Πήγε, είδε και σχολιάζει η Μαρία Γρηγοριάδου.
Με μια πανηγυρική συναυλία αφιερωμένη στη μεγάλη Ελληνίδα ντίβα, Μαρία Κάλλας, το βράδυ του Σαββάτου 2 Οκτωβρίου, η ΚΟΘ υποδέχθηκε το φιλόμουσο κοινό της πόλης στο Μέγαρο Μουσικής. Η συναυλία πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία τριών φορέων της πόλης, τα 56α Δημήτρια, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και αποτέλεσε το καλωσόρισμα στο κοινό μετά από μια μακρά περίοδο αποχής από τη σκηνή, το θέαμα και τις κλειστές αίθουσες.
.
Την ΚΟΘ διηύθυνε ο διεθνούς φήμης μαέστρος Γιάννης Πουσπουρίκας ενώ οι σολίστ Μυρτώ Παπαθανασίου, υψίφωνος με διεθνή καριέρα, και Κωνσταντίνος Κληρονόμος, τενόρος με πλούσιο ρεπερτόριο σε ρόλους και όπερες, λάμπρυναν με τη φωνή και την παρουσία τους τη βραδιά. Το Γκαλά Όπερας Μαρία Κάλλας τίμησαν με την παρουσία τους η Πρόεδρος της Δημοκρατίας κα Κατερίνα Σακελλαροπούλου καθώς και πλήθος τοπικών αρχόντων. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας κατά της Covid-19.

Η εμπειρία της πρώτης συναυλίας στο Μέγαρο Μουσικής, μετά από ενάμισι χρόνο ταραχών και αποχής λόγω της πανδημίας, ήταν πρωτόγνωρη. Έξω από το κτήριο υπήρχε μια αρκετά μεγάλη ουρά από θεατές (αναπόφευκτος ο συνωστισμός) που περίμεναν υπομονετικά να περάσουν τον έλεγχο με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού ή νόσησης καθώς αυτά ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για την είσοδο στο κτήριο. Περνώντας στο κτήριο και μπαίνοντας στην Αίθουσα Φίλων Μουσικής τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα καθώς από τη μια ένιωθες σα να μη πέρασε μια μέρα από την τελευταία φορά που ήρθαμε αλλά από την άλλη πέρασαν τόσα πολλά μέχρι να μπούμε και πάλι στις αίθουσες και να παρακολουθήσουμε μια ζωντανή συναυλία.
Το Γκαλά ξεκινά με την άρια “Ahmiocor” από την Αλτσίνα του Χέντελ την οποία ερμήνευσε εξαιρετικά η Μυρτώ Παπαθανασίου. Φυσικά, από μια συναυλία αφιερωμένη στη Μαρία Κάλλας δε θα μπορούσε να λείπει ηΤραβιάτα του Βέρντι, με την ΚΟΘ να ερμηνεύει την έντονα συναισθηματική εισαγωγή από την Όπερα, τη Μυρτώ Παπαθανασίου να καθηλώνει με τη δραματική άρια “Addio delpassato” ενώ στο ντουέτο για σοπράνο και τενόρο “Parigiohcara” ο Κωνσταντίνος Κληρονόμος μαζί με την Παπαθανασίου έλαμψαν και μετέφεραν όλη τη δραματικότητα και τη φορτισμένη συναισθηματικά κατάσταση που διακρίνει τους δυο ερωτευμένους πρωταγωνιστές του έργου. Το ρεπερτόριο περιλάμβανε ορχηστρικά κομμάτια από τις όπερες Μανόν, ο Ιππότης με το Ρόδο, Μανόν Λεσκώ αλλά και άριες από την Μποέμ και την Τόσκα του Πουτσίνι. “Vissi d’ arte” τραγουδά η Μυρτώ Παπαθανασίου από το ρόλο της Τόσκα και το Γκαλά ολοκληρώνεται με μια από τις πιο χαρακτηριστικές άριες που έχει ερμηνεύσει η Μαρία Κάλλας αλλά και μια άρια που της ταιριάζει κι ως κείμενο, γιατί δεν υπάρχει πιο εμβληματική προσωπικότητα που να ενσαρκώνει τους στίχους που λένε “έζησα για την Τέχνη, έζησα για την αγάπη”. Είναι γνωστό το πάθος που έκρυβε η Ελληνίδα ντίβα τόσο για την Τέχνη όσο και για τον Έρωτα και την Αγάπη.

Οι ερμηνείες των καλλιτεχνών ήταν άριστες, με εξαιρετική τεχνική, λαμπρό, καθαρό ήχο και πολύ καλή και ζωντανή σκηνική παρουσία.
Η Μυρτώ Παπαθανασίου μετέφερε όλη τη μαγεία της Όπερας και των έργων που ερμήνευσε καθώς είναι μια επαγγελματίας με χρόνια εμπειρίας στις σπουδαιότερες σκηνές λυρικού θεάτρου ενώ η δυναμικότητά της, η δραματικότητα και η παραστατικότητά της μετέδιδε με αμεσότητα το συναίσθημα του εκάστοτε ρόλου.
Ο Κωνσταντίνος Κληρονόμος μας εντυπωσίασε με την εξέλιξή του, μας συνεπήρε με το ηχόχρωμα της φωνής του και μας απέδειξε ότι είναι ένας άξιος εκπρόσωπος του κλασικού λυρικού τραγουδιού.
Ο μαέστρος Γιάννης Πουσπουρίκας κατάφερε να συντονίσει άριστα τους μουσικούς της ΚΟΘ και τους δυο σολίστες, ήταν ιδιαίτερα παραστατικός και επικοινωνιακός ενώ με άψογο επαγγελματισμό ξεπέρασε κάποια μικρά ατοπήματα που προέκυψαν όταν ένα κινητό ακούστηκε στην αίθουσα να χτυπά και με χιούμορ περίμενε μέχρι να σταματήσει. Οι μουσικοί της ΚΟΘ ήταν για άλλη μια φορά εξαιρετικοί στις ερμηνείες τους κι απόλυτα εναρμονισμένοι μεταξύ τους.

Για το τέλος της συναυλίας οι καλλιτέχνες μας επεφύλασσαν δυο encore, ένα ντουέτο από τη Μποέμ και τη Μαρίνα του Μίκη Θεοδωράκη. Όπως μας ανέφερε η Μυρτώ Παπαθανασίου, το τελευταίο, επέλεξαν να το ερμηνεύσουν για να τιμήσουν τη μνήμη του μεγάλου Έλληνα δημιουργού που έφυγε πρόσφατα και να το συνδέσουν με την ελληνική ταυτότητα της Μαρίας Κάλλας. Ήταν άλλη μια μοναδική ερμηνεία που έδωσε μια διαφορετική νότα στη βραδιά.

Συμπερασματικά, το Γκαλά Μαρία Κάλλας ήταν μια όμορφη βραδιά, γεμάτη κλασική μουσική και άριες, κομμάτια που έχουν αγαπηθεί ιδιαίτερα από το κοινό. Μπορεί η παράσταση να μη διακρινόταν από κάποια πρωτοτυπία, αλλά οι ερμηνείες όλων των μουσικών και των καλλιτεχνών μας έκαναν να συγκινηθούμε και να νιώσουμε πόσο πολύ μας είχε λείψει η δια ζώσης επαφή με την Τέχνη και τη Μουσική.
.
Ελπίζουμε από δω και πέρα να έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε κι άλλες παραστάσεις και να ταξιδέψουμε μέσα στους χώρους και στα είδη Τέχνης.

Πηγή Φωτογραφιών Σελίδα FB Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης
.
Δείτε & αυτά:
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε
.
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media