίτες – θεωρεία του Pantheon Theater, το οποίο θα προσφέρεται στους επισκέπτες από τα σημεία των bar.
Το Pantheon Theater νοιάζεται και προβλέπει για τους ΑμεΑ συμπολίτες μας. Προσφέρει ειδική έκπτωση ενώ στο χώρο υπάρχει πρόβλεψη θέσεων για αναπηρικά καροτσάκια.
Περισσότερες πληροφορίες:
www.athenspantheon.com | facebook.com/Pantheon.Theater.Athens
Πρόσβαση:
Pantheon Theater | Πειραιώς 166, Αθήνα
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Προαστειακός Σιδηρόδρομος: Ρουφ / Μετρό: Κεραμεικός
Λεωφορείο, γραμμές:
049 (Πειραιάς – Ομόνοια), στάση Ρουφ
914 (Ομόνοια – Λαχαναγορά – Παλ. Κοκκινιά), στάση Ρουφ
από το Γουδί με την γραμμή:
815 (Γουδί, Βασ. Σοφίας, Παν/μίου, Ομόνοια, στάση Ταύρος), στάση Ρουφ
Στάθμευση: διατίθεται χώρος πάρκινγκ
Φωτογραφικό υλικό