Ο ράπερ ΔΠΘ ή Μαύρο Λούκι, μιλά στην Κουλτουρόσουπα! «Όσοι πήγαν να με φέρουν σε δύσκολη θέση, τελικά κατάφεραν το αντίθετο.»

38506 Views
Ο ράπερ ΔΠΘ ή  Μαύρο Λούκι, μιλά στην Κουλτουρόσουπα! «Όσοι πήγαν να με φέρουν σε δύσκολη θέση, τελικά κατάφεραν το αντίθετο.» Ο ράπερ ΔΠΘ ή Μαύρο Λούκι, μιλά στην Κουλτουρόσουπα! «Όσοι πήγαν να με φέρουν σε δύσκολη θέση, τελικά κατάφεραν το αντίθετο.»

Ο ράπερ ΔΠΘ ή  Μαύρο Λούκι, μιλά στην Κουλτουρόσουπα!
«Όσοι πήγαν να με φέρουν σε δύσκολη θέση, τελικά κατάφεραν το αντίθετο.»
Ο ΔΠΘ μέλλος του hip hop crew ΨΥΧΟΔΡΑΜΑ 07 από την Ρόδο, μιλά στην Κουλτουρόσουπα για την καινούρια του δουλειά, για ότι του αρέσει αλλά και δεν του αρέσει στην hip hop σκηνή, για τα επόμενα live του και για όσα θα θέλατε να μάθετε!

Στο παρελθόν έχεις δηλώσει πως ΔΠΘ σημαίνει Δεύτερο Πρόσωπο Θλιμμένο ή και Δαίμονας Παιδί Θεού. Ποιό από τα δύο προτιμάς και πως προέκυψε το Μαύρο Λούκι;

     Χμμμ…Σεβαστό κάθε όνομα που έδωσα στον εαυτό μου, και κάθε ένα έχει να κάνει με την ψυχοσύνθεση μου τη δεδομένη χρονική περίοδο που το χρησιμοποιούσα. Αν με ρωτάς προτιμώ το Δαίμονας Παιδί Θεού. Είναι κάτι πιο βαθύ και δεν με χαρακτηρίζει πλέον η κατάθλιψη της εφηβείας. Δεν είμαι θλιμμένος ούτε έχω κατάθλιψη όπως κάποιοι λένε

Τώρα το Μαύρο Λούκι είναι κάτι πιο οικείο και πιο αληθινό στην γειτονιά μου.To “Λούκι’’ ξεκίνησε από τον τρόπο ζωής μου. Για παράδειγμα ,κατέβαινα στο πάρκο το απόγευμα και συχνά φίλοι μου έλεγαν «Που είσαι ρε Μιχαλιώ;»-«Στο Λούκι πάλι
Από λούκι σε λούκι λοιπόν …πρόεκυψε το λούκι. Πρόσθεσα το Μαύρο λοιπόν, πρώτον γιατί μου αρέσει το χρώμα (χαχα) και δεύτερον γιατί μου ακούγονταν πιο artistic.
 

Πότε και πως μπήκε το hip hop στην ζωή σου;

     Η πρώτη μου επαφή με το hip hop ήταν στα 13 μου το 96’.Ένας ξάδερφος μου, μεγαλύτερος από εμένα είχε ακούσματα από publicenemy, cypresshill, body countκλ. και κάπως έτσι πήρα τις πρώτες κασέτες στα χέρια μου(τότε είχαμε τάπες-κασέτες).Επίσης ,η αμεσότητα του rap με είχε κερδίσει πριν καν μάθω το είδος. Σύντομα, γνώρισα τον Αλλοπρόσαλλο και μια ομάδα λίγων ατόμων γιατί τότε ήμασταν λίγοι εκεί στη Ρόδο, σχεδόν μετρημένοι στα δάχτυλα και σκάγαμε σαν 237 crew με κύρια ασχολία το βάψιμο,bombing κατά βάση. Ε κάπως έτσι ξεκίνησε το όλο σκηνικό.

Γιατί γράφεις; Τι θες να περάσεις μέσα από την μουσική σου;

    Γράφω για μένα. Είναι ανάγκη που πηγάζει από τα βάθη της ψυχής μου. Ζω για να γράφω. Κάποιες φορές κουράστηκα. Είπα «το κόβω»… λίγες ώρες-μέρες αργότερα με έπιανα σε κάποιο δωμάτιο μπροστά από ένα mic με στίχους που μόλις είχα γράψει. Είναι η ντόπα μου το rap.Μου δίνει και μου παίρνει. Γράφω για εμένα, για τα παιδιά των δρόμων, για τους φτωχούς, τους αδικημένους ,τους εθισμένους ,τους αγωνιστές. Γράφω για όσους είναι ελεύθεροι ή ψάχνουν την ελευθερία. Τι θέλω να περάσω; Όσο το δυνατόν περισσότερη γνώση και μηνύματα, να διατυπώσω τα δικά μου συμπεράσματα για την ζωή που έχω κάνει ως εδώ. Αφύπνιση …το μήνυμα μου είναι ΞΥΠΝΑ..το ξύπνημα.
 

Ποιες είναι οι επιρροές σου;

     Ακούω τα πάντα, ωστόσο στη rap οι επιρροές μου είναι 99% eastcoast ήχοι από τους πιο γνωστούς στο ευρύ κοινό, όπως ο Biggie, οι Mobb Deep, Wu Τang Clan, Sunz of man,Call  O΄ Dawild, Big Punisher, Nas, Bootcampclick, Big L, Caponennoreaga, μέχρι πολύ πιο underground ήχους όπως brasstacks, gcp, kingjust, ruggednesmaddrama και πολλούς άλλους. Από την άλλη μεριά αυτή του L.A είμαι απόλυτος fan της όλης picounion φάσης, Psycho Realm, Cypress Hill, Street Platoon και οφείλω να πω πως αν και απεχθάνομαι το λεγόμενο ‘gangsta rap’,ένας από τους πρώτους rappers που με κέρδισαν ήταν και θα είναι ο 2pac Amaru Shakur και όχι μόνο σαν lyricist αλλά και σαν προσωπικότητα.Aπο όσο έχω παρακολουθήσει συνεντεύξεις και ντοκουμέντα, ήταν απίστευτος ο άνθρωπος. Ωστόσο η μουσική του για τους γνώστες πάει μέχρι το all eyes on me και το makaveli όλα μετέπειτα που βγήκαν είναι καγκουριές.

Ποια είναι τα 3 αγαπημένα σου κομμάτια;

     1.Mobb Deep-The start of your ending (41st side)
     2. Smif-N-Wessun-Sound Bwoy Bureill
     3.Psycho Realm-Moving through streets

Και ποιο το motto σου;

     O! Το motto μου; Το ρωτάς;
Ψυχόδραμα σημαίνει να πεθαίνεις για αυτούς που αγαπάς!
Και άλλο ένα δανεικό : Laugh now…cry later…I rhyme grater!(χαχα)

Οι ΖΝ είχαν γράψει ‘τίποτα δεν είναι όπως παλιά’. Είσαι χρόνια στην underground μουσική σκηνή. Τι έχει αλλάξει από παλιά και τι είναι αυτό που άλλαξε και σε δυσαρεστεί;

     Παλιά μαζεύαμε δραχμή-δραχμή για να πάμε να αγοράσουμε ένα δίσκο και να τον ακούμε για μήνες ξανά και ξανά. Ακούγαμε μουσική. Σήμερα έχει γίνει υπερβολικά εύκολο. Κανείς δεν ακούει στην ουσία, απλά κάτι παίζει στο ηχείο. Επίσης το κοινό ήταν μικρότερο και πιο συσπειρωμένο. Παλιά δεν είχαμε τα μέσα να γράφουμε τόσο εύκολα όπως τώρα. Υπήρχε καύλα για freestyle και κούπλες όπου βρίσκαμε μικρόφωνο εύκαιρο. Σήμερα κάνει ραπ ο καθένας, με αποτέλεσμα  να υπάρχουν πολλά σκουπίδια. Κάθε βλάκα μας τη βλέπει ράπερ.
Τέλος πάντων, έχει και άλλη μεριά το νόμισμα όμως, γιατί μέσα από όλη αυτή την μαζική παραγωγή βγαίνουν και πολλά διαμάντια. Νέες ιδέες.styles και όμορφα πράγματα. Επομένως δεν καταδικάζω το σήμερα. Πιστεύω πως στο σήμερα υπάρχουν πολύ καλύτερα σχήματα από παλιότερα.

Θέλεις να βγει ο δεύτερος τόμος από ΖΝ;

     Αλήθεια τώρα; Καλά να ναι τα παλικάρια… να το βγάλουν… τόσα χρόνια στην φάση. (Τους χαιρετισμούς μου στον Billy-Χαρμάνη). Ωστόσο δεν με αφορά ούτε με ενδιαφέρει ιδιαίτερα.

Τι σε ευχαριστεί και τι σε δυσαρεστεί  περισσότερο στην ελληνική hip hop κοινότητα;

     Καταρχάς, δεν υπάρχει hip hop κοινότητα. Όλοι είναι υποκριτές. Όλοι να φάνε ο ένας τον άλλον κοιτάνε. Ζήλια, μνησικακία… και όλοι πρέπει να δείχνουμε σεβασμό στους παλιούς ασχέτως του αν είναι εντελώς ρεμάλια και δεν αξίζουν ούτε φτύσιμο κάποιοι από αυτούς. Δεν υπάρχει hip hop κοινότητα, επομένως δεν υπάρχει και κάτι να με ευχαριστεί.

Ποιο είναι το πιο περίεργο συμβάν που σου έχει τύχει σε live;

    Χαχα.. περίεργο… Μια νύχτα δεν ξέρω τι διάολο… συνεννοημένοι ήταν, αλλά πέρασαν τουλάχιστον 16-17 άτομα από το stage και μου άφηναν σακούλια με χόρτο στην τσέπη. Βγήκα από το μαγαζί με 10 διαφορετικές ποικιλίες σκάνκ στο καβάλο μου.
 

Έχεις έρθει ποτέ σε δύσκολη θέση;

     Μόνο όταν μου ζητάνε με αγάπη κάποια παιδιά να πω κάποιο track,το οποίο δεν υπάρχει στο πρόγραμμα. Κατά τα άλλα όχι. Όσοι πήγαν να με φέρουν σε δύσκολη θέση, τελικά κατάφεραν το αντίθετο.

Έχεις σκεφτεί ποτέ να τα παρατήσεις; Και αν ναι, γιατί;

     Ναι το έχω σκεφτεί πολλές φορές. Με κουράζουν τα κακά σχόλια και τα κουτσομπολιά για το ποιος είμαι, που με είδαν, πως ήμουν, τι πίνω, τι κάνω, τι ράνω, με ποιους αράζω, ποια γαμάω. Έλεος δηλαδή, τι είμαστε; Εγώ δεν έκανα τίποτα άλλο εκτός από το να δίνω ατόφια μουσική στον κόσμο, όπως την βγάζω από την καρδούλα μου. Ούτε ευχαριστώ θέλω, ούτε σεβασμό, απλά ακούστε αν θέλετε και βουλώστε το. Μην πείτε ούτε καλά, ούτε αρνητικά σχόλια. Απλά βουλώστε το και ακούστε.

Οι ΨΥΧΟΔΡΑΜΑ 07, έχουν αγκαλιαστεί πολύ από το ελληνικό κοινό. Που πιστεύεις ότι οφείλετε αυτό;

     Αυτό πιστεύω οφείλετε στο ότι οι ΨΥΧΟ ξεκινήσαμε μόνοι το όλο σκηνικό και πορευόμαστε μόνοι. Θέλω να πω δεν πιαστήκαμε από κανένα παλιότερο σχήμα για να ανέβουμε. Κερδίσαμε τον κόσμο μόνοι μας και αυτός ο κόσμος έγινε δικός μας. Και το σημαντικότερο; Είμαστε οικογένεια! Όχι “boyband” και αυτό ο κόσμος το βλέπει στις συναυλίες. Το νοιώθουν όλοι όπως εμείς μεταξύ μας, όταν είμαστε στην σκηνή.

Ποιο live σου έχει αφήσει τις καλύτερες και ποιο τις χειρότερες εντυπώσεις;

     Δεν θυμάμαι να σου πω ακριβώς πότε, αλλά σαν solo performing ήταν στο Block33 η καλύτερη βραδιά, όπου μόλις βγήκα στο stage έσκασα απλά ένα χαμόγελο και από κάτω έγινε χαμός. Εκεί ένοιωσα την ενέργεια να ξεχειλίζει στον χώρο. Επίσης με την ΨΥΧΟΔΡΑΜΑ 07 οικογένεια μου ζήσαμε ένα απίστευτο live στην γεωπονική. Απίστευτος κόσμος! Και γενικά έχω καλές αναμνήσεις από τα περισσότερα live.
Τώρα χειρότερη ανάμνηση (ότι υπάρχει στη μνήμη μου από εκείνη την νύχτα) ήταν στο 7sins πριν 2 χρόνια νομίζω όπου δεν ήμουν καλά..και εννοώ καθόλου καλά. Όσοι ήταν εκεί θα θυμούνται ότι δεν μπορούσα να αρθρώσω λέξη από την μαστούρα και ζητώ συγγνώμη για αυτό. Επίσης από όσο θυμάμαι ήταν η τελευταία φορά που είδα στη ζωή μου τον Παύλο εκείνη την νύχτα. Το παλικάρι ήρθε και με έπιασε επειδή δούλευε στο μαγαζί και μου είπε «Μιχαλιώ,δεν είσαι καλά. Που θα πας; Πως θα πας; Κάτσε να κλείσω και θα σε πάω εγώ.»Πάντα στις καρδιές μας ο Φύσσας. Αλήτικη ψυχή, για πάντα ανάμεσα μας.

«Αγάπησα τη χώρα μου χιλιάδες φορές παραπάνω από κάθε πουτάνας γιο φασίστα». Με αφορμή την δολοφονία του Killah-P, θεωρείς ότι ένας mcέχει χρέος να αναφέρεται στον αντιφασισμό;

     Η rap είναι από τη φύση της αντιρατσιστική μουσική. Όχι δεν θεωρώ ότι είναι χρέος κανενός, και ούτε είναι υποχρεωμένος κανείς, άλλωστε από ότι φαίνεται τελικά ο καθένας ότι θέλει λέει. Το θέμα είναι τι έχει ο καθένας στο κεφάλι του και εγώ είμαι κατά του φασισμού εξαρχής, όπως και όλοι 07’. Αυτό με στοχοποιεί και το ξέρω. Αλλά στα αρχίδια μου… δεν είναι απλά μουσική!

«Χαμηλά το βρήκες-χαμηλά κράτα το». Τι εννοείς σε αυτό τον στίχο;

    Ο στίχος αυτός έχει να κάνει με την ταπεινότητα. Αυτό είναι κάτι που βλέπουμε συχνά και σε rappers του εξωτερικού, οι οποίοι συνήθως βγάζουν τις 2 πρώτες τους δισκογραφικές δουλειές και γαμώ, μιλώντας αληθινά, με ατόφιο ήχο και μόλις πέσει το χαρτί ξεχνάνε από πού ξεκίνησαν και ποζεριάζουν σε χλιδάτα videoclips Άλλο meanstream και άλλο εμπορικός, οι Cypress Hill είναι εμπορικοί δεν είναι όμως πόζεροι.Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα και παντού. Αυτό λοιπόν εννοώ όταν λέω «αφού το βρήκες χαμηλά, χαμηλά κράτα το». Μην ξεχνάς από πού ξεκίνησες και πως αν έφτασες στην κορυφή μεγάλε, ο κόσμος που ένοιωσε τα λόγια σου σε έβαλε σε αυτή την κορυφή. Ταπεινότητα λοιπόν.

Τι ετοιμάζεις; Μίλησε μας για την καινούρια σου δουλειά.

     Η αλήθεια είναι πως η καινούρια μου δουλειά..μόνο καινούρια δεν είναι… πάλιωσε.(αστειεύομαι).Απλά θα έπρεπε να έχει βγει εδώ και ένα εξάμηνο τουλάχιστον. Είχαμε μια ατυχία με τα αρχεία και έπρεπε να γίνουν όλα από την αρχή. Λοιπόν, πρώτη προσωπική και επίσημη δουλειά μου είναι το ‘Κάτω Βόλτα’. Λέω πρώτη επίσημη δουλειά, διότι θα έχει εξώφυλλα, μίξεις,mastering,θα τα έχει όλα.
Θα είναι μια παραγωγή της bashment αφού μίξη και mastering ηγείται ο Ταυτισμένος Λάθος. Μουσική παραγωγή έχει κάνει ο loopatic (Εκτός από ένα beat του Άυλου και ένα premonist.)Επίσης, οι ηχογραφήσεις γίνανε στο studio του ψηλού (loopatic).Θεωρώ ότι είναι υπερεκτιμημένο από τα σχόλια που ακούω γενικά, ωστόσο οφείλω να πω πως είναι η πιο ώριμη δουλειά που έχω κάνει ως τώρα. Ο δίσκος αυτός θα περιέχει γύρω στα 12-13 tracks καθαρά (όχι interluds), στα οποία έχει σκρατσάρει κατά βάση ο Djwaif ως τώρα.
Κύριο χαρακτηριστικό είναι πως έχει πολλά feat.Θέλω να πω… νομίζω πως μόνο ένα solo κομμάτι έχω. Παίζουν συμμετοχές από: ΑΥ (wrongface), loopatic, foviesvrew, supreme,νέγρος του μοριά, mcyinka, ταυτισμένος λάθος, μαύρος αμνός, sadomas,κανόνας, αλλοπρόσαλλος, άγνωστος χειμώνας. Η αλήθεια είναι ότι θα ήθελα και άλλα feat αλλά… πόσα πια; Στο επόμενο!
Τέλος, το «Κάτω Βόλτα» σαν τίτλος είναι διφορούμενο. Η κάτω βόλτα που παίρνουμε πολλές (ως σχήμα λόγου) αλλά και σαν μια δουλειά που έρχεται από εδώ κάτω, μια βόλτα από τα νότια όπου ζω και κατοικώ.
Α! Και να προσθέσω πως το ύφος του δίσκου είναι κατά βάση «ΔΠΘ» παρά «Μαύρο Λούκι.»… για όποιον μπορεί να διακρίνει την διαφορά.

Ποιο το τελευταίο και ποιο το αμέσως επόμενο Live σου;

     Τελευταία, παίξαμε με τον Κωστή (Κανόνας) στο Blackbird σε ένα μικρό αλλά πολύ όμορφο χώρο και ήταν τίγκα. Raps αβέρτα όπως γίνεται πάντα σε αυτά τα κλειστού τύπου Lives. Όσοι δεν ήρθαν έχασαν. Το επόμενο live είναι την Παρασκευή με RNS όπου έχει βγει ανάλογη ανακοίνωση στο facebook για το που και πότε. Για solo δεν έχω ετοιμάσει κάτι ακόμη.

Που στέλνεις τους χαιρετισμούς σου;

     Χαιρετισμούς σε: ΨΥΧΟΔΡΑΜΑ,RNS,Sadoma, Mc Yinka,T otem,Οδυσσέα (Razzastar) Wrongface, Detro,Νέγρο του Μοριά,Nerom, Ανώμαλη Τροχιά, Αίρεση, Mast,Μαύρο Αμνό, Aim, Ιανο, Μάτια του δρόμου, ANAX, Καταχανα, Διχασμένο, Εισβολέα, Κωνσταντίνο g , Ripu, Μικροφωνια, Δίχως Ταυτότητα, Alx Fatal,Anax,Στίχοιμα,Inept (και όλα τα αλάνια μου στα διαβατά!),Dj micro ,dj waif,dj booker,013 και μορφές υπογείου,BLS, loopatic, anma&tseko,Βέβηλο,tktzisko, MK και σε όσους ξέχασα ζητώ συγγνώμη.

Μιχάλη σε ευχαριστώ πολύ! Αναμένουμε τα καλύτερα!

Περισσότερα για τον ΔΠΘ :

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Αποστολία Γκούτη: Τα Καλύτερα Νέα Πρόσωπα των Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης | Σωφέρ Θεάτρου
Αποστολία Γκούτη: Τα Καλύτερα Νέα Πρόσωπα των Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης | Σωφέρ Θεάτρου
με 0 Σχόλια 2265 Views

Έχει προταθεί για τον ρόλο της στην παράσταση «Ρόζα Εσκενάζυ, η βασίλισσα του ρεμπέτικου» του Παναγιώτη Μεντή στο Θέατρο Σοφούλη.Γράφει η Ζωή Ταυλαρίδου για την Κουλτουρόσουπα

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη