Ο ραδιοφωνικός παραγωγός Μανώλης Σταυρουλάκης, μιλά για όλα στο Kulturosupa.gr,
Μανώλης Σταυρουλάκης: Ένας από τους γνωστότερους djs και ραδιοφωνικούς παραγωγούς της Θεσσαλονίκης του οποίου το βιογραφικό είναι συνυφασμένο με την ιστορία της πόλης μιας και ήταν resident από πολύ μικρή ηλικία σε μερικά από τα ιστορικότερα μαγαζιά και ραδιόφωνά της – L’ Apogee, Troll, Acropol LIVINGRoom, Ask, Colonial, Interni, Partizan, CharroNegro, Tokyo,Manassu, Bungalow White, Sofita, Tre Marie, Zucca, Butler, Vanilla Sky… και η λίστα φτάνει μέχρι σήμερα που η τεχνολογία τον βοήθησε να ξεδιπλώσει το ταλέντο του και σαν παραγωγός-remixer (γνωστότερη δουλειά του η συνεργασία με την Αμερικανίδα Nomi Ruiz των Jessica 6 στην διασκευή του “A Different Corner” του George Michael.
Τον ακούς καθημερινά 14:00-16:00 στον Fly 104 και φυσικά τα απογεύματα 17:00-19:00 στο ολόδικό του ιντερνετικό manstaradio.gr που μετράει ήδη 5 χρόνια στον αέρα και διαμορφώνει μουσικές τάσεις και τις επιτυχίες του αύριο!
.
Για την ώρα, ο ραδιοφωνικός παραγωγός Μανώλης Σταυρουλάκης εκπέμπει στη συχνότητα του Kulturosupa.gr και μιλά για όλα. Απολαύστε τον.
.
1. Μίλησέ μας για σένα να σε γνωρίσουμε, με κάποια στοιχεία του βιογραφικού σου που εσύ θεωρείς σημαντικά.
Με μια πρόταση θα έλεγα ότι είμαι ένας άνθρωπος που αγαπά παράφορα την μουσική. Έχω κάνει ραδιόφωνο, τηλεόραση, (μουσική) δημοσιογραφία και djing σε μέσα που έχουν γράψει την δική τους ιστορία.
Με μια πρόταση θα έλεγα ότι είμαι ένας άνθρωπος που αγαπά παράφορα την μουσική. Έχω κάνει ραδιόφωνο, τηλεόραση, (μουσική) δημοσιογραφία και djing σε μέσα που έχουν γράψει την δική τους ιστορία.
2. Ποιο είναι το στίγμα της εκπομπής σου αυτή τη στιγμή στο ραδιόφωνο και τί σημαίνει αυτό το μέσο για σένα;
Βασικά επειδή κάνω 2 εκπομπές ταυτόχρονα σε 2 διαφορετικά μέσα – καθημερινά 14:00-16:00 στον Fly 104 και κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή στο ιντερνετικό manstaradio.gr – κάθε μία θα έλεγα πως είναι αλλιώς. Καθαρή electronica με έμφαση στην χορευτική μουσική στα fm και αντίστοιχα eclectic και πολυποίκιλο στο net.
3. Θα ήθελα να σε ρωτήσω, πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με το ραδιόφωνο… Ήταν μια επιθυμία που προέκυψε ή ένα αγαπημένο μέσο από τα πρώτα σου χρόνια;
Η αρχή των πάντων ήταν η μουσική. Σπούδασα γραφιστική αλλά με τράβηξα αρχικά το djing κι έπειτα το ραδιόφωνο – το δεύτερο έπειτα από προτροπή του φίλου και ιδιοκτήτη του θρυλικού δισκάδικου Rock 100 Νίκου Θεοδωράκη.
Η αρχή των πάντων ήταν η μουσική. Σπούδασα γραφιστική αλλά με τράβηξα αρχικά το djing κι έπειτα το ραδιόφωνο – το δεύτερο έπειτα από προτροπή του φίλου και ιδιοκτήτη του θρυλικού δισκάδικου Rock 100 Νίκου Θεοδωράκη.

4. Τι είναι κατά τη γνώμη σου αυτό που χαρακτηρίζει έναν παραγωγό ως «καλό»; Υπάρχουν άραγε συνταγές επιτυχίας και κάποια «μυστικά»;
Αναμφισβήτητα υπάρχουν συνταγές και κανόνες – αυτά προσπαθώ να μεταλαμπαδεύσω και στα σεμινάρια μουσικού ραδιοφώνου που ξεκίνησα ως εισηγητής πρόσφατα και έπειτα από 25 χρόνια ραδιοφωνικής εμπειρίας και άπειρα σεμινάρια που παρακολούθησα ως επαγγελματίας του χώρου. Εκτός από αυτά όμως σημαντικό ρόλο παίζει φυσικά ο χαρακτήρας, οι γνώσεις, τα συγγενικά επαγγέλματα που μπορεί να ασκείς (όπως το djing), κτλ…
Αναμφισβήτητα υπάρχουν συνταγές και κανόνες – αυτά προσπαθώ να μεταλαμπαδεύσω και στα σεμινάρια μουσικού ραδιοφώνου που ξεκίνησα ως εισηγητής πρόσφατα και έπειτα από 25 χρόνια ραδιοφωνικής εμπειρίας και άπειρα σεμινάρια που παρακολούθησα ως επαγγελματίας του χώρου. Εκτός από αυτά όμως σημαντικό ρόλο παίζει φυσικά ο χαρακτήρας, οι γνώσεις, τα συγγενικά επαγγέλματα που μπορεί να ασκείς (όπως το djing), κτλ…
5. Το ραδιόφωνο είναι για σένα χόμπυ ή επάγγελμα από το οποίο μπορείς να ζήσεις αποκλειστικά; Πιστεύεις ότι η εποχή μας ευνοεί τον ραδιοφωνικό χώρο;
Πλέον είναι σχεδόν χόμπυ, κάτι το συμπληρωματικό. Από την στιγμή που βρέθηκαν στον χώρο αλεξιπτωτιστές που άρχισαν να το κάνουν αυτό για ψίχουλα – και, κυρίως, βρέθηκαν ιδιοκτήτες να τους εμπιστευτούν – και σε συνδυασμό (ή σαν άλλοθι) με την οικονομική κρίση, τα πράγματα πηγαίνουν κάθε χρόνο και χειρότερα.
Πλέον είναι σχεδόν χόμπυ, κάτι το συμπληρωματικό. Από την στιγμή που βρέθηκαν στον χώρο αλεξιπτωτιστές που άρχισαν να το κάνουν αυτό για ψίχουλα – και, κυρίως, βρέθηκαν ιδιοκτήτες να τους εμπιστευτούν – και σε συνδυασμό (ή σαν άλλοθι) με την οικονομική κρίση, τα πράγματα πηγαίνουν κάθε χρόνο και χειρότερα.
6. Υπάρχει κάτι ακραίο που σου έχει ζητήσει ακροατής; Έτυχε να έρθεις πιο κοντά με κάποιους ακροατές σου;
Θεωρείται ακραίο το φλερτ; (χε, χε) Δεν νομίζω! Μόνο αγάπη έχω πάρει από τους ακροατές μου. Όσο για το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου… πολλές φορές. Έχω ακόμα ακροατές από τον 88,5 και τον Star fm! Μεγάλωσαν γενιές μαζί μου – όπως με πειράζει η γυναίκα μου.
7. Θα τολμούσες να κάνεις κάτι «έξω από σένα» με στόχο να γίνεις πιο γνωστός;
Δεν θα με ενδιέφερε να κάνω κάτι έξω από μένα, όχι λόγω τόλμης αλλά γιατί πάντα προσπαθώ να είμαι ο εαυτός μου.

8. Σκέφτηκες ποτέ να αλλάξεις πόλη ή ακόμα και… χώρα, πιστεύοντας ότι θα έβρισκες καλύτερες συνθήκες εργασίας;
Πολύ συχνά και δεν σου κρύβω ότι αν δεν είχα δύο παιδιά που πηγαίνουν σχολείο – με ότι αυτό συνεπάγεται – θα το είχα κάνει αυτό χρόνια πριν.
Πολύ συχνά και δεν σου κρύβω ότι αν δεν είχα δύο παιδιά που πηγαίνουν σχολείο – με ότι αυτό συνεπάγεται – θα το είχα κάνει αυτό χρόνια πριν.
9. Ακούνε οι Θεσσαλονικείς ραδιόφωνο; Τί είδους εκπομπές ή σταθμοί πιστεύεις ότι κερδίζουν μεγαλύτερες ακροαματικότητες;
Ακούνε. Αλλά ακούνε αυτά που τους σερβίρουν. Οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται για κάτι εναλλακτικότερο την πνίγει το mainstream. Πολλή κακή (εμπορική) μουσική στις μέρες μας, ελληνική και ξένη. Από εκεί αρχίζουν και τελειώνουν όλα.
Ακούνε. Αλλά ακούνε αυτά που τους σερβίρουν. Οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται για κάτι εναλλακτικότερο την πνίγει το mainstream. Πολλή κακή (εμπορική) μουσική στις μέρες μας, ελληνική και ξένη. Από εκεί αρχίζουν και τελειώνουν όλα.
10. Θα μπορούσες να μας πεις τα δικά σου γούστα; Αν υπάρχουν σταθμοί που δεν μπορείς να ακούσεις με τίποτα ή άλλοι που ακολουθείς φανατικά;
Δεν θα ήθελα να αναφέρω ονομαστικά αλλά περιγραφικά θα σου πω τα ραδιόφωνα των palylists που παίζουν τα ίδια 100 τραγούδια νυχθημερόν. Αυτά δεν μπορώ να τα ακούσω ούτε δευτερόλεπτα. Όπως και κάποια δήθεν νεανικά ραδιόφωνα που μπορεί να σκίζουν σε ακροαματικότητες αλλά είναι ευτελή και προσβλητικά για οποιονδήποτε έχει iq πάνω από τον μέσο όρο. Εγώ προσωπικά ακούω εναλλακτικά και ιντερνετικά ραδιόφωνα.
Δεν θα ήθελα να αναφέρω ονομαστικά αλλά περιγραφικά θα σου πω τα ραδιόφωνα των palylists που παίζουν τα ίδια 100 τραγούδια νυχθημερόν. Αυτά δεν μπορώ να τα ακούσω ούτε δευτερόλεπτα. Όπως και κάποια δήθεν νεανικά ραδιόφωνα που μπορεί να σκίζουν σε ακροαματικότητες αλλά είναι ευτελή και προσβλητικά για οποιονδήποτε έχει iq πάνω από τον μέσο όρο. Εγώ προσωπικά ακούω εναλλακτικά και ιντερνετικά ραδιόφωνα.
11. Έχεις κάποιο χρονικό πλάνο στο μυαλό για την παραμονή σου στο ραδιόφωνο; Μέχρι κάποιο «όριο» ή όσο πάει;
Όσο με θέλουν οι ακροατές μου. Η φωνή δεν «γερνάει», ούτε και η αγάπη μου γι’ αυτό ή η όρεξή μου για ανανέωση.
Όσο με θέλουν οι ακροατές μου. Η φωνή δεν «γερνάει», ούτε και η αγάπη μου γι’ αυτό ή η όρεξή μου για ανανέωση.
12. Υπάρχουν εταιρείες που μετράνε τις ακροαματικότητες όλων των ραδιοφωνικών σταθμών (ή μάλλον όσων πληρώνουν να συμπεριληφθούν στις μετρήσεις). Κατά πόσο πιστεύεις στην εγκυρότητα αυτών των αποτελεσμάτων;
Πολλά έχουν ειπωθεί για το θέμα. Η αλήθεια είναι ότι στο ραδιόφωνο μία εταιρία να λειτουργεί μονοπωλιακά και όλοι συμβιβάζονται αργά ή γρήγορα με το γεγονός αυτό και είναι κρίμα. Αυτό.

13. Ακούς άλλους συναδέλφους σου και πόσο αντικειμενικός είσαι όταν τους κρίνεις;
Φυσικά και ακούω και φυσικά και τους κρίνω – ασυναίσθητα – είμαι όμως απόλυτα αντικειμενικός. Και τους το λέω κιόλας καμιά φορά.
Φυσικά και ακούω και φυσικά και τους κρίνω – ασυναίσθητα – είμαι όμως απόλυτα αντικειμενικός. Και τους το λέω κιόλας καμιά φορά.
14. Το θέμα «ανταγωνισμός» που είναι αρκετά έντονο στο χώρο, είναι κάτι που σε προβληματίζει και πόσο;
Πλέον όχι και τόσο. Τώρα είμαι στην φάση που εξαργυρώνω την πείρα και την, όποια, επιτυχία μου. Ο χώρος είναι βρώμικος και είναι πραγματικά κρίμα γιατί σήμερα όλα τα πισώπλατα μαχαιρώματα γίνονται «για ένα πουκάμισο αδειανό», μιας και το μέσο δεν πληρώνει πια.
Πλέον όχι και τόσο. Τώρα είμαι στην φάση που εξαργυρώνω την πείρα και την, όποια, επιτυχία μου. Ο χώρος είναι βρώμικος και είναι πραγματικά κρίμα γιατί σήμερα όλα τα πισώπλατα μαχαιρώματα γίνονται «για ένα πουκάμισο αδειανό», μιας και το μέσο δεν πληρώνει πια.
15. Τι περιθώρια έχει ένας παραγωγός να προτείνει ιδέες για εκπομπή και από τι εξαρτάται να γίνουν δεκτές ή όχι;
Αυτό έχει να κάνει καθαρά με την ευελιξία και την διάθεση της διεύθυνσης του εκάστοτε σταθμού. Όλοι οι παραγωγοί το κάνουν-κάνουμε… άλλο τελικά το τι γίνεται πραγματικότητα.
Αυτό έχει να κάνει καθαρά με την ευελιξία και την διάθεση της διεύθυνσης του εκάστοτε σταθμού. Όλοι οι παραγωγοί το κάνουν-κάνουμε… άλλο τελικά το τι γίνεται πραγματικότητα.
16. Με ποιον τρόπο δουλεύεις καλύτερα, όταν είσαι μόνος πίσω από το μικρόφωνο ή όταν το μοιράζεσαι με συνάδελφο;
Μόνος θα έλεγα. Δεν έχω κάνει (σε επαγγελματικό επίπεδο) ντουέτο, αν και θα το ήθελα πολύ.
17. Ο ακροατής, με αφορμή μια φωνή μόνο, μιλάει για τη «μαγεία» του μέσου που διεγείρει τη φαντασία. Εσύ – η φωνή, ζεις αντίστοιχη μαγεία φτιάχνοντας εικόνα για όσους σε ακούν εκείνη τη στιγμή;
Ναι και σ’αυτό με βοηθάει η μουσική. Εγώ είμαι το μέσο που αυτή περνάει στον ακροατή.
Ναι και σ’αυτό με βοηθάει η μουσική. Εγώ είμαι το μέσο που αυτή περνάει στον ακροατή.

18. Σου έτυχε να μιλάς και για κάποιο λόγο να απευθύνεσαι νοερά σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο;
Πάντα έχω στο νου μου κάποιον ακροατή-ακροάτρια. Τι κάνει την στιγμή που του-της μιλάω, που βρίσκεται, τι σκέφτεται, κτλ. Αν εννοείς ακόμα πιο συγκεκριμένα μια Μαρία πχ, όχι, δεν νομίζω ότι θα με βοηθούσε κιόλας αυτό.
19. Συνέβη ποτέ σε διάρκεια εκπομπής κάτι εντελώς απρόοπτο που κινδύνεψες να εκτεθείς σοβαρά και πώς το διαχειρίστηκες;
Δεν νομίζω ότι μου συνέβη ποτέ κάτι τέτοιο. Έχω ακούσει ιστορίες για συναδέλφους αλλά όχι κάτι σ’εμένα προσωπικά.
20. Ακούγονται πολλά για τις playlist των παραγωγών σε μουσικές εκπομπές, σε σχέση με την προώθηση συγκεκριμένων τραγουδιστών από δισκογραφικές εταιρείες. Κατά πόσο ισχύει;
Και ισχύει και συγκεκριμένη ταρίφα υπάρχει από μεγάλα ραδιόφωνα – ως επί το πλείστον της πρωτεύουσας και 95% αφορα την ελληνική μουσική. Έτσι φτιάχνονται πολλές επιτυχίες…
Και ισχύει και συγκεκριμένη ταρίφα υπάρχει από μεγάλα ραδιόφωνα – ως επί το πλείστον της πρωτεύουσας και 95% αφορα την ελληνική μουσική. Έτσι φτιάχνονται πολλές επιτυχίες…
Σε ευχαριστώ θερμά για τη συνέντευξη.
——————————————
-1o πρoσωπικό προφίλ fb: ΕΔΩ
-2o προσωπικό προφίλ fb: ΕΔΩ
–soundcloud: ΕΔΩ
–mixcloud: ΕΔΩ
–twitter Manstaradio: ΕΔΩ
–Site Manstaradio: ΕΔΩ
–Site fly104 fm: ΕΔΩ
-2o προσωπικό προφίλ fb: ΕΔΩ
–soundcloud: ΕΔΩ
–mixcloud: ΕΔΩ
–twitter Manstaradio: ΕΔΩ
–Site Manstaradio: ΕΔΩ
–Site fly104 fm: ΕΔΩ
——————————————————-
Απο Δευτέρα 6 έως Κυριακή19 Μαρτίου

Συντονιστείτε στη συχνότητα μας.
——————————————-
Οι ΡΑΔΙΟ-ΦΩΝΙΚέΣ συνεντεύξεις στο Kulturosupa.gr συνεχίζονται.
Επόμενη καλεσμένη μας η ΕΥΗ ΟΡΦΑΝΙΔΟΥ
Από Δευτέρα 20/3 συντονιστείτε στη συχνότητα μας.
Φωτογραφικό υλικό