Είδε ο Γιώργος Τοκμακίδης και σχολιάζει για την Κουλτοτυρόσουπα.
Το φετινό φεστιβάλ στη Μονή Λαζαριστών κρύβει πολλές εκπλήξεις και βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή! Ανάμεσα στα ονόματα που πρωταγωνιστούν στο καλοκαιρινό μουσικό φεστιβάλ βρίσκεται και αυτό του αγέραστου και αγέρωχου εφήβου Κωνσταντίνου Βήτα.
Η ζωντανή του συναυλία πραγματοποιήθηκε στις 5 Ιουνίου 2024 και εμείς είμαστε στην ευχάριστη θέση μετά από αυτή την ηλεκτρισμένα μαγική εμπειρία να μιλήσουμε για αυτή. Πάμε να δούμε την ατμόσφαιρα, τη μουσική, τα τραγούδια και την σκηνή που μας πρόσφεραν ο κύριος Βήτα και οι συνεργάτες του.
Πριν από τη συναυλία:
Η ώρα έναρξης της συναυλίας είχε οριστεί στις 21:00, αλλά είναι ευρέως γνωστό στους λάτρεις της ζωντανής μετάδοσης της μουσικής ότι η εκάστοτε μπάντα βγαίνει στην σκηνή μετά από μισή ώρα. Σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει μία μπάντα που ανοίγει τη συναυλία και αφού «ζεστάνει», προετοιμάσει το κοινό, εισάγει το κυρίως συγκρότημα. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει κάποια πρωθύστερη υποστήριξη, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι επικρατούσε ησυχία. Ο κόσμος είχε ήδη αρχίσει να συγκεντρώνεται και να σχηματίζει σειρά προτεραιότητας στο κυλικείο με τις συζητήσεις του, αλλά και χαλαρά τραγούδια, διασκευές να παίζουν στο βάθος. Η πρώτη αρχή ξεκίνησε με τη δοκιμή των πολυάριθμων προβολέων και των φωτιστικών αποχρώσεων τους. Οι τεχνικοί έλεγξαν την κίνηση τους και τσέκαραν τον συγχρονισμό τους με τον ρυθμό της μουσικής. Αργότερα, έσβησαν, αλλά ήταν ξεκάθαρο πια πως την επόμενη φορά που θα άναβαν, θα ήταν μόνιμο…
Στη συναυλία:
Στις 21:35 τα φώτα των προβολέων έλαμψαν ρυθμικά κατ’ εντολή του Φίλιππου Τρέπα, ενώ τα ακίνητα αντίστοιχα της πλατείας της Μονής Λαζαριστών έσβησαν. Ο Βάιος Μαχμουντές στο συνθεσάιζερ και ο Βαγγέλης Μπαλιούσης στο ηλεκτρονικό ντραμ σετ βγήκαν πρώτοι στην σκηνή, ενώ ο Γιάννης Λαμπρόπουλος βρισκόταν στην επιμέλεια του ήχου και τωνHardware συστημάτων. Τελευταίος εξήλθε ο Κωνσταντίνος Βήτα με το κοινό να τον υποδέχεται με ένθερμο χειροκρότημα και κάθε λογής έναρθρα ή και άναρθρα επιφωνήματα. Ακολούθησε μία σύντομη εισαγωγή, η οποία σηματοδότησε την έναρξη της συναυλίας.
Τα κομμάτια:
- Καλλιόπη (Δίσκος: Το Χέρι, 2024)
Αυτό το καινούργιο κομμάτι δεν εμπεριέχει λόγια, είναι ενορχηστρωμένο με «άμπιεντ» και «σινθ» ήχους. Το καταλληλότερο κομμάτι για να μεταφερθούν οι θεατές στον ηλεκτρονικό κόσμο του δημιουργού του.
- Κορίτσια Καριέρας (Δίσκος: Για Σένα Με Αγάπη, 2002)
Επιστροφή στο ρομαντικό παρελθόν με τα «Κορίτσια Καριέρας». Αυτό το κομμάτι είναι λιγότερο χορευτικό, αλλά αμιγώς εξομολογητικό με την παρουσίαση πολλών αληθειών μέσα από πληθώρα συμβολισμών.
Σχόλιο φαν: «Οι στίχοι σας χάραξαν σημάδια μέσα μου που ποτέ δεν πρόκειται να σβήσουν…»
- Μιράντα (Δίσκος: Άγρια Χλόη, 2004)
Παραμένουμε στο παρελθόν, αλλά σε διαφορετικό δίσκο. Το κομμάτι είναι απόρροια τους προηγούμενου. Εξιστορεί κάτι που βαραίνει τον στιχουργό. Η ομοιοκαταληξία και η σύνδεση πατάει στην αισθητική της ραπ σκηνής.
Σχόλιο φαν: «Μου λείπεις πολύ, αλλά είμαι εντάξει… Στίχος ζωής!»
- Ατελείωτα Χρυσάνθεμα (Δίσκος: Αντήχηση, 2013)
Νέος δίσκος, και αθεράπευτα ρομαντικός. Το κομμάτι είναι πιο αισιόδοξο, μία προσωποπαγής αισιοδοξία που οφείλεται στην ένωση δύο ατόμων. Ο ρυθμός εντείνεται, ενώ το κομμάτι σιγοτραγουδιέται από το κοινό.
Σχόλιο φαν: «Τα τραγούδια του Κωνσταντίνου, βασισμένα σε αληθινές ιστορίες που κουβαλάει η καρδιά μας…»
- 13 (Δίσκος: Άγρια Χλόη, 2004)
Επιστρέφουμε στη ρομαντική σκηνή της «Άγριας Χλόης» με ένα εύθυμο και εύρυθμο κομμάτι. Αισιόδοξο, θερμό και καλοκαιρινό. Μία γλυκιά αφήγηση υπό το κούρδισμα κλασικής κιθάρας.
Σχόλιο φαν: «Ευχαριστώ που ακόμα ακούω ωραία τραγούδια από τον κ. Βήτα!!! ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ»
- Ο άνθρωπος και ο ορίζοντας (Δίσκος: Το Χέρι, 2024)
Ένα ήρεμο κομμάτι από τον καινούργιο του δίσκο. Ο μουσικός πειραματίζεται και σε ορισμένους απότομους στίχους χρησιμοποιεί φίλτρο που μετατρέπει τη φωνή του σε ρομποτική!
- Το Τζιτζίκι (Δίσκος: Χρυσαλίδα, 2012)
Νέος δίσκος, πρόδρομος της «Αντήχησης» με έναν τρυφερό στίχο και ζεστά φωνητικά από μέρους του τραγουδιστή. Η κίνηση του κοινού γίνεται ολοένα πιο ανέμελη γυρίζοντας στο πρόσφατο παρελθόν και στην αθωότητα του ρυθμού του.
Σχόλιο φαν: «Υπάρχει κάτι το υπερβατικό στη μουσική του Κ. Βήτα που όταν την ακούς σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερος άνθρωπος.»
- Εξώστης (Δίσκος: Δίφωνο 47, 1999).
Τραγούδι από τα παλιά, από την εποχή του συγκροτήματος των StereoNova. Ο στίχος είναι ποιητικός και συμβολικός με ένα επαναλαμβανόμενο μπιτ να κρούει από πίσω. Κάποια στιγμή εισέρχεται οργανικά και ο ήχος της κιθάρας για να κλείσει με το μπιτ.
Σχόλιο φαν: «Κάθε φορά που προσπαθώ να κάνω έναν απολογισμό για όσα έχουν συμβεί ή συμβαίνουν, πάντα καταλήγω στον Εξώστη.»
- Λουίζα (Δίσκος: Το Χέρι, 2024)
Επιστροφή στον καινούργιο δίσκο με ρυθμό που ορίζεται από ηλεκτρονικές επιταγές. Ο κόσμος χορεύει και χτυπάει παλαμάκια, όσο ενισχύεται η ηλεκτρονική προσθήκη στον τόνο του τραγουδιού.
- Όλα Πριν Γίνουν (Δίσκος: Για Σένα Με Αγάπη, 2002).
Ένα κομμάτι από παλιότερο δίσκο που στηρίζεται στη μνήμη, την αδημονία, αλλά και στα μοναδικά φωνητικά του μελωδού.
Σχόλιο φαν: «Κάποτε ένα βράδυ…»
- Πλειάδες (Δίσκος: Το Χέρι, 2024)
Το κομμάτι προέρχεται από τον καινούργιο δίσκο με πλήρη στίχο και έντονο συμβολισμό. Το ηλεκτρονικό στοιχείο πρωταγωνιστεί και ενισχύεται από τα ατμοσφαιρικά φωνητικά του τραγουδιστή.
Σχόλιο φαν: «Κ. Βήτα θα είσαι για πάντα, πιο μπροστά από το μπροστά. Σε ευχαριστούμε.»
- Μεσάνυχτα (Δίσκος: Ομόνοια, 2015)
Νέος δίσκος, ιδανική συνέχεια της «Αντήχησης». Ένα κομμάτι-δίαυλος επικοινωνίας με διαρκή ερωτήματα στο ρεφρέν. Ερωτήματα που προβληματίζουν και το κοινό, καθώς χορεύει στους γλυκούς ρυθμούς του.
Σχόλιο φαν: «Κ. Β είσαι ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ! Αληθινός καλλιτέχνης, σε άλλο επίπεδο…»
- Αχτίδα (Δίσκος: Το Χέρι, 2024)
Ένα ηλεκτρο-ποπ κομμάτι από τον ολοκαίνουργιο δίσκο. Ένα κάλεσμα για αλλαγή και συνειδητοποίηση. Ενισχυμένο για τις ανάγκες της συναυλίας με τον τραγουδιστή να χορεύει στα κενά ανάμεσα στους στίχους και να συνεπαίρνει το κοινό.
Σχόλιο φαν: «Κωνσταντίνος Β, από τα εφηβικά μας μέχρι τώρα… Ευχαριστούμε!»
- Κύκλωπας (Δίσκος: Άγρια Χλόη, 2004)
Αυτό το κομμάτι απομακρύνεται από τα ρομαντικά αντίστοιχα και εισάγει το κοινό σε μία πιο σκληρή, πιο τραχιά έκφανση της ηλεκτρονικής μουσικής.
Σχόλιο φαν: «Τελικά, τι ζώδιο είναι;»
Μουσικό βίντεο νούμερο 5
- Δεν Είναι Αργά (Δίσκος: Αντήχηση, 2013)
Ένα κομμάτι έκκληση για την ανατροπή του αναπόφευκτου. Ένας στίχος απολογητικός και ερωτικός με μελωδική χροιά στη μεταφορά των λόγων.
Σχόλιο φαν: «Ο ήχος του, οι στίχοι και η χροιά του παραμένουν μοναδικά στην ελληνική σκηνή…»
- Κάτοψη (Δίσκος: Το Χέρι, 2024)
Ένα ακόμη κομμάτι από τον τελευταίο δίσκο. Πειραματικό στον πυρήνα του με ρομποτική πνοή.
Σχόλιο φαν: «Ωραίο, ρε παίχτη!»
- Το Κύμα (Για Σένα Με Αγάπη, 2002)
Αυτό το κομμάτι αποτελεί τον ύμνο του δημιουργού του! Το κομμάτι που ακούστηκε, ακούγεται και θα ακούγεται όσο υπάρχει κάποιος να ακούει. Όλο το κοινό ανέμενε να παιχτεί αυτό το τραγούδι επί σκηνής. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι όταν έπαιξαν οι πρώτες νότες, οι θεατές από τα μετόπισθεν μετέβησαν εμπρός στην σκηνή. Είναι η ιστορία της ηλεκτρονικής σκηνής με τα φωνητικά του Κωνσταντίνου Βήτα να ψυχογραφούν την κίνηση των κυμάτων και να καλεί σαν σε τελετουργικό το κοινό να τον ακολουθήσει στο μουσικό του διάβημα.
Σχόλιο φαν: «Ταξιδεύει η ψυχή… ζωντανεύουν οι αισθήσεις, ευχαριστούμε Κ. Βήτα.»
- Το Πάρτυ (Δίσκος: Χρυσαλίδα, 2012)
Ένα κομμάτι προσωπικά αγαπημένο. Μία χορευτική εξιστόρηση μίας σειράς συναισθημάτων και σκηνών. Το κοινό βρισκόταν σε μία κατάσταση έξαρσης. Με αυτό το κομμάτι οι θεατές βρέθηκαν να συνοδεύουν τον τραγουδιστή και σε σημεία να ακούγονται παραπάνω από τον ίδιο δίνοντας του χρόνο και χώρο για τις χορευτικές του φιγούρες.
Σχόλιο φαν: «Κομματάρα, το έχω λιώσει!»
- Όλο Αυτό Που Ποτέ (Δίσκος: Άργος, 2007)
Το τελευταίο κομμάτι της συναυλίας προέρχεται από δίσκο που δεν χρησιμοποιήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της συναυλίας. Μας γυρνάει σε άλλη εποχή, λίγο πριν την κρίση, και αυτό ακούγεται. Υπάρχει ένας ονειροπόλος τόνος στον στίχο του και προετοιμάζει άψογα για αυτό που έρχεται.
Σχόλιο φαν: «Εύχομαι να γίνουν χρυσές και πλατινένιες οι νότες του!!!»
- Το Τυχερό Αστέρι (single, 2023)
Αυτό το κομμάτι είναι… βασικά τα σχόλια δικά σας:
Επίλογος:
Η συναυλία ήταν πραγματικά μοναδική, μετέτρεψε τη βραδιά σε κάτι το γλυκό, τρυφερό, προσωπικό για τον κάθε έναν και κάθε μία από εμάς. Ο Κωνσταντίνος Βήτα είναι πράγματι ένας ποιητής και το ηλεκτρονικό του μέσο η συγγραφική του πένα. Εισήγαγε αυτού του είδους τη μουσική σκηνή στην χώρα και έκτοτε την υπηρετεί με ταπεινότητα συμβάλλοντας στην καλλιτεχνική της ανύψωση. Η μουσική της συναυλίας κινήθηκε σε συναισθηματικά σε μουσικό πλαίσιο επίπεδα. Είχε τις στιγμές, που καλλιτέχνης όσο κοινό έγιναν ένα, και αυτές τοποθετήθηκαν προς το τέλος. Αν επιβάλλεται να προσάψουμε ένα αρνητικό, αυτό θα ήταν το ακανθώδες ζήτημα με τον ζωντανό ήχο. Η εγγύτητα στην σκηνή σηματοδότησε τη μεταφορά των κομματιών με ηχητικά παράσιτα, τα οποία όμως δεν είναι αρκετά για να μειώσουν τη συνολική προσπάθεια από όλους.
Μία αξέχαστη βραδιά από την οποία βγαίνεις γεμάτος γεύσεις, εικόνες, μυρωδιές, συναισθήματα, σε ευχαριστούμε Κωνσταντίνε…
Διάρκεια: 2 ώρες. Είδος μουσικής: Ηλεκτρονική. Τραγουδιστής: Κωνσταντίνος Βήτα. Συντελεστές: Ο Βάιος Μαχμουντές στο συνθεσάιζερ, ο Βαγγέλης Μπαλιούσης στο ηλεκτρονικό ντραμ σετ, ο Γιάννης Λαμπρόπουλος βρισκόταν στην επιμέλεια του ήχου και των Hardware συστημάτων, ΦιλιπποςΤρέπας στους φωτισμούς.
υγ: Βίντεο από τη χθεσινοβραδινή συναυλία, σύντομα