Συνέντευξη στη Βένια Αδαμάκου
Είναι ένας καλλιτέχνης που παραμένει δημιουργικός ακόμα και τώρα που οι ζωντανές εμφανίσεις τείνουν να εξαφανιστούν. Συνθέτει, παράγει και παίζει μουσική, ενώ ταυτόχρονα προωθεί το νέο EPτου “Revelations Of A Useless Man”. Αεικίνητος και αισιόδοξος, εργάζεται σκληρά για να αφήσει το δικό του στίγμα στη μουσική σκηνή της Θεσσαλονίκης.
Ο ανήσυχος καλλιτεχνικά Paris μιλά στην Βένια Αδαμάκου για το In Tempo της Κουλτουρόσουπα
–Πες μου λίγα λόγια για σένα. Τι σε χαρακτηρίζει ως άνθρωπο;
Ονομάζομαι Πάρις Καραγιαννόπουλος και είμαι γέννημα θρέμμα της Θεσσαλονίκης. Ως προς το κομμάτι της μουσικής φοίτησα για πολλά χρόνια στο ΔΩΘ και εν συνεχεία στο Ωδείο Άνω Πόλης που πλέον βοηθάω σαν εξωτερικός συνεργάτης. Στη φοιτητική μου ζωή, παράλληλα με τις σπουδές μου στη Πληροφορική, ξεκίνησε και η πιο επαγγελματική ενασχόληση με τη μουσική, ωςκιθαρίστας, αρχικά, σε ποικίλα μουσικά σχήματα και μετέπειτα ωςσυνθέτης, παραγωγός και δάσκαλος πέρα από τα όρια της κιθάρας.
Σαν χαρακτήρας απεχθάνομαι την αδράνεια. Προσωπικά σπάνια μένω σταθερός και αδρανής σε ιδέες και σε πράξεις. Θέλω και προσπαθώ συνεχώς να βρίσκομαι σε κίνηση και να προοδεύω,άλλες φoρές με επιτυχία άλλες φορές με όχι και τόσο. Επίσης, με έχουν χαρακτηρίσει σαν ρομαντικά αισιόδοξο.
–Πότε αποφάσισες να ασχοληθείς με τη μουσική;
Η αρχική απόφαση δεν ήταν καθαρά δική μου αλλάοφείλεται στην πατέρα μου, Χρήστο Καραγιαννόπουλο. Όντας και ο ίδιος ένας πολύ δημιουργικός άνθρωπος και λάτρης της μουσικής, άλλα χωρίς να του δοθεί η ευκαιρία να ασχοληθεί ο ίδιος με το πρακτικό κομμάτι, με οδήγησε από πολύ μικρό σε αυτό το μονοπάτι.Η συνειδητή απόφαση για την ενασχόληση με την μουσική ήρθε 10 χρόνια μετά από μία εμφάνιση του SteveVai (ένας από τους μεγαλύτερους βιρτουόζους της κιθάρας στις μέρες μας), στη Θεσσαλονίκη. Μετά από αυτό που είδα, είπα στον εαυτό μου ότι αυτό θέλω να κάνω. Επήλθε και η συνειδητοποίηση ότι μετά από τόσα χρονιά ακούσιας φοίτησης στη μουσική είχα και τα κατάλληλα εφόδια και βάσεις για ένα τέτοιο εγχείρημα. Όποτε ο δρόμος πλέον ήταν ελεύθερος…
–Πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο σου EP με όνομα “Revelations Of A Useless Man”. Θα ήθελες να μου μιλήσεις για τα 5 τραγούδια που περιλαμβάνει; Τι τα ξεχωρίζει και τι τα συνδέει;
Αυτό που είχα ως στόχο με αυτόν τον δίσκο ήταν το τελικό αποτέλεσμα να μην επικεντρώνεται σε ένα είδος μουσικής ή σε κάθε κομμάτι ξεχωριστά, αλλά να επικεντρώνεται γύρω από ένα Θέμα-concept. Υφολογικά το κάθε κομμάτι είναι ξεχωριστό και ανεξάρτητο από τα άλλα, στηριζόμενο στο concept του δίσκου το οποίο ξεκινάει από τα «σκοτεινά μονοπάτια» του μυαλού και μέσω της «κάθαρσης» καταλήγει στην εξιλέωση και την αποδοχή. Τα μουσικά ακούσματα είναι πολλά κάτι που σημαίνει ότι το EPμπορεί να ακουστεί ευχάριστα από ανθρώπους με διαφορετικά γούστα, χωρίς να κουράσει, καθώς η συνολική διάρκειά του δεν είναι μεγάλη, για αυτόν ακριβώς τον λόγο.
Πιστεύω ότι στις μέρες μας έχει χαθεί το ενδιαφέρον για ολοκληρωμένες μουσικά δουλείες ή για έναν δίσκο γενικότερα. Το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται σε μεμονωμένα κομμάτια (Singles) γεγονός που ωθεί πολλούς καλλιτέχνες να δουλεύουν εφήμερα σε κομμάτια και να μην βάζουν μια πιο βαθιά σκέψη για μια ολοκληρωμένη δουλειά η οποία θα μπορούσε να προσφέρει πολλά περισσότερα.
–Από πού αντλείς έμπνευση;
Έχω δύο κύριες πηγές έμπνευσης. Η πρώτη προέρχεται από εξωτερικούς παράγοντες και συγκεκριμένα από την καθημερινότητα. Εικόνες που βλέπω, ήχους που ακούω, άτομα που προσπερνάω, άτομα από τον κλειστό μου κύκλο που παρατηρώ και συζητήσεις μεταξύ αυτών. Η δεύτερη πηγή είναι άκρως προσωπική αποτελεί τον εσωτερικό μονόλογο. Εκεί δεν υπάρχουν όρια και εκεί μένει το απόσταγμα των σκέψεων και των εμπειριών μου, ατόφιο και ακατέργαστο.
–Ευχαρίστησες τον κάθε μουσικό που σε βοήθησε στην ολοκλήρωση του ΕP ξεχωριστά. Πρόκειται για φίλους σου ή συνεργάζεστε μόνο επαγγελματικά;
Ήμουν και συνεχίζω να είμαι τυχερός όσων αφορά τις συνεργασίες μου. Όπως έχω ξαναπεί ο δίσκος ουσιαστικά αποτελεί μια συλλογή μουσικής αλλά ακόμα περισσότερο μια «συλλογή μουσικών» οι οποίοι και αποτελούν την θεμελιώδη ουσία του. Χωρίς αυτούς τίποτα ανά τα χρόνια δε θα γινόταν πραγματικότητα. Με την πλειοψηφία των μουσικών που συμμετείχαν στον δίσκο είμαστε φίλοι και πέρα από αυτό, συνεργαζόμαστε και σε άλλες μπάντες ή έχουμε συνυπάρξει στην ίδια μουσική σκηνή. Επίσης, είχα και την τιμή της συμμετοχής ορισμένων μεγάλων ονομάτων της πόλης καθώς και την συμμετοχή ενός καθηγητή μου από το παρελθόν. Είμαι ευγνώμων σε κάθε έναν ξεχωριστά που πίστεψαν σε αυτό που έκανα και το έκαναν πραγματικότητα.
–Στο παρελθόν είχες συνεργαστεί με ποικίλες μπάντες εντός και εκτός Θεσσαλονίκης. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του να παίζεις ως μέλος μιας μπάντας και ποια μόνος;
Το να συνεργάζεσαι άμεσα με άλλους μουσικούς πέρα από το ψυχολογικό κομμάτι της ανιδιοτέλειας, δηλαδή το ότι σε μία μπάντα όλοι δουλεύουμε για έναν κοινό στόχο, σου διευρύνει τους δημιουργικούς σου ορίζοντες. Τα διαφορετικά μουσικά ερεθίσματα του καθένα προσθέτουν διαφορετικές πινελιές σε μία κοινή ιδέα. Και έτσι ακούς ιδέες που από μόνος σου δε θα μπορούσες να φανταστείς! Βεβαία σε αυτή τη περίπτωση είναι δύσκολο μία ιδέα να μείνει ατόφια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ότι πολλές φορές δεν είσαι πλήρως ικανοποιημένος, καθώς σε μία συνεργασία είναι αναγκαίες οι υποχωρήσεις, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει. Σε μία σόλο δουλειά οι ιδέες μπορούν να βγουν «ατόφιες».
Επίσης, μέσω μια καλής συνεργασίας αποκτάς την αίσθηση της ασφάλειας της ομάδας. Νιώθεις ότι δεν είσαι μόνος σου και ανά πάσα στιγμή έχεις ένα στήριγμα, μία δικλείδα ασφαλείας. Αυτό το συναίσθημα δεν υπάρχει όταν δουλεύεις μόνος σου. Εκεί καλείσαι πρώτα εσύ να πιστέψεις σε αυτό που κάνεις και να δοθείς χωρίς να ξέρεις την επιτυχία ή μη του εγχειρήματος. Όταν όμως στην πορεία συναντήσεις και άλλα άτομα να πιστέψουν σε αυτό που κάνεις το συναίσθημα τότε είναι ανεκτίμητο!

–Στηρίζει η Θεσσαλονίκη τους νέους μουσικούς;
Ευτυχώς η Θεσσαλονίκη είναι μια μεγάλη μουσική σκηνή. Τόσο από άποψη νέων μουσικών όσο και μουσικών σκηνών που μπορούν να δραστηριοποιηθούν αυτοί. Η ποιότητα γενικότερα είναι αρκετά ικανοποιητική. Έτσι,για τους νέους μουσικούς υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για μια καλή αρχή, καθώς και οι ίδιες οι σκηνές υποστηρίζουν τέτοιου είδους πρωτοβουλίες.
–Τι πιστεύεις ότι χρειάζεται κάποιος για να εδραιωθεί στον χώρο της μουσικής;
Όρεξη, δουλειά, επιμονή και τύχη.
-Το πρώτο σου single “Bar Knights”έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 2000 προβολές στο YouTube και συνοδεύεται από ένα αρκετά προσεγμένο βίντεο κλιπ. Πού θεωρείς ότι οφείλεται το ενδιαφέρον του κοινού για το τραγούδι σου;
Το “Bar Knights”, το οποίο κυκλοφόρησε το 2018, ήταν το μουσικό μου ντεμπούτο ως συνθέτης. Τόσο στη δημιουργία της μουσικής καθαυτής όσο και στη δημιουργία του βίντεο κλιπ εργάστηκαν αφιλοκερδώς 100 άτομα με την ψυχή τους και με όρεξη, γεγονός που με τιμάει απίστευτα. Αυτό πιστεύω φάνηκε στο κοινό το οποίο ανταποκρίθηκε με πρωτοφανές ενδιαφέρον.
–Γιατί θα πρότεινες σε κάποιον να έρθει να σε ακούσει;
Ξεκάθαρα για να δει τις εκφράσεις μουπάνω στη σκηνή, όταν παίζω.
–Έχεις κανονίσει εμφανίσεις για το καλοκαίρι; Πώς είναι πλέον η κατάσταση με τον κορωνοϊό;
Με την όλη κατάσταση με τον κορωνοϊό δυστυχώς δεν υφίστανται πλέον ζωντανές εμφανίσεις για το υπόλοιπο της σεζόν. Και προσωπικά πιστεύω ότι και αυτές που γίνονται δεν έχουν την καλύτερη κάλυψη-ανταπόκριση. Για αυτό τον λόγο ‘’κλέβω’’ τον χρόνο από τα μη προγραμματισμέναlive και ασχολούμαι αυτό το διάστημα με την σύνθεση και την παραγωγή καινούργιας μουσικής.
–Ποια θα είναι τα επόμενα μουσικά σου βήματα; Πού στοχεύεις;
Πέρα από την κυκλοφορία των δύο κλιπ και την προώθηση του δίσκου είμαστε στην τελική ευθεία για την κυκλοφορία του πρώτου LP της μπάντας μου, τωνLongshots, στην οποία τελώ χρέη κιθαρίστα και παραγωγού. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος και για αυτή τη δημιουργία.
–Κι ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας;
Live on, after darkness rises the sun (στίχος από το refrain τουκομματιού ‘’Live On’’).
Ευχαριστούμε!
.
.
.
Φωτογραφικό υλικό