Γράφει ο Κυριάκος Ξανθόπουλος για την Κουλτουρόσουπα
Φεστιβάλ Επταπυργίου και φέτος και το πλήθος του κόσμου που γέμισε την εσωτερική αυλή των πάλαι ποτέ φυλακών του «Γεντί Κουλέ» στην εναρκτήρια εκδήλωση με τίτλο «Με Φως και με Ειρήνη», καταδεικνύει – με τον πιο εμφατικό τρόπο – ότι το φεστιβάλ τείνει πραγματικά να γίνει θεσμός.
Ήδη με τις φετινές εκδηλώσεις θα έχει κλείσει επτά συνεχή χρόνια και έτσι συμπληρώνει σταδιακά ένα πλούσιο και σαφώς ποιοτικό παρελθόν. Όλα αυτά στην γενικότερη προσπάθεια, πέραν της καθ’ εαυτού παραγωγής πολιτισμού, να μετασχηματιστούν με φως και τέχνη οι σκοτεινές μνήμες που βαραίνουν τον χώρο, όπως τόνισε στον εναρκτήριο λόγο της η κα Άννα Μυκωνίου, πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Επί σκηνής την πλαισίωσαν κατά σειρά εμφάνισης, ο Αθανάσιος Μιχαηλίδης (Διευθύνων Σύμβουλος) καθώς και η περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά, η οποία μάλιστα κάλεσε στο βήμα τον Απόστολο Τζιτζικώστα (πρώην περιφερειάρχη) και κήρυξαν από κοινού την έναρξη του φεστιβάλ.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Επταπυργίου, Αθανάσιος Κολαλάς, που είχε παράλληλα την σκηνογραφική και εικαστική επιμέλεια, δεν ανέβηκε στην σκηνή, παρά κινούνταν συνεχώς στον χώρο με τον ασύρματο ανά χείρας, επιφορτισμένος με τον γενικότερο συντονισμό της εκδήλωσης.
Στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε η μουσική, ο χορός και το θέαμα. Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό την διεύθυνση του μαέστρου κ. Κορνήλιου Μηχαηλίδη ερμήνευσε τα εξής έργα:
Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (1685-1750): Βρανδεμβούργιο Κοντσέρτο αρ.5 σε ΡΕ μείζονα, BWV 1050
Σολίστ: Γεράσιμος Χοϊδάς (Τσέμπαλο), ZefiraValova(Βιολί), Ζαχαρίας Τάρπαγκος (Φλάουτο)
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): “Τα Δημιουργήματα του Προμηθέα”, έργο 43
Το έργο συνοδεύτηκε από χορευτικό δρώμενο από τους Ειρήνη Μπιτζιλή και Γιώργο Πανόπουλο σε χορογραφία του Δημήτρη Κυανίδη ενώ προβάλλονταν video art του Μάριου Σπύρογλου (ΑΙ Visual designer).
Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ (1685-1759): Μουσική για τα Βασιλικά Πυροτεχνήματα, HWV 351
Κατά τη διάρκεια του τελευταίου έργου άναψαν πανέμορφα πυροτεχνήματα που ξεπρόβαλαν πάνω από το τείχος, τα οποία, να σημειωθεί προς τιμήν των ανθρώπων που τα επέλεξαν, ήταν «άηχα» ως ένδειξη σεβασμού προς τους τετράποδους φίλους μας και όχι μόνο.
Όλοι οι καλλιτέχνες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια. Ας μου επιτραπεί να ξεχωρίσω λίγο παραπάνω τα βιολιά για τον απίστευτο βαθμό συγχρονισμού που είχαν – κι ας είμαι γενικά φαν των τσέλων και των brass. Ήταν καταπληκτικές/-οί.
Στους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς και τον καλό ήχο της εκδήλωσης οι Serres-Sound και AUDIO-Sco.
Επίσης έναν πόντο επιπλέον να δώσουμε στο εξαιρετικό video-art που λίγο αδικήθηκε εξαιτίας της προβολής του στην πέτρινη και ανώμαλη επιφάνεια του τείχους (γεγονός που θυμάμαι και από άλλες χρονιές). Μόνον όταν είδαμε την βιντεοσκόπηση αντιληφθήκαμε πλήρως την ομορφιά του, καθώς οι κάμερες απαθανατίζουν με καλύτερο κοντράστ και ευκρίνεια τις σκηνές από το ανθρώπινο μάτι.
Συμπέρασμα: Άλλη μια πετυχημένη και πολλά υποσχόμενη έναρξη. Περιμένουμε τις υπόλοιπες εκδηλώσεις με ανυπομονησία.
Δείτε το βίντεο που ακολουθεί
Φωτογραφίες: Κέντρο Πολιτισμού ΠΚΜ
Το συναρπαστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επταπυργίου 2025