Ο ραδιοφωνικός παραγωγός Λάζαρος Γλούφτσης εκπέμπει στη συχνότητα του Kulturosupa.gr και μιλά για όλα…
Aν και είναι πτυχιούχος δομικός κατάφερε να ασχοληθεί με τα media που ήταν εν τέλη και η μεγαλύτερη του αγάπη. Για πάνω από 40 χρόνια ασχολείται τόσο με πολιτιστικά όσο και καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης. Τα τελευταία χρόνια μετέφερε την αγάπη του για τον πολιτισμό, την μουσική και την τοπική αυτοδιοίκηση μέσα απο την δική του εκπομπή στο City Fm 106,1
1). Μίλησέ μας για σένα να σε γνωρίσουμε, με κάποια στοιχεία του βιογραφικού σου που εσύ θεωρείς σημαντικά.
Γεννήθηκα στη Σιταριά της Φλώρινας. Απόφοιτος του Εξατάξιου Γυμνασίου Αρρένων Φλώρινας & Πτυχιούχος Δομικός. Μετά την Στρατιωτική μου θητεία, εγκαταστάθηκα πλέον & μόνιμα στη Θεσσαλονίκη, όπου κατοικώ μέχρι & σήμερα. Στην Ανω Τούμπα.
Από το 1973 & για 6 χρόνια περίπου, σε συνεργασία με τον Αείμνηστο τραγουδοποιό Θόδωρο Δερβενιώτη, έγραφα σχετικά με στίχους τραγουδιών, στο περιοδικό εκείνης της εποχής’’ ΝΤΟΜΙΝΟ’’. Μέσα από τη συνεργασία μας αυτή προέκυψαν 2 τραγούδια μου το 1980. Ηταν η αρχή για την μετέπειτα πορεία μου & ως Στιχουργού με την συμμετοχή μου σε πάνω από 10 Δισκογραφικές δουλειές. Τελευταίο μου τραγούδι ‘’ Είμαστε ένα ‘’ με την Ελλη Λαζαρίδου, τα δικαιώματα, για τα έσοδα του οποίου, παραχώρησα στο ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.
Από το 1983 συνεργάστηκα με ‘’Τα παιδιά της Καλαμαριάς‘’ στο θέμα Ελληνικό Τραγούδι & Έλληνες Τραγουδιστές’ και ευχαριστώ πολύ τον Χρήστο, τον ιδιοκτήτη του Σταθμού, για την μεγάλη του βοήθεια και την στήριξή του στην γνωριμία μου με τους περισσότερους γνωστούς Τραγουδιστές & Τραγουδοποιούς εκείνης της εποχής. Συνεργάστηκα με τα περιοδικά ‘’Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ‘’ και ‘’ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ‘’, καθώς & με ένα ένθετο Καλλιτεχνικής εφημερίδας ‘’ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ‘’.
Έγραφα ότι είχε σχέση με το Ελληνικό τραγούδι. (Συνεντεύξεις Καλλιτεχνών – Νέες κυκλοφορίες Δίσκων – Νέα από τα STUDIO, από τα Νυχτερινά Κέντρα της Θεσσαλονίκης κ.α.)
Τα τελευταία 5 χρόνια συνεργάζομαι με 2 Ραδιόφωνα. Το CITYFM 106,1 & το Διαδικτυακό MOONSHINE RADIO
2). Ποιο είναι το στίγμα της εκπομπής σου αυτή τη στιγμή στο ραδιόφωνο και τί σημαίνει αυτό το μέσο για σένα;
Eχω 4 εκπομπές. Όλες έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα. 3 εκπομπές στο City Fm & 1 στο Διαδικτυακό Ραδιόφωνο MOONSHINE RADIO.
1) ‘’Μικρόφωνο στην Αυτοδιοίκηση‘’ κάθε Τετάρτη 19.30 με 21.00 μ.μ. με καλεσμένους στο STUDIO Δημάρχους, Αντιδημάρχους, Αντιπεριφερειάρχες κ.α.&
2) ‘’Πολιτιστικό Περισκόπιο‘’ κάθε Δευτέρα 19.30 με 21.00 μ.μ. με Θέματα Πολιτιστικά & καλεσμένους στο STUDIO συντελεστές του Θεάτρου. Συνεργάτιδά μου η Άννα Λαμπροπούλου.
3) ‘’Μουσικό Σεργιάνι στους 106,1‘’ κάθε Πέμπτη 19.30 με 21.00 μ.μ. με θέμα το Ελληνικό Τραγούδι. Καλεσμένοι στο STUDIO Τραγουδιστές, Τραγουδοποιοί, Μουσικοί κ.α. Με συνεργάτιδα την Σπφία Μαριόλα .
4) Η Εκπομπή μου στο Διαδικτυακό MOONSHINE RADIO ‘’Ανοίγουμε Αυλαία στον πολιτισμό ‘’Με θεματολογία (Θέατρο – Μουσική – Σινεμά – Εικαστικά – Βιβλίο – χορό κ.α.) κάθε Σάββατο 15.00 με 17.00 μ.μ. Κείμενα & επιμέλεια της εκπομπής από εμένα & την εκπομπή παρουσιάζει η Βαλάντου Γιαννακούδη – Τριτοετής Φοιτήτρια στο Τμήμα Δημοσιογραφίας του Α.Π.Θ..
Tο Ραδιόφωνο για μένα είναι ΜΑΓΕΙΑ. Είναι ΕΡΩΤΑΣ.
3). Θα ήθελα να σε ρωτήσω, πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με το ραδιόφωνο… Ήταν μια επιθυμία που προέκυψε ή ένα αγαπημένο μέσο από τα πρώτα σου χρόνια;
Γεννήθηκα & μεγάλωσα, σχεδόν, μέχρι την εφηβεία μου, την εποχή που δεν είχαμε τηλεόραση στο χωριό, παρά μόνο το ραδιόφωνο. Ηταν η αγαπημένη μου συντροφιά. Με μάγευε. Άκουγα ραδιόφωνο, ιδίως τα βράδια & ταξίδευα νοερά. Αγάπησα το ραδιόφωνο & φρόντισα όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθώ & με αυτό.
4). Τι είναι κατά τη γνώμη σου αυτό που χαρακτηρίζει έναν παραγωγό ως «καλό»; Υπάρχουν άραγε συνταγές επιτυχίας και κάποια «μυστικά»;
Δεν θα τις έλεγα συνταγές, αλλά κάποιες βασικές προϋποθέσεις. Συνέπεια. Σεβασμός στον ακροατή. Απλός & κατανοητός λόγος & καλή άρθρωση. Σεβασμό & στον καλεσμένο (αν έχεις). Καλή γνώση των θεμάτων που πραγματεύεσαι στην εκπομπή με έγκυρες πληροφορίες χωρίς ανακρίβειες. Δεν χρησιμοποιείς το Ραδιόφωνο για να εκφράζεις τις δικές σου απόψεις, αλλά δίνεις την ευκαιρία να ακουστούν όλες οι απόψεις, ακόμη κι αν διαφωνείς κάθετα με αυτές.

5). Το ραδιόφωνο είναι για σένα χόμπυ ή επάγγελμα από το οποίο μπορείς να ζήσεις αποκλειστικά; Πιστεύεις ότι η εποχή μας ευνοεί τον ραδιοφωνικό χώρο;
Για μένα προσωπικά το Ραδιόφωνο είναι ‘’Ο Απόλυτος έρωτας‘’. Φρόντισα να μπορώ να εξασφαλίσω τα προς το ζην από άλλη Επαγγελματική μου ενασχόλησή, για να μπορώ να κάνω τις επιλογές μου μη έχοντας ως βασικό κριτήριο το οικονομικό. Ο κόσμος έχει απηυδήσει από τον βομβαρδισμό δυσάρεστων ειδήσεων & αρκετών ‘’Γλυκανάλατων’’ εκπομπών στην Τηλεόραση & στρέφεται όλο & περισσότερο προς το Ραδιόφωνο. Ιδιαίτερα οι νεότερες ηλικίες. Αυτό το διαπιστώνω από την διαρκώς αυξανόμενη συμμετοχή ακροατών στις εκπομπές μου.
6). Υπάρχει κάτι ακραίο που σου έχει ζητήσει ακροατής; Έτυχε να έρθεις πιο κοντά με κάποιους ακροατές σου;
Όχι δεν έχει τύχει να μου ζητήσουν κάτι ακραίο. Ναι με κάποιους ακροατές που με ακολουθούν εδώ & χρόνια, έχουμε έρθει πιο κοντά. Έχω συναντηθεί μαζί τους & εκτός Ραδιοφώνου.
7). Θα τολμούσες να κάνεις κάτι «έξω από σένα» με στόχο να γίνεις πιο γνωστός;
Κατηγορηματικά όχι. Πάντα ήθελα να κάνω ‘’καλές’’ κατά την άποψή μου, εκπομπές & η επιβράβευσή μου ήταν & είναι η θετική κριτική από τους ακροατές μου.
8). Σκέφτηκες ποτέ να αλλάξεις πόλη ή ακόμα και… χώρα, πιστεύοντας ότι θα έβρισκες καλύτερες συνθήκες εργασίας;
Όχι. Αγαπώ την χώρα μου & ιδιαίτερα τη Θεσσαλονίκη. Δεν έχω πρόβλημα με τις συνθήκες εργασίας στα συγκεκριμένα Ραδιόφωνα.
9). Ακούνε οι Θεσσαλονικείς ραδιόφωνο; Τί είδους εκπομπές ή σταθμοί πιστεύεις ότι κερδίζουν μεγαλύτερες ακροαματικότητες;
Ναι αγαπούν και οι Θεσσαλονικείς το Ραδιόφωνο. (Εκπέμπουμε & εκτός Θεσσαλονίκης). Οι νεότερες ηλικίες, ακούνε κυρίως μουσική & ως εκ τούτου ακούνε περισσότερο τα Μουσικά Ραδιόφωνα & σαν δεύτερη επιλογή τα Μεικτά Ραδιόφωνα ( Ενημέρωση & Μουσική)
Ηλικίες άνω των σαράντα, επιλέγουν κυρίως τα Μεικτά Ραδιόφωνα. Με περισσότερη έμφαση στις Ενημερωτικές εκπομπές. (Κυρίως με θεματολογία που αφορά τα κοινωνικά, τον Πολιτισμό (Θέατρο, Σινεμά, Εικαστικά κ.λ.π), τα του Δήμου τους, την καθημερινότητα κ.λ.π. & ηλικίες άνω των Εξήντα εκπομπές που έχουν θεματολογία που αφορά την Υγεία – τα Εργασιακά, την Κοινωνική Ασφάλιση, το Συνταξιοδοτικό κ.λ.π
10). Θα μπορούσες να μας πεις τα δικά σου γούστα; Αν υπάρχουν σταθμοί που δεν μπορείς να ακούσεις με τίποτα ή άλλοι που ακολουθείς φανατικά;
Νομίζω ότι στη πόλη μας υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι Ραδιοφωνικοί Σταθμοί με ποιοτικές εκπομπές. Επειδή κατά διαστήματα ακούω & άλλους Σταθμούς, διαπίστωσα ότι υπάρχουν & κάποιοι Σταθμοί (ευτυχώς ελάχιστοι) με Ραδιοφωνικούς παραγωγούς που έχουν άγνοια του θέματος που συζητάνε αλλά & κάνουν κακή χρήση της Ελληνικής γλώσσας. Επίσης Μουσικούς παραγωγούς που δεν σέβονται τους ακροατές τους & συζητάνε ή κάνουν σχόλια, ή ακόμη τραγουδάνε, την ώρα που παίζει κάποιο τραγούδι.
11). Έχεις κάποιο χρονικό πλάνο στο μυαλό για την παραμονή σου στο ραδιόφωνο; Μέχρι κάποιο «όριο» ή όσο πάει;
Θα παραμείνω όσο θα αισθάνομαι ότι μπορώ να το κάνω & κυρίως όσο θα έχω ακροατές που θα με ακούνε. Πάντως σε όλες τις εκπομπές μου έχω συμπαρουσιάστριες για να συνεχίσουν όταν εγώ αποσυρθώ. Εύχομαι ο Θεός να μου χαρίζει υγεία (Σωματική – Πνευματική & Ψυχική) & να μην είναι πολύ σύντομος ο χρόνος που θα πρέπει να αποσυρθώ.

12). Υπάρχουν εταιρείες που μετράνε τις ακροαματικότητες όλων των ραδιοφωνικών σταθμών (ή μάλλον όσων πληρώνουν να συμπεριληφθούν στις μετρήσεις). Κατά πόσο πιστεύεις στην εγκυρότητα αυτών των αποτελεσμάτων;
Για να είμαι ειλικρινής, χωρίς να έχω αποδείξεις, φημολογείται ότι παίζονται παιχνίδια με τις ακροαματικότητες, με σκοπό τη διαφημιστική πίτα, η οποία αυξήθηκε τα χρόνια της Κρίσης. Η διαφήμιση στο Ραδιόφωνο είναι πιο οικονομική, αλλά αυξήθηκαν & αυξάνονται & οι ακροατές
13). Ακούς άλλους συναδέλφους σου και πόσο αντικειμενικός είσαι όταν τους κρίνεις;
Όπως προείπα ακούω & άλλες εκπομπές. Προσπαθώ να είμαι όσο πιο αντικειμενικός γίνεται, αλλά μαθαίνω κι’ όλας.
14). Το θέμα «ανταγωνισμός» που είναι αρκετά έντονο στο χώρο, είναι κάτι που σε προβληματίζει και πόσο;
Με απόλυτη ειλικρίνεια, ποτέ δεν λειτούργησα ανταγωνιστικά. Κύριο μέλημα μου είναι ‘’Οι καλές’, κατά την κρίση μου εκπομπές. Εξ άλλου ο τελικός κριτής, που θα σου ανεβάσει την ακροαματικότητα είναι ο Ακροατής που θα κερδίσεις με τις εκπομπές σου & όχι με άλλους τρόπους.
15). Τι περιθώρια έχει ένας παραγωγός να προτείνει ιδέες για εκπομπή και από τι εξαρτάται να γίνουν δεκτές ή όχι;
Νομίζω δεν είναι εύκολο για παραγωγούς να προτείνουν ιδέες για εκπομπές & να γίνουν αποδεκτές, αν δεν έχουν καλό Ραδιοφωνικό παρελθόν & κυρίως για νέους παραγωγούς που δεν έχουν ’’ Ραδιοφωνική ταυτότητα’’. Λειτουργεί ο Νόμος της Αγοράς. Γίνονται κυρίως αποδεκτές εκπομπές που κατά τον ιδιοκτήτη θα έχουν εξασφαλισμένο κέρδος(Διαφημίσεις). Στα Κρατικά & τα Δημοτικά Ραδιόφωνα, νομίζω ότι είναι πιο εύκολα τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα.
16). Με ποιον τρόπο δουλεύεις καλύτερα, όταν είσαι μόνος πίσω από το μικρόφωνο ή όταν το μοιράζεσαι με συνάδελφο;
Σίγουρα είναι πιο απλό όταν είσαι μόνος. Θεωρώ όμως, όταν υπάρχει & άλλο άτομο με άλλη οπτική, είναι καλύτερα. Αρκεί να υπάρχει καλή χημεία.
17). Ο ακροατής, με αφορμή μια φωνή μόνο, μιλάει για τη «μαγεία» του μέσου που διεγείρει τη φαντασία. Εσύ – η φωνή, ζεις αντίστοιχη μαγεία φτιάχνοντας εικόνα για όσους σε ακούν εκείνη τη στιγμή;
Ναι & είναι πολύ όμορφο.
18). Σου έτυχε να μιλάς και για κάποιο λόγο να απευθύνεσαι νοερά σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο;
Ναι. Οταν σχολιάζουμε με τον καλεσμένο μου, συμπεριφορές κάποιων ανθρώπων.
19). Συνέβη ποτέ σε διάρκεια εκπομπής κάτι εντελώς απρόοπτο που κινδύνεψες να εκτεθείς σοβαρά και πώς το διαχειρίστηκες;
Ναι στη Πρώτη εκπομπή ‘’Μικρόφωνο στην Αυτοδιοίκηση‘’. Σε ανοιχτή ακρόαση, ακροατής σε έξαλλη κατάσταση ξεκίνησε με βρισιές & χυδαίες εκφράσεις κατά κάποιου Δημάρχου που δεν ήταν & παρών. Είχα 2 επιλογές. Να κλείσω το τηλέφωνο ή να κάνω διάλογο μαζί του. Του ζήτησα να ηρεμήσει & να ζητήσει συγνώμη για όσα είπε & με διάλογο μαζί του πείσθηκε τελικά. Μετά από αυτό, δεν ανοίγω γραμμές στη συγκεκριμένη εκπομπή. Συγκεντρώνει η γραμματέας του Σταθμού τις ερωτήσεις των ακροατών.
20). Ακούγονται πολλά για τις playlist των παραγωγών σε μουσικές εκπομπές, σε σχέση με την προώθηση συγκεκριμένων τραγουδιστών από δισκογραφικές εταιρείες. Κατά πόσο ισχύει;
Αμιγώς μουσική εκπομπή τα τελευταία χρόνια δεν έχω κάνει. Στην δική μου εκπομπή καλώ τραγουδιστές για συνέντευξη & παίζω τα δικά τους τραγούδια. Γνωρίζω όμως από Συναδέρφους ότι πράγματι στην πλειοψηφία τους, οι παραγωγοί μουσικών εκπομπών λειτουργούν με Playlist.
Σε ευχαριστώ
Βρείτε τον Λάζαρο Γλούφτση στις παρακάτω σελίδες:
Facebook profile ΕΔΩ
Λάζαρος Γλούφτσης Εκπομπές ΕΔΩ
Μικρόφωνο στην Αυτοδιοίκηση (City Fm 106,1) ΕΔΩ
Ανοίγουμε Αυλαία στον Πολιτισμό (Moonsh) ΕΔΩ
Και ακούστε τις εκπομπές του.
City Fm & 106.1 – ΕΔΩ:
– Μικρόφωνο στην Αυτοδιοίκηση – κάθε Τετάρτη 19.30 με 21.00 μ.μ.
-Πολιτιστικό Περισκόπιο – κάθε Δευτέρα 19.30 με 21.00 μ.μ.
Μουσικό Σεργιάνι – κάθε Πέμπτη 19.30 με 21.00 μ.μ.
MOONSHINE RADIO – ΕΔΩ:
-Ανοίγουμε Αυλαία στον πολιτισμό – κάθε Σάββατο 15.00 με 17.00 μ.μ.
Συντονιστείτε στη συχνότητα μας.
——————————————–
Οι ΡΑΔΙΟ-ΦΩΝΙΚέΣ συνεντεύξεις στο Kulturosupa.gr συνεχίζονται.
Επόμενη καλεσμένη μας, Δευτέρα 15/05/2017
——————————————————-
ΔΕΙΤΕ
& ΑΥΤΑ:
-ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗΣ – FLY 104 ΕΔΩ
-ΕΛΕΝΑ ΛΕΜΟΝΙΔΟΥ – FM 100 ΕΔΩ
Φωτογραφικό υλικό